ominiecie smog pompy mustang 1995 302
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz, Przemek64
-
- Forumowicz
- Posty: 1646
- Rejestracja: 2008-11-10, 17:33
- Model: 302HO 1994 rok
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: sapphire blue
- Lokalizacja:: Polska
- Kontakt:
ominiecie smog pompy mustang 1995 302
Witam,
jak w temacie. Czy ktoś to robił? Pompa stanęła. Planuję użyć doraźnie krótszego paska. pacjent 1995 302HO
jak w temacie. Czy ktoś to robił? Pompa stanęła. Planuję użyć doraźnie krótszego paska. pacjent 1995 302HO
302 HOooooo
- Rezor
- Forumowicz
- Posty: 1617
- Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
- Model: SN95 GT
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Niebieski
Re: ominiecie smog pompy mustang 1995 302
Chcesz zwyczajnie "ominąć" pompę czy ją kompletnie usunąć? Ogólnie jak usunąć to wywalasz pompę, przewody podciśnieniowe. W głowicę wkręcasz śruby 1/2" albo "thermactor plugs" (mają gwint w środku tak żeby móc używać głowice naprzemiennie ) Najgorzej to usunąć rurkę która idzie do wydechu ja swoją musiałem w 3 miejscach pociąć bo zaklinowała się między skrzynią, a silnikiem. No i trzeba zaślepić otworek który zostaje w wydechu po tej operacji.
Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać
-
- Forumowicz
- Posty: 1646
- Rejestracja: 2008-11-10, 17:33
- Model: 302HO 1994 rok
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: sapphire blue
- Lokalizacja:: Polska
- Kontakt:
Re: ominiecie smog pompy mustang 1995 302
Chce ją ominąć ale zostawić bo wstawię oryg drugą sprawną Fioletowy mustang gt jest już jak z fabryki teraz robię drugiego.
302 HOooooo
- Rezor
- Forumowicz
- Posty: 1617
- Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
- Model: SN95 GT
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Niebieski
Re: ominiecie smog pompy mustang 1995 302
Pompa smogu do wspaniałych wynalazków nie należy o ile EGR można zostawić bo jest dość spornym urządzeniem to smog pump nic nie pomaga, a szkodzi ale jeśli chcesz ją tylko ominąć to pamiętaj, że jest tam filtr który bez przedmuchu raczej się zapcha. Moja pompa miała uwalone łopatki i nie dmuchała (nie wiem co się stało z twoją ale jeśli łopatki masz ok to mogę ją poszukać i Ci wysłać). Jak wywalałem wszystko to nagar (szczególnie w rurkach przy głowicach) był ogromny.
Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać
-
- Forumowicz
- Posty: 348
- Rejestracja: 2016-04-06, 21:49
- Model: SN95 GT 1994r :)
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Żółty
Re: ominiecie smog pompy mustang 1995 302
no dobra a może tak łopatologicznie.
Za co odpowiada ta pompa smogu i właściwie po co ona skoro jeżeli można ją usunąć bez żadnych szkód dla silnika to po co ona w ogóle
Jakie plusy i minusy tego urządzenia
mam już silnik wyciągnięty z auta więc mogę pomanipulować nieco przy nim
Za co odpowiada ta pompa smogu i właściwie po co ona skoro jeżeli można ją usunąć bez żadnych szkód dla silnika to po co ona w ogóle
Jakie plusy i minusy tego urządzenia
mam już silnik wyciągnięty z auta więc mogę pomanipulować nieco przy nim
- Rezor
- Forumowicz
- Posty: 1617
- Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
- Model: SN95 GT
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Niebieski
Re: ominiecie smog pompy mustang 1995 302
Cholera wie po co jest niby miała doprowadzać do spalin powietrze tak żeby cząstki stałe się dopalały. Stąd nazwa "smog pomp". W praktyce to dodatkowy układ do popsucia i same z niego szkody, a pożytku wcale
Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać
-
- Forumowicz
- Posty: 348
- Rejestracja: 2016-04-06, 21:49
- Model: SN95 GT 1994r :)
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Żółty
Re: ominiecie smog pompy mustang 1995 302
No dobra
1- cały ten układ wywalamy - na prawo tego układu idzie rurka gumowa do tej smog pompy
2- to ta rurka co idzie do tłumików środkowych
3- a co z tym ??? to idzie chyba do bloku silnika albo do głowić (już nie pamiętam) (zapomniałem zrobić fotkę na wyciągniętym silniku)
Teraz tak, układ węży oznaczony jako 1 ma dwa zawory regulowane podciśnieniem a rurki podciśnienia sa połączone z elektro zaworami będącymi pod prawym błotnikiem - co teraz z tym robić??
