Mustang GT 5.0 218KM 1994 rok SN95 - tylny most

skrzynia, wał, tylni most

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz, Przemek64

danek
Forumowicz
Posty: 348
Rejestracja: 2016-04-06, 21:49
Model: SN95 GT 1994r :)
Silnik: V8 5.0
Kolor: Żółty

Mustang GT 5.0 218KM 1994 rok SN95 - tylny most

Post autor: danek » 2016-06-12, 18:32

Witam

Od dnia zakupu auta obwiniałem moją skrzynię biegów za to że wprowadza w drgania samochód przy nagłym przyspieszaniu i małej prędkości.
Efekt pojawia się zawsze na rozgrzanym aucie, jest tak jakby coś tarło o coś i nie mogło załapać przez pewien czas (jak by jakieś sprzęgło)
Odpuszczam nieco gazu i znowu ogień, wtenczas jest ok.
Okazuje się że to nie skrzynia biegów a właśnie tylny most jest raczej winowajcą (przynajmniej tak mi się wydaje), jak jest rozgrzany to huczy jak stary autobus w mieście :)
Gdy skrzynia zapina kolejny bieg to słychać z mostu charakterystyczny świst zmieniający się wraz z obrotami silnika.

Nieco przeleciałem forum w poszukiwaniu info na temat tylnego mostu ale nie mogę tego poskładać do kupy.
Znalazłem info iż modele sn95 w wersji GT mają fabryczną szperę (mój faktycznie ma i myślałem początkowo że ktoś to zrobił sam).
Doczytałem również gdzieś na forum iż tylny most w SN95 GT ma jakieś sprzęgła, czy to prawda ????
Jeżeli tak to na pewno one są winowajcą a ja obwiniałem ciągle bogu ducha winną skrzynię biegów :) (gdzie poprzedni właściciel zarzekał się że wpakował w nią 3k pln)

Jeżeli ktoś ma jakieś materiały na ten temat to proszę o pomoc.

Pozdrawiam:
Daniel



Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1617
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: Mustang GT 5.0 218KM 1994 rok SN95 - tylny most

Post autor: Rezor » 2016-06-12, 19:12

Ja bym się najpierw zajął jednak tą skrzynią. Most to tu jest niemal pancerny. No chyba, ze wał napędowy Ci pordzewiał i wibruje ale to co piszesz jest charakterystyczne dla skrzyni. Buczeć i świszczeć może wydech w okolicy mostu :)


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

danek
Forumowicz
Posty: 348
Rejestracja: 2016-04-06, 21:49
Model: SN95 GT 1994r :)
Silnik: V8 5.0
Kolor: Żółty

Re: Mustang GT 5.0 218KM 1994 rok SN95 - tylny most

Post autor: danek » 2016-06-12, 20:53

hmmmm

Sam już nie wiem, najgorsze jest to że w mojej okolicy nie ma takiego wariata jak ja aby miał takie auto.
Mógłbym wtenczas zobaczyć jak się zachowuje i prowadzi się inny egzemplarz.



Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1617
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: Mustang GT 5.0 218KM 1994 rok SN95 - tylny most

Post autor: Rezor » 2016-06-12, 21:52

Spokojnie po kolei :) chyba, że chcesz na pare miesięcy chcesz zamknąć się w garażu: wtedy wszystko wydłubać i składać konika od nowa ;) Najpierw ogarnij tego check engine. Możliwe, że wydech masz do roboty jak Ci wywala lean i coś buczy. Potem weź się za resztę :D W miarę możliwości zawsze chętnie pomogę :)


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

danek
Forumowicz
Posty: 348
Rejestracja: 2016-04-06, 21:49
Model: SN95 GT 1994r :)
Silnik: V8 5.0
Kolor: Żółty

Re: Mustang GT 5.0 218KM 1994 rok SN95 - tylny most

Post autor: danek » 2016-06-12, 22:40

heh :)

Spoko, dziś zrobiłem 30 km i mil się nie zapalił (zazwyczaj po 15km już się zapalał), wydaje mi się że czyszczenie przepustnicy i wywalenie mixera gazu pomogło.
dlatego po regeneracji tylu nadwozia muszę ustalić co robić dalej :)



danek
Forumowicz
Posty: 348
Rejestracja: 2016-04-06, 21:49
Model: SN95 GT 1994r :)
Silnik: V8 5.0
Kolor: Żółty

