instrukcja obsługi skrzynia biegów
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz, Przemek64
- yoltz
- Forumowicz
- Posty: 279
- Rejestracja: 2012-10-08, 10:04
- Model: IV 2004
- Silnik: V6 3.8
- Kolor: żywe srebro...
- Kontakt:
instrukcja obsługi skrzynia biegów
Cześć,
Może mi ktoś przybliżyć wszystkie aspekty korzystania z automatu w wersji v6 2003r. Mam P-R-N-D-2-1 i dwa przyciski. To mój pierwszy automat, wcześniej jeździłem 2 dni 22 letnią audicą w automacie, kiedyś kiedyś, i to moje całe doświadczenie. Jeśli chodzi o jazdę przód tył to opanowałem stosunkowo dobrze pytanie co z resztą ;]
Może mi ktoś przybliżyć wszystkie aspekty korzystania z automatu w wersji v6 2003r. Mam P-R-N-D-2-1 i dwa przyciski. To mój pierwszy automat, wcześniej jeździłem 2 dni 22 letnią audicą w automacie, kiedyś kiedyś, i to moje całe doświadczenie. Jeśli chodzi o jazdę przód tył to opanowałem stosunkowo dobrze pytanie co z resztą ;]
- Mały1973
- Forumowicz
- Posty: 688
- Rejestracja: 2009-02-23, 12:32
- Model: Mustang Mach I 1971
- Silnik: inny V8
- Kolor: Medium Blue Metallic
- Kontakt:
Re: instrukcja obsługi skrzynia biegów
R jak rozruch tutaj musisz przyłożyćyoltz pisze:Cześć,
Może mi ktoś przybliżyć wszystkie aspekty korzystania z automatu w wersji v6 2003r. Mam P-R-N-D-2-1 i dwa przyciski. To mój pierwszy automat, wcześniej jeździłem 2 dni 22 letnią audicą w automacie, kiedyś kiedyś, i to moje całe doświadczenie. Jeśli chodzi o jazdę przód tył to opanowałem stosunkowo dobrze pytanie co z resztą ;]
A poważnie to P czyli Parking, nie wrzucaj w trakcie toczenia pojazdu bo połamiesz zapadki. Działa jak ręczny
D czyli wszystkie 4 biegi
R wsteczny
N czyli luz, z tego położenia możesz wrzucać na D lub R nie zatrzymując auta
2 dwa pierwsze biegi
1 tylko pierwszy bieg
- Ford Mustang Mach I 429
- Chevy Camaro Z/28 LS1
- Chrysler Voyager III CRD
- Pontiac Trans Am GTA
- Buick Electra 1971 455
- Pontiac Grand Prix Seventh Generation
- Chevy Camaro Z/28 LS1
- Chrysler Voyager III CRD
- Pontiac Trans Am GTA
- Buick Electra 1971 455
- Pontiac Grand Prix Seventh Generation
- yoltz
- Forumowicz
- Posty: 279
- Rejestracja: 2012-10-08, 10:04
- Model: IV 2004
- Silnik: V6 3.8
- Kolor: żywe srebro...
- Kontakt:
Re: instrukcja obsługi skrzynia biegów
Ok a teraz, jeśli chcę mu przyłożyć trochę mocy, tylko 2 pierwsze? No i do czego jest ten drugi przycisk na dźwigni?
Pan w serwisie powiedział że 2 i 1 to są jakieś biegi w góry i żeby najlepiej w ogóle nie używać bo się wtedy skrzynia psuje a drugi przycisk powiedział że to jest właśnie zrzucanie biegu niżej np do wyprzedzania, ale jak próbowałem jakoś niespecjalnie czułem ;/
Ostatnio na trasie jak go depnąłem to zrzucił mi chyba dwa biegi no i jak mam dechę to trochę się zawiesza przy wrzucaniu wyższego biegu jakby była dziura w obrotach.
Pan w serwisie powiedział że 2 i 1 to są jakieś biegi w góry i żeby najlepiej w ogóle nie używać bo się wtedy skrzynia psuje a drugi przycisk powiedział że to jest właśnie zrzucanie biegu niżej np do wyprzedzania, ale jak próbowałem jakoś niespecjalnie czułem ;/
Ostatnio na trasie jak go depnąłem to zrzucił mi chyba dwa biegi no i jak mam dechę to trochę się zawiesza przy wrzucaniu wyższego biegu jakby była dziura w obrotach.
