Głośna praca automatu w 3.8 V6

skrzynia, wał, tylni most

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz, Przemek64

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
piotruu
Młodszy Forumowicz
Posty: 82
Rejestracja: 2012-10-24, 10:59
Model: 2003 New Edge
Silnik: V6 3.8
Kolor: Czarny
Lokalizacja:: Konin
Stajnia: Stajnia Wielkopolska

Głośna praca automatu w 3.8 V6

Post autor: piotruu » 2014-07-30, 20:11

Witam Kolegów
Mam problem z automatyczną skrzynią w moim Stnagu 3.8 V6 z 2003r. Otóż głośno pracuje wręcz słychać wycie (tak jakby przeciąganie) gdy ruszam i jadę powoli na pierwszym biegu. Na kolejnych już nie słychać bo praca silnika i wydech zagłuszają :D , ale podobne wycie pojawia się podczas zwalniania (na tzn toczeniu się bez gazu) tak jakby próbował znaleźć odpowiedni bieg. Głośna praca skrzyni była od samego początku gdy go kupiłem ale w ostatnim czasie doszło jeszcze jedno zjawisko. Gdy włączę radio to w głośnikach słychać głośne buczenie współmierne do pracy skrzyni i obrotów silnika, czyli ja dodam gazu to buczenie zmienia częstotliwość. Wcześniej buczenie znikało samo po czasie, ale teraz muszę po prostu wyłączyć radio.

Jest to moje pierwsze auto z automatem i pierwszy Mustang dlatego chciałem się spytać, czy głośna praca skrzyni biegów to norma w tym modelu bo wiem że do najnowszych automat nie należy i co może być powodem takich dźwięków?
Dodam że auto rusza od razu po wrzuceniu biegu zarówno w przód jak i do tyłu, skrzynia płynnie zmienia biegi nie szarpie. Barwa oleju chyba nie wygląda najgorzej, jeszcze nie zmieniałem go od czasu zakupu.

Będę wdzięczny za każdą cenna informację ;)
Załączniki
olej automat.jpg


Pozdrawiam
Piotrek MELO

Awatar użytkownika
kaskader bart
Forumowicz
Posty: 510
Rejestracja: 2009-10-30, 23:35
Model: GT '08 roush
Silnik: V8 4.6

Re: Głośna praca automatu w 3.8 V6

Post autor: kaskader bart » 2014-07-31, 09:47

Jestes pewny że to skrzynia?
Może to most? Jezeli skrzynia pracuje prawidlowo.
Weź jakiegoś mechanika i posadź go na tylnym siedzeniu albo w bagazniku i przewiez :D
wycie mostu to takie łuuuuuuu jak w autobusie ;)



Awatar użytkownika
cornholio01
Forumowicz
Posty: 349
Rejestracja: 2012-10-02, 15:37
Model: 1995`+inny v8
Silnik: V6 3.8
Kolor: czarny

Re: Głośna praca automatu w 3.8 V6

Post autor: cornholio01 » 2014-07-31, 16:43

jak na 1 biegu troche wyje i jedzie normalnie do czasu zmiany na 2 i ewentualnie na nadbiegu,to może to być tzw.planetarka(część,która się obraca,tłumaczył mi to pewien mechanik),niema sie wtedy czym przejmować lekko zużyta to i może wyć i wcale nie znaczy że się rozleci,tylko to przy "zwalnianiu" trochę mnie zastanawia ,nie twierdzę,że o to chodzi ale z tego co wiem to jest taka możliwość,możesz to nagrać? - jakbyś nagrał to ze środka i z zewnątrz jakby ktoś mógł,to porównamy,miałem przyjemność słyszeć ten elemencik jak wyje ;),chyba,że dzwięk nie pochodzi ze skrzyni,ja tylko tak wtrąciłem bo wiem,że jest taka możliwość,a głowy uciąć sobie niedam za to,pozdrawiam



