Skrzynia od SsanYong Musso

nasze modyfikacje

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz, Przemek64

Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1617
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Skrzynia od SsanYong Musso

Post autor: Rezor » 2015-05-15, 11:01

Hej,
Byłem wczoraj na szrocie ze znajomym po parę części do Vectry i przy rozbitych autach zauważyłem 2 Musso. Jeden już trochę tam leży ale drugi w całkiem dobrym stanie (pomijając pociętą karoserie i rozszabrowane wnętrze :D) facet powiedział, że właściciel, który go złomował zatarł silnik ale resta powinna być ok. Z tego co mi wiadomo to skrzynia manual w tych złomkach jest ta sama co w moim SN95, a mam okazję ją kupić za kwotę złomu. Pytanie tylko co jeszcze byłoby potrzebne przy swapie z automatu? Sprzęgło, Bellhousing, pedał sprzęgła i?


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

Awatar użytkownika
stang232
Forumowicz
Posty: 2121
Rejestracja: 2008-12-12, 15:16
Model: stang'95
Silnik: V8 5.0
Kolor: czarny
Lokalizacja:: Bełchatów
Stajnia: Stajnia Łódzka

Re: Skrzynia od SsanYong Musso

Post autor: stang232 » 2015-05-15, 11:16

Wyciąć większy otwór w podłodze nad skrzynią +
-T5 transmission
-Bell housing od mustang GT 5.0 , od 3.8 jest inny
-Flywheel
- clutch (na w miarę sensowne wydasz 1,5-2,5tys)
-Hardware kit to attach the flywheel and clutch
-Pilot bearing
-Throw out bearing
-Clutch fork
-Clutch/brake pedal assembly
-Clutch cable
-Shifter
-Transmission wiring harness
-Manual specific computer (T4MO) or have a chip to eliminate the shift points from your auto computer
Jesteś pewien ze ta skrzynia skoro jest w cenie złomu, nie prezentuje swoim stanem technicznym także złomu?
Podsumowując taniej będzie kupić drugiego mustanga z manualem nie mówiąc już o tym że pójdzie na to masa godzin i nerwów.


Obrazek

Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1617
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: Skrzynia od SsanYong Musso

Post autor: Rezor » 2015-05-15, 11:41

Z tego co widze po cenach to jednak najbardziej opłaca się kupić kompletny swap kit od tremeca. W sieci kosztują 3~4tys $ i mam pewność, że dostane high endowy manual. A przy okazji znalazłem to:
http://www.cjponyparts.com/bandm-automa ... od/p/AS06/" onclick="window.open(this.href);return false;
Czy dobrze rozumiem, że taki bajer powoduje, że skrzynia działa jak tiptronic? :D Pierwszy raz z czymś takim się spotykam :) Jeśli wierzyć internetom to w skrzyni mam albo uszkodzoną cewkę. W co watpie bo objaw jest trochę poważniejszy i wskazuje na uszkodzenie "Clutch Pack" bo w momencie osiągnięcia wyższych obrotów zamiast wrzucić 3kę to skrzynia wysprzegla, spada prędkość i znów wrzuca 2kę. Raz jeden wrzucił na 3kę ale jak jechałem z maksymalnie wciśniętym gazem.
Montaż takiego urządzenia to idealna pomoc doraźna póki autka nie przeznacze na tor :D Automat z możliwością manualnej zmiany biegów :P Do tego kupić rebuild kit do automatu i nic tylko śmigać :P


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

Awatar użytkownika
stang232
Forumowicz
Posty: 2121
Rejestracja: 2008-12-12, 15:16
Model: stang'95
Silnik: V8 5.0
Kolor: czarny
Lokalizacja:: Bełchatów
Stajnia: Stajnia Łódzka

Re: Skrzynia od SsanYong Musso

Post autor: stang232 » 2015-05-15, 12:04

No jeśli zestaw za 3-4tys (plus cła podatki, transport) wyjdzie pewnie 6ys $ (20tys złoty), jest opcją opłacalną do auto które jak kompletnie odbudujesz bedzie warte ok 20tys. złoty jest sensowne to ja sie pytam czemu nie kupiłeś tego GT co teraz 5150 sprzedaje za 16,5tys ( a który jest sprawny) i baza w lepszym stanie?