Re: Mustang GT 5.0 218KM 1994 rok SN95 - tylny most

Post autor: danek » 2016-06-13, 00:42

Rezor, z pełnym szacunkiem ale to nie wydech ;)
Dlatego muszę się spotkać z użytkownikiem takiego auta i porównać sobie moją i "obcą" wersję SN95



Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1617
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: Mustang GT 5.0 218KM 1994 rok SN95 - tylny most

Post autor: Rezor » 2016-06-13, 09:19

Spróbuj też po filmikach na necie. Ja chyba wszystkie możliwe przejrzałem żeby mieć porównanie. Ewentualnie nagraj co ci tam buczy i wrzuć może ktoś porówna


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

danek
Forumowicz
Posty: 348
Rejestracja: 2016-04-06, 21:49
Model: SN95 GT 1994r :)
Silnik: V8 5.0
Kolor: Żółty

Re: Mustang GT 5.0 218KM 1994 rok SN95 - tylny most

Post autor: danek » 2016-06-13, 23:01

"jeśli masz v6 nie musisz modyfikatora. Jeśli masz v8 jest to potrzebne. Jest smar na tarcze sprzęgła w mostu. V8 ma, V6 nie. Jeśli nie dodas, poczujesz drgania podczas skręt i zmiany biegów"

To znalazłem na forum i właśnie podobnie zachowuje się i u mnie, widać że ktoś rozbierał dyferencjał, może nie dodał tego specyfiku ???

Jest może jeszcze ktoś na forum co ma jakieś doświadczenia z tym tematem i o co chodzi z tym sprzęgłem w dyferencjale ???


A tu link do tematu:
http://mustangklub.home.pl/forum/viewto ... =52&t=3755" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
smerf
Forumowicz
Posty: 482
Rejestracja: 2008-11-21, 22:08
Model: Ford Mustang GT/1995r/silnik 5.0L/automatic
Silnik: inny V8
Kolor: czerwony
Kontakt:

Re: Mustang GT 5.0 218KM 1994 rok SN95 - tylny most

Post autor: smerf » 2016-06-14, 00:10

Szpera jest w 5.0,,w 3,8 nie było w tych latach,w moście nie ma co szarpać i zasprzęglać,są tarczki szpery i jak niema modyfikatora tarcia w oleju to przy wolnej jeżdzie przy skrętach lekko będzie buczeć ale na wprost nie,jak ci wyje przy jeżdzie na wprost ,to się dzieje przy pewnej prędkości i przy ujmowaniu gazu to raczej jest żle ustawione zazębienie,albo już padnięty most.skrzynia na jedynce- automat oczywiście, też nawet nowa trochę wyje,ale potem już nie wyje ,jak ci coś szarpie nie chce jechać, a po odjęciu gazu zasprzęgla to winna jest skrzynia ,oczywiście piszę o automacie ,rozebranie mostu to nie taka prosta sprawa,przede wszystkim trzeba nowe czujniki ABS,uszczelnienia na półośki które na bank są wyrobione od simeringów,mało kto potrafi ustawić most żeby nie buczał ,,jest to temat kłopotliwy pozdr....... ;)


Galeria zdjęć http://www.fotosik.pl/slideshow.php?id= ... angkalinka" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Przemek64
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1695
Rejestracja: 2013-06-13, 20:51
Model: 1964 1/2 ,MACH1 i GT
Silnik: inny V8
Kolor: wimbledon white,Competition Orange i Deep Forest Green
Kontakt:

Re: Mustang GT 5.0 218KM 1994 rok SN95 - tylny most

Post autor: Przemek64 » 2016-06-14, 14:22

smerf pisze:Szpera jest w 5.0,,w 3,8 nie było w tych latach,w moście nie ma co szarpać i zasprzęglać,są tarczki szpery i jak niema modyfikatora tarcia w oleju to przy wolnej jeżdzie przy skrętach lekko będzie buczeć ale na wprost nie,jak ci wyje przy jeżdzie na wprost ,to się dzieje przy pewnej prędkości i przy ujmowaniu gazu to raczej jest żle ustawione zazębienie,albo już padnięty most.skrzynia na jedynce- automat oczywiście, też nawet nowa trochę wyje,ale potem już nie wyje ,jak ci coś szarpie nie chce jechać, a po odjęciu gazu zasprzęgla to winna jest skrzynia ,oczywiście piszę o automacie ,rozebranie mostu to nie taka prosta sprawa,przede wszystkim trzeba nowe czujniki ABS,uszczelnienia na półośki które na bank są wyrobione od simeringów,mało kto potrafi ustawić most żeby nie buczał ,,jest to temat kłopotliwy pozdr....... ;)
Mostu nie dotykaj a jeśli będzie trzeba to w ostateczności :szok:
Ja kiedyś chciałem poprawić a potem musiałem szukać kogoś innego od mostu kto to ogarnie (poprawi) to nie takie proste znaleść fachowca od mostu.
Moje poprawki zakończyły się tak że wcale nie jest lepiej niż przed tym jak pierwszy raz zostały wsadzone paluchy :/