Awatar użytkownika
piotruu
Młodszy Forumowicz
Posty: 82
Rejestracja: 2012-10-24, 10:59
Model: 2003 New Edge
Silnik: V6 3.8
Kolor: Czarny
Lokalizacja:: Konin
Stajnia: Stajnia Wielkopolska

Re: Głośna praca automatu w 3.8 V6

Post autor: piotruu » 2014-07-31, 20:59

Most to raczej nie będzie ponieważ był wymieniany w nim olej zaraz po zakupie i uszczelniacz od strony wałka ataku bo przeciekał więc był dokładnie sprawdzany. Poza tym jestem pewien na 100% że ten dźwięk słychać z przodu a nie tyłu auta. Co do samej skrzyni to zauważyłem, że ostatnio pojawił się delikatny wyciek od strony silnika, więc bardziej bym na nią stawiał. Chyba będę musiał odżałować trochę kasy i wymienię ten olej wraz z filtrem, a jak to nie pomoże to pomyślę nad zastosowaniem środka regenerującego, którego się dolewa do oleju. Znajomy mi polecił amerykańskiej firmy LUCAS http://www.lucasoil.pl" onclick="window.open(this.href);return false; zastosował go do automatu w swoim volvo s80 i skrzynia zaczęła pracować dużo lepiej.
Być może faktycznie jest to ta planetarka, jak pisze cornholio01 :) w wolnej chwili postaram się nagrać ten dźwięk i zamieszczę na forum.


Pozdrawiam
Piotrek MELO

Awatar użytkownika
empi1955
Forumowicz
Posty: 755
Rejestracja: 2013-02-19, 23:40
Model: GT 2006 ; 1978 KC
Silnik: V8 4.6
Kolor: Satin Silver ; Bright Red
Lokalizacja:: 3city

Re: Głośna praca automatu w 3.8 V6

Post autor: empi1955 » 2014-07-31, 21:40

Trochę pokraczę tutaj. Jeśli coś już się dzieje ze skrzynką, to każdy dodatek do oleju to tylko dla samouspokojenia. A jeśli już dodawać to raczej coś takiego: http://www.midparts.com.pl/pl/p/LUBEGAR ... -Ford/1861" onclick="window.open(this.href);return false; Nie mam pojęcia najakim oleju chodzi Twoja skrzynka, ale do czegoś innego niż Mercon V też są w ofercie Lube Gard.


Jedyne moje:
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs

Awatar użytkownika
cornholio01
Forumowicz
Posty: 349
Rejestracja: 2012-10-02, 15:37
Model: 1995`+inny v8
Silnik: V6 3.8
Kolor: czarny

Re: Głośna praca automatu w 3.8 V6

Post autor: cornholio01 » 2014-07-31, 22:49

nie dawaj tych dodatków,jak zmieniasz olej to na właściwy,mustang to nie volvo,jak z przodu to może być planetarka-poprostu wyje na jedynce,na 2 i 3 biegu powinno być ok i ewentualnie na nadbiegu przy prędkości niewielkiej np 70-80 km/h też może być ją słychać ale nieco inaczej niż na 1-ym biegu,znam taki przypadek i nic sie nie dzieje



Awatar użytkownika
cornholio01
Forumowicz
Posty: 349
Rejestracja: 2012-10-02, 15:37
Model: 1995`+inny v8
Silnik: V6 3.8
Kolor: czarny

Re: Głośna praca automatu w 3.8 V6

Post autor: cornholio01 » 2014-08-01, 10:05

pompy wspomagania też lubią sobie potrzeszczeć - a ty słyszysz to z przodu,no ciekawe co się okaże,narazie więcej do głowy mi nie przychodzi



Awatar użytkownika
piotruu
Młodszy Forumowicz
Posty: 82
Rejestracja: 2012-10-24, 10:59
Model: 2003 New Edge
Silnik: V6 3.8
Kolor: Czarny
Lokalizacja:: Konin
Stajnia: Stajnia Wielkopolska

