instrukcja obsługi skrzynia biegów

skrzynia, wał, tylni most

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz, Przemek64

Awatar użytkownika
yoltz
Forumowicz
Posty: 279
Rejestracja: 2012-10-08, 10:04
Model: IV 2004
Silnik: V6 3.8
Kolor: żywe srebro...
Kontakt:

instrukcja obsługi skrzynia biegów

Post autor: yoltz » 2012-12-05, 21:40

Cześć,
Może mi ktoś przybliżyć wszystkie aspekty korzystania z automatu w wersji v6 2003r. Mam P-R-N-D-2-1 i dwa przyciski. To mój pierwszy automat, wcześniej jeździłem 2 dni 22 letnią audicą w automacie, kiedyś kiedyś, i to moje całe doświadczenie. Jeśli chodzi o jazdę przód tył to opanowałem stosunkowo dobrze pytanie co z resztą ;]



Awatar użytkownika
Mały1973
Forumowicz
Posty: 688
Rejestracja: 2009-02-23, 12:32
Model: Mustang Mach I 1971
Silnik: inny V8
Kolor: Medium Blue Metallic
Kontakt:

Re: instrukcja obsługi skrzynia biegów

Post autor: Mały1973 » 2012-12-05, 21:49

yoltz pisze:Cześć,
Może mi ktoś przybliżyć wszystkie aspekty korzystania z automatu w wersji v6 2003r. Mam P-R-N-D-2-1 i dwa przyciski. To mój pierwszy automat, wcześniej jeździłem 2 dni 22 letnią audicą w automacie, kiedyś kiedyś, i to moje całe doświadczenie. Jeśli chodzi o jazdę przód tył to opanowałem stosunkowo dobrze pytanie co z resztą ;]
R jak rozruch tutaj musisz przyłożyć :D
A poważnie to P czyli Parking, nie wrzucaj w trakcie toczenia pojazdu bo połamiesz zapadki. Działa jak ręczny
D czyli wszystkie 4 biegi
R wsteczny
N czyli luz, z tego położenia możesz wrzucać na D lub R nie zatrzymując auta
2 dwa pierwsze biegi
1 tylko pierwszy bieg


- Ford Mustang Mach I 429
- Chevy Camaro Z/28 LS1
- Chrysler Voyager III CRD
- Pontiac Trans Am GTA
- Buick Electra 1971 455
- Pontiac Grand Prix Seventh Generation

Awatar użytkownika
yoltz
Forumowicz
Posty: 279
Rejestracja: 2012-10-08, 10:04
Model: IV 2004
Silnik: V6 3.8
Kolor: żywe srebro...
Kontakt:

Re: instrukcja obsługi skrzynia biegów

Post autor: yoltz » 2012-12-05, 22:09

Ok a teraz, jeśli chcę mu przyłożyć trochę mocy, tylko 2 pierwsze? No i do czego jest ten drugi przycisk na dźwigni?
Pan w serwisie powiedział że 2 i 1 to są jakieś biegi w góry i żeby najlepiej w ogóle nie używać bo się wtedy skrzynia psuje ;) a drugi przycisk powiedział że to jest właśnie zrzucanie biegu niżej np do wyprzedzania, ale jak próbowałem jakoś niespecjalnie czułem ;/
Ostatnio na trasie jak go depnąłem to zrzucił mi chyba dwa biegi :/ no i jak mam dechę to trochę się zawiesza przy wrzucaniu wyższego biegu jakby była dziura w obrotach.



Awatar użytkownika
stang67
Forumowicz
Posty: 1460
Rejestracja: 2009-07-31, 18:22
Model: 1967 Mustang A-code
Silnik: inny V8
Kolor: Candy Apple Red
Kontakt:

Re: instrukcja obsługi skrzynia biegów

Post autor: stang67 » 2012-12-05, 22:20

yoltz pisze: jak mam dechę to trochę się zawiesza przy wrzucaniu wyższego biegu jakby była dziura w obrotach.
U mnie też tak było i się okazało że skrzynia była zajeżdżona... po remoncie już jest perfect, nawet nie czuć kiedy zmienia ;)

A do wyprzedzania to jest kickdown pod homoseksualistą gazu, jak depniesz do deski to zrzuca bieg.