Pozdrawiam
Przemek
502 319 299
http://slubzmustangiem.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=80&t=6763" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=84&t=10801" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1617
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: Mustang GT 5.0 218KM 1994 rok SN95 - tylny most

Post autor: Rezor » 2016-06-14, 14:29

No to panowie mnie teraz zasmuciliście bo fabrycznie mam 2.7 od automoatu i chciałem przerobić na 3.55 albo 3.7 -.-


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

Awatar użytkownika
Przemek64
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1695
Rejestracja: 2013-06-13, 20:51
Model: 1964 1/2 ,MACH1 i GT
Silnik: inny V8
Kolor: wimbledon white,Competition Orange i Deep Forest Green
Kontakt:

Re: Mustang GT 5.0 218KM 1994 rok SN95 - tylny most

Post autor: Przemek64 » 2016-06-14, 15:14

Rezor pisze:No to panowie mnie teraz zasmuciliście bo fabrycznie mam 2.7 od automoatu i chciałem przerobić na 3.55 albo 3.7 -.-
Ja w Machu mam 4,1 i trakcja za nim nie nadąża ale jest ogień :hyhy:


Pozdrawiam
Przemek
502 319 299
http://slubzmustangiem.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=80&t=6763" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=84&t=10801" onclick="window.open(this.href);return false;

danek
Forumowicz
Posty: 348
Rejestracja: 2016-04-06, 21:49
Model: SN95 GT 1994r :)
Silnik: V8 5.0
Kolor: Żółty

Re: Mustang GT 5.0 218KM 1994 rok SN95 - tylny most

Post autor: danek » 2016-06-14, 16:39

smerf pisze:jak ci coś szarpie nie chce jechać, a po odjęciu gazu zasprzęgla
Smerf nie tyle co szarpie ale samochód wpada w wibracje i to nie małe i to zazwyczaj jak ruszam ze skrzyrzowania np w prawo daję gaz i przy około 20KM/h zaczyna trząść całym tyłem, jakby miało się wszystko rozsypać :)
Dzieje się tak tylko wtedy gdy auto (całe) jest rozgrzane, na zimnym nie mam tego efektu.

Z tąd moje podejżenia o problemie z mostem, wał raczej ok bo nie odczówam dziwnych wibracji przy żednej prędkości (a wiem jak zachoduje się nie wyważony wał napędowy :) )

PS - te wibracje nie są cykliczne czasami są a czasami ich nie ma :(



Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1617
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: Mustang GT 5.0 218KM 1994 rok SN95 - tylny most

Post autor: Rezor » 2016-06-14, 17:58

A może opony/koła? :D Ja w 300C Miałem ciulowo wyważone (na wulkanizacji wypierali się, że to geometria), na razie w innym warsztacie wyważyli mi przód na próbę i efekt taki, że kierownicą już nie telepie ale tył buczy i się trzęsie :D Dla świętego spokoju podjedź na geometrię i niech Ci sprawdzą czy z zawieszeniem wszystko ok. Sprawdziłbym jeszcze łapę skrzyni. Może zwyczajnie skrzynia jest luźno i jak trochę popuści to nią telepie. Możliwości jest multum ale nie ma co od razu wymieniać/naprawiać dopóki nie zlokalizujesz źródła


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

Awatar użytkownika
RAFAŁ (GROSZEK)
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2382
Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
Model: był SN95 jest GT2011
Silnik: V8 5.0
Kolor: SREBRNY

Re: Mustang GT 5.0 218KM 1994 rok SN95 - tylny most

Post autor: RAFAŁ (GROSZEK) » 2016-06-15, 05:39

PODNIEŚ MU TYŁ (cały ) i sprawdź czy :
- kręcąc kołem w jedną stronę ,drugie ma się obracać tak samo to szpera jest ok , a jeżeli obraca się w drugą stronę to szpery niema
- i sprawdź jedno i drugie koło czy prosto się obraca , może masz skrzywioną półoś



ODPOWIEDZ

Wróć do „8 przeniesienie napędu”