problem ze wskaznikiem temp silnika

oświetlenie, ładowanie, instalacja elektrzyczna w samochodzie

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz, Przemek64

ODPOWIEDZ
K8Julek1995
Młodszy Forumowicz
Posty: 10
Rejestracja: 2016-01-20, 19:46
Model: IV generacja
Silnik: V6 3.8
Kolor: czarny

problem ze wskaznikiem temp silnika

Post autor: K8Julek1995 » 2016-01-22, 00:30

Witam.
Miał ktoś taka akcję, że po przekręceniu zapłonu wskaźnik temp silnika wskazuje pelne rozgrzanie ?
Ponadto zauważyłem, że gdy jest rozgrzany silnik to go trzeba dłużej kręcić żeby znów odpalił.
Na zimnym pali od strzału.



Awatar użytkownika
stang232
Forumowicz
Posty: 2121
Rejestracja: 2008-12-12, 15:16
Model: stang'95
Silnik: V8 5.0
Kolor: czarny
Lokalizacja:: Bełchatów
Stajnia: Stajnia Łódzka

Re: problem ze wskaznikiem temp silnika

Post autor: stang232 » 2016-01-22, 11:36

Problem z odpalaniem na ciepło to albo cewka, albo czujnik położenia wałka
tutaj opisane jak miałem kiedyś problemy z odpalaniem
viewtopic.php?f=52&t=934" onclick="window.open(this.href);return false;

Sprawdź czujnik temp czy nie jest niesprawny skoro pokazuje taki odczyt


Obrazek

Awatar użytkownika
smerf
Forumowicz
Posty: 482
Rejestracja: 2008-11-21, 22:08
Model: Ford Mustang GT/1995r/silnik 5.0L/automatic
Silnik: inny V8
Kolor: czerwony
Kontakt:

Re: problem ze wskaznikiem temp silnika

Post autor: smerf » 2016-01-23, 11:10

stang232 pisze:Problem z odpalaniem na ciepło to albo cewka, albo czujnik położenia wałka
tutaj opisane jak miałem kiedyś problemy z odpalaniem
viewtopic.php?f=52&t=934" onclick="window.open(this.href);return false;

Sprawdź czujnik temp czy nie jest niesprawny skoro pokazuje taki odczyt
z tego co piszesz w tym temacie wymieniłeś czujni położenia wału,masz konia 5.0??gdzie tam masz taki czujnik ??????


Galeria zdjęć http://www.fotosik.pl/slideshow.php?id= ... angkalinka" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
stang232
Forumowicz
Posty: 2121
Rejestracja: 2008-12-12, 15:16
Model: stang'95
Silnik: V8 5.0
Kolor: czarny
Lokalizacja:: Bełchatów
Stajnia: Stajnia Łódzka

Re: problem ze wskaznikiem temp silnika

Post autor: stang232 » 2016-01-23, 17:51

smerf pisze:
stang232 pisze:Problem z odpalaniem na ciepło to albo cewka, albo czujnik położenia wałka
tutaj opisane jak miałem kiedyś problemy z odpalaniem
viewtopic.php?f=52&t=934" onclick="window.open(this.href);return false;

Sprawdź czujnik temp czy nie jest niesprawny skoro pokazuje taki odczyt
z tego co piszesz w tym temacie wymieniłeś czujni położenia wału,masz konia 5.0??gdzie tam masz taki czujnik ??????
to był jak jeszcze miałem 3.8


Obrazek

K8Julek1995
Młodszy Forumowicz
Posty: 10
Rejestracja: 2016-01-20, 19:46
Model: IV generacja
Silnik: V6 3.8
Kolor: czarny

Re: problem ze wskaznikiem temp silnika

Post autor: K8Julek1995 » 2016-01-31, 23:25

No czujnik temp chlodniczej ma rezystacje 038 na zimno I 822 omy po rozgrzaniu. wiec chyba dziala.
dzis przejechalem sie 20km I wariowala wskazowka temp chlodnicy. raz sie przegrzewal a za chwile wracal do polowy. I tak sie motal ?
moze ktos poda jakis sensowny serwis w krakowie co 3.8 ogarnie a nie wymieni polowe niepotrzebnych czujnikow ?



Awatar użytkownika
smerf
Forumowicz
Posty: 482
Rejestracja: 2008-11-21, 22:08
Model: Ford Mustang GT/1995r/silnik 5.0L/automatic
Silnik: inny V8
Kolor: czerwony
Kontakt:

Re: problem ze wskaznikiem temp silnika

Post autor: smerf » 2016-02-01, 14:28

zrób takie doświadczenie,, podłącz ten przewód od czujnika do masy i zobacz co pokazuje wskażnik ,,mi się zdaje ze pokaże max temperaturę,,odpowietrz cały układ chłodzenia tą śrubą :D


Galeria zdjęć http://www.fotosik.pl/slideshow.php?id= ... angkalinka" onclick="window.open(this.href);return false;

Alexander25
Forumowicz
Posty: 1646
Rejestracja: 2008-11-10, 17:33
Model: 302HO 1994 rok
Silnik: V8 5.0
Kolor: sapphire blue
Lokalizacja:: Polska
Kontakt:

Re: problem ze wskaznikiem temp silnika

Post autor: Alexander25 » 2016-02-06, 16:25

Idzietaki kabelek do deski od czujnika. jak się ukręci lub złamie to wskazuje od położenia raz max temperaturę po przekręceniu kluczyka a raz nic jakby czujnik nie działał. Najtańsze rozwiązanie to wyciąć go i zastąpić zwykłym przewodem tylko dobrać radzę grubość. Ja się z tym woziłem pół roku wymieniałem czujnik temp termostat. Rozebrałem deskę rozdzielczą a tu niespodzianka wystarczyło wymienić 20cm kabelka. Nie ma to wpływu na łatwe uruchomienie auta na zimym czy gorącym silniku więc to jest druga usterka. Ja stawiam na cewkę bo czujnik miałem ukręcony w drugim mustangu to i na zimnym i na gorącym się dobrze odpalał.


302 HOooooo

ODPOWIEDZ

Wróć do „11 układ elektryczny”