_______F___U___C___K_________T___H___E_________F___U___E___L_________E___C___O___N___O___M___Y_______
Obrazek
1.1967 Mustang 289-4v V8
2.
1997 BMW e36 318ti ///M
3.1998 BMW e36 320i convertible ///M

Awatar użytkownika
Sunny
Forumowicz
Posty: 417
Rejestracja: 2011-12-24, 19:53
Model: 99' V6
Silnik: V6 3.8
Kolor: Czarny

Re: instrukcja obsługi skrzynia biegów

Post autor: Sunny » 2012-12-05, 22:35

Jako user SN95 się wypowiem

P - parking, uzywasz gdy jak ręczny gdy stajesz, nie musisz ręcznego uzywać jak już zaparkujesz, jak wrzucisz w czasie jazdy z większa prędkościa nie powinno zadziałać przy dobrze działającej skrzyni bo jest zabezpieczona, wciskasz tego dużego żeby odbezpieczyć skrzynie i wrzucić inny bieg
R- wsteczny z R do D zmieniając nie musisz wduszać tego guzika od zapadki
N- luz - z N do D możesz wrzucić bez wciskania guzika ;)
D - program normalnej jazdy, 1-4 bieg, jak wdusisz gaz do końca to automatycznie redukuje po około sekundzie więc nie jest źle ;)
2- blokada TYLKO drugiego biegu, super na ruszanie na śniegu czy stanie w korku (mnie 1 drażni w korku, zbyt narowisty)
1 - blokada tylko 1 biegu j.w
z blokada 1 biegu na drugi i na D nie musisz wciskać tego guzika do odblokowania, z 2 na D też nie ;)

ten magiczny mniejszy guzik O/D Off to wyłączenie nadbiegu czyli w tym wypadku 4 biegu, wciśnij to przy 60km/h poczujesz "szarpniecie" lekkie redukcji (to normalne) i wskoczy na wyższe obroty, też skrzynia jest na stałe zasprzęglona z silnikiem i jak puścisz gaz to hamuje silnikiem (przydatne zimą) normalnie jak puścisz gaz to jest na wybiegu ;)

mam nadzieje że rozwiałem wątpliwości :P

1-2-D Jest fajne jak chcesz się poślizgać ;) jednak pamiętaj żeby nie robić tego na nie rozgrzanej skrzyni i jednoczenie żeby jej nie przegrzać, piłowanie przy 5k obr/min nie jest dla niej zdrowe i szybko ją zajedziesz ;)



Awatar użytkownika
Sunny
Forumowicz
Posty: 417
Rejestracja: 2011-12-24, 19:53
Model: 99' V6
Silnik: V6 3.8
Kolor: Czarny

Re: instrukcja obsługi skrzynia biegów

Post autor: Sunny » 2012-12-05, 22:38

a i jeszcze jedno na skrzyżowaniu trzymaj go na D, czy jakim biegu chcesz, nie wachluj P-D bo to złe ;) wystarczy wdusić hamulec i czekać ;)

co do startowania automatem czy palenia gumy, to wciskasz hamulec lewą, prawą gaz i morda się cieszy ;)



Awatar użytkownika
AdamSz
Forumowicz
Posty: 296
Rejestracja: 2012-05-22, 08:06
Model: 2006 Deluxe Copue
Silnik: V6 4.0
Kolor: Black

Re: instrukcja obsługi skrzynia biegów

Post autor: AdamSz » 2012-12-05, 23:23

kon tez sie cieszy :hyhy:


Dreams Come True :]

Pozdrawiam,
Adam

Awatar użytkownika
romanus1970
Forumowicz
Posty: 835
Rejestracja: 2010-04-16, 19:45
Model: GT V gen.
Silnik: V8 4.6
Kolor: grabber orange
Lokalizacja:: Piotrków Tryb.
Stajnia: Stajnia Łódzka

