strumienice

jedna czy dwie rury?

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz, Przemek64

figaro96
Forumowicz
Posty: 205
Rejestracja: 2009-04-12, 11:26
Model: mustang 1996
Silnik: V6 3.8
Kolor: inny

strumienice

Post autor: figaro96 » 2009-06-11, 13:16

potrzebuje pomocy!
jezeli miał ktoś doczynienia z zamianą katalizatorów na strumienice dajcie znac jak obejś sode lambda bo słyszałem ze jest z nią problem po wymianie moze nie pracowac jak powinna!
pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony 2009-06-17, 10:53 przez figaro96, łącznie zmieniany 1 raz.



figaro96
Forumowicz
Posty: 205
Rejestracja: 2009-04-12, 11:26
Model: mustang 1996
Silnik: V6 3.8
Kolor: inny

Post autor: figaro96 » 2009-06-11, 13:19

zapomniałem dopisać ze chodzi o SN95 3.8 V6!

[ Dodano: 2009-06-11, 13:20 ]
a podziękował nawet nie wiedziałem!



Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2316
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Post autor: AluStar » 2009-06-11, 13:31

pamietaj jezeli juz - ze dostepne sa strumienice o sr 60mm max u nas - wiec zmierz srednice rury. Mozna zamowic strumienice pod sade lambda



figaro96
Forumowicz
Posty: 205
Rejestracja: 2009-04-12, 11:26
Model: mustang 1996
Silnik: V6 3.8
Kolor: inny

Post autor: figaro96 » 2009-06-11, 13:40

jezeli mozesz to podpowiedz fachową poradą, załozyłem tłumik od GT dał dużo bo auto sie szybciej wkreca czy wymiana katalizatorów na strumienice pomorze czy zaszkodzi?
chciałem tylko dodać ze po tej jezdzie na bemowie w GT500 jeszcze chory chodze!



Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2316
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Post autor: AluStar » 2009-06-11, 13:47

powiem szczerze ze nei mialem okazji testowac strumienic na hamowni ( sam mialem w audi A4) - ale naprawde od chlopakow slyszalem ze pomagaja -

sa dwa rodzaje strumienic :
- szczelinowe i naddzwiekowe ( znacznie drozsze )
i te wlasnei tam gdzie maja hamownei sprzedaja sie jak swierze bulki - klint mierzy osiagi na pierwszych i z drugim rodzajem i sam ocenai - wnioski oczywiste,
poczytaj tu.
http://tuning-design.pl/index.php?optio ... &Itemid=57
ja doradzam naddzwiekowa :



figaro96
Forumowicz
Posty: 205
Rejestracja: 2009-04-12, 11:26
Model: mustang 1996
Silnik: V6 3.8
Kolor: inny

Post autor: figaro96 » 2009-06-11, 16:41

AluStar szczere podziękowania za przedstawienie tematu ja ze słyszenia znałem sprawe a zdania są podzelone a teraz mogę mogę swoje zdanie!



Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2316
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Post autor: AluStar » 2009-06-11, 20:12

Wiekszosc klientow zna strumienice te najprostsze ( bazarowe ) za 50 zł/szt stosowane gdy kata chcemy wyciac i go sprzedac lub nam padnie orginal. sa one tylko z wygladu podobne do tych o ktorych czytales. pamietaj ze strumienica musi byc dedykowana pod poj silnika . Inaczej auto tak sie sie roztrzesie ze bedziesz ja wycinal szybciej niz zalozyles / dlawi auto .!!
Moje zdanie nie udezaj w strumienice na poczatek - udezaj w dedykowane uklady ( ale to zalezy od portfela ) Wymien koncowe tlumiki , potem kolektory itd.. ( strumienice u nas sa dedykowane do 2,5 wzwyż i o srednicy dolotu 60mm.



Awatar użytkownika
RAFAŁ (GROSZEK)
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2382
Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
Model: był SN95 jest GT2011
Silnik: V8 5.0
Kolor: SREBRNY

Post autor: RAFAŁ (GROSZEK) » 2009-06-11, 22:16

sondy lambda są wstawiane przed katalizatorami w wersji sn95 gt to po wycieciu katalizatora skąd komputer bedzie wiedział że ich niema to wyjdzie dopiero na pomiarze spalin przez diagnostę



figaro96
Forumowicz
Posty: 205
Rejestracja: 2009-04-12, 11:26
Model: mustang 1996
Silnik: V6 3.8
Kolor: inny

Post autor: figaro96 » 2009-06-13, 07:26

ja mam 3.8 więc moje są wystawione za katalizatorami! to nie 5.0 V8! gdyby miał przed to bym nie poruszał tematu!



