Skrznia manual - zakup/swap

nasze modyfikacje

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz, Przemek64

Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1617
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Skrznia manual - zakup/swap

Post autor: Rezor » 2015-09-21, 14:32

Hej,
Po wielu przemyśleniach stwierdziłem, że jednak kupię manuala. Zasadniczo przeważyły koszty i poziom skomplikowania ewentualnego wzmocnienia skrzyni. Niestety w przypadku AODE z tego co wynalazłem bez specjalistycznego serwisu się nie obejdzie, a koszt wzmacnianej wersji skrzyni znacząco przewyższa zakup TKO600 z osprzętem sportowym :D

Do meritum:
Czy lepiej szukać skrzyni u naszych rodzimych Januszy i przełożyć ją z V6ki do mojej V8ki? Z tego co udało mi się znaleźć jest to najmniej problematyczny swap i potrzeba jedynie kupić koło zamachowe. FOXów u nas jak na lekarstwo, tymbardziej V8.
Jeśli w kraju to na co zwrócić uwagę przy kupnie? Raczej samochód z którego taką skrzynie będę wyciągał nie będzie na chodzie. Znalazłem jednego trupa bez silnika i przymierzam się żeby pojechać na oględziny. W drugim ponoć nie działa tylko wsteczny ale Pan chce sprzedać tylko kompletnego stanga V6 z uszkodzoną skrzynią... Może da radę jakoś przekupić bo 2 SN95 z uszkodzoną skrzynią to trochę za dużo :rotfl:

Opcja 2ga: Zakup przez ebay. Z tego co widzę kwotowo wychodzi podobnie jednak mogę sobie pozwolić na zakup kompletu do V8 jednak bez możlwości "sprawdzenia". Warto kupić takiego kota w worku?

Opcja 3cia: Powiedzmy, że nie straszne mi zabawy ze skrzynią etc. Czy opłaca się wsadzić t45 montowane w mustangach 4.6 GT? Wiem, że można niestety nie wiem jak. Skrzynia i sprzęgło nie powinny robić różnicy ale ponoć kielich i wał mogą być problematyczne.


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

Awatar użytkownika
stang232
Forumowicz
Posty: 2121
Rejestracja: 2008-12-12, 15:16
Model: stang'95
Silnik: V8 5.0
Kolor: czarny
Lokalizacja:: Bełchatów
Stajnia: Stajnia Łódzka

Re: Skrznia manual - zakup/swap

Post autor: stang232 » 2015-09-21, 15:30

napisze krótko w naszych realiach pomysł całkowicie nieuzasadniony finansowo - taniej wyjdzie kupić sprawne kompletne auto z manualna skrzynią biegów.


Obrazek

Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1617
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: Skrznia manual - zakup/swap

Post autor: Rezor » 2015-09-21, 15:57

Z tym, że gdzieś musiałbym tego dawcę trzymać żeby go potem sprzedać :) chyba, że na złom ale wtedy koszta wyjdą bardzo podobnie, a nawet przewyższą opcję: zakup skrzyni + dodatki i ewentualna regeneracja. Myślałem właśnie o kupnie jakiegoś dawcy ale problem będzie z jego ewentualnym zbytem :/ Chyba, że znacie jakieś szroty gdzie kupią takiego trupka bez skrzyni :P Kupno sprawnego konia i pozbycie się obecnego nie wchodzi w grę :)


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1617
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: Skrznia manual - zakup/swap

Post autor: Rezor » 2015-09-21, 16:47

3cia opcja odpada. dogrzebałem się do jakiejś "firmy" sprzedającej zestawy do 1st genów do montażu t5. Jeśli koszta montażu t45 w sn95 są podobne to jest to mało opłacalny interes. 3k USD za kit + trzeba kupić skrzynię

Opcja 2ga przekalkulowana na szybko to koszt 1500 USD pod warunkiem, że wziąłem pod uwagę wszystkie potrzebne części i EEC zostaje od automatu (ponoć nie jest to żaden problem, a i tak w przyszłości zamierzam kupić MS-III lub QH) + koszty transportu.

Opcja 1sza narazie najtańsza to 2,5-3k zł zależy od tego za ile Pan od uszkodzonego wstecznego da sie namówić na sprzedaż. Mam też na oku innego V6 na szrocie ale niestety skrzynia jest non-WC i nie mam możliwości sprawdzenia bo jest bez silnika... W obu przypadkach muszę zaopatrzyć się w koło zamachowe.


