Mrugająca kontrolka O/D OFF + ubywający olej

skrzynia, wał, tylni most

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz, Przemek64

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
piotruu
Młodszy Forumowicz
Posty: 82
Rejestracja: 2012-10-24, 10:59
Model: 2003 New Edge
Silnik: V6 3.8
Kolor: Czarny
Lokalizacja:: Konin
Stajnia: Stajnia Wielkopolska

Mrugająca kontrolka O/D OFF + ubywający olej

Post autor: piotruu » 2019-01-07, 15:08

Witam
Od niedawna pojawił mi się problem z mrugającą kontrolką automatu o/d off
Spostrzeżenia:
- mruganie pojawiło się kilka dni po tym jak walnąłem/zahaczyłem podwoziem o jakiś kawałek betonu podczas zjeżdżania tyłem ze stromego podjazdu;
- zauważyłem, że zaczęło ubywać oleju w skrzyni (trudno zlokalizować wyciek ponieważ nie kapie na tyle aby pod skrzynią pozostawała plama podczas postoju, natomiast jest upocona od strony silnika oraz od strony wału);
- kontrolka mruga już od samego początku jak się rusza i jeździ w terenie zabudowany, przy szybszej prędkości przestaje mrugać;
- biegi na razie zmienia płynnie jednak podczas zwalniania/hamowania czasem pojawi się taki efekt nagłego spowolnienia auta jakby wrzucił nieodpowiedni do prędkości bieg

Pytania:
1. Czy awaria może mieć związek z uderzeniem skrzynią lub silnikiem o wystający betonowy element?
2. Jakieś sugestie co by mogło ulec uszkodzeniu? Ponieważ żaden z mechaników z mojej okolicy nie ma w bazie tego modelu więc nie może podłączyć kompa żeby sprawdzić błędy, bo bez tego nic nie potrafią stwierdzić.
3. Czy bawić się najpierw w wymianę oleju i filtrów u mechanika, który się tego podejmie (od 5 lat ok 40tyś km nie było nic ruszane), czy lepiej od razu dać do warsztatu specjalizującego się w naprawach automatów?
4. Czy możecie polecić jakich sprawdzony warsztat z Wlkp (Konin-Poznań) ewentualnie Łódzkiego lub Kujawsko-Pomorskiego, który nie zdziera kasy a zrobi to dobrze?

Pacjent to Mustang 2003r. V6 z automatem przebieg 110 425 mil.


Pozdrawiam
Piotrek MELO

Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1617
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: Mrugająca kontrolka O/D OFF + ubywający olej

Post autor: Rezor » 2019-01-07, 20:53

1. Tak. Mogła pęknąć, mogło oring skrzywić i teraz się sączy. Skrzynia do wyciągnięcia i inspekcji. Jak masz gdzie to nie jest dużo roboty. PS. sprawdzas zawsze w tej samej temperaturze? Poziom oleju w skrzyni potrafi mocno "ubywać" przy pomiarze na ciepłym, a potem na zimnym. Może przelałeś skrzynię? :)
2. W twoim modelu jest OBD-II. Do odczytania błędów wystarczy zwykły ELM 327 i podobny, do kupienia na allegro za grosze. Nie wiem czy przypadkiem już nie pytałeś na fb. Ewentualnie mogło uszkodzić moduł TCS ale wątpie patrząc na objawy: niekontrolowane przerzucanie biegów i ubytek oleju.

3. i 4. Wg mnie skrzynie i tak trzeba zrzucić. Przede wszystkim musisz zlokalizować źródło wycieku. Do sprawdzenia:
- linka od shiftera (może to nią zahaczyłeś?)
- filtr do wymiany i przy okazji mechatronika do inspekcji.
Reszta zależy od ekspertyzy


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

Awatar użytkownika
piotruu
Młodszy Forumowicz
Posty: 82
Rejestracja: 2012-10-24, 10:59
Model: 2003 New Edge
Silnik: V6 3.8
Kolor: Czarny
Lokalizacja:: Konin
Stajnia: Stajnia Wielkopolska

Re: Mrugająca kontrolka O/D OFF + ubywający olej

Post autor: piotruu » 2019-01-09, 12:04

Ad.1 Jeden z mechaników kazał mi sprawdzać poziom na zimnym oleju czyli zaraz po odpaleniu auta i ustawić dźwignię w pozycji N (nie wiem czy tak się sprawdza prawidłowo tę skrzynię?). Gdy tak zrobiłem w zeszłym tygodniu to się okazało, że bagnet był prawie suchy więc spanikowałem i podjechałem do sklepu dokupiłem 1 litr oleju Mercon V i wlałem przez rurkę od bagnetu. Teraz znowu wydaje mi się, że jest za dużo. Wczoraj sprawdzałem zaraz po odpaleniu silnika i poziom był na połowie skali H (zdjęcie w załączniku).