- stang67
- Forumowicz
- Posty: 1460
- Rejestracja: 2009-07-31, 18:22
- Model: 1967 Mustang A-code
- Silnik: inny V8
- Kolor: Candy Apple Red
- Kontakt:
Re: instrukcja obsługi skrzynia biegów
U mnie też tak było i się okazało że skrzynia była zajeżdżona... po remoncie już jest perfect, nawet nie czuć kiedy zmieniayoltz pisze: jak mam dechę to trochę się zawiesza przy wrzucaniu wyższego biegu jakby była dziura w obrotach.
A do wyprzedzania to jest kickdown pod homoseksualistą gazu, jak depniesz do deski to zrzuca bieg.
_______F___U___C___K_________T___H___E_________F___U___E___L_________E___C___O___N___O___M___Y_______
1.1967 Mustang 289-4v V8
2.1997 BMW e36 318ti ///M
3.1998 BMW e36 320i convertible ///M
1.1967 Mustang 289-4v V8
2.1997 BMW e36 318ti ///M
3.1998 BMW e36 320i convertible ///M
- Sunny
- Forumowicz
- Posty: 417
- Rejestracja: 2011-12-24, 19:53
- Model: 99' V6
- Silnik: V6 3.8
- Kolor: Czarny
Re: instrukcja obsługi skrzynia biegów
Jako user SN95 się wypowiem
P - parking, uzywasz gdy jak ręczny gdy stajesz, nie musisz ręcznego uzywać jak już zaparkujesz, jak wrzucisz w czasie jazdy z większa prędkościa nie powinno zadziałać przy dobrze działającej skrzyni bo jest zabezpieczona, wciskasz tego dużego żeby odbezpieczyć skrzynie i wrzucić inny bieg
R- wsteczny z R do D zmieniając nie musisz wduszać tego guzika od zapadki
N- luz - z N do D możesz wrzucić bez wciskania guzika
D - program normalnej jazdy, 1-4 bieg, jak wdusisz gaz do końca to automatycznie redukuje po około sekundzie więc nie jest źle
2- blokada TYLKO drugiego biegu, super na ruszanie na śniegu czy stanie w korku (mnie 1 drażni w korku, zbyt narowisty)
1 - blokada tylko 1 biegu j.w
z blokada 1 biegu na drugi i na D nie musisz wciskać tego guzika do odblokowania, z 2 na D też nie
ten magiczny mniejszy guzik O/D Off to wyłączenie nadbiegu czyli w tym wypadku 4 biegu, wciśnij to przy 60km/h poczujesz "szarpniecie" lekkie redukcji (to normalne) i wskoczy na wyższe obroty, też skrzynia jest na stałe zasprzęglona z silnikiem i jak puścisz gaz to hamuje silnikiem (przydatne zimą) normalnie jak puścisz gaz to jest na wybiegu
mam nadzieje że rozwiałem wątpliwości
1-2-D Jest fajne jak chcesz się poślizgać jednak pamiętaj żeby nie robić tego na nie rozgrzanej skrzyni i jednoczenie żeby jej nie przegrzać, piłowanie przy 5k obr/min nie jest dla niej zdrowe i szybko ją zajedziesz
P - parking, uzywasz gdy jak ręczny gdy stajesz, nie musisz ręcznego uzywać jak już zaparkujesz, jak wrzucisz w czasie jazdy z większa prędkościa nie powinno zadziałać przy dobrze działającej skrzyni bo jest zabezpieczona, wciskasz tego dużego żeby odbezpieczyć skrzynie i wrzucić inny bieg
R- wsteczny z R do D zmieniając nie musisz wduszać tego guzika od zapadki
N- luz - z N do D możesz wrzucić bez wciskania guzika
D - program normalnej jazdy, 1-4 bieg, jak wdusisz gaz do końca to automatycznie redukuje po około sekundzie więc nie jest źle
2- blokada TYLKO drugiego biegu, super na ruszanie na śniegu czy stanie w korku (mnie 1 drażni w korku, zbyt narowisty)
1 - blokada tylko 1 biegu j.w
z blokada 1 biegu na drugi i na D nie musisz wciskać tego guzika do odblokowania, z 2 na D też nie
ten magiczny mniejszy guzik O/D Off to wyłączenie nadbiegu czyli w tym wypadku 4 biegu, wciśnij to przy 60km/h poczujesz "szarpniecie" lekkie redukcji (to normalne) i wskoczy na wyższe obroty, też skrzynia jest na stałe zasprzęglona z silnikiem i jak puścisz gaz to hamuje silnikiem (przydatne zimą) normalnie jak puścisz gaz to jest na wybiegu
mam nadzieje że rozwiałem wątpliwości
1-2-D Jest fajne jak chcesz się poślizgać jednak pamiętaj żeby nie robić tego na nie rozgrzanej skrzyni i jednoczenie żeby jej nie przegrzać, piłowanie przy 5k obr/min nie jest dla niej zdrowe i szybko ją zajedziesz
- Sunny
- Forumowicz
- Posty: 417
- Rejestracja: 2011-12-24, 19:53
- Model: 99' V6
- Silnik: V6 3.8
- Kolor: Czarny
Re: instrukcja obsługi skrzynia biegów
a i jeszcze jedno na skrzyżowaniu trzymaj go na D, czy jakim biegu chcesz, nie wachluj P-D bo to złe wystarczy wdusić hamulec i czekać
co do startowania automatem czy palenia gumy, to wciskasz hamulec lewą, prawą gaz i morda się cieszy
co do startowania automatem czy palenia gumy, to wciskasz hamulec lewą, prawą gaz i morda się cieszy
- romanus1970
- Forumowicz
- Posty: 836
- Rejestracja: 2010-04-16, 19:45
- Model: GT V gen.
