Płyn hamulcowy

bębny, tarcze itd

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz, Przemek64

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
pudel
Forumowicz
Posty: 1406
Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
Model: 2002 V6,2007 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: Szary metalik & Torch red
Kontakt:

Płyn hamulcowy

Post autor: pudel » 2010-02-08, 22:29

Witam,

Idąc za ciosem chcę do wiosny powymieniać wszystkie płyny i elementy eksploatacyjne w programie znalazła się również wymiana płynu hamulcowego. Więc moje pytanie jest następujące czy i jak się wymienia płyn ten w Mustangu a jak już wymienić to na jaki?
Nie znalazłem nic podobnego na forum więc założyłem nowy wątek.
Sprawa dotyczy Mustanga V6 2002 rok.


GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....

Awatar użytkownika
Darenty
Forumowicz
Posty: 488
Rejestracja: 2008-12-16, 16:02
Model: S197 GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: Satin Silver Metallic
Lokalizacja:: Przemyśl

Post autor: Darenty » 2010-02-08, 22:53

Nie wiem co u Ciebie zalecają, ale stawiam ze DOT 3, więc i takiego kup :)


You can never have too much power, just not enough traction.

Awatar użytkownika
pudel
Forumowicz
Posty: 1406
Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
Model: 2002 V6,2007 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: Szary metalik & Torch red
Kontakt:

Post autor: pudel » 2010-02-08, 23:18

Znalazłem taki:

http://www.allegro.pl/item903940862_k2_ ... nt_ss.html

Ale jakoś do mnie nie przemawia...


GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....

Awatar użytkownika
RAFAŁ (GROSZEK)
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2382
Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
Model: był SN95 jest GT2011
Silnik: V8 5.0
Kolor: SREBRNY

Post autor: RAFAŁ (GROSZEK) » 2010-02-09, 00:14

na płyn hamulcowy to też stawiam na ten
http://allegro.pl/item916428130_ford_tr ... ginal.html

dot 4 może zastępować dot 3 ( to jest starsza wersja o słabszych parametrach)ale nie odwrotnie i do tych instalacji nie należy stosować dot 5 bo to jest całkiem inny syntetyk i może rospuszczać simeringi

a jak się wymienia 1l powinna wystarczyć
-ściągasz np:strzykawką płyn ze zbiorniczka
-wlewasz nowy do pełna
-ściągasz poszczególne koło lub na kanale żeby mieć dostęp do odpowietrzników
-luzujesz odpowietrznik nie odkręcając zakładasz naniego rurkę ( rurka do butelki żeby nie pryskało)
-druga osoba wsiada i pompuje pedał h. kilka razy i tzryma wciśnięty ty w tym czasie jak trzyma h. odkręcasz odpowietrznik żeby trysną płyn i zakręcasz
-ta w środku osoba puszcza pedał jak ty zakręcisz i znowu pompuje trzyma ty odkręcasz , tryska zakrecasz i ona znowu pompuje tak ze 4 razy na jedno koło
-niewolno dopuścić żeby ta osoba nie puścila pedału jak ty będziesz miał odkręcony odpowietrznik
-czyli do butelki powinneś przepuścic 05l płynu a drugie pół powinno być świeżego w zbiorniczku
-cały czas kontroluj żeby w zbiorniczku był płyn

i to chyba wszystko


ja to robię inaczej kupiłem sobie pod kompresor pompkę coś jak pistolet do malowania z rurką i to podłączam do odpowietrznika naciskam pistolet i odkręcam odpowietrznik i on wtedy wysysa płyn z układu

http://allegro.pl/item904303160_przyrza ... ulcow.html



Awatar użytkownika
Moris
Forumowicz
Posty: 196
Rejestracja: 2010-10-12, 10:36
Model: teraz 911
Kolor: Byl, satin silver, teraz kto wie

Re: Płyn hamulcowy

Post autor: Moris » 2011-04-06, 10:20

Mam takie oto pytania.
1. Czy wymiana płynu hamulcowego w mustangu GT rp.2007 wyposażonego w ABS wymaga podłączenia
komputera celem otwarcia zaworów w pompie ABS ?

2. Czy jest jakaś specjalna procedura

2. Czy można stosować płyn DOT 4 lub DOT 5



Awatar użytkownika
celibad
Forumowicz
Posty: 1232
Rejestracja: 2008-08-26, 09:21
Model: GT 2015
Silnik: V8 5.0
Kolor: yellow triple
Kontakt:

Re: Płyn hamulcowy

Post autor: celibad » 2011-04-06, 10:25

1. nie musisz nic podłączać , zawory nie maja w sobie płynu ;)
2. procedura jest taka sama jak przy odpowietrzaniu bez ABS-u
3. mozna stosować oba , ale najlepiej DOT5 lub jeszcze lepszy ;)


"najlepszym lekiem na wszystkie problemy jest zwykła woda. dwie krople na szklankę wódki i wszystko przechodzi jak ręką odjął"

Jak mam czas to leże i odpoczywam, a jak nie mam czasu to tylko leże.

ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2316
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Re: Płyn hamulcowy

Post autor: AluStar » 2011-04-06, 14:09

Wg MNIE NAJLEPSZY JEST 307+ - CZYLI DOT 4 . temperatura jego wrzenia 307°C .
Standardowy DOT 4 ma temp okolo 250 C - wiec wszystko jasne ..
Dobre sa tez ATE ..



Awatar użytkownika
Magic
Forumowicz
Posty: 864
Rejestracja: 2008-07-20, 20:17
Model: RTR 2012
Silnik: V6 3.7
Kolor: BLACK
Lokalizacja:: Oleśnica
Stajnia: Stajnia Dolny Śląsk
Kontakt:

Re: Płyn hamulcowy

Post autor: Magic » 2011-04-06, 21:14

najmocniejszy ATE mam chyba 290 C i 3 lata gwarancji co do EBC to podobno szybciej ciągnie wilgoć przez co trzeba go częściej zmieniać, ale to w końcu sportowy płyn wiec ma prawo być nie trwały bo w sporcie co wyścig się zmienia wszystko :P


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „10 układ hamowania”