Zbyt wysokie średnie spalanie

zbiornik, pływak, gaźnik a może wtrysk?

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz, Przemek64

ODPOWIEDZ
Piotr3k
Młodszy Forumowicz
Posty: 10
Rejestracja: 2019-01-18, 02:56
Model: 1994 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Zółty
Lokalizacja:: Tarnów

Zbyt wysokie średnie spalanie

Post autor: Piotr3k » 2019-12-12, 14:16

Hej,

ponownie liczę na wasze wskazówki, tym razem w kwestiach spalania. Silnik 5.0, rocznik 1994, przebieg 140k, zrobiony jest dolot, wydech, przed ostatnimi robotami, brał jakieś 18-20l/100, tyle że głównie po mieście, rzadko kiedy jechałem nim gdzieś dalej. Przy czym raczej ekonomicznie nie prowadzę :D

Ostatnio był problem z chłodnicą, wymieniłem na nową, po drodze gdzieś uszczelki pod kolektor ssący, później z ciśnieniem na układzie chłodzenia, co skończyło się wymianą uszczelki pod głowicą oraz planowaniem (mam nadzieję, że dobrze to nazwałem), bo stwierdzili, że głowica była lekko pokrzywiona, ale cała.

Po ostatniej zabawie z głowicą nie ma już ciśnienia na układzie chłodzenia, auto działa płynniej, tyle że pojawia się jedno ale: średnie spalanie wychodzi mi w okolicy 25L/100 i nie niżej, gdzie ani warunki, ani mój styl prowadzenia się raczej nie zmienił. Byłem na stacji diagnostycznej i wyszło mi takie coś:

CO 1.02
CO2 6.4
HC 150
O2 11.07
Lambda 1.963 (z czego wiem, wynik powinien być w okolicy 1? Na stacji diag. gość stwierdził, że w takim aucie ten pomiar może nie wyjść, o ile sona w ogóle jest - to jest cytat.)

Na biegu jałowym, auto rozgrzane do normalnej temp.

Jedyny dodatkowy objaw pojawił się, jak gość przytrzymał auto na wysokich obrotach dłużej i odpuścił. Obroty skakały do ponad 1,5k i w dół dobre 25-30 sekund, same, bez ingerencji, po czym ustabilizowały się na normalnych i wskaźniki wróciły do tych, które napisałem wyżej.

Mechanik, u którego najczęściej coś z autem robiłem, mówi że nie bardzo ma pomysł co obecnie może powodować wyższe spalanie, bo auto jest na automatycznych wtryskach itd, sonda lambda była sprawdzana i twierdzą że jest OK, sprawdzali ręcznie.

Ma ktoś pomysł, od czego zacząć, co sprawdzić itp? Jak potrzeba jakiegoś info, to dopiszę. Z mechaniką niestety nie stoję za mocno, więc nie wiem co się może przydać.



Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: Zbyt wysokie średnie spalanie

Post autor: 6t07t » 2019-12-12, 15:26

Jeśli przepływomierz nie działa lub działa nie prawidłowo (modyfikacje dolotu) to ECU wysterowuje wtryski na maksymalne parametry i leją paliwo jak przy maksymalnym przepływie powietrza.


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

Piotr3k
Młodszy Forumowicz
Posty: 10
Rejestracja: 2019-01-18, 02:56
Model: 1994 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Zółty
Lokalizacja:: Tarnów

Re: Zbyt wysokie średnie spalanie

Post autor: Piotr3k » 2019-12-12, 19:28

6t07t pisze:
2019-12-12, 15:26
Jeśli przepływomierz nie działa lub działa nie prawidłowo (modyfikacje dolotu) to ECU wysterowuje wtryski na maksymalne parametry i leją paliwo jak przy maksymalnym przepływie powietrza.
Ja go kupiłem z tym w 2010 roku, do połowy 2019 palił zawsze tyle samo, czyli te okolice 18-20L, no może zdarzało się dobić do 23 czasami, ale to raczej było mocne odstępstwo od normy. Obecnie norma to okolica 25L.

Ja sam zastanawiałem się nad powietrzem, przez te wahania obrotów, po tym jak się go dłużej przytrzyma na wysokich obrotach. To występuje tylko na biegu jałowym, jak jedzie i trzymam 4k+, to wszystko jest OK, jak go potrzymam stojącego na 4k+ to dostaje huśtawki około 30sec, od prawie gaśnięcia do 1,5k+, po czym wraca do normy.

No ale OK, przepływomierz to jest już jakiś trop. Jeśli są inne pomysły, to strzelajcie bo jak już go oddam, to po prostu powiem co i jak mają sprawdzać po kolei.



Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1617
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: Zbyt wysokie średnie spalanie

Post autor: Rezor » 2019-12-13, 16:35

Najpierw spróbuj ogarnąć co się dzieje z jałowymi. Polecam lekturkę:
https://www.muscularmustangs.com/iac.php
5 kroków i jak nic nie pomoże to trzeba szukać dalej :) rozumiem, że nie ma żadnego check engine etc? Manual czy automat?


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

Piotr3k
Młodszy Forumowicz
Posty: 10
Rejestracja: 2019-01-18, 02:56
Model: 1994 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Zółty
Lokalizacja:: Tarnów

Re: Zbyt wysokie średnie spalanie

Post autor: Piotr3k » 2020-01-02, 18:47

Hej,

dopiero teraz mam możliwości czasowe się tym zająć.

Przeglądnę to co wysłałeś, rozumiem, że ogólnie mam się przyglądnąć dolotowi? Prawdę mówiąc, to pewnie pokażę to mechanikowi, bo ja się na takich rzeczach nie znam niestety zupełnie.



ODPOWIEDZ

Wróć do „4 układ paliwowy”