Re: instrukcja obsługi skrzynia biegów

Post autor: romanus1970 » 2012-12-06, 09:22

Sunny pisze:Jako user SN95 się wypowiem

P - parking, uzywasz gdy jak ręczny gdy stajesz, nie musisz ręcznego uzywać jak już zaparkujesz, jak wrzucisz w czasie jazdy z większa prędkościa nie powinno zadziałać przy dobrze działającej skrzyni bo jest zabezpieczona, wciskasz tego dużego żeby odbezpieczyć skrzynie i wrzucić inny bieg
R- wsteczny z R do D zmieniając nie musisz wduszać tego guzika od zapadki
N- luz - z N do D możesz wrzucić bez wciskania guzika ;)
D - program normalnej jazdy, 1-4 bieg, jak wdusisz gaz do końca to automatycznie redukuje po około sekundzie więc nie jest źle ;)
2- blokada TYLKO drugiego biegu, super na ruszanie na śniegu czy stanie w korku (mnie 1 drażni w korku, zbyt narowisty)
1 - blokada tylko 1 biegu j.w
z blokada 1 biegu na drugi i na D nie musisz wciskać tego guzika do odblokowania, z 2 na D też nie ;)

ten magiczny mniejszy guzik O/D Off to wyłączenie nadbiegu czyli w tym wypadku 4 biegu, wciśnij to przy 60km/h poczujesz "szarpniecie" lekkie redukcji (to normalne) i wskoczy na wyższe obroty, też skrzynia jest na stałe zasprzęglona z silnikiem i jak puścisz gaz to hamuje silnikiem (przydatne zimą) normalnie jak puścisz gaz to jest na wybiegu ;)

mam nadzieje że rozwiałem wątpliwości :P


1-2-D Jest fajne jak chcesz się poślizgać ;) jednak pamiętaj żeby nie robić tego na nie rozgrzanej skrzyni i jednoczenie żeby jej nie przegrzać, piłowanie przy 5k obr/min nie jest dla niej zdrowe i szybko ją zajedziesz ;)
w nowszym modelu po 2005 jest bardzo podobnie z tym , że biegów jest 5 i można zablokować :
1- bieg 1
2- tylko bieg 2
3- tylko bieg 3
---na torze w Kielcach troszkę lepsze czasy były przy ręcznym wachlowaniu miedzy 1 a 2 niż na D (szkoda że Ford do tej pory nie wprowadził łopatek przy kierownicy :( ,może łatwiej było by mi pozostać na torze :przestraszony:
Sunny pisze:a i jeszcze jedno na skrzyżowaniu trzymaj go na D, czy jakim biegu chcesz, nie wachluj P-D bo to złe ;) wystarczy wdusić hamulec i czekać ;)

co do startowania automatem czy palenia gumy, to wciskasz hamulec lewą, prawą gaz i morda się cieszy ;)
AdamSz pisze:kon tez sie cieszy :hyhy:
koń to może i nie koniecznie ale mając MUSTANGA ciężko oprzeć się pokusie :P


romanus1970(pozdrawiam) ---- tel.503 978 210

Awatar użytkownika
yoltz
Forumowicz
Posty: 279
Rejestracja: 2012-10-08, 10:04
Model: IV 2004
Silnik: V6 3.8
Kolor: żywe srebro...
Kontakt:

Re: instrukcja obsługi skrzynia biegów

Post autor: yoltz » 2012-12-06, 15:01

Merci beaucoup, za takie obszerne instrukcje :) mam rozumieć że w ramach rozsądku korzystanie z 2 i 1 nie robi skrzyni krzywdy,
stang67 pisze:
yoltz pisze: jak mam dechę to trochę się zawiesza przy wrzucaniu wyższego biegu jakby była dziura w obrotach.
U mnie też tak było i się okazało że skrzynia była zajeżdżona... po remoncie już jest perfect, nawet nie czuć kiedy zmienia ;)

A do wyprzedzania to jest kickdown pod homoseksualistą gazu, jak depniesz do deski to zrzuca bieg.
Czyli skrzynia do regeneracji :/ ile taka zabawa cię kosztowała?



