Remoncik MUSTANG SN95 5.0

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz, Przemek64

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
RAFAŁ (GROSZEK)
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2379
Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
Model: był SN95 jest GT2011
Silnik: V8 5.0
Kolor: SREBRNY

Remoncik MUSTANG SN95 5.0

Post autor: RAFAŁ (GROSZEK) » 2010-01-10, 08:26

Zabieram się do remontu ogólnie do odnowienia mustanga
pierwsze co wyjmuję cały silnik razem ze skrzynią układem kierowniczym zawieszeniem przednim belką zawieszającą silnik.
Jest to odwrotna sytuacja montażu na lini produkcyjnej tam całe to serce jest montowane do samochodu i podłączane .

Wniarę postępu prac będę zamieszczał fotki .

Obrazek

Gablota do góry i wyjazd :D ,samo rozłączenie przewodów węży i tłumików i wału nie robi większych kłopotów wszystko jest tak proste .

Obrazek

Obrazek

Skrzynia ASB zostanie wymontowana i zapakowana do regeneracji (całkowitej ) nie będę używał półśrodków ma być jak nowa.



Awatar użytkownika
michal@
Forumowicz
Posty: 251
Rejestracja: 2008-07-10, 22:13
Model: GNATSUM.NAMI
Silnik: V8 5.0
Kolor: czerwony(najszybszy kolor ;) )

Post autor: michal@ » 2010-01-10, 09:47

to niezle pojechałeś z tym wyciąganiem to wszystko razem waży z 400kg :przestraszony:
napisz dokladnie co wymieniasz w silniku na czym bedzie polegal remont, nie ma tutaj na forum takich fotorelacji więc rób zdjęcia z kazdego etapu :P
jak dasz rade w lepszej jakości :)
a co jest powodem całej operacji?
wywalasz coś przy okazji? smogi itd?

jeśli bedziesz miał z czymś problem podczas rozbiórki czy montażu pisz może będę mógł w czymś pomóc..... rozbierałem i składałem ten motor chyba z 5 razy :D


13.09 08 Borsk ET13.400 300KM
19.07 09 Borsk ET 13.250
19.09.09 Borsk ET 12.840 340KM
07.08.10 Dajtki ET 12.979 street
21.05.11 Czaplinek ET12.68 390KM
03.07.11 Dajtki ET 12,38 340+75KM
20.07.12 Wilcze laski ET 12.27
19.08.12 Ełk ET11.87 480KM @ 200km/h

Awatar użytkownika
smerf
Forumowicz
Posty: 482
Rejestracja: 2008-11-21, 22:08
Model: Ford Mustang GT/1995r/silnik 5.0L/automatic
Silnik: inny V8
Kolor: czerwony
Kontakt:

Post autor: smerf » 2010-01-10, 11:49

no no !! piękny i ciekawy temat nam sie rozwija,prosimy o więcej i lepsze fotki --słabo widać a jest co oglądać --powodzenia --pozdr......


Galeria zdjęć http://www.fotosik.pl/slideshow.php?id= ... angkalinka" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
RAFAŁ (GROSZEK)
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2379
Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
Model: był SN95 jest GT2011
Silnik: V8 5.0
Kolor: SREBRNY

Post autor: RAFAŁ (GROSZEK) » 2010-01-10, 13:18

następne fotki będą lepsze

smog pompe wyrzucę ale całą instalację pozostawię w razie gdyby trzeba było do niej wrócić będzie tylko zaślepiona od strony pompy
chciałbym zaślepić zawór egr niewiem jakie będą skutki u mnie są 2 sondy lambda po jednej na stronę i niema solenoidów sprawdzających różnice ciśnień po zaślepieniu spaliny będą niedopalone ale to póżniej

zastanawiam się nad wymianą rozrządu i niewiem czy ruszać uszczelki pod głowicą jeżeli niema jakiś przecieków

blok i głowice dostaną nowy kolor
skrzynia jedzie do remontu
cała komora siln będzie lakierowana
i niewiem co jeszcze w trakcie wyjdzie



