turbo w 3,8 v6 z 2003r ?

nasze modyfikacje

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz, Przemek64

ODPOWIEDZ
szczepan883
Młodszy Forumowicz
Posty: 38
Rejestracja: 2013-05-08, 13:53
Model: VI GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Magnetic

turbo w 3,8 v6 z 2003r ?

Post autor: szczepan883 » 2013-05-09, 08:34

Witam
Chciałem się dowiedzieć czy w silniku 3,8 v6 w mustangu IV z 2003r moc 193km tłoki korby i głowica są na tyle wytrzymałe żeby dołożyć doładowanie bez ich modyfikacji ?
Czy lepszy będzie kompresor? Generalnie chciałbym żeby silnik pozostał wolnossącym a myślałem zrobić z tego biturbo i zestroic turbinki na start z niskich obrotów nie wiem czy to wykonalne a wydaje mi sie że tak. Pytanie tylko czy silnik to wytrzyma bo nie wiem jak wyrobie finansowo



Awatar użytkownika
yoltz
Forumowicz
Posty: 279
Rejestracja: 2012-10-08, 10:04
Model: IV 2004
Silnik: V6 3.8
Kolor: żywe srebro...
Kontakt:

Re: Jak to zrobić :)

Post autor: yoltz » 2013-05-09, 08:47

Jak już popsujesz silnik, to zgłoś się do mnie mam taki sam w idealnym stanie na sprzedaż ;) :P



Awatar użytkownika
swiadeka
Stowarzyszenie MKP
Posty: 676
Rejestracja: 2009-04-14, 16:58
Model: GT Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: bordowy i białe pasy

Re: Jak to zrobić :)

Post autor: swiadeka » 2013-05-09, 09:09

Wytrzyma lub nie. Zależy jak daleko będziesz mierzyć i jak głęboką masz kieszeń. Biturbo to ogólnie chyba najdroższa impreza. Poczytaj wątki o turbo i kompresorach przy SN197. Rozjaśni się trochę.
A właściwie czy ktoś z forumowiczów jeździ na kompresorze lub turbo na czwartej generacji? Tu możesz mieć problemy z rozwikłaniem Twoich problemów, ponieważ mało chyba było u nas praktykowane.

pzdr


Arek

Awatar użytkownika
stang232
Forumowicz
Posty: 2121
Rejestracja: 2008-12-12, 15:16
Model: stang'95
Silnik: V8 5.0
Kolor: czarny
Lokalizacja:: Bełchatów
Stajnia: Stajnia Łódzka

Re: turbo w 3,8 v6 z 2003r ?

Post autor: stang232 » 2013-05-09, 10:53

szczepan883 pisze:Witam
Chciałem się dowiedzieć czy w silniku 3,8 v6 w mustangu IV z 2003r moc 193km tłoki korby i głowica są na tyle wytrzymałe żeby dołożyć doładowanie bez ich modyfikacji ?
Czy lepszy będzie kompresor? Generalnie chciałbym żeby silnik pozostał wolnossącym a myślałem zrobić z tego biturbo i zestroic turbinki na start z niskich obrotów nie wiem czy to wykonalne a wydaje mi sie że tak. Pytanie tylko czy silnik to wytrzyma bo nie wiem jak wyrobie finansowo
bez wzmacniania dołu bezpiecznie będzie gdzieś do 250-270HP. Powyżej nie znasz dnia ani godziny. (W stanach jest zrobiono 3.8 v6 na 600koni ale zakuty :oczami )
Czyli okolice seryjnego GT z 2003 roku - po zwiększeniu mocy, potrzeba zrobić jeszcze wiele innych rzeczy, bo sprzęgło tego zapewne nie wytrzyma, brak szpera w V6, układ wydechowy też pewnie pojedynczy będzie dławił wiele innych drogich mały dupereli, które są już w GT a brak ich w V6.

Dostęp części do modyfikacji V8 i wybór dużo większy.

Chcesz mocnego mustanga zmień V6 na V8 - ja tak zrobiłem i nie żałuję.
swiadeka pisze:A właściwie czy ktoś z forumowiczów jeździ na kompresorze lub turbo na czwartej generacji? Tu możesz mieć problemy z rozwikłaniem Twoich problemów, ponieważ mało chyba było u nas praktykowane.
witekz ma zamontowanego Vortecha w SN95


Obrazek

szczepan883
Młodszy Forumowicz
Posty: 38
Rejestracja: 2013-05-08, 13:53
Model: VI GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Magnetic

Re: turbo w 3,8 v6 z 2003r ?

Post autor: szczepan883 » 2013-05-09, 13:33

dzieki za wskazówki :) Układ wydechowy jest podwójny i tak racja nie chodziło mi po głowie nic powyżej 260-70 KM nie chce tez zrobić z tego odrzutowca ani zadnego odkurzacza chodzi mi raczej o uelastycznienie pracy tego silnika ale w zakresie jego obrotów i z tego co zdążyłem wyczytać to raczej idealnie nada się do tego kompresor.
Konik nie musi miec 3s do setki i smigać po 300km/h. W każdym bądź razie najpierw muszę zrobić zawieszenie bo jest totalna masakra zero gumek i tulei po prostu koszmar kupiłem go bardzo tanio ale jest też sporo podstaw które są totalnie zaniedbane



szczepan883
Młodszy Forumowicz
Posty: 38
Rejestracja: 2013-05-08, 13:53
Model: VI GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Magnetic

Re: turbo w 3,8 v6 z 2003r ?

Post autor: szczepan883 » 2013-05-09, 13:35

Ale rozumiem że można się już więcej pobawić w tym drugim tam mamy 4,6 V8



Awatar użytkownika
cornholio01
Forumowicz
Posty: 349
Rejestracja: 2012-10-02, 15:37
Model: 1995`+inny v8
Silnik: V6 3.8
Kolor: czarny

Re: turbo w 3,8 v6 z 2003r ?

Post autor: cornholio01 » 2013-05-09, 14:13

najpierw zrób mechanike,potem sie baw w ulepszenia



rick
Członek Honorowy MKP
Posty: 1206
Rejestracja: 2011-02-23, 05:09
Model: 67 fastback
Silnik: V8 4.6
Kolor: primer,czarny,bialy

Re: turbo w 3,8 v6 z 2003r ?

Post autor: rick » 2013-05-11, 07:20

zmienić uszczelki głowicy, ARP sruby i nie więcej niż 6 psi



Maślana
Forumowicz
Posty: 110
Rejestracja: 2011-03-07, 22:25
Model: SN95 FT470
Silnik: V6 3.8
Kolor: czarno-pomarańczowy

Re: turbo w 3,8 v6 z 2003r ?

Post autor: Maślana » 2013-05-11, 08:41

Koszt takiej imprezy to ok 20tys zł.lepiej zgłoś się do Pawła i zmień przełozenia na 3.73 dołóż szperę i będzie ok.
Pozdro.



ODPOWIEDZ

Wróć do „21 przeróbki”