1- cały ten układ wywalamy - na prawo tego układu idzie rurka gumowa do tej smog pompy
2- to ta rurka co idzie do tłumików środkowych
3- a co z tym ??? to idzie chyba do bloku silnika albo do głowić (już nie pamiętam) (zapomniałem zrobić fotkę na wyciągniętym silniku)
Teraz tak, układ węży oznaczony jako 1 ma dwa zawory regulowane podciśnieniem a rurki podciśnienia sa połączone z elektro zaworami będącymi pod prawym błotnikiem - co teraz z tym robić??
- Rezor
- Forumowicz
- Posty: 1617
- Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
- Model: SN95 GT
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Niebieski
Re: ominiecie smog pompy mustang 1995 302
Nie zwiększy się. To rozwiązanie jest tak prymitywne, że w praktyce nic nie daje. Powstało w czasach kiedy koncerny montowały różne pierdoły bo takie były wymogi bez faktycznej potrzeby i pozytywnych skutków. Jak martwisz się o normy to zostaw EGR, wywal katalizatory, sprzedaj na złomie i załóż nowe
1. Mozesz zwyczajnie "ominąć" układ zakładając krótszy pasek.
2 i 3. Jak wywalasz całość to musisz albo zatkać rurkę do wydechu albo ją wywalić i zaślepić układ przy tłumikach. Ja ja musiałem pociąć na 3 kawałki żeby wyciągnąć mimo ściągniętych głowic Niestety miałem wyrobione śruby od wydechu i nie mogłem go wtedy ściągnąć. Jest jeszcze druga rurka która jest podłączona do głowic. Możesz spróbować wkręcić tam śrubę z gwintem calowym. Jak coś to mam też "thermactor plugs", takie śruby z gwintem w środku ale raczej nie odwalisz jak ja i nie zamienisz głowic miejscami
Na koniec pod prawym nadkolem masz jeszcze układ podciśnienia. Po wywaleniu pompy smogu i tak będzie Ci waliło błędami więc możesz go "uprościć" albo zwyczajnie zostawić. Układ nie jest krytyczny do sterowania zapłonem i dawkowaniem paliwa więc nie wpływa na działanie silnika.
1. Mozesz zwyczajnie "ominąć" układ zakładając krótszy pasek.
2 i 3. Jak wywalasz całość to musisz albo zatkać rurkę do wydechu albo ją wywalić i zaślepić układ przy tłumikach. Ja ja musiałem pociąć na 3 kawałki żeby wyciągnąć mimo ściągniętych głowic Niestety miałem wyrobione śruby od wydechu i nie mogłem go wtedy ściągnąć. Jest jeszcze druga rurka która jest podłączona do głowic. Możesz spróbować wkręcić tam śrubę z gwintem calowym. Jak coś to mam też "thermactor plugs", takie śruby z gwintem w środku ale raczej nie odwalisz jak ja i nie zamienisz głowic miejscami
Na koniec pod prawym nadkolem masz jeszcze układ podciśnienia. Po wywaleniu pompy smogu i tak będzie Ci waliło błędami więc możesz go "uprościć" albo zwyczajnie zostawić. Układ nie jest krytyczny do sterowania zapłonem i dawkowaniem paliwa więc nie wpływa na działanie silnika.
Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać
-
- Forumowicz
- Posty: 348
- Rejestracja: 2016-04-06, 21:49
- Model: SN95 GT 1994r :)
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Żółty
Re: ominiecie smog pompy mustang 1995 302
no właśnie, byłem przed chwilą w garażu zobaczyć gdzie idzie te rurka z nr 3 z mojej fotki, okazuje się że idzie do głowić więc trzeba zastosować to https://lmr.com/item/LRS-6086AK/1979-95 ... or-50L-58L" onclick="window.open(this.href);return false; z tego co się domyślam i pewnie o tych śrubach mówisz
dorzucam jeszcze fotkę od tyłu silnika gdzie 3-ka oznaczyłem to samo co na wcześniejszym zdjęciu
dorzucam jeszcze fotkę od tyłu silnika gdzie 3-ka oznaczyłem to samo co na wcześniejszym zdjęciu
- Rezor
- Forumowicz
- Posty: 1617
- Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
- Model: SN95 GT
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Niebieski
Re: ominiecie smog pompy mustang 1995 302
Mam dwie na sprzedaż ale wysłalbym dopiero 1 marca
Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać
- speedster
- Forumowicz
- Posty: 509
- Rejestracja: 2011-12-05, 23:38
- Model: 93' Mustang LX 5.0
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Titanium Frost
Re: ominiecie smog pompy mustang 1995 302
Ja wywaliłem i pompę smogu i cały EGR, czy dobrze zrobiłem to nie wiem ale samochód jeździ. Thermactor plugs są zbędne, wystarczą śruby z gwintem calowym "śruba UNC 5/8 x 1 1/2 DIN 933 A2" które kupiłem tu: https://www.art-nierdzewne.pl/933-unc-c ... &results=1" onclick="window.open(this.href);return false;
- sim
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 219
- Rejestracja: 2009-11-13, 03:44
- Model: '87 GT Convertible
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Szary
Re: ominiecie smog pompy mustang 1995 302
Kiedys rozczytywałem wnikliwie temat. W "cywiliziowanych" autach masz jeden (na każdą z rur wydechowych) trójfunkcyjny reaktor katalityczny. W Mustangach 1986-95 masz po dwa (na każdą z rur) katalizatory z czego pierwszy od kolektora jest redukujący a następny (do którego podłaczone jest powietrze wtłaczane przez AIR PUMP) utleniający. Ponieważ są to archaiczne wynalazki (o ich niskiej skutecznosci przekonasz się, gdy pójdziesz z nimi na skup i zrobią Ci wycenę w oparciu o zawartość platyny, palladu i rodu) aby poprawić ich działanie montowano pompę wtłaczajacą powietrze oraz termostat otwierajacy się przy 192F zamiast przy 180F jak w starszych Mustangach.danek pisze:no dobra a może tak łopatologicznie.
Za co odpowiada ta pompa smogu i właściwie po co ona skoro jeżeli można ją usunąć bez żadnych szkód dla silnika to po co ona w ogóle
Jakie plusy i minusy tego urządzenia
[Edycja]
Przetłumaczone z innego forum.
System działa tak, że SMOG PUMP, kieruje powietrze do głowic gdy silnik jest zimny, a po nagrzaniu silnika do katalizatorów. Elektrozawory sterujące służą do sterowania przepływem powietrza. Pierwszy zawór, TAB (Thermactor Air Bypass) wypuszcza powietrze z pompy bezpośrednio do atmosfery lub przekazuje je dalej do drugiego zaworu. Drugi zawór, TAD (Thermactor Air Diverter) kieruje je do głowic lub katalizatorów. Powietrze służy do pomocy przy utlenieniu niespalonych węglowodorów poprzez dostarczanie dodatkowego tlenu do procesu katalitycznego. ECU steruje systemem otwierając zawór zrzutu (TAB) przy szeroko otwartej przepustnicy dla zminimalizowania oporu silnika. Zawór zrzutu zmniejsza pasożytnicze opory spowodowane przez pompę smogu do około 2-4 KM przy pełnym otwarciu przepustnicy.
-
- Forumowicz
- Posty: 348
- Rejestracja: 2016-04-06, 21:49
- Model: SN95 GT 1994r :)
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Żółty
Re: ominiecie smog pompy mustang 1995 302
SIm - dzięki faktycznie łopatologiczne wytłumaczenie zagadnienia
Wnioskuję że te środkowe katalizatory w zasadzie nic nie dają a tylko wręcz przeszkadzają bo zostały stworzone tylko i wyłącznie do smog pompy
Więc jak mam już rozbebłeszony cały samochód to warto w takim wypadku pozbyć się nie tylko smog pompy ale również środkowych katalizatorów zamiast tylko zaślepiać pozostałości po rurce od tego układu
Wnioskuję że te środkowe katalizatory w zasadzie nic nie dają a tylko wręcz przeszkadzają bo zostały stworzone tylko i wyłącznie do smog pompy
Więc jak mam już rozbebłeszony cały samochód to warto w takim wypadku pozbyć się nie tylko smog pompy ale również środkowych katalizatorów zamiast tylko zaślepiać pozostałości po rurce od tego układu
-
- Forumowicz
- Posty: 348
- Rejestracja: 2016-04-06, 21:49
- Model: SN95 GT 1994r :)
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Żółty
Re: ominiecie smog pompy mustang 1995 302
Ale znalazło się jeszcze jedno pytanie, po co w ogóle połączenie tego układu z głowicami ???