Awatar użytkownika
stang232
Forumowicz
Posty: 2120
Rejestracja: 2008-12-12, 15:16
Model: stang'95
Silnik: V8 5.0
Kolor: czarny
Lokalizacja:: Bełchatów
Stajnia: Stajnia Łódzka

Post autor: stang232 » 2010-01-10, 15:13

No gratuluję odwagi. Rób dużo zdjęć- trzymam kciuki :papa:
P.S. Jak byś stwierdził, że 5.0 ci nie pasuje to na pewno się dogadamy i wymienimy na 3.8 :wstyd:


Obrazek

Awatar użytkownika
smerf
Forumowicz
Posty: 482
Rejestracja: 2008-11-21, 22:08
Model: Ford Mustang GT/1995r/silnik 5.0L/automatic
Silnik: inny V8
Kolor: czerwony
Kontakt:

Post autor: smerf » 2010-01-10, 15:19

mogę się podzielić moimi spostrzeżeniami próbowałem tych rzeczy tz.zaślepiony miałem EGR i wypinałem do próby smog pump ,według mnie szkoda zachodu nic mi to nie dało też mam automata ,,może gdyby był manual coś bym zauważył,inni twierdzą ze uzyskują trochę mocy--nie wydaje mi się,no chyba przy wyeliminowaniu katalizatorów i wszystkiego co zbędne miało by to jakiś sens,tak samo z rozrządem ja po 150 000km mam go w idealnym stanie, jak silnik dobrze chodzi to szkoda go rozbierać,obecnie jakość części za które sie płaci kupę kasy to szmelc ,wszystko na krótką metę,jak cieknie simering od strony skrzyni w silniku to go wymień i to wystarczy i też do końca nie wiadomo bo ja np.wymieniałem harmonic ballancer tz,koło pasowe na wale korbowym po 140 000 --odkleiła mi sie guma ,ale było na tym simeringu suchutko ale przy wymianie kupiłem i dałem nowy simer i co? 2000km i już cieknie ,a nie dałem bylejaki i balancer tez nowy,więc jak piszę zaglądanie bez potrzeby do silnika ni ma sensu, chyba ze kompleksowy remont--pozdr,,,,,


Galeria zdjęć http://www.fotosik.pl/slideshow.php?id= ... angkalinka" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
michal@
Forumowicz
Posty: 251
Rejestracja: 2008-07-10, 22:13
Model: GNATSUM.NAMI
Silnik: V8 5.0
Kolor: czerwony(najszybszy kolor ;) )

Post autor: michal@ » 2010-01-10, 15:23

RAFAŁ pisze:następne fotki będą lepsze

smog pompe wyrzucę ale całą instalację pozostawię w razie gdyby trzeba było do niej wrócić będzie tylko zaślepiona od strony pompy
chciałbym zaślepić zawór egr niewiem jakie będą skutki u mnie są 2 sondy lambda po jednej na stronę i niema solenoidów sprawdzających różnice ciśnień po zaślepieniu spaliny będą niedopalone ale to póżniej

zastanawiam się nad wymianą rozrządu i niewiem czy ruszać uszczelki pod głowicą jeżeli niema jakiś przecieków

blok i głowice dostaną nowy kolor
skrzynia jedzie do remontu
cała komora siln będzie lakierowana
i niewiem co jeszcze w trakcie wyjdzie
jak masz już wszystko na wierzchu to przy okazji warto zrobić chociaż minimum dla silnika czyli;

-zdjąć głowice odkręcić miskę olejową sprawdzić stan panewek głównych i korbowych,niestety przez bardzo niewielką ilość oleju w układzie smarowania silnika +-4.7litra bardzo prawdopodobne jest że gdzieś tam kiedyś w jakimś ostrym zakręcie go zabrakło na tych częściach,może się okazać,że są w stanie idealnym, ale również że wymagają wymiany w najlepszym przypadku na nominały,w najgorszym szlif.