Awatar użytkownika
witekz
Forumowicz
Posty: 273
Rejestracja: 2009-04-24, 14:21
Model: Mustang 98 Vortech
Silnik: V8 4.6
Kolor: Rio Red
Kontakt:

Post autor: witekz » 2009-06-25, 16:04

ja miałem u siebie 2 sondy przed katalizatorami i 2 za katalizatorami, teraz nie mam katalizatorów tylko wydech BBK, jeżeli chodzi o sondy przed katami to nic się nie będzie działo, ale te za katalizatorem będą "wywalać" błąd p0420 lub pp0430 co oznacza uszkodzony katalizator, po prostu bedzie za duzy przepływ spalin i po 20 km zapali ci się kontrolka check engine.Podobno nie ma to wpływu na pracę silnika (tak piszą w Usa),ale jest denerwujące. Można je wyłączyć jak masz tunery Diablo, czy Xcalibrator czy inne, albo kupić albo zrobić tzw. MIL eliminators, które oszukają te sondy (wpinasz w kostkę od sądy i do kabla) .Jest jeszcze trzeci sposób najprostszy i najtańszy- właśnie go testuje, kupujesz takie "redukcje" jak na zdjęciu, wkręcasz w rurę, potem sondę w tą redukcję, która osłania i zmniejsza przepływ wokół czujnika.

zdjęcie tych "nakrętek na sondy" http://stangi.w.interia.pl/mil.jpg



figaro96
Forumowicz
Posty: 205
Rejestracja: 2009-04-12, 11:26
Model: mustang 1996
Silnik: V6 3.8
Kolor: inny

Post autor: figaro96 » 2009-07-24, 14:58

witekz ty posiadasz taki program i mozliwosc podłączenia sie do mustanga! a moze robiłeś to przez jakąś firme?



Awatar użytkownika
witekz
Forumowicz
Posty: 273
Rejestracja: 2009-04-24, 14:21
Model: Mustang 98 Vortech
Silnik: V8 4.6
Kolor: Rio Red
Kontakt:

Post autor: witekz » 2009-07-24, 15:05

Musisz mieć własny SCT Xcalibrator czy Diablo czy inny programator, potem zamawiasz mailem tzw."mail tune" i podczas zamówienia podajesz firmie w USA jakie masz modyfikacje i co chcesz żeby zrobili, np. wyłączyli tylne sondy, zmienili zapłon, zdjęli ogranicznik itp. itd.

Dla samych sond to nie warto, lepiej zastosować te "redukcje" i nie będzie "check engine"



figaro96
Forumowicz
Posty: 205
Rejestracja: 2009-04-12, 11:26
Model: mustang 1996
Silnik: V6 3.8
Kolor: inny

Post autor: figaro96 » 2009-07-24, 15:13

fajnie! podziekowania!
mam nadzeje ze moze jeszcze w wakacje zrobimy jakies małe spodkanie mustangów z okolic tak zeby nie cisnać 350km w jedną strone!



Alexander25
Forumowicz
Posty: 1646
Rejestracja: 2008-11-10, 17:33
Model: 302HO 1994 rok
Silnik: V8 5.0
Kolor: sapphire blue
Lokalizacja:: Polska
Kontakt:

Post autor: Alexander25 » 2009-07-28, 09:23

Ja bawilem sie ze strumienicami. Pare lat temu jak czesci do mustangow prawie nie bylo a jak byly to z 3-4 krotnym przebiciem cenowym wysiadl mi katalizator. Wymienilem na uklad dedykowany pod thunderbirda 3.8 V6 SC musze przyznac ze auto sie zamulilo i zaczely sie problemy. Pare tygodni pozniej gosc mustangiem pod Krakowem wpakowal sie na drzewo bokiem i odkupilem od niego czesci i bylo ok. Nie polecam strumienic chyba ze sie ktos bawi w tuning po calosci. o ile mi sie wydaje to sa 4 sondy lambda w stangu 1994-1998 3.8 V6 ja tak przynajmniej mam u siebie.
Pozdrawiam



figaro96
Forumowicz
Posty: 205
Rejestracja: 2009-04-12, 11:26
Model: mustang 1996
Silnik: V6 3.8
Kolor: inny

Post autor: figaro96 » 2009-07-29, 08:41

Alexander25 fajną podpowiedz poddał Witekz odnośnie redukcji dzwoniłem do tej firmy i nawet z sensem rozmawiali! jak zrobie to dam znac czy jest róznica! narazie mam tłumik od 5.0l i to juz duzo dało jak wyrzuce katalizatory powinno byc jeszcze lepiej!



ODPOWIEDZ

Wróć do „5 układ wydechowy”