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1617
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: Skrznia manual - zakup/swap

Post autor: Rezor » 2015-09-22, 15:30

Może ktoś doradzi czy lepiej zostać narazie przy sprzęgle z V6ki i kupić w przyszłości coś mocniejszego czy kupić taki zestaw?:
http://www.americanmuscle.com/exedy-mac ... -8695.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Koło zamachowe i tak musze kupić. Sprzegło z V6 400zł pytanie tylko w jakim stanie :)


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

Awatar użytkownika
RAFAŁ (GROSZEK)
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2382
Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
Model: był SN95 jest GT2011
Silnik: V8 5.0
Kolor: SREBRNY

Re: Skrznia manual - zakup/swap

Post autor: RAFAŁ (GROSZEK) » 2015-09-22, 15:42

OPCJA 4 najlepiej kupić drugiego stanga sprawnego z manualem i to wyjdzie najtaniej a tego się pozbyć



Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1617
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: Skrznia manual - zakup/swap

Post autor: Rezor » 2015-09-22, 15:48

Nie wiem, które z nas jest bardziej uparte: ja bo nie chce sprzedawać mojego mustanga czy wy bo na każdym kroku mi "doradzacie" żeby sprzedać :D Nie pytam teraz o samą skrzynie tylko o zakup sprzęgła: użwyka z V6 + nowe koło zamachowe czy zestaw powyżej? :D

PS. "najtaniej" to mi wyjdzie kupić fabie 1.2 z gazem :rotfl:


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

krosster
Forumowicz
Posty: 871
Rejestracja: 2014-12-01, 22:15
Model: BULLITT 2008
Silnik: V8 4.6
Kolor: highland green
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk
Kontakt:

Re: Skrznia manual - zakup/swap

Post autor: krosster » 2015-09-22, 16:03

Rezor nie poddawaj się:) wygrasz tą walkę!



Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1617
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: Skrznia manual - zakup/swap

Post autor: Rezor » 2015-09-22, 16:07

Ja wiem, że ja ją wygram. Sporo życia mi zostało na tym świecie :D Pytanie jak często mam przypominać, że nie po to kupiłem strupa do remontu żeby go teraz porzucić bo ekonomicznie mi się coś nie będzie zgadzać :D

Może zmiana podpisu pomoże :cisza:


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1617
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: Skrznia manual - zakup/swap

Post autor: Rezor » 2015-09-26, 19:36

Zgadnijcie co kupiłem :hyhy:


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

krosster
Forumowicz
Posty: 871
Rejestracja: 2014-12-01, 22:15
Model: BULLITT 2008
Silnik: V8 4.6
Kolor: highland green
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk
Kontakt:

Re: Skrznia manual - zakup/swap

Post autor: krosster » 2015-09-26, 20:34

mustanga 3,8 w manual pewnie uderzony na swap



Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1617
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: Skrznia manual - zakup/swap

Post autor: Rezor » 2015-09-26, 20:39

Nope. Niemal kompletny swap bez koła zamachowego i sprzęgła. No i fotele kubełkowe ale to inna historia :D


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

Awatar użytkownika
smerf
Forumowicz
Posty: 482
Rejestracja: 2008-11-21, 22:08
Model: Ford Mustang GT/1995r/silnik 5.0L/automatic
Silnik: inny V8
Kolor: czerwony
Kontakt:

Re: Skrznia manual - zakup/swap

Post autor: smerf » 2015-09-27, 08:27

Mustang sn95 w manualu to porażka ;) ;) sprzęgło tak chodzi że kolano ci zęby wybije ,nie wyobrażam sobie takim jeżdzić w korku po mieście... :D


Galeria zdjęć http://www.fotosik.pl/slideshow.php?id= ... angkalinka" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1617
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: Skrznia manual - zakup/swap

Post autor: Rezor » 2015-09-27, 09:51

A kto powiedział że będę jeździł tylko po mieście? :D


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1617
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: Skrznia manual - zakup/swap

Post autor: Rezor » 2015-09-27, 12:21

Teraz mając chwilę napisze coś o skrzyni. Jak przyjechałem panowie już czekali że skrzynia. Obawiałem się zobaczyć umytą, wypucowaną etc. A jednak nie. Skrzynia ładnie pokryta pajęczynami, zakurzona. W kielichu pełno sadzy. Ale co najważniejsze żadnych śladów wycieku oleju. Panowie ładnie zgodzili się na rozebranie skrzyni. W środku cudo. Jedynie na wałach małe zasniedziale plamki. Poobracalem trochę. Pozmieniałem biegi nie było czego się czepić. Facet dał gwarancję 14 dni na piśmie. Do tego jeszcze Emblematy dorzucił i zawór od emisji (taki schowany za zbiornikiem klimy przy podszybiu pasażera). Sprzęgła nie brałem bo było wytarte a facet chciał 400 zł. Całość za 2100 zł :super:. Teraz wisienka na torcie. Jeśli wierzyć oznaczeniom i zaślepce przy wale wejściowym to kupiłem T5 World Class


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

ODPOWIEDZ

Wróć do „21 przeróbki”