A jakie są objawy przelania skrzyni czy też zbyt dużej ilości oleju? Można go jakoś upuścić bez odkręcania miski?
Teraz kojarzę, że takie spowolnienie jakby zrzucał o 2 biegi niżej podczas hamowania pojawiło się dopiero po dolaniu dodatkowego litra oleju.

Inny mechanik powiedział, że jeśli pod autem nie pojawiają się plamy gdy stoi, tylko się delikatnie poci to wyciek nie jest na tyle poważny żebym był w stanie zauważyć różnicę na bagnecie nawet po miesiącu :zdziwko: .

Ad.2 Tak pytałem najpierw w grupie na fb o polecany warsztat z Poznania. Byłem u dwóch mechaników i żaden nie mógł się podłączyć specjalistycznym kompem bo nie mają tego modelu w bazie. Tylko jeden sprawdził ogólnie, że nie ma błędów od strony elektrycznej więc zakłada, że to coś mechanicznego lub zapchany filtr stary olej itp.

Ad.3 Podczas samej wymiany bez ściągania skrzyni raczej nic się nie zobaczy? Bo wszystkie warsztaty, które obdzwoniłem od tego chcą zaczynać i jak to nie pomoże to dopiero demontaż skrzyni.

Ile oleju w tego typu skrzyniach mieści się w misce olejowej? Czy można wymienić cały olej bez demontażu skrzyni czy tylko cześć, która znajduje się w misce?
Załączniki
mustang_20190108_155350.jpg


Pozdrawiam
Piotrek MELO

Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1617
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: Mrugająca kontrolka O/D OFF + ubywający olej

Post autor: Rezor » 2019-01-09, 18:41

Sprawdzanie oleju w skrzyni to masakra. Jak nie masz wskazania temperatury oleju to nijak nie będziesz miał punktu odniesienia. Tutaj przykład dla 300C jak wygląda poziom oleju zależnie od temperatury:
Obrazek
Jak nie masz żadnego adaptera obd (przez adapter mozna odczytać temperaturę skrzyni) to zostaje sonda temperaturowa doczepiona do bagnetu.
Kolejna sprawa, że wskazanie na zimnym poziomu minimum jest ok. Zazwyczaj bagnet od skrzyni jest wyskalowany tak, żeby na zimnym nie było mniej niż minimum, a na rozgrzanej skrzyni więcej niż max. Czasami na niektórych bagnetach jest zwyczajne refill i wtedy należy sprawdzić poziom tak jak opisuje to książka serwisowa.
Olej możesz "spuścić" dużą strzykawką i wężykiem igelitowym. Spuść kroplę oleju na ręcznik papierowy i oceń stan:
Obrazek
Według mnie każdy ogarnięty mechanik znający się na automatach powinien być w stanie sprawdzić poziom oleju. Zawsze możesz umówić się na wymianę oleju i filtra. Czasami wystarczy ocenić stan oleju i filtra żeby stwierdzić czy skrzynie czeka remont.
Jak skrzyni nic nie jest to najwyżej będziesz miał świeży olej z filtrem i spokój na kolejnych 40-50k km

PS. Jaki olej dolałeś?


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

Awatar użytkownika
piotruu
Młodszy Forumowicz
Posty: 82
Rejestracja: 2012-10-24, 10:59
Model: 2003 New Edge
Silnik: V6 3.8
Kolor: Czarny
Lokalizacja:: Konin
Stajnia: Stajnia Wielkopolska

Re: Mrugająca kontrolka O/D OFF + ubywający olej

Post autor: piotruu » 2019-01-10, 00:18

To teraz mi się wyjaśniło dlaczego raz wydaje mi się że jest za dużo, a innym razem za mało oleju. Niestety nie posiadam żadnego z urządzeń, które wymieniłeś więc tak naprawdę poziom sprawdzam na ślepo (do tej pory Mustang nie sprawiał żadnych problemów od strony elektrycznej więc nie było potrzeby zakupu tego typu gadżetów).

Olej wlałem RAVENOL ATF MERCON V bo tylko takiego producenta mieli na miejscu jako MERCON V.

Jeśli chodzi o barwę oleju to jest tak pomiędzy 2 a 3 barwą (pewnie przez to że dolałem świeżego), więc i tak powinienem już pomyśleć o wymianie. Ja przejechałem na nim ok 35000 km, a nie wiadomo ile poprzedni właściciel.