Re: Głośna praca automatu w 3.8 V6

Post autor: piotruu » 2014-08-01, 11:38

Pompa wspomagania to hałasuje swoją drogą i to najgłośniej ale dopóki lekko chodzi kierownic to nie będę jej wymieniał. Faktycznie tego wycia nie słychać na pozostałych biegach tylko na 1 gdy poruszam się powoli no i podczas zwalniania, czy też gwałtownego hamowania ( to jest taki efekt lub zawycie jakbyś wcisnął gaz jadąc na luzie przy skrzyni manualnej). Mam wrażenie, że wtedy mój automat szuka odpowiedniego biegu, który chce do nowej prędkości.

Co do oleju w skrzyni, to też nie mam pojęcia jaki jest wlany, bo poprzedni właściciel nie potrafił mi odpowiedzieć na to pytanie. To jaki powinien być w automacie dla Mustanga, żebym wiedział co kupić :) ?


Pozdrawiam
Piotrek MELO

Awatar użytkownika
cornholio01
Forumowicz
Posty: 349
Rejestracja: 2012-10-02, 15:37
Model: 1995`+inny v8
Silnik: V6 3.8
Kolor: czarny

Re: Głośna praca automatu w 3.8 V6

Post autor: cornholio01 » 2014-08-01, 12:45

ja mam mercon,mi jak skrzynia przeciągała albo zostawała lub zrzucała do dwójki,kolega poprawił pozycjoner i do tej pory bangla(jakieś styki były zaśniedziałe i też był efekt ślizgania ) bez zająknięcia,znajdz kogoś ogarniętego ale co wie coś o autach usa,sama skrzynia może głupieć nie tylko ze względu na usterkę mechaniczną ale i elektryczną,pozatym jak masz efekt jak przy wrzuceniu na luz to należy to sprawdzić,planetarka jak sobie by wyła to by powyła na 1-ym i przestała i ewentualnie przy niewielkich prędkościach na nadbiegu(taki przypadek znam) i nic się nie dzieje,a ty jeszcze piszesz,że tak jak na luz czylli ,rozumiem,że masz krótki efekt ślizgania na biegu pierwszym?.Jeżeli tak to trzeba to sprawdzić,na odległość nie porównam tego z tym co sam widziałem,może z filmikiem da rade.Ewentualnie można zmienić olej i wyczyścić sterowanie - może problem zniknie,czasami skrzynia szwankuje przez byle co tak jak to było u mnie a czasami coś nawala,a i przy tej wyjącej planetarce samochód ,który mam na myśli nie szuka biegów i normalnie zmienia,powodzenia chyba,że wrzucisz jakieś video i uda sie coś wywnioskować,niejestem mechanikiem niestety i opieram swoje teorie na tym co mnie nauczyli inni oraz co widziałem na włąsne oczy



Awatar użytkownika
smerf
Forumowicz
Posty: 482
Rejestracja: 2008-11-21, 22:08
Model: Ford Mustang GT/1995r/silnik 5.0L/automatic
Silnik: inny V8
Kolor: czerwony
Kontakt:

Re: Głośna praca automatu w 3.8 V6

Post autor: smerf » 2014-08-03, 09:24

W moim 5.0 GT z 95r skrzynia wyje już 10 lat, zrobiłem na niej już 100tyś km a auto ma przejechane 200 tyś ,na jedynce wyje i koniec ,wymiany oleju nic nie dały,można powiedziec po wymianie jest nawet głośniej,przestałem sie tym przejmować :D ,,a jak słyszysz silnik w radiu to moze być kondensator przeciwzakłóceniowy lub gdzieś przy cewce walą ci iskry ,a nawet przy świecy ---kontrola wskazana ;)


Galeria zdjęć http://www.fotosik.pl/slideshow.php?id= ... angkalinka" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
piotruu
Młodszy Forumowicz
Posty: 82
Rejestracja: 2012-10-24, 10:59
Model: 2003 New Edge
Silnik: V6 3.8
Kolor: Czarny
Lokalizacja:: Konin
Stajnia: Stajnia Wielkopolska

