Swap na 5.0 V8

nasze modyfikacje

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz, Przemek64

Awatar użytkownika
Torsen
Forumowicz
Posty: 338
Rejestracja: 2018-04-02, 22:10
Model: GT
Silnik: V8 5.0
Lokalizacja:: ...

Re: Swap na 5.0 V8

Post autor: Torsen » 2022-05-31, 10:47

To niezły misz masz jak to jeszcze wszystko z GM jest. Tak na szybko: manuala trzeba będzie szukać z GM czyli pewnie Camaro, ale nie wiem czy to jest wszystko plug n play. Mówienie że to ten sam silnik często bywa uproszczeniem, potem się okazuje że koło zamachowe jest inne, czujnik gdzie indziej i spięcie tego żeby działało stanowi problem. Odpalić to żeby działało, też trochę zajmie, nawet jak masz kompa i wiązkę to trzeba odłączyć sporo czujników i modułów, bo w Mustangu tego nie ma, a szczególnie SN95. Pytanie czy wtedy auto będzie chciało odpalić. Ja bym w to nie szedł, bo ktoś ma akurat coś na zbyciu. Szczególnie, że to GM. Tam mogą być inne wymiary i sie okaże że zanim to odpalisz to będziesz ciąć budę żeby w ogóle wpasować ten silnik z jakąś skrzynią, i nowe mocowania silnika. Jeśli chcesz zrobić projekt na bazie SN95 to ja proponuję 5.0 z tej generacji, a jak chcesz mocy to 5.0 kojot, bo tutaj chociaż są przetarte szlaki w US. Ale tanio to nie będzie.



Vincent
Młodszy Forumowicz
Posty: 71
Rejestracja: 2016-03-07, 15:40
Silnik: V6 3.8

Re: Swap na 5.0 V8

Post autor: Vincent » 2022-05-31, 11:13

Wczoraj posiedziałem i poczytałem. Sam się za głowę złapałem. To jest głupi pomysł i skoro swap na częściach forda to problem to nie będę komplikować z GM. To nasze polskie oszczędności mnie skłoniły do rozważenia takiego wariantu.
Jeśli coyote i zamknąłbym budżet w 30k to wchodzę w to dzisiaj.



Awatar użytkownika
Michał P.
Forumowicz
Posty: 1642
Rejestracja: 2017-06-07, 11:18
Model: Mustang V GT/CS
Silnik: V8 5.0
Kolor: Czerwony
Lokalizacja:: Zabrze
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: Swap na 5.0 V8

Post autor: Michał P. » 2022-05-31, 12:31

Jak szukałem części (swap 5.0 w s197) to silnik skrzynia komputer to było coś około 15-18k zł wydech robiony od zera, z 6k zł, strojenie 2k zł plus cała robota tutaj ciężko mi powiedzieć bo to mogą być setki roboczo godzin w warsztacie, to nie jest wymiana sprzęgła i nikt Ci chyba nie powie z góry, że zapłacisz X zł, same części to około 23k zł, robota może i kolejne parę tyś jeżeli ktoś się tego podejmie.

Czemu nie myślisz po prostu nad zmianą np na s197 ?


Mustang 3.7l - 2012 Black Beauty 2017 - 2021
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -

Vincent
Młodszy Forumowicz
Posty: 71
Rejestracja: 2016-03-07, 15:40
Silnik: V6 3.8

Re: Swap na 5.0 V8

Post autor: Vincent » 2022-05-31, 13:05

Z kilku powodów.
Przede wszystkim najpierw trzeba sprzedać SN. Jak mam go oddać za 5zl to serce mi pęka za ten czas poświęcony nad samochodem. Po drugie (bez obrazy) IV generacja, bardziej mi sie podoba, niż piąta. A tak na koniec to połączenie starego z nowym, może przynieść bardzo ciekawy efekt.
Nigdzie mi się nie spieszy, poczekamy, coś wymyślimy



Awatar użytkownika
Michał P.
Forumowicz
Posty: 1642
Rejestracja: 2017-06-07, 11:18
Model: Mustang V GT/CS
Silnik: V8 5.0
Kolor: Czerwony
Lokalizacja:: Zabrze
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: Swap na 5.0 V8

Post autor: Michał P. » 2022-05-31, 13:33

Wizualnie to kwestia gustu :D

To idź w stronę czegoś co ma już spore wsparcie w USA czyli swap coyota, bo sporo rzeczy do ogarnięcia już gotowych (jakieś łapy, mocowania etc) i nie powinno być rzeczy które Cię zazskoczą nagle co np przy 3.7l może wyjść plus 400 koni w SN będzie suuper :D

Może coś ciut innego ? Zrobienie z niego wersji terminator czyli V8 z kompresorem? Te kompresory M122 (jak dobrze pamiętam) widziałem za parę tyś zł a będzie to łatwiejsze niż pakowanie czegoś co tam nigdy nie było (swap).


Mustang 3.7l - 2012 Black Beauty 2017 - 2021
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -

Awatar użytkownika
Torsen
Forumowicz
Posty: 338
Rejestracja: 2018-04-02, 22:10
Model: GT
Silnik: V8 5.0
Lokalizacja:: ...

