nie mogę wyrwać kluczyka ze stacyjki

oświetlenie, ładowanie, instalacja elektrzyczna w samochodzie

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, Rezor, Przemek64

km
Posty: 9
Rejestracja: 2009-08-14, 09:31
Model: GT, 2001
Silnik: V6 4.0
Kolor: szary

nie mogę wyrwać kluczyka ze stacyjki

Post autor: km » 2009-08-14, 10:04

Witam, od 2 tygodni jestem właścicielem auta jak w opisie... Jeszcze się dobrze nie nacieszyłem, a tu taka oto niespodzianka: podjechałem na parking, wyłączyłem motor wyciągam kluczyk ze stacyjki.... no właśnie nie wyciągam, bo nie da rady. Siedzi skubaniec i ani drgnie. Może ktoś z Koleżeństwa miał podobny przypadek a ja jako niedoświadczony posiadacz Mustanga sobie nie radzę z podstawowymi rzeczami. Tylko jeszcze dodam, że auta nie można odpalić, chociaż kontrolki się ładnie zapalają. Może to jakieś magiczne zabezpieczenie, o którym w instrukcji obsługi na wszelki wypadek nie napisali:)
Czekam niecierpliwie na odpowiedź, bo głupio tak auto z kluczykiem w stacyjce na ulicy zostawiać,



alfatech
Forumowicz
Posty: 341
Rejestracja: 2008-07-08, 14:17
Model: 2005 DżiTi
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czrny XTRMNTR
Kontakt:

Post autor: alfatech » 2009-08-14, 10:09

To raczej awaria nie zabezpieczenie :/


Pozdrawiam
Tomek http://www.alfa-tech.com.pl/kontakt/

Awatar użytkownika
RAFAŁ (GROSZEK)
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2393
Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
Model: był SN95 jest GT2011
Silnik: V8 5.0
Kolor: SREBRNY

Post autor: RAFAŁ (GROSZEK) » 2009-08-14, 10:15

pierwsze co jaką masz skrzynię jeżeli automat to drążek zmiany biegów musi być w pozycji P jeżeli ręczną to koło kluczyka jest taka mała wajcha (przycisk) i to pociągając do siebie przekreca się kluczyk i wtedy go wyciąga



Anonymous

Post autor: Anonymous » 2009-08-14, 10:43

To jest manual. Samochodem jeździłem od kilku dni i opanowałem wyciąganie kluczyka przy pomocy "wajchy". Niestety teraz i wajcha nie pomaga:(



Awatar użytkownika
RAFAŁ (GROSZEK)
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2393
Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
Model: był SN95 jest GT2011
Silnik: V8 5.0
Kolor: SREBRNY

Post autor: RAFAŁ (GROSZEK) » 2009-08-14, 10:53

może podczas tej nauki coś się wyrobiło i ta wajcha nie zaskakuje
a jeżeli kontrolki swiecą a nie kreci rozrusznik to ten klucz nie wraca do konca i dlatego nie możesz go wyciągnąć i zapadka od rozrusznika nie odbija
pokombinuj z ta wajchą żeby się ten klucz cofną
a może trzeba zostawić na luzie lub biegu



Awatar użytkownika
stang232
Forumowicz
Posty: 2122
Rejestracja: 2008-12-12, 15:16
Model: stang'95
Silnik: V8 5.0
Kolor: czarny
Lokalizacja:: Bełchatów
Stajnia: Stajnia Łódzka

Post autor: stang232 » 2009-08-14, 10:57

Dziwna sprawa z tym kluczykiem:
- spróbuj wpuścić naftę lub wd40
- winowajcą może być uszkodzony mechanizm blokowania kierownicy
- mógł paść bębenek stacyjki
- kluczyk był oryginalny czy dorabiany
- kostka w stacyjce ( prawdopodobnie ) nie styka i przy przekręcaniu zapłonu na rozrusznik kiedy rozrusznik pracuje wyłącza się zapłon i nie można po prostu go zapalić.
- jak nie pomoże to musisz szukać jakiegoś speca od zamków, żeby wyciągnął


Obrazek

Awatar użytkownika
RAFAŁ (GROSZEK)
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2393
Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
Model: był SN95 jest GT2011
Silnik: V8 5.0
Kolor: SREBRNY

Post autor: RAFAŁ (GROSZEK) » 2009-08-14, 11:21

stang232 pisze:- kostka w stacyjce ( prawdopodobnie ) nie styka i przy przekręcaniu zapłonu na rozrusznik kiedy rozrusznik pracuje wyłącza się zapłon i nie można po prostu go zapalić.
jak nie wycofa do konca klucza to drugi raz rozrusznik nie zadziała



km
Posty: 9
Rejestracja: 2009-08-14, 09:31
Model: GT, 2001
Silnik: V6 4.0
Kolor: szary