Re: Głośna praca automatu w 3.8 V6

Post autor: piotruu » 2014-08-03, 22:42

Smerf dzięki za podpowiedź na pewno to sprawdzę. Świece wymieniałem na nowe jakieś pół roku temu ale całą resztę została i jeden z mechaników zwrócił zauważył, że gdy silnik pracuje bez obciążenia to raz na jakiś czas coś zakłóca jego równą pracę tak jakby coś przerywało albo nie łączyło i też podejrzewał, że może iskrzyć, ale nie było czasu żeby to sprawdzić.

Wracając do wycia skrzyni to tak na szybko udało mi się nagrać krótki filmik słabo to słychać bo z komórki ale na dobrych głośnikach lub słuchawkach coś tam słychać ;)

" onclick="window.open(this.href);return false;


Pozdrawiam
Piotrek MELO

Awatar użytkownika
smerf
Forumowicz
Posty: 482
Rejestracja: 2008-11-21, 22:08
Model: Ford Mustang GT/1995r/silnik 5.0L/automatic
Silnik: inny V8
Kolor: czerwony
Kontakt:

Re: Głośna praca automatu w 3.8 V6

Post autor: smerf » 2014-08-04, 09:06

Co do wycia, ja mam identycznie ,pytałem kiedyś kilka osób z forum , wszyscy twierdzili że im więcej lub mniej wyje :D wiec to raczej ciężko będzie usunąć,a warsztaty mają na to jedną radę ----kompleksowy remont skrzyni wraz z konwertorem---kupa kosztów ,a efekt niewiadomy ;)


Galeria zdjęć http://www.fotosik.pl/slideshow.php?id= ... angkalinka" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
cornholio01
Forumowicz
Posty: 349
Rejestracja: 2012-10-02, 15:37
Model: 1995`+inny v8
Silnik: V6 3.8
Kolor: czarny

Re: Głośna praca automatu w 3.8 V6

Post autor: cornholio01 » 2014-08-04, 11:15

w/g mnie planetarka(identyczne jak to co kolega mi tłumaczył,i nic się nie dzieje poza wyciem) wyje na to mi wygląda,niema sensu naprawiać skrzyni z tego powodu,troche sie wyrobiła samochód pare lat ma,nie oznacza to ,że skrzynia się rozleci,wielu z tym jezdzi długo i nic sie nie dzieje poza wyciem jak u ciebie,ale słychać dość dobrze



Awatar użytkownika
piotruu
Młodszy Forumowicz
Posty: 82
Rejestracja: 2012-10-24, 10:59
Model: 2003 New Edge
Silnik: V6 3.8
Kolor: Czarny
Lokalizacja:: Konin
Stajnia: Stajnia Wielkopolska

Re: Głośna praca automatu w 3.8 V6

Post autor: piotruu » 2014-08-04, 13:37

Właśnie o taką odpowiedź mi chodziło bo byłem ciekaw czy w innych Mustangach z tej generacji też tak się dzieje. Wolałem się upewnić, żeby później nie narazić się na niepotrzebne koszty. Co do tematu głośnej pracy pompy wspomagania to postanowiłem dolać ten dodatek, o którym wspominałem wcześniej (w końcu jak już kupiony to zaryzykowałem). Efekt jest taki, że nie od razu ale po 2 dniach jazdy pompa wspomagania mniej hałasuje, nie zniwelowało całkowicie efektu dźwiękowego ale jest znacznie ciszej :D już mnie tak nie drażni kręcenie kierownicą ;)
Jakby ktoś miał podobny problem warto spróbować, ale do skrzyni nie zamierzam nic dolewać, ograniczę się jedynie do wymiany oleju i filtra :)
Dzięki za pomoc Panowie, wszystkie informacje okazały się dla mnie cenne i wezmę je pod uwagę :padam:


Pozdrawiam
Piotrek MELO

ODPOWIEDZ

Wróć do „8 przeniesienie napędu”