OBD II

oświetlenie, ładowanie, instalacja elektrzyczna w samochodzie

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz, Przemek64

Awatar użytkownika
pudel
Forumowicz
Posty: 1406
Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
Model: 2002 V6,2007 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: Szary metalik & Torch red
Kontakt:

OBD II

Post autor: pudel » 2009-11-05, 23:02

Witam dzisiaj przyszedł mi zamówiony kabel OBD II na USB (ELM 327) mam program PCMSCAN jutro chcę podłączyć i sczytać błędy o ile są :D czy jest coś na co powinienem zwrócić uwagę? Czy tym sprzętem nie uszkodzę w żaden sposób samochodu? Pozdrawiam

Pudel


GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....

Awatar użytkownika
pudel
Forumowicz
Posty: 1406
Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
Model: 2002 V6,2007 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: Szary metalik & Torch red
Kontakt:

Post autor: pudel » 2009-11-05, 23:13

I najważniejsze gdzie to gniazdo w mustangu?


GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....

Awatar użytkownika
witekz
Forumowicz
Posty: 273
Rejestracja: 2009-04-24, 14:21
Model: Mustang 98 Vortech
Silnik: V8 4.6
Kolor: Rio Red
Kontakt:

Post autor: witekz » 2009-11-05, 23:33

gniazdo masz z prawej strony pod kierownicą, nie jest zasłonięte, ja stosowałem skaner Ufitechu i nie było problemu z połączeniem, także ELM327 tez powinien działać.



Awatar użytkownika
smerf
Forumowicz
Posty: 482
Rejestracja: 2008-11-21, 22:08
Model: Ford Mustang GT/1995r/silnik 5.0L/automatic
Silnik: inny V8
Kolor: czerwony
Kontakt:

Post autor: smerf » 2009-11-06, 19:27

witam !! mam mustanga 5.0L GT z 1995r jak go zdiagnozować ??,jest w nim OBD-I jaki musze miec program i jak sie podłączyć ,mam 2 gniazda 1-w komorze silnika ,2-wewnątrz jak piszecie koło prawej nogi kierowcy,czy wystarczy kabelek , laptop i program w kompie,albo interfrejs diagnostyczny???----pozdrawiam


Galeria zdjęć http://www.fotosik.pl/slideshow.php?id= ... angkalinka" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
pudel
Forumowicz
Posty: 1406
Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
Model: 2002 V6,2007 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: Szary metalik & Torch red
Kontakt:

Post autor: pudel » 2009-11-06, 19:58

ja zaraz idę mojego diagnozować więc zdam raport co i jak


GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....

Awatar użytkownika
smerf
Forumowicz
Posty: 482
Rejestracja: 2008-11-21, 22:08
Model: Ford Mustang GT/1995r/silnik 5.0L/automatic
Silnik: inny V8
Kolor: czerwony
Kontakt:

Post autor: smerf » 2009-11-06, 21:28

diagnoza diagnozą ,byle pacjent przeżył.
Załączniki

[Rozszerzenie gif zostało wyłączone i nie będzie dłużej wyświetlane.]



Galeria zdjęć http://www.fotosik.pl/slideshow.php?id= ... angkalinka" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
RAFAŁ (GROSZEK)
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2382
Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
Model: był SN95 jest GT2011
Silnik: V8 5.0
Kolor: SREBRNY

Post autor: RAFAŁ (GROSZEK) » 2009-11-07, 00:57

smerf,

jeżeli masz obd 1 to nie połączy się z żaden komp z samochodem musisz mieć czytnik kodów małe urządzonko wielkości tel.kom - podłączasz wtedy to do wtyczki w komorze silnik. po lewej stronie za kielichem amora i odczytujesz jedynie nr.błedu lub 0 jak niema żadnego. ale jak nie swieci ci się kontrolka na liczniku to nie masz błedu bo ten komp nie zapamiętuje starych usterek



Awatar użytkownika
pudel
Forumowicz
Posty: 1406
Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
Model: 2002 V6,2007 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: Szary metalik & Torch red
Kontakt:

Post autor: pudel » 2009-11-07, 18:44

Więc tak:
-podłączyłem wtyczkę
-włączyłem program
-sczytałem błędy
(Obwód czujnika poziomu paliwa wadliwe działanie)
-błąd skasowany (zaraz sobie strzeliłem rundkę 200km niestety błąd znów się pojawił czy to groźne czy można z tym żyć?)
-ponownie skasowałem błąd (jak do tej pory nie wywaliło go znów)


Generalnie mogę każdemu polecić taki kabelek po dwóch sczytaniach błędów już mi się zwrócił :D


GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....