Post autor: km » 2009-08-14, 11:30

Dzięki za wszystkie sugestie. Będę wałczył i dam znać.



kaes
Forumowicz
Posty: 814
Rejestracja: 2008-11-05, 13:13
Model: 2007
Silnik: V6 4.0
Kolor: czarny, chwilowo bez pasów
Kontakt:

Post autor: kaes » 2009-08-14, 13:29

może to pomoże, znalezione na forum dotyczy rocznika 99:
The problem is the grease that ford puts in that switch [THAT SWITCH = PRZYCISK DO WYJMOWANIA KLUCZYKA]which hardens and caused the wafers to hang up.

Turn it to the run position and push the button in on the bottom of it and pull the plug out.

Take said plug to a LOCKSMITH and have them clean it up and replace the wafers in it.

it shouldnt cost any more than 35-45 bucks vs a dealer that will be over 150 and they probably will gouge you on reprogramming your keys which isnt needed.


Oh yeah and before you take it out unhook the battery.

I do about 10 of these a week at the lockshop I work at. It should only take about 30 minutes.
inne watki na ten temat:
http://forums.corral.net/forums/showthr ... ?t=1146416


CS6 Progress bar
[||||||||||||||||||--------------------------------] 36%

Obrazek

ziomalV8
Młodszy Forumowicz
Posty: 98
Rejestracja: 2008-07-14, 08:52
Model: mustang gt 95
Silnik: V8 5.0
Kolor: yellow

Post autor: ziomalV8 » 2009-08-14, 22:24

jak nie dasz rady to powiem Tobie jak rozbiera sie sacyjkę


był konik
a teraz boattail 71

Awatar użytkownika
pavlito
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1306
Rejestracja: 2008-12-21, 03:34
Model: GT 05 premium manual
Silnik: V8 4.6
Kolor: Sonic Blue

Post autor: pavlito » 2009-08-14, 23:09

wy nic nie rozumiecie...
po prostu mustang nie ma dość jazdy i nie pozwala się tak odstawić :hyhy:

przez pierwsze 2 tygodnie to się śpi w tym aucie przy włączonym silniku, a dopiero przez następne 2 przy wyłączonym :D

on się normalnie obraził.

a tak poważnie, to mi się zdarza, że wyciągam kluczyk bez problemu, ale zapadka w zamku nie odskakuje i sygnał się włącza, że chcę wysiąść, a kluczyk zostawiłem w stacyjce. wtedy muszę lekko szturchnąć zapadkę, wskakuje na miejsce i przestaje piszczeć. typowo mechaniczne problemy. widać te zamki faktycznie się nie udały fordowi... :|



km
Posty: 9
Rejestracja: 2009-08-14, 09:31
Model: GT, 2001
Silnik: V6 4.0
Kolor: szary

Udało się!

Post autor: km » 2009-08-19, 14:39

Wg instrukcji załączonej przez kaes.
Odłączyłem akumulator, przekręciłem stacyjkę w pozycję run, nacisnąłem "wajchę" i.... poszło. Wyrwałem gada.
WIELKIE DZIĘKI wszystkim zaangażowanym



Awatar użytkownika
stang232
Forumowicz
Posty: 2122
Rejestracja: 2008-12-12, 15:16
Model: stang'95
Silnik: V8 5.0
Kolor: czarny
Lokalizacja:: Bełchatów
Stajnia: Stajnia Łódzka

Post autor: stang232 » 2009-08-19, 14:42

km pisze:Tylko jeszcze dodam, że auta nie można odpalić
odpaliłeś konika? Czy boisz się włożyć ponownie kluczyk?
Wymieniasz stacyjkę? Może tu znajdziesz
http://www.allegro.pl/item699091674_for ... wklad.html


Obrazek

kaes
Forumowicz
Posty: 814
Rejestracja: 2008-11-05, 13:13
Model: 2007
Silnik: V6 4.0
Kolor: czarny, chwilowo bez pasów
Kontakt:

Post autor: kaes » 2009-08-19, 15:08

km pisze:Wg instrukcji załączonej przez kaes.
spoko, cieszę się, że zadziałało. ( gdzie pomógł? gdzie pomógł?... :rotfl: :rotfl: )


CS6 Progress bar
[||||||||||||||||||--------------------------------] 36%

Obrazek

km
Posty: 9
Rejestracja: 2009-08-14, 09:31
Model: GT, 2001
Silnik: V6 4.0
Kolor: szary

Post autor: km » 2009-08-20, 12:56

Sorki kaes, już się poprawiłem. Punkt dla Ciebie:)



ODPOWIEDZ

Wróć do „11 układ elektryczny”