Problem z katalizatorami

jedna czy dwie rury?

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz, Przemek64

ODPOWIEDZ
damianos071993
Młodszy Forumowicz
Posty: 26
Rejestracja: 2017-05-02, 17:30
Model: Base
Silnik: V6 3.8
Kolor: Ebony

Problem z katalizatorami

Post autor: damianos071993 » 2018-11-17, 14:10

Witam.
Mam następujący problem, wydaje mi się że to właśnie katy.
Mam 3.8 v6. Od początku po zakupie miałem service engine i błąd P0420. Osiągi wydają się być normalnie, aczkolwiek nigdy nie miałem porównania przed problemem. I właśnie ciągle zastanawiam się czy to są sondy czy zużyte katy, albo czy w ogóle tam katy są. Na sondach przed katami komputer pokazuje ok 0.8 v a za nimi 0v które po przegazowaniu na moment zmienia sie gdzieś na 0.5V.
Od jakiegoś czasu zacząl na wolnych obrotach sporo mocniej drżeć. Cewka, przewody i świece niedawno wymieniane - oryginalne. Gdy samochód się nagrzeje z prawego wydechu tak parska jakby wypadał zapłon (wydech przerobiony na podwójny, nie połączony z lewym). Rok temu gdy wymieniałem też przewody, pomyliłem połączenie do cewki i prawy kat nagrzał się do czerwoności, więc to chyba oznaka że jest?

Tak czy inaczej, byłem dzisiaj z tym u majstra od wydechów żeby się zorientować w cenie i mówił że wstawienie uniwersalnego kata euro 4 to ok 1000 zł. Razy 2 sztuki wychodzi około 2000, więc raczej skutecznie sie z tego wyleczyłem i myślę o wycięciu za które już chciał 400 zł za komplet.

Czy po tej operacji samochód będzie miał normalne osiągi i nie będzie brzmiał jak jakiś gruz ? :D I czy mocno śmierdzi?
No i jeszcze zostaje kwestia sond czy to pomoże w kwestii service engine ? http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=7600834406



Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1617
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: Problem z katalizatorami

Post autor: Rezor » 2018-11-17, 15:48

Najpierw wykręć sondę i endoskopem sprawdź stan katalizatora czy nie ma uszkodzeń mechanicznych. Jeśli jest tylko zatkany to można spróbować go wypalić, a jak nie to poszukać jakiegoś sportowego katalizatora, są tańsze niż oryginalne.
https://allegro.pl/katalizator-sportowy ... 68359.html
IMO wywalanie katalizatora jest bezsensu. Więcej szkodzi niż pomaga.


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

damianos071993
Młodszy Forumowicz
Posty: 26
Rejestracja: 2017-05-02, 17:30
Model: Base
Silnik: V6 3.8
Kolor: Ebony

Re: Problem z katalizatorami

Post autor: damianos071993 » 2018-11-18, 21:12

Nie mam endoskopu ale moge kupić. Taki tani allegrowy po 30 zł wystarczy? Wypalić tzn w jaki sposób? Istnieje inny sposób niż gaz w podłogę?
Masz jakieś doświadczenia po wycinaniu? Bo te sportowe to i tak wychodzi z 1500zł bo mechanik pewnie z 500 zł by wziął za robote, a taka kwota za "ochronę środowiska" to wg trochę za dużo i na pewno bym się z tym wstrzymał na ten moment.



Awatar użytkownika
nomad
Forumowicz
Posty: 635
Rejestracja: 2011-07-09, 18:34
Model: Bullitt & 939
Silnik: V8 4.6
Kolor: Highland Green

Re: Problem z katalizatorami

Post autor: nomad » 2018-11-18, 21:26

Jaką masz średnicę wydechu?
Katalizatory 2,5" da się kupić za 800 zł para + prosty (=tani) montaż.



damianos071993
Młodszy Forumowicz
Posty: 26
Rejestracja: 2017-05-02, 17:30
Model: Base
Silnik: V6 3.8
Kolor: Ebony

Re: Problem z katalizatorami

Post autor: damianos071993 » 2018-11-18, 23:49

Tak 2,5 cala
Prosty i tani, gdzie? ;)
Widzę ogólnie, że firmy także regenerują katy, czy to się opłaca?



Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1617
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: Problem z katalizatorami

Post autor: Rezor » 2018-11-20, 00:15

Katy 2.5 cala idzie dostać nawet za 300zł/szt. Na upartego jak masz cierpliwość to zmieścisz sie z robocizna w 1000zł. Do tego wkłady ze starych na złom i w kieszeni powinno się jeszcze dobre 600zł pojawić.
Zawsze lepszy taki niż nic:
https://allegro.pl/katalizator-sportowy ... 17567.html
Sprawy z CEL nie załatwisz wycięciem kata. Będzie dalej waliło błędem niesprawnego katalizatora, chyba, że kupisz emulatory sond albo je podwiesisz, a otwory zaślepisz.
Ja uwielbiam zapach wachy ale raz miałem przyjemność wjechać do garażu bez wydechu środkowego i potem trochę sobie popracować w tym aromacie... Sztachnąć się, a wdychać to przez parę minut to spora różnica...


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

damianos071993
Młodszy Forumowicz
Posty: 26
Rejestracja: 2017-05-02, 17:30
Model: Base
Silnik: V6 3.8
Kolor: Ebony

Re: Problem z katalizatorami

Post autor: damianos071993 » 2018-11-20, 02:54

Chyba jednak wymienię. Na amazonie te same co na allegro mi podesłałeś magnaflow są za trochę ponad 600 komplet z wysyłką i opłatami.
Ale to i tak nie rozwiąże problemu checka raczej, bo się właśnie dowiedziałem że mam 4 katy, więc 2 i tak by były wycięte.

Czy jak piszą że są do jakieś pojemności to ma to jakieś znaczenie? Nie widziałem większych jak do 3,5 litra



ODPOWIEDZ

Wróć do „5 układ wydechowy”