instrukcja obsługi skrzynia biegów

skrzynia, wał, tylni most

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz, Przemek64

Awatar użytkownika
stang67
Forumowicz
Posty: 1460
Rejestracja: 2009-07-31, 18:22
Model: 1967 Mustang A-code
Silnik: inny V8
Kolor: Candy Apple Red
Kontakt:

Re: instrukcja obsługi skrzynia biegów

Post autor: stang67 » 2012-12-07, 22:58

Rozmawiałem z tym od Arka, nie wiem, może miał zły dzień, ale był strasznie niekonkretny i niechętny do robienia interesów... "nie wie ile to będzie kosztować, zobaczy jak rozbierze, nie wie jakie części potrzebne, zamówi z usa jak rozbierze, a w ogóle to ma cały plac mercedesów i nie ma czasu robić". Pojechałem do innego, do olkusza i mi zrobił zaebiście od ręki, w sumie 3 dni mu zajęło :)


_______F___U___C___K_________T___H___E_________F___U___E___L_________E___C___O___N___O___M___Y_______
Obrazek
1.1967 Mustang 289-4v V8
2.
1997 BMW e36 318ti ///M
3.1998 BMW e36 320i convertible ///M

Alexander25
Forumowicz
Posty: 1646
Rejestracja: 2008-11-10, 17:33
Model: 302HO 1994 rok
Silnik: V8 5.0
Kolor: sapphire blue
Lokalizacja:: Polska
Kontakt:

Re: instrukcja obsługi skrzynia biegów

Post autor: Alexander25 » 2012-12-08, 20:05

yoltz pisze:no jak 2,5 to musi chwile poczekać ;/
Zmień olej z filtrem. Sprawdź też czy jest magnes zbierający opiłki i inny syf. Jak po tym ustaną problemy ze skrzynią to ok a jak nie to zdążysz zrobić skrzynię. Cena w serwisie gdzie robię auta wynosi ok 1000-1500+ części do 5-7K wszystko zależy gdzie robisz. Zawsze bierz rachunek, żeby potem mieć podstawę reklamacji(jeśli chodzi o naprawę skrzyni) Co się tyczy obsługi to nie jak parkujesz na pochyłym to jak się zatrzymujesz na D i chcesz wrzucić P zaciągnij przed wrzuceniem na P ręczny hamulec. BO auto nie będzie ruszać z łupnięciem i nie obciążasz tak skrzyni biegów.
Możesz z 1 wrzucić 2 a potem z 2 na D bez przycisku(wystarczy popchnąć dźwignię) Jeśli zdechną Ci hamulce to możesz próbować hamować skrzynią i wrzucać P ale ja sprawdzałem to na Taurusie którego oddawałem na szrot i chciałem sobie przetestować różne rzeczy typu co by się stało gdyby... i niestety nie da się zatrzymać hamując biegami w automacie bo wrzuca się P słychać walnięcie zgrzyt a potem dźwięk jakby nakrętki wrzucił do pralki i włączył wirowanie a auto jedzie dalej:)
To tyle:)
Powodzenia ze skrzynią


302 HOooooo

Awatar użytkownika
cornholio01
Forumowicz
Posty: 349
Rejestracja: 2012-10-02, 15:37
Model: 1995`+inny v8
Silnik: V6 3.8
Kolor: czarny

Re: instrukcja obsługi skrzynia biegów

Post autor: cornholio01 » 2012-12-08, 20:21

to już chyba podałeś koledze max koszt naprawy - a chyba nie zawsze wszystko trzeba wymieniać,tak zgaduje bo do tej pory byłem przeciwny automatom,mi się fajniej jeżdzi na od=off,a może tak mi się wydaje he he,choć trasy na sprawdzenie auta robiłem bez używania tego przycisku i z redukcją nie było problemów ani do przodu a mało spałił wachy - wszystko trzeba wyczuć,przejechałem w sumie jakieś 800 km od zakupu i dziś już zaprowadziłem do garażu,jeszcze trochę testów potrzeba,żeby wszystko idealnie ogarnąć



Alexander25
Forumowicz
Posty: 1646
Rejestracja: 2008-11-10, 17:33
Model: 302HO 1994 rok
Silnik: V8 5.0
Kolor: sapphire blue
Lokalizacja:: Polska
Kontakt:

Re: instrukcja obsługi skrzynia biegów

Post autor: Alexander25 » 2012-12-09, 18:10

Ja ostatnio kupiłem nową skrzynie do forda dałem 7.900 ale mam spokój i gwarancję. Niestety ze skrzyniami jest tak, że po naprawie regeneracji często dzieją się cyrki może nie po 5-10 tyś mil ale po ok 20k. W mustangu skrzynia automatyczna jest raczej dobra. To nie AXOD, że sama się rozlatuje. Z tego co się dowiedziałem w serwisie skrzyń automatycznych to skrzynia AOD czy AOD-E sama z siebie się nie rozlatuje na 99% jak coś się dzieje to znaczy, że auto było mocno katowane. Przy mnie gość rozebrał taką skrzynię i pokazywał co się dzieje jak się wrzuca D i hamulec aby palić gumę. To wg serwisu przyczyna uszkodzeń 8 na 10 skrzyń w mustangach camaro czy autach BMW.


302 HOooooo

Awatar użytkownika
smerf
Forumowicz
Posty: 482
Rejestracja: 2008-11-21, 22:08
Model: Ford Mustang GT/1995r/silnik 5.0L/automatic
Silnik: inny V8
Kolor: czerwony
Kontakt:

Re: instrukcja obsługi skrzynia biegów

Post autor: smerf » 2012-12-09, 21:06

Alexander ;) powiedz chłopie że ci działa dobrze hamulec ręczny w stangu 94-95, ja na nim zrobiłem pracę doktorską i nie działa ,po pierwsze trzeba siły Herkulesa aby go dobrze zaciągnąć a jak auto stoi na upadzie to i tak sie stoczy ,mam nowe linki ,zaciski rozebrane i przekonserwowane na 100% dzwignia w aucie ok,wszystko lekko chodzi a nie można doprowadzić do pożądnego zablokowania kół,coś tam hamuje ale lipnie jakby się zaprzeć dwoma rękami może by zahamował ,ale prędzej chyba linki by sie pourywały :D ,na przegladzie zero hamulca,a szkoda bo parkując na upadzie jak piszesz przy ruszaniu bez ręcznego można rozwalić zapadkę w skrzyni-, moim zdaniem dzwignia w aucie ma za małe przełożenie siły na linki,dziwne to jest bo w innych autach hamulce ręczne chodzą jak masełko-pozdrowienia :D


Galeria zdjęć http://www.fotosik.pl/slideshow.php?id= ... angkalinka" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
yoltz
Forumowicz
Posty: 279
Rejestracja: 2012-10-08, 10:04
Model: IV 2004
Silnik: V6 3.8
Kolor: żywe srebro...
Kontakt:

Re: instrukcja obsługi skrzynia biegów

Post autor: yoltz » 2012-12-10, 17:10

No przyszła zima i troszkę jakby coraz gorzej chodzi ;/



Awatar użytkownika
cornholio01
Forumowicz
Posty: 349
Rejestracja: 2012-10-02, 15:37
Model: 1995`+inny v8
Silnik: V6 3.8
Kolor: czarny

Re: instrukcja obsługi skrzynia biegów

Post autor: cornholio01 » 2012-12-10, 17:30

ale co? skrzynia?



Awatar użytkownika
RadAg!
Młodszy Forumowicz
Posty: 73
Rejestracja: 2010-01-24, 15:00
Model: Ford Crown Victoria
Silnik: V8 4.6
Kolor: White
Kontakt:

Re: instrukcja obsługi skrzynia biegów

Post autor: RadAg! » 2012-12-11, 16:05

Trochę szkoda, że wątek o użytkowaniu skrzyń biegów skupia się głównie na serwisie, chyba nie tędy droga ;)

Polecam nieskromnie mój artykuł, który początkującym na pewno dużo wyjaśni:
http://www.roadrunners.pl/artykuly/72-a ... wanie.html" onclick="window.open(this.href);return false;


www.roadrunners.pl

Awatar użytkownika
Sunny
Forumowicz
Posty: 417
Rejestracja: 2011-12-24, 19:53
Model: 99' V6
Silnik: V6 3.8
Kolor: Czarny

