nawiew

ani za zimno ani za gorąco

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz, Przemek64

ODPOWIEDZ
ziomalV8
Młodszy Forumowicz
Posty: 98
Rejestracja: 2008-07-14, 08:52
Model: mustang gt 95
Silnik: V8 5.0
Kolor: yellow

nawiew

Post autor: ziomalV8 » 2010-07-14, 21:21

heyka!! padł mi nawiew a dokładnie wieje tylko na przednią szybę , regulacja szybkosci nawiewu działa,, klima działa ale dmucha w kazdym połozeniu obojętnie czy szyba czy nogi czy mix czy klima wszedzie jedna pozycja nawiewu NA SZYBE :zalamany: jakies podpowiedzi ??co sprawdzić



Awatar użytkownika
RAFAŁ (GROSZEK)
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2382
Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
Model: był SN95 jest GT2011
Silnik: V8 5.0
Kolor: SREBRNY

Post autor: RAFAŁ (GROSZEK) » 2010-07-14, 23:36

sterowanie kierunkami nawiewu jest podciśnieniem i on to podciśnienie bieże z kolektora takim cienkim wężykiem może gdzieś ten wężyk się rozczelnił
on wchodzi z przedziału silnikowego do kabiny obok rurek do klimy



ziomalV8
Młodszy Forumowicz
Posty: 98
Rejestracja: 2008-07-14, 08:52
Model: mustang gt 95
Silnik: V8 5.0
Kolor: yellow

Post autor: ziomalV8 » 2010-07-15, 17:47

dzieki poszukam , powinien chyba wtedy syczeć ??


był konik
a teraz boattail 71

Awatar użytkownika
stang232
Forumowicz
Posty: 2121
Rejestracja: 2008-12-12, 15:16
Model: stang'95
Silnik: V8 5.0
Kolor: czarny
Lokalizacja:: Bełchatów
Stajnia: Stajnia Łódzka

Post autor: stang232 » 2010-07-16, 09:41

No to chyba masz to co u mnie. Też mi się coś takiego stało.
Ja na razie zrobiłem prowizorkę bo b. trudno dostać się do takiej pompki podciśnienia, ta ją nawet przypomina
http://moto.allegro.pl/item1091863932_f ... ompka.html
Cały system działa na podciśnienie, do tej pompki dochodzi wężyk (jeden z wielu) od panela sterowania nawiewem. Podciśnienie powoduje, że ten ,,dzyndzel'' który wystaje z pompki, porusza się w dół, dzięki czemu otwiera się klapka sterująca ( gdzie ma dmuchać) do której dojdziesz zdejmując wszystkie plastyki z konsoli środkowej i kratki nawiewów środkowych.
Żeby dojść do pompki musisz zdjąć ten wystający z deski zegarek.

Jak już wszystko rozłożyłem, okazało się że jak odczepiłem wężyk od pompki to przykładając palec do wężyka, czuć że wężyk jest ok bo zasysa powietrze.
Mam więc podejrzenie, że padła właśnie pompka.

Na razie odkręciłem tą pompkę przez otwór po zegarku ( oj łatwe to nie jest chyba, że masz malutkie rączki) jest przymocowana na dwie śrubki. Pompka opuściła się nieco przez co o dziwo system zaczął działać :)

Aby całkiem ją zdemontować trzeba jeszcze odkręcić śrubkę łączącą dźwignie klapki z dźwignią pompki, ale nie jest to łatwe zadanie.

Wtedy miałem już tak podrapane dłonie, że tymczasowo odpuściłem.

Podejrzewam, że właśnie ta pompka/ siłownik się zepsuła.

Na razie sterowanie nawiewem działa ( siła nawiewu moim zdaniem jest na 90%).
Mam plan podejść do tego jeszcze raz, ale dopiero jak kupię jakąś podobną pompkę/ siłownik. Ta z linka jest nawet podobna.