Awatar użytkownika
RAFAŁ (GROSZEK)
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2382
Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
Model: był SN95 jest GT2011
Silnik: V8 5.0
Kolor: SREBRNY

Post autor: RAFAŁ (GROSZEK) » 2009-11-07, 22:50

pudel,

no tak ale ty masz stanga z 2002 r tam wszystkie kabelki z obd ii chodzą , a z tym czyjnikiem paliwa to możesz jeździć no chyba że masz parcie to go wymień bo niewiem czy da się go naprawić (chyba że znajdziesz jakiegoś magika)



Awatar użytkownika
pudel
Forumowicz
Posty: 1406
Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
Model: 2002 V6,2007 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: Szary metalik & Torch red
Kontakt:

Post autor: pudel » 2009-11-07, 22:51

RAFAŁ, a ja myślałem że ten błąd to od tego że jeżdżę na "GAZIE"...


GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....

Awatar użytkownika
RAFAŁ (GROSZEK)
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2382
Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
Model: był SN95 jest GT2011
Silnik: V8 5.0
Kolor: SREBRNY

Post autor: RAFAŁ (GROSZEK) » 2009-11-08, 08:39

to też może być od tego( nie zwróciłem uwagi że masz gaz), po przełączeniu na gaz powinna ci się pompa paliwa wyłączać nie każdy z instalatorów na to zwraca uwagę a pompa cały czas bije ciśnienie i w pewnym momęcie siądzie
sprawdź sobie czy u ciebie tak jest przy zapalonym silniku jak się nachylisz ztyłu pod zderzakiem bedziesz słyszał brzeczenie .



Awatar użytkownika
pudel
Forumowicz
Posty: 1406
Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
Model: 2002 V6,2007 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: Szary metalik & Torch red
Kontakt:

Post autor: pudel » 2009-11-08, 11:57

dzięki zaraz sprawdzę


GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....

ziomalV8
Młodszy Forumowicz
Posty: 98
Rejestracja: 2008-07-14, 08:52
Model: mustang gt 95
Silnik: V8 5.0
Kolor: yellow

Post autor: ziomalV8 » 2009-11-29, 12:05

smerf pisze:witam !! mam mustanga 5.0L GT z 1995r jak go zdiagnozować ??,jest w nim OBD-I jaki musze miec program i jak sie podłączyć ,mam 2 gniazda 1-w komorze silnika ,2-wewnątrz jak piszecie koło prawej nogi kierowcy,czy wystarczy kabelek , laptop i program w kompie,albo interfrejs diagnostyczny???----pozdrawiam
masz OBD1 i OBD2 -przynajmniej ja tak mam , instalka zostawiona ze starego modelu , i dodatkowo juz nowa instalka -wszystko fabrycznie , gnizdo obd 1 - pod kierownicą -a obd 2 -dziwne ale pod maską .pozatym jak masz kod do odczytania to mozesz go odczytać po ilosci mrugnięć kontrolki .pozdr



Krokodyl
Posty: 6
Rejestracja: 2010-01-11, 22:42
Model: Mustang 2003
Silnik: V6 3.7
Kolor: Biala perla

Post autor: Krokodyl » 2010-01-21, 17:53

Pudel a możesz napisać gdzie taki kabel można nabyć i soft do compa.

Ja zatankowalem ostatnio swojego konia na Orlenie i po przejechaniu około 50 km zapaliła mi sie na konsoli lampka CHECK ENGINE SOON. To sie qfa ucieszyłem bo auto dopiero co kupione :( Na następny dzień zajechałem do serwisu i podłączyłem sie do komputera który wywalił dwa błedy. Panowie próbowali zresetować błedy ale nidy rydy. Kolesie wysłali mnie na stacje BP co by zalać sie do pełna dobrą zupą, kazali pare km polatać i wrócić na komputer. Podłączono, zresetowano oba błędy i po sprawie :padam: Zabecelowałem za tą przyjemność 150 PLN (gotówką :/ )


My Little Ponny

Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2316
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Post autor: AluStar » 2010-01-21, 18:06

Sluchajcie : nei znam sie na tym ale podajcie jakis dobry program do diagnostyki Mustanga 2005-2009 . Z kad go mozna sciagnac i co trezba dokupic i gdzie - nie chce popelnic bledu i kupic cos co nie dziala. Najlepiej po polsku.



ODPOWIEDZ

Wróć do „11 układ elektryczny”