ta skrzynia AOD nie nadaje sie do ostrej jazdy po torze, wysoko temp towarzysząca ostrej jeździe ją szybko zabija.
Spytaj Rafała Groszka ile wytrzymała jego po odbudowie.
w USA zakładają to głownie do zabawy na 1/4 mili, u nas ktoś też to chyba ma lub miał także może podzieli się wrażeniami jak to działa


Obrazek

Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1617
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: Skrzynia od SsanYong Musso

Post autor: Rezor » 2015-05-15, 12:32

Jak to mówią: Nie chodzi o to żeby mieć zajączka ale o to żeby gonić zajączka :D Kupa radochy z tym remontem, a jak go nawet przywrócę do takiego stanu jak GT @5150 za cenę niewiele wyższą to dla mnie bomba :D jakbym kupił "gotowca" i chciał go modować to nie wiedziałbym co i jak i troche szkoda by było jakbym coś popsuł ;) Jak coś jest popsute, a i tak trzeba to wymienić to nie ma takich obaw. No i finalnie uratuje biedakowi życie, a @5150 sprzeda swojego konia komuś innemu ;).
Tyle jeśli chodzi o offtop :P

Manual traktuje bardziej jako mod niż rzecz niezbędną do odbudowy. Trafił się na złomie towar za ~30zł to się zastanawiałem jakie są dodatkowe koszty. Gdzieś widziałem wpis Rafała ale z tego co wyczytałem winą było oddanie krążków do regeneracji zamiast wymiany. Edit: ale mogłem coś pomylić


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

Awatar użytkownika
stang232
Forumowicz
Posty: 2121
Rejestracja: 2008-12-12, 15:16
Model: stang'95
Silnik: V8 5.0
Kolor: czarny
Lokalizacja:: Bełchatów
Stajnia: Stajnia Łódzka

Re: Skrzynia od SsanYong Musso

Post autor: stang232 » 2015-05-15, 13:16

Problemem w Polsce jest brak prawdziwych specjalistów, są naprawiacze którzy naciągną siebie za generalne remonty ze 3 razy po 5tys, aż ci ten automat wyjdzie bokiem.


Obrazek

Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1617
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: Skrzynia od SsanYong Musso

Post autor: Rezor » 2015-05-15, 13:28

Jeżeli (tak jak mówił sprzedawca) wystarczy dolać oleju, ewentualnie wymienić cewkę to będzie super ;) W innym wypadku mam nadzieję, że ten Pan:
" onclick="window.open(this.href);return false;
Okaże się moim najlepszym przyjacielem do napraw mojej skrzyni :D
Przeraża mnie niestety fakt, że każde "otwarcie" może mnie kosztować 11L oleju...


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

Awatar użytkownika
cornholio01
Forumowicz
Posty: 349
Rejestracja: 2012-10-02, 15:37
Model: 1995`+inny v8
Silnik: V6 3.8
Kolor: czarny

Re: Skrzynia od SsanYong Musso

Post autor: cornholio01 » 2015-05-15, 15:59

11.6 :D,jak dobrze pamiętam



Awatar użytkownika
Magic
Forumowicz
Posty: 864
Rejestracja: 2008-07-20, 20:17
Model: RTR 2012
Silnik: V6 3.7
Kolor: BLACK
Lokalizacja:: Oleśnica
Stajnia: Stajnia Dolny Śląsk
Kontakt:

Re: Skrzynia od SsanYong Musso

Post autor: Magic » 2015-05-15, 17:16

Skrzynia od SsanYong Musso taka sama jak w rumaku dobre :P że to jest T5 to daleko do tego że jest taka sama, na pewno ma inny wałek od strony sprzęgła, przełożenia i po za tym jest inaczej zakończona bo do tej skrzyni dokręca się reduktor do napędu 4x4 wiec łatwiej by było z rumaka zrobić 4x4 :D


Obrazek

Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1617
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: Skrzynia od SsanYong Musso

Post autor: Rezor » 2015-05-15, 20:38

dr.killer pisze: wiec łatwiej by było z rumaka zrobić 4x4 :D
W sumie :oczami:
Obrazek


