Możliwości V6

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz, Przemek64

ODPOWIEDZ
Tilek
Posty: 4
Rejestracja: 2016-05-11, 22:41

Możliwości V6

Post autor: Tilek » 2016-05-20, 00:03

Witam,
Czy bez turbo/kompresora da się zejść o te 2 sekundy do 100km/h? Mniej więcej widziałem już jakie części są dostępne na rynku amerykańskim i jestem dość pozytywnie zaskoczony, ale trudno mi oszacować jak bardzo poprawią one osiągi auta. Czy z budżetem załóżmy ~10k na same części (bez cła, montażu, transportu) jestem w stanie to osiągnąć? A może i więcej :)?



Awatar użytkownika
kab
Forumowicz
Posty: 103
Rejestracja: 2012-06-25, 22:59

Re: Możliwości V6

Post autor: kab » 2016-05-20, 00:22

Jeśli chcesz usprawnić swoją V6 to zmień ją na V8. Nie ma lepszej drogi. :-)



Tilek
Posty: 4
Rejestracja: 2016-05-11, 22:41

Re: Możliwości V6

Post autor: Tilek » 2016-05-20, 00:38

To jest jeszcze możliwe bo aktualnie nie mam ani jednego ani drugiego, szukam egzemplarza wartego zakupu, ale ciężko znaleźć V8. W dodatku koniecznie zależy mi na wersji poliftingowej.



Awatar użytkownika
stang232
Forumowicz
Posty: 2121
Rejestracja: 2008-12-12, 15:16
Model: stang'95
Silnik: V8 5.0
Kolor: czarny
Lokalizacja:: Bełchatów
Stajnia: Stajnia Łódzka

Re: Możliwości V6

Post autor: stang232 » 2016-05-20, 07:49

Tilek pisze:Witam,
Czy bez turbo/kompresora da się zejść o te 2 sekundy do 100km/h? Mniej więcej widziałem już jakie części są dostępne na rynku amerykańskim i jestem dość pozytywnie zaskoczony, ale trudno mi oszacować jak bardzo poprawią one osiągi auta. Czy z budżetem załóżmy ~10k na same części (bez cła, montażu, transportu) jestem w stanie to osiągnąć? A może i więcej :)?
O tym rozmawiaj się z właścicielem tego mustanga z ogłoszenia, na forum Magic
http://otomoto.pl/oferta/ford-mustang-f ... yn9HW.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Powie ci ile kosztuje modyfikowanie V6 i co można osiągnąć.


Obrazek

Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1617
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: Możliwości V6

Post autor: Rezor » 2016-05-20, 08:56

Da się, nawet za niemal darmo. Pod warunkiem, że kierowca waży w granicach 70kg, zrezygnujesz z klimy, wspomagania, tylnej kanapy, tapicerki, fotela pasażera, nagrzewnicy i całego osprzątu chłodząco grzejącego, car audio itp. Jak uda Ci się zrzucić na samochodzie te 200~300kg to powinno dać mu kopa :) No ale raczej samochód będzie nadawał się tylko na 1/4 mili.


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

Awatar użytkownika
cheetq
Forumowicz
Posty: 122
Rejestracja: 2014-08-17, 21:47
Model: GT Deluxe 2000r.
Silnik: V8 4.6
Kolor: Atlantic Blue
Lokalizacja:: Gdańsk
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Możliwości V6

Post autor: cheetq » 2016-05-20, 09:44

Da się :D
Daj mu czym oddychać: zmiana dolotów i układu wydechowego, cold air intake.
Lepsze palenie: świece, przewody, kostka przewodów zapłonowych, zmiana sterowania mieszanką.
Weź pod uwagę, że to silnik 3,8l 193km fabryki da się bardzo szybko podnieść do 250 ;)
Mój na razie jest na etapie robienia mechanicznej perfekcji, w dalszych planach jest wygląd i estetyka, za 2 lata będę grzebał w podnoszeniu mocy.
" onclick="window.open(this.href);return false;
PS Koniecznie szukaj manuala :D



Awatar użytkownika
MattGrzesio
Młodszy Forumowicz
Posty: 33
Rejestracja: 2015-02-08, 13:11
Model: SN-95 2000
Silnik: V6 3.8
Kolor: Czarny

Re: Możliwości V6

Post autor: MattGrzesio » 2016-05-25, 14:59

Jest też podobno opcja na dodanie kompresora z T-birda powinno wyjść max do 10k :) te silniki pojawiają się czasem w Polsce w dobrych pieniądzach.



Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1617
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: Możliwości V6

Post autor: Rezor » 2016-05-25, 17:00

W T-birdzie jest stary essex tylko odprężony. Zyska może z 50KM. Za jakieś 13~14k może kupić coyote'a i zabawki do swapa. Co nie zmienia faktu, że nie będzie się dało tego prowadzić :D Jak chce podnieść osiągi z miare tanio to IMO redukcja masy i proste mody typu szlif głowic, dolot i wydech


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

Awatar użytkownika
Magic
Forumowicz
Posty: 864
Rejestracja: 2008-07-20, 20:17
Model: RTR 2012
Silnik: V6 3.7
Kolor: BLACK
Lokalizacja:: Oleśnica
Stajnia: Stajnia Dolny Śląsk
Kontakt:

Re: Możliwości V6

Post autor: Magic » 2016-05-25, 17:19

MattGrzesio pisze:Jest też podobno opcja na dodanie kompresora z T-birda powinno wyjść max do 10k :) te silniki pojawiają się czasem w Polsce w dobrych pieniądzach.

z Thunderbirda SC kompresor niezbyt pasuje do silników mustangowych z lat 99-04 wiem bo już prawie kupiłem całego T-birda na przeszczep :P ale miałem opcję dokładnego przestudiowania tych konstrukcji i lipa pierwsze podstawowy problem to w nowszym mustangu są zupełnie inne głowicę a te głowice ze starszego niezbyt są udane więc projekt upadł a było by już spokojnie pierwsze w europie takie cudo z 400KM ;)

oczywiście do starszych mustangów wszystko pasuję bo to są te same silniki ale słabe ;) i trzeba wiecej zainwestować by wyciągnąć z nich moc a niema gwarancji że długo pociągną bez konkretnego zakucia silnika
Tilek pisze:Witam,
Czy bez turbo/kompresora da się zejść o te 2 sekundy do 100km/h? Mniej więcej widziałem już jakie części są dostępne na rynku amerykańskim i jestem dość pozytywnie zaskoczony, ale trudno mi oszacować jak bardzo poprawią one osiągi auta. Czy z budżetem załóżmy ~10k na same części (bez cła, montażu, transportu) jestem w stanie to osiągnąć? A może i więcej :)?
2s ;) to zyskasz na zamontowaniu szpery bo na seryjnym dyferencjale zanim ten wagon ruszy to jedna opona już jest spalona a czas leci :wstyd: na pewno na tych modyfikacjach co ja miałem ok 40KM z wałkiem daje ogromną różnice a jeszcze było co poprawić ale tak 10 tyś zł trzeba mieć a tych pieniędzy nie odbierzesz do tego musisz zainwestować w hamulce zawieszenie itp i nie będziesz wiedział gdzie poszły te kolejne 10 tyś :super:


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „22 instrukcje i poradniki”