Re: Swap na 5.0 V8

Post autor: Torsen » 2022-05-31, 15:06

Podpytaj takie zakłady jak HD Customs czy Vperformance. Wiem, że robili swap z 3.7 na 5.0 niby w S550 ale to i tak sporo wymaga. Mają dostęp do części i cen, może jakieś silniki nawet na stanie. Tak będzie lepiej, bo łatwiej takie zakłady Ci to wyliczą niż my amatorzy. Będziesz miał bardziej realny pogląd na koszty. SN95 + coyote to będzie mega temat jeśli zrealizujesz. W PL pewnie pierwszy.



Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1617
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: Swap na 5.0 V8

Post autor: Rezor » 2022-09-06, 12:43

Pytanie jaki budżet i co chcesz osiagnąć. Jak swapujesz z V6 to dużo więcej rzeczy musisz rozważyć niż tylko przełożenie silnika.


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

Vincent
Młodszy Forumowicz
Posty: 71
Rejestracja: 2016-03-07, 15:40
Silnik: V6 3.8

Re: Swap na 5.0 V8

Post autor: Vincent » 2022-10-11, 17:48

Panowie długo mnie nie było. Nastąpiła zmiana planów a propos zmian w koniu. W moje ręce wpadła manualna skrzynia T5 i koń został właśnie zeswapowany :)
W załączeniu 2 zdjęcia po przeszczepie. W wolnym czasie przedstawię dokumentacje fotograficzna i z krótkim opisem.
Kolejne zmiany to hamulce brembo z omawianego cadillaca, a później zobaczymy, ale to w kolejnym sezonie. Aktualnie rzeczy przyziemne i wyjącą pompa wspomagania, z która w żaden sposób nie możemy się uporać. Pomocy
Załączniki
11ACFF4B-BEB0-46BD-8215-2DD157A6C773.jpeg
AD4C02E4-259B-481C-A912-FF5C69884F61.jpeg
06D2F88F-5489-428D-A15D-2B5FBD935BED.jpeg
5C818215-25AE-4ED9-8DC7-B00872FD2019.jpeg



Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1617
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: Swap na 5.0 V8

Post autor: Rezor » 2022-10-25, 15:21

Wsadzić elektryczną pompę z saxo :P


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

Vincent
Młodszy Forumowicz
Posty: 71
Rejestracja: 2016-03-07, 15:40
Silnik: V6 3.8

Re: Swap na 5.0 V8

Post autor: Vincent » 2022-12-30, 16:46

Cześć.
Rozważałem to, jednak cicha to ona noe jest. Poza tym, trzeba czekać po uruchomieniu jak się rozpędzi i nabije ciśnienie.
Jakieś doświadczenia z tym tematem?




Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1617
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: Swap na 5.0 V8

Post autor: Rezor » 2023-01-02, 02:36

Mam wsadzona pompę z saxo, jest cicha, lekka, pasuje pnp i trzyma ciśnienie. Na nic nie trzeba czekać. Kręcić mogę na kapciu 265 małym palcem


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

Vincent
Młodszy Forumowicz
Posty: 71
Rejestracja: 2016-03-07, 15:40
Silnik: V6 3.8

Re: Swap na 5.0 V8

Post autor: Vincent » 2023-02-13, 16:32

Cześć,
Artur daj jakieś wskazówki jaki to model pompy, jakie podłączenia, jak rozwiązałeś problem krótszego paska?
Na Allegro jest kilka rodzai, a jak polecasz to wchodzę w to.

Pochwale sie. Jedzie do mnie most 8.8 z końca produkcji 2004 z hamulcami, wahaczami itd. Nie wiem kto mi to zainstaluje, ale do wiosny coś wymyślę.

Dziekuje za pomoc



Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1617
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: Swap na 5.0 V8

Post autor: Rezor » 2023-02-16, 16:07

Pompa z Saxo vts, elektryczna. Są 2 rodzaje, ja polecam ten ze zbiorniczkiem na gumowym przewodzie.
https://www.franceauto.pl/environment/c ... RYCZNA.jpg
Pasek w mustangu to standardowy 6PK. Bierzesz sznurek, prowadzisz po wszystkich kołach pasowych i mierzysz długość w mm i odejmujesz parę mm żeby napinacz pracował. Jak np wyjdzie Ci 120cm to szukasz paska: 6PK1190


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

Vincent
Młodszy Forumowicz
Posty: 71
Rejestracja: 2016-03-07, 15:40
Silnik: V6 3.8

Re: Swap na 5.0 V8

Post autor: Vincent » 2023-02-16, 22:55

Do pełni szczęścia podpowiedz proszę pare szczegółów.
Rozumiem, ze:
1. dolny stalowy przewód to przewód ciśnieniowy zasilający listwę? Rozmiar gwinty ten sam co Ford?
2. Górne podłączenia to powrót z listwy, a kolejny to podłączenie zbiorniczka? Który jest który?
3. Zasilenie po zapłonie z przekaźnikiem, czy bezpośrednio? A może inaczej?
4. Montaż w pionie jak na zdjeciu? Do czego to przykręciłes i w którym miejscu?
Dzięki
Załączniki
F9775D89-26DD-421C-B95C-1145B346AA58.jpeg



Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1617
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: Swap na 5.0 V8

Post autor: Rezor » 2023-02-17, 04:51

1. Tak, gwint pasuje
2. Grubszy idzie do zbiorniczka, cienki powrót z magla
3. Przekaźnikiem, ja mam na przełączniku
4. montaż w poziomie, przykręcony do podłużnicy pod zbiorniczkiem spryskiwaczy. Spróbuję fotę zrobić :)


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

ODPOWIEDZ

Wróć do „21 przeróbki”