Umówiłem się na wtorek do warsztatu Amer Auto Serwis w Poznaniu na wymianę oleju. Jak już ktoś ma grzebać przy skrzyni to wolę żeby to byli fachowcy, którzy specjalizują się w naprawianiu amerykańskich automatów bo jeśli przy okazji wymiany coś wykryją to od razu zabiorą się za demontaż skrzyni.

Dam znać co wyjdzie po wizycie i jaka będzie diagnoza ;)
Dzięki za zainteresowanie i pomoc :)


Pozdrawiam
Piotrek MELO

Awatar użytkownika
piotruu
Młodszy Forumowicz
Posty: 82
Rejestracja: 2012-10-24, 10:59
Model: 2003 New Edge
Silnik: V6 3.8
Kolor: Czarny
Lokalizacja:: Konin
Stajnia: Stajnia Wielkopolska

Re: Mrugająca kontrolka O/D OFF + ubywający olej

Post autor: piotruu » 2019-01-18, 10:56

Mustang w serwisie niestety w misce olejowej pojawiły się opiłki metalu, a komputer diagnostyczny pokazał błąd czujnika temperatury, więc skrzynia poszła do demontażu.
Dzisiaj usłyszałem diagnozę, opiłki pochodzą z konwertera, także lista pracy wygląda następująco:
- regeneracja konwertera - ok. 900zł
- do wymiany podpalona taśma overdrive (prawdopodobnie stąd mruganie kontrolki) - 150zł
- komplet uszczelnień (bo przepuszczały) - 700zł
- tarczki - 250zł
- montażowej chłodnicy oleju (profilaktycznie) - 400zł
- nowy olej z filtrem - 900zł
+ koszty robocizny i z mrugającej kontrolki O/D Off zrobił się rachunek na ponad 5000zł :mur: ale teraz już wiem, że New Edge będzie musiał posłużyć dłużej niż planowałem ;)


Pozdrawiam
Piotrek MELO

Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1617
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: Mrugająca kontrolka O/D OFF + ubywający olej

Post autor: Rezor » 2019-01-18, 11:28

Nie jest najgorzej aczkolwiek zastanawia mnie ta chłodnica oleju. W przedliftach chłodnica skrzyni jest zintegrowana z chłodnicą silnika. Polift nie ma?


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

Awatar użytkownika
piotruu
Młodszy Forumowicz
Posty: 82
Rejestracja: 2012-10-24, 10:59
Model: 2003 New Edge
Silnik: V6 3.8
Kolor: Czarny
Lokalizacja:: Konin
Stajnia: Stajnia Wielkopolska

Re: Mrugająca kontrolka O/D OFF + ubywający olej

Post autor: piotruu » 2019-01-18, 14:36

Z tego co zrozumiałem to jakaś chłodnica tam jest ale uznali, że skoro opiłki trafiły do miski olejowej to na pewno będą też w chłodnicy i może być problem z utrzymaniem właściwej temp. dlatego chcą wymienić i założyć nową.


Pozdrawiam
Piotrek MELO

Awatar użytkownika
piotruu
Młodszy Forumowicz
Posty: 82
Rejestracja: 2012-10-24, 10:59
Model: 2003 New Edge
Silnik: V6 3.8
Kolor: Czarny
Lokalizacja:: Konin
Stajnia: Stajnia Wielkopolska

Re: Mrugająca kontrolka O/D OFF + ubywający olej

Post autor: piotruu » 2019-01-25, 12:20

Konin już odebrany z warsztatu :D rozleciało się łożysko w konwerterze ale udało się wszystko naprawić, kontrolka nie mruga (przyczyna nadpalona taśma overdrive), brak wycieków (założony komplet nowych uszczelnień), skrzynia pracuje płynnie i bez żadnych szarpnięć także nie mam się do czego doczepić, poza wychudzonym portfelem :P
Także jakby ktoś z wlkp. potrzebował pomocy w tym temacie to polecam warsztat AMER AUTO SERWIS z czystym sumieniem :) Gwarancja 6 miesięcy.

Ps. tą nową chłodnicę, o której pisałem w poprzednim poście to dołożyli jako dodatkową żeby uniknąć przegrzewania się oleju, ponieważ po tej usterce seryjna chłodnica może nie wyrabiać. W efekcie teraz wchodzi do mojej skrzyni podobno 15L oleju :]

Pozdro


Pozdrawiam
Piotrek MELO

ODPOWIEDZ

Wróć do „8 przeniesienie napędu”