Re: instrukcja obsługi skrzynia biegów

Post autor: Sunny » 2012-12-11, 16:49

RadAg! pisze:Trochę szkoda, że wątek o użytkowaniu skrzyń biegów skupia się głównie na serwisie, chyba nie tędy droga ;)

Polecam nieskromnie mój artykuł, który początkującym na pewno dużo wyjaśni:
http://www.roadrunners.pl/artykuly/72-a ... wanie.html" onclick="window.open(this.href);return false;

polska marudna natura ;P ja tam lubie automat, jak się popsuje to trzeba naprawić i tyle ;) wymiana 13l oleju troche boli po kieszeni ale nie robi się tego co roku ;)

fajny art ;) może dopisz o opcji O/D Off ;) w stangach jest domyślnie włączony :)



Awatar użytkownika
cornholio01
Forumowicz
Posty: 349
Rejestracja: 2012-10-02, 15:37
Model: 1995`+inny v8
Silnik: V6 3.8
Kolor: czarny

Re: instrukcja obsługi skrzynia biegów

Post autor: cornholio01 » 2012-12-11, 18:03

całkiem fajny artykuł,ja do zakupu kunika się wystrzegałęm jak tylko mogłem,ale przyznam,że spodobało mi się,miałem obawy,że lewa noga z początku będzie szukać sprzęgła a ręka drążka ale nic takiego nie wystąpiło i niema dla mnie różnicy - tzn.nie mylę się bez względu na to czy jadę stangiem czy moim drugim fordem w manualu:D



Awatar użytkownika
RadAg!
Młodszy Forumowicz
Posty: 73
Rejestracja: 2010-01-24, 15:00
Model: Ford Crown Victoria
Silnik: V8 4.6
Kolor: White
Kontakt:

Re: instrukcja obsługi skrzynia biegów

Post autor: RadAg! » 2012-12-11, 18:23

Sunny pisze:
RadAg! pisze:Trochę szkoda, że wątek o użytkowaniu skrzyń biegów skupia się głównie na serwisie, chyba nie tędy droga ;)

Polecam nieskromnie mój artykuł, który początkującym na pewno dużo wyjaśni:
http://www.roadrunners.pl/artykuly/72-a ... wanie.html" onclick="window.open(this.href);return false;

polska marudna natura ;P ja tam lubie automat, jak się popsuje to trzeba naprawić i tyle ;) wymiana 13l oleju troche boli po kieszeni ale nie robi się tego co roku ;)

fajny art ;) może dopisz o opcji O/D Off ;) w stangach jest domyślnie włączony :)
Dopisałem o O\D OFF, przy okazji rozszerzyłem opis pracy blokady pierwszego biegu ;)


www.roadrunners.pl

Alexander25
Forumowicz
Posty: 1646
Rejestracja: 2008-11-10, 17:33
Model: 302HO 1994 rok
Silnik: V8 5.0
Kolor: sapphire blue
Lokalizacja:: Polska
Kontakt:

Re: instrukcja obsługi skrzynia biegów

Post autor: Alexander25 » 2012-12-12, 21:52

smerf pisze:Alexander ;) powiedz chłopie że ci działa dobrze hamulec ręczny w stangu 94-95, ja na nim zrobiłem pracę doktorską i nie działa ,po pierwsze trzeba siły Herkulesa aby go dobrze zaciągnąć a jak auto stoi na upadzie to i tak sie stoczy ,mam nowe linki ,zaciski rozebrane i przekonserwowane na 100% dzwignia w aucie ok,wszystko lekko chodzi a nie można doprowadzić do pożądnego zablokowania kół,coś tam hamuje ale lipnie jakby się zaprzeć dwoma rękami może by zahamował ,ale prędzej chyba linki by sie pourywały :D ,na przegladzie zero hamulca,a szkoda bo parkując na upadzie jak piszesz przy ruszaniu bez ręcznego można rozwalić zapadkę w skrzyni-, moim zdaniem dzwignia w aucie ma za małe przełożenie siły na linki,dziwne to jest bo w innych autach hamulce ręczne chodzą jak masełko-pozdrowienia :D
Hamulec ręczny jest idealny u mnie w stangu:) linki nowe zaciski nowe tzn regenerowane z tyłu nowe wszystko idealnie chodzi:)
Miałem takie problemy jak ty:) i miałem dość bo auto stoi pod domem na podjeździe i raz mi się zsunęło dobrze, że nikt nie jechał;D
Kupiłem regenerowane zaciski na Rockauto 4 sztuki nowe tarcze nowe klocki nowe linki i działa idealnie.
Co się tyczy ruszenia to udało się mi coś takiego zrobić w taurusie wagon 3gen:) auto było dociążone może ok 120kg i 3 osoby. Włączyłem silnik Wrzuciłem wsteczny poczułem łupnięcie. Nachylenie było spore bo między 20-30 stopni. Zjechałem z wjazdu do garażu na podjazd pod domem a potem na ulicę i już z R na D nie dało rady zmienić:D a do tego zaczęło hałasować jakby cegły do pralki załadował i włączył wirowanie. Skrzynia poszła na śmietnik. Nie twierdzę, że była nowa. Teraz taurusy stoją koło siebie na podjeźedzie i zawsze jest zaciągnięty ręczny. Jak aut nie używam w tygodniu teraz bo muszę brać auta do pracy to staram się je codziennie przepalać zwalniać ręczny itd aby się nie poblokowały ale radzę uważać ze skrzynią bo chyba szkoda wydawać potem kasę na remont lepiej wydać na przyjemniejsze rzeczy:)
Pozdrawiam


302 HOooooo

Awatar użytkownika
cornholio01
Forumowicz
Posty: 349
Rejestracja: 2012-10-02, 15:37
Model: 1995`+inny v8
Silnik: V6 3.8
Kolor: czarny

Re: instrukcja obsługi skrzynia biegów

Post autor: cornholio01 » 2012-12-12, 22:08

Ja jednak na razie leje na skrzynię,dziś potestowałem kolejny raz i jednak tak jak płynnie zmieniała to zmienia więc wygląda ok,nie redukuje też tak jak yoltz pisał(u niego) ani nie przeciąga,to powinna polatać,a co do ręcznego - hm.... z ciekawości na stromym zjezdzie do garażu dałem na n i zaciągnąłem i stoi bez problemu i wcale nie trzeba siły żeby zaciągnąc czy coś tam,niewiem co by było jakbym tak na cały dzień zostawił ale tak na 2 fajki do wypalenia jak go trochę oglądali to stał i ani drgnął,więc zgodzę sie z tym co Aleksander25 napisał i dodam,że niemam pojęcia w jakim stanie mam linki bo tego nawet nie oglądałem,reasumując narazie spoko,jak coś wyskoczy to będzie się naprawiać..... a co tam:D



Awatar użytkownika
yoltz
Forumowicz
Posty: 279
Rejestracja: 2012-10-08, 10:04
Model: IV 2004
Silnik: V6 3.8
Kolor: żywe srebro...
Kontakt:

Re: instrukcja obsługi skrzynia biegów

Post autor: yoltz » 2013-01-09, 14:48

olej i filtry zmieniłem, generalnie jakby lepiej troszku, ale dalej czuje że do igły troszkę jej brakuje... może to przez tą zimę... ale co tam najważniejsze że po zmianie jeździ, bo wyczytałem w którymś poście że były takie co po zmianie przestawały :P



Awatar użytkownika
cornholio01
Forumowicz
Posty: 349
Rejestracja: 2012-10-02, 15:37
Model: 1995`+inny v8
Silnik: V6 3.8
Kolor: czarny

Re: instrukcja obsługi skrzynia biegów

Post autor: cornholio01 » 2013-01-09, 15:46

no ciekawe co ci tam szwankuje,niestety mam za daleko,żeby porównać prace twojej skrzyni dla przykładu z moją,moja chodzi ok,olej przed zmianą miałeś czysty?czy już przepalony?,było tyle co trzeba czy nie? - to tak z ciekawości pytam,ale jak jeżdzi to fajnie,może sie rozrusza czego ci życzę:D



ODPOWIEDZ

Wróć do „8 przeniesienie napędu”