Awatar użytkownika
stang67
Forumowicz
Posty: 1460
Rejestracja: 2009-07-31, 18:22
Model: 1967 Mustang A-code
Silnik: inny V8
Kolor: Candy Apple Red
Kontakt:

Re: instrukcja obsługi skrzynia biegów

Post autor: stang67 » 2012-12-06, 18:28

yoltz pisze:
Czyli skrzynia do regeneracji :/ ile taka zabawa cię kosztowała?
2,5k. Mogę polecić nawet jeden z najlepszych warsztatów od amerykanskich skrzyń automatycznych w PL, tylko że do małopolski masz ciut daleko... ;) Gość ma części na miejscu, zrobił mi w 3 dni :D


_______F___U___C___K_________T___H___E_________F___U___E___L_________E___C___O___N___O___M___Y_______
Obrazek
1.1967 Mustang 289-4v V8
2.
1997 BMW e36 318ti ///M
3.1998 BMW e36 320i convertible ///M

Awatar użytkownika
Sunny
Forumowicz
Posty: 417
Rejestracja: 2011-12-24, 19:53
Model: 99' V6
Silnik: V6 3.8
Kolor: Czarny

Re: instrukcja obsługi skrzynia biegów

Post autor: Sunny » 2012-12-06, 18:36

stang67 pisze:
yoltz pisze:
Czyli skrzynia do regeneracji :/ ile taka zabawa cię kosztowała?
2,5k. Mogę polecić nawet jeden z najlepszych warsztatów od amerykanskich skrzyń automatycznych w PL, tylko że do małopolski masz ciut daleko... ;) Gość ma części na miejscu, zrobił mi w 3 dni :D

2,5 za klasyka ;) ceny nowszych moga być wyższe ;)



Awatar użytkownika
yoltz
Forumowicz
Posty: 279
Rejestracja: 2012-10-08, 10:04
Model: IV 2004
Silnik: V6 3.8
Kolor: żywe srebro...
Kontakt:

Re: instrukcja obsługi skrzynia biegów

Post autor: yoltz » 2012-12-07, 21:55

no jak 2,5 to musi chwile poczekać ;/



Awatar użytkownika
stang67
Forumowicz
Posty: 1460
Rejestracja: 2009-07-31, 18:22
Model: 1967 Mustang A-code
Silnik: inny V8
Kolor: Candy Apple Red
Kontakt:

Re: instrukcja obsługi skrzynia biegów

Post autor: stang67 » 2012-12-07, 22:06

Może więcej, nie wiem... Mówił że ostatnio robił jakiegoś lincolna limo za 8k :P


_______F___U___C___K_________T___H___E_________F___U___E___L_________E___C___O___N___O___M___Y_______
Obrazek
1.1967 Mustang 289-4v V8
2.
1997 BMW e36 318ti ///M
3.1998 BMW e36 320i convertible ///M

Awatar użytkownika
simontlc
Forumowicz
Posty: 1078
Rejestracja: 2011-08-02, 23:16
Model: 289 coupe 1965
Kolor: mechaniczna pomarańcza (Poppy Red )
Lokalizacja:: TL.
Kontakt:

Re: instrukcja obsługi skrzynia biegów

Post autor: simontlc » 2012-12-07, 22:23

ja robiłem ostatno skrzynie cena 1600 z czesciami i 50000 km gwarancj pisemnej


ObrazekObrazek
"NO IT'S NOT JUST A SIX, IT'S A PART OF THE LEGACY OF THE MUSTANG"

Awatar użytkownika
stang67
Forumowicz
Posty: 1460
Rejestracja: 2009-07-31, 18:22
Model: 1967 Mustang A-code
Silnik: inny V8
Kolor: Candy Apple Red
Kontakt:

Re: instrukcja obsługi skrzynia biegów

Post autor: stang67 » 2012-12-07, 22:27

simontlc pisze:ja robiłem ostatno skrzynie cena 1600 z czesciami i 50000 km gwarancj pisemnej
O to fajnie :D 50kkm to może zająć nawet 10lat jak db pójdzie :P Ja dostałem rok gwarancji ;)


_______F___U___C___K_________T___H___E_________F___U___E___L_________E___C___O___N___O___M___Y_______
Obrazek
1.1967 Mustang 289-4v V8
2.
1997 BMW e36 318ti ///M
3.1998 BMW e36 320i convertible ///M

ODPOWIEDZ

Wróć do „8 przeniesienie napędu”