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: grabber orange
- Lokalizacja:: Piotrków Tryb.
- Stajnia: Stajnia Łódzka
Re: instrukcja obsługi skrzynia biegów
w nowszym modelu po 2005 jest bardzo podobnie z tym , że biegów jest 5 i można zablokować :Sunny pisze:Jako user SN95 się wypowiem
P - parking, uzywasz gdy jak ręczny gdy stajesz, nie musisz ręcznego uzywać jak już zaparkujesz, jak wrzucisz w czasie jazdy z większa prędkościa nie powinno zadziałać przy dobrze działającej skrzyni bo jest zabezpieczona, wciskasz tego dużego żeby odbezpieczyć skrzynie i wrzucić inny bieg
R- wsteczny z R do D zmieniając nie musisz wduszać tego guzika od zapadki
N- luz - z N do D możesz wrzucić bez wciskania guzika
D - program normalnej jazdy, 1-4 bieg, jak wdusisz gaz do końca to automatycznie redukuje po około sekundzie więc nie jest źle
2- blokada TYLKO drugiego biegu, super na ruszanie na śniegu czy stanie w korku (mnie 1 drażni w korku, zbyt narowisty)
1 - blokada tylko 1 biegu j.w
z blokada 1 biegu na drugi i na D nie musisz wciskać tego guzika do odblokowania, z 2 na D też nie
ten magiczny mniejszy guzik O/D Off to wyłączenie nadbiegu czyli w tym wypadku 4 biegu, wciśnij to przy 60km/h poczujesz "szarpniecie" lekkie redukcji (to normalne) i wskoczy na wyższe obroty, też skrzynia jest na stałe zasprzęglona z silnikiem i jak puścisz gaz to hamuje silnikiem (przydatne zimą) normalnie jak puścisz gaz to jest na wybiegu
mam nadzieje że rozwiałem wątpliwości
1-2-D Jest fajne jak chcesz się poślizgać jednak pamiętaj żeby nie robić tego na nie rozgrzanej skrzyni i jednoczenie żeby jej nie przegrzać, piłowanie przy 5k obr/min nie jest dla niej zdrowe i szybko ją zajedziesz
1- bieg 1
2- tylko bieg 2
3- tylko bieg 3
---na torze w Kielcach troszkę lepsze czasy były przy ręcznym wachlowaniu miedzy 1 a 2 niż na D (szkoda że Ford do tej pory nie wprowadził łopatek przy kierownicy ,może łatwiej było by mi pozostać na torze
Sunny pisze:a i jeszcze jedno na skrzyżowaniu trzymaj go na D, czy jakim biegu chcesz, nie wachluj P-D bo to złe wystarczy wdusić hamulec i czekać
co do startowania automatem czy palenia gumy, to wciskasz hamulec lewą, prawą gaz i morda się cieszy
koń to może i nie koniecznie ale mając MUSTANGA ciężko oprzeć się pokusieAdamSz pisze:kon tez sie cieszy
romanus1970(pozdrawiam) ---- tel.503 978 210
- yoltz
- Forumowicz
- Posty: 279
- Rejestracja: 2012-10-08, 10:04
- Model: IV 2004
- Silnik: V6 3.8
- Kolor: żywe srebro...