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

Awatar użytkownika
sim
Stowarzyszenie MKP
Posty: 219
Rejestracja: 2009-11-13, 03:44
Model: '87 GT Convertible
Silnik: V8 5.0
Kolor: Szary

Re: Skrzynia od SsanYong Musso

Post autor: sim » 2015-05-15, 21:37

z 2-3 lata temu myślałem nad tym by kupić skrzynie z Korando w miejsce mojej wymagającej remontu T-5. Podobno pasuje:

http://www.moderndriveline.com/Technica ... mec_t5.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.cosworth.hu/?p=18" onclick="window.open(this.href);return false;

Zapominałem tylko dodać, że jest inaczej zestopniowana:

Musso T5 Ratios 3.97 2.34 1.46 1.00 0.85

Mustang T5 Ratios (1990) 3.35 1.99 1.33 1.00 0.675

[EDYCJA] No i pewnie to trzeba będzie zmienić pod konkretny model: http://www.ebay.com/bhp/t5-input-shaft" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
smerf
Forumowicz
Posty: 482
Rejestracja: 2008-11-21, 22:08
Model: Ford Mustang GT/1995r/silnik 5.0L/automatic
Silnik: inny V8
Kolor: czerwony
Kontakt:

Re: Skrzynia od SsanYong Musso

Post autor: smerf » 2015-05-16, 09:13

AODE jak jest normalnie używana i serwisowana nie ma prawa się zepsuć one są nie do zajechania ,natomiast jak jest katowana to i 6000zł nie starczy na jej remont ;) ,moja ma już 200 000km i dziarsko się trzyma .


Galeria zdjęć http://www.fotosik.pl/slideshow.php?id= ... angkalinka" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
speedster
Forumowicz
Posty: 509
Rejestracja: 2011-12-05, 23:38
Model: 93' Mustang LX 5.0
Silnik: V8 5.0
Kolor: Titanium Frost

Re: Skrzynia od SsanYong Musso

Post autor: speedster » 2015-05-16, 12:24

ja mam to samo w moim AOD (93r) powodem awarii był odpiety tv cable co skutkowało zapewne spalonymi tarczkami.Skrzynia na D konczy pracę na 2 biegu a na OD wysprzegla sie tak jak mowisz. Jesli bedziesz zamawiał komplet do regeneracji to daj mi proszę znać co za ile to może zamówimy razem.W kupie siła,i moze jais rabacik się dostanie :hyhy:



Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1617
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: Skrzynia od SsanYong Musso

Post autor: Rezor » 2015-05-16, 14:56

Komplet do regeneracji (uszczelki, tarczki i inne pierdółki) to 850zł netto u mojego dostawcy. Facet z tego co widzę towar ściąga z rockauto.com i jak nie zamawia się hurtem to u niego się opłaca. Chociaż czasem pisał, że nie ma jakiejś części mimo, że na rockauto była. Widziałem na necie firmę, która sprzedawała automaty do amerykańców i mieli AOD-E/4R70W w cenach: 3 000 zł regenerowana, 5 000 zł nowa, 7 000zł nowa wzmacniana z oznaczeniem "Sport".


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

Awatar użytkownika
RAFAŁ (GROSZEK)
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2382
Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
Model: był SN95 jest GT2011
Silnik: V8 5.0
Kolor: SREBRNY

Re: Skrzynia od SsanYong Musso

Post autor: RAFAŁ (GROSZEK) » 2015-05-17, 13:14

Rezor pisze:Komplet do regeneracji (uszczelki, tarczki i inne pierdółki) to 850zł netto u mojego dostawcy. Facet z tego co widzę towar ściąga z rockauto.com i jak nie zamawia się hurtem to u niego się opłaca. Chociaż czasem pisał, że nie ma jakiejś części mimo, że na rockauto była. Widziałem na necie firmę, która sprzedawała automaty do amerykańców i mieli AOD-E/4R70W w cenach: 3 000 zł regenerowana, 5 000 zł nowa, 7 000zł nowa wzmacniana z oznaczeniem "Sport".
nie kupuj tych skrzyni regenerowane , nowe , sport to pic na wodę , najlepiej jest zrobić skrzynię w dobrym zakładzie i koszt ok 5000 cię nie ominie



ODPOWIEDZ

Wróć do „21 przeróbki”