Obrazek

Awatar użytkownika
smerf
Forumowicz
Posty: 482
Rejestracja: 2008-11-21, 22:08
Model: Ford Mustang GT/1995r/silnik 5.0L/automatic
Silnik: inny V8
Kolor: czerwony
Kontakt:

Post autor: smerf » 2010-07-16, 15:44

:papa: z tego co pamiętam bo kilka lat temu wybudowywałem cały kokpit poniewaz rozciekła sie nagrzewnica.to sa tam 3 takie siłowniki na podciśnienie--(pompki :D ),nie pamietam czy wszystkie jednakowe i jest jeszcze zbiornik za schowkiem w kokpicie ,zbiornik ma w sobie zapas podciśnienia ,te siłowniki poruszaja klapami od nawiewów----pozdr........ ;) a tu pompki http://www.rockauto.com/catalog/x,carco ... ttype,7036 różnią się więc nie sa jednakowe :zalamany:


Galeria zdjęć http://www.fotosik.pl/slideshow.php?id= ... angkalinka" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
stang232
Forumowicz
Posty: 2121
Rejestracja: 2008-12-12, 15:16
Model: stang'95
Silnik: V8 5.0
Kolor: czarny
Lokalizacja:: Bełchatów
Stajnia: Stajnia Łódzka

Post autor: stang232 » 2010-07-16, 18:21

tak sa 3 rozne pompki. Ale ta od kierunku nawiewu ma tylko wejscie od spodu na jeden wezyk. i wyglada jak ta druga z linku z rockauto YH583.
Dwie pozostale maja podejscia na dwa wezyki


Obrazek

ziomalV8
Młodszy Forumowicz
Posty: 98
Rejestracja: 2008-07-14, 08:52
Model: mustang gt 95
Silnik: V8 5.0
Kolor: yellow

Post autor: ziomalV8 » 2010-07-16, 22:19

dzeki :padam: :padam: :padam: za iiinfo jak sie oziebi to zabiore sie bo narazie temperatura uffff :zly:


był konik
a teraz boattail 71

Awatar użytkownika
smerf
Forumowicz
Posty: 482
Rejestracja: 2008-11-21, 22:08
Model: Ford Mustang GT/1995r/silnik 5.0L/automatic
Silnik: inny V8
Kolor: czerwony
Kontakt:

Post autor: smerf » 2010-07-16, 22:22

tu nie ma co dziekować tylko częsci kupować ,,a kupisz u mnie co tylko chcesz ----pozdroooooooo
Załączniki
5R3Z16098AA.jpg


Galeria zdjęć http://www.fotosik.pl/slideshow.php?id= ... angkalinka" onclick="window.open(this.href);return false;

ziomalV8
Młodszy Forumowicz
Posty: 98
Rejestracja: 2008-07-14, 08:52
Model: mustang gt 95
Silnik: V8 5.0
Kolor: yellow

Post autor: ziomalV8 » 2010-07-17, 13:11

jak rozkrece to sie odezwe i zobacze co jeszcze potrzebuje bo musze sie wkoncu wziążć zo konia ale czasu nie mam bo inne auto składam wiec najpierw trzeba to wszystko ogarnąć


był konik
a teraz boattail 71

Awatar użytkownika
smerf
Forumowicz
Posty: 482
Rejestracja: 2008-11-21, 22:08
Model: Ford Mustang GT/1995r/silnik 5.0L/automatic
Silnik: inny V8
Kolor: czerwony
Kontakt:

Post autor: smerf » 2010-07-17, 13:15

:/ no kurka !!! ani nie gadaj ,koń najwazniejszy jest,potem cała reszta :D :D :D


Galeria zdjęć http://www.fotosik.pl/slideshow.php?id= ... angkalinka" onclick="window.open(this.href);return false;

ziomalV8
Młodszy Forumowicz
Posty: 98
Rejestracja: 2008-07-14, 08:52
Model: mustang gt 95
Silnik: V8 5.0
Kolor: yellow

Post autor: ziomalV8 » 2010-07-20, 23:01

dobra pogoniony czasem rozebrałem konia i... okazało sie ze są tam kolorowe przewody cisnieniowe sprawdziłem te co dochodza do pompek i nie dawały oznak , wiec do zbiornika cisnieniowego doszedłem i odłaczyłem oba czarne przewody co w niego wchodza i nic zero cisnienia , no to pozostało pod maska pogrzebać , cisnieniówka idzie od pompy wspomagania hamulców wzdłuz podszybia pod maską i wchodzi do kabiny na wysokosci mniej wiecej klimy , przed tym wejsciem jest łącznik i tam własnie urwał sie wężyk i nie dawało cisnienia tzn nie ssało , jutro zobacze skąd taki węzyk dopasowac albo sie jakąś sztuke zrobi pozdr


był konik
a teraz boattail 71

ODPOWIEDZ

Wróć do „3 klimatyzacja i ogrzewanie”