- Kontakt:
Re: instrukcja obsługi skrzynia biegów
Merci beaucoup, za takie obszerne instrukcje mam rozumieć że w ramach rozsądku korzystanie z 2 i 1 nie robi skrzyni krzywdy,
Czyli skrzynia do regeneracji ile taka zabawa cię kosztowała?stang67 pisze:U mnie też tak było i się okazało że skrzynia była zajeżdżona... po remoncie już jest perfect, nawet nie czuć kiedy zmieniayoltz pisze: jak mam dechę to trochę się zawiesza przy wrzucaniu wyższego biegu jakby była dziura w obrotach.
A do wyprzedzania to jest kickdown pod homoseksualistą gazu, jak depniesz do deski to zrzuca bieg.
- stang67
- Forumowicz
- Posty: 1460
- Rejestracja: 2009-07-31, 18:22
- Model: 1967 Mustang A-code
- Silnik: inny V8
- Kolor: Candy Apple Red
- Kontakt:
Re: instrukcja obsługi skrzynia biegów
2,5k. Mogę polecić nawet jeden z najlepszych warsztatów od amerykanskich skrzyń automatycznych w PL, tylko że do małopolski masz ciut daleko... Gość ma części na miejscu, zrobił mi w 3 dniyoltz pisze:
Czyli skrzynia do regeneracji ile taka zabawa cię kosztowała?
_______F___U___C___K_________T___H___E_________F___U___E___L_________E___C___O___N___O___M___Y_______
1.1967 Mustang 289-4v V8
2.1997 BMW e36 318ti ///M
3.1998 BMW e36 320i convertible ///M
1.1967 Mustang 289-4v V8
2.1997 BMW e36 318ti ///M
3.1998 BMW e36 320i convertible ///M
- Sunny
- Forumowicz
- Posty: 417
- Rejestracja: 2011-12-24, 19:53
- Model: 99' V6
- Silnik: V6 3.8
- Kolor: Czarny
Re: instrukcja obsługi skrzynia biegów
stang67 pisze:2,5k. Mogę polecić nawet jeden z najlepszych warsztatów od amerykanskich skrzyń automatycznych w PL, tylko że do małopolski masz ciut daleko... Gość ma części na miejscu, zrobił mi w 3 dniyoltz pisze:
Czyli skrzynia do regeneracji ile taka zabawa cię kosztowała?
2,5 za klasyka ceny nowszych moga być wyższe
- stang67
- Forumowicz
- Posty: 1460
- Rejestracja: 2009-07-31, 18:22
- Model: 1967 Mustang A-code
- Silnik: inny V8
- Kolor: Candy Apple Red
- Kontakt:
Re: instrukcja obsługi skrzynia biegów
Może więcej, nie wiem... Mówił że ostatnio robił jakiegoś lincolna limo za 8k
_______F___U___C___K_________T___H___E_________F___U___E___L_________E___C___O___N___O___M___Y_______
1.1967 Mustang 289-4v V8
2.1997 BMW e36 318ti ///M
3.1998 BMW e36 320i convertible ///M
1.1967 Mustang 289-4v V8
2.1997 BMW e36 318ti ///M
3.1998 BMW e36 320i convertible ///M
- simontlc
- Forumowicz
- Posty: 1078
- Rejestracja: 2011-08-02, 23:16
- Model: 289 coupe 1965
- Kolor: mechaniczna pomarańcza (Poppy Red )
- Lokalizacja:: TL.
- Kontakt:
Re: instrukcja obsługi skrzynia biegów
ja robiłem ostatno skrzynie cena 1600 z czesciami i 50000 km gwarancj pisemnej
"NO IT'S NOT JUST A SIX, IT'S A PART OF THE LEGACY OF THE MUSTANG"
- stang67
- Forumowicz
- Posty: 1460
- Rejestracja: 2009-07-31, 18:22
- Model: 1967 Mustang A-code
- Silnik: inny V8
- Kolor: Candy Apple Red
- Kontakt:
Re: instrukcja obsługi skrzynia biegów
O to fajnie 50kkm to może zająć nawet 10lat jak db pójdzie Ja dostałem rok gwarancjisimontlc pisze:ja robiłem ostatno skrzynie cena 1600 z czesciami i 50000 km gwarancj pisemnej
_______F___U___C___K_________T___H___E_________F___U___E___L_________E___C___O___N___O___M___Y_______
1.1967 Mustang 289-4v V8
2.1997 BMW e36 318ti ///M
3.1998 BMW e36 320i convertible ///M
1.1967 Mustang 289-4v V8
2.1997 BMW e36 318ti ///M
3.1998 BMW e36 320i convertible ///M