-przy okazji sprawdzić stan gładzi cylindrów i zamki pierścieni

-mając zdjęte głowice podocierałbym zawory napewno po latach nie trzymają 100% szczelności koszt kilka złotych na pastę, i z 2 godziny roboty :)

wymiana samego rozrządu nie ma sensu, a nawet nie ma takiej potrzeby chyba że nadmierny luz łańcucha w co wątpie

z zaworem EGR napewno nie będzie problemu sprwdzone przez wielu :oczami:

a co z tym wyrównywaniu ciśnień?

w ukladzie wydechowym chyba następuje to chyba gdzieś na wysokości skrzyni gdzie łączą sie oba wydechy


13.09 08 Borsk ET13.400 300KM
19.07 09 Borsk ET 13.250
19.09.09 Borsk ET 12.840 340KM
07.08.10 Dajtki ET 12.979 street
21.05.11 Czaplinek ET12.68 390KM
03.07.11 Dajtki ET 12,38 340+75KM
20.07.12 Wilcze laski ET 12.27
19.08.12 Ełk ET11.87 480KM @ 200km/h

Awatar użytkownika
michal@
Forumowicz
Posty: 251
Rejestracja: 2008-07-10, 22:13
Model: GNATSUM.NAMI
Silnik: V8 5.0
Kolor: czerwony(najszybszy kolor ;) )

Post autor: michal@ » 2010-01-10, 15:41

smerf pisze:mogę się podzielić moimi spostrzeżeniami próbowałem tych rzeczy tz.zaślepiony miałem EGR i wypinałem do próby smog pump ,według mnie szkoda zachodu nic mi to nie dało też mam automata ,,może gdyby był manual coś bym zauważył,inni twierdzą ze uzyskują trochę mocy--nie wydaje mi się,no chyba przy wyeliminowaniu katalizatorów i wszystkiego co zbędne miało by to jakiś sens,tak samo z rozrządem ja po 150 000km mam go w idealnym stanie, jak silnik dobrze chodzi to szkoda go rozbierać,obecnie jakość części za które sie płaci kupę kasy to szmelc ,wszystko na krótką metę,jak cieknie simering od strony skrzyni w silniku to go wymień i to wystarczy i też do końca nie wiadomo bo ja np.wymieniałem harmonic ballancer tz,koło pasowe na wale korbowym po 140 000 --odkleiła mi sie guma ,ale było na tym simeringu suchutko ale przy wymianie kupiłem i dałem nowy simer i co? 2000km i już cieknie ,a nie dałem bylejaki i balancer tez nowy,więc jak piszę zaglądanie bez potrzeby do silnika ni ma sensu, chyba ze kompleksowy remont--pozdr,,,,,
nie zgodzę się z tobą ;)

warto zajrzeć co tam siedzi wiem po sobie jak kupiłem mojego mustanga jeżdził ladnie wszystko chodziło jak należy, kiedy kupowałem nowe głowice nie rozbierałem dołu silnika bo miałem go za niezniszczalny przebieg silnika do momentu wymiany głowić 130tys mil więc powinno być igła teraz żaluje że nie zajrzałem do wnętrza

jak rozebrałem motor zimą tego samego roku co wsadzałem głowice to się przeraziłem,panewki główne totalny złom wytarte wszystkie 3 warstwy, korbowe także nie wygłądały najlepiej, przerwy na zamkach pierścieni 1.6 mm gdzie powinno być 0.4-0.7mm

raczej bym powiedział że co fabrycznie tam wkładali nie było najlepszej jakości,takie opinie krążą wśród Amerykanów,nie tylko ford bo i chevy też tak ma, a jak kupować części to Ford Racing jest to jedyna praktycznie firma z której brałem i zawsze wszystko pasowało idealnie
Nawet ostatnio jak brałem ze stanów pierścienie tłokowe skusiłem się na jedne z najdroższych dostępnych firmy Sealed power co się okazało pierścienie olejowe miały za grube blaszki podtrzymujące sprężyne ogółem śmietnik :zly:

link do nich; http://www.summitracing.com/parts/SLP-E-908K/


13.09 08 Borsk ET13.400 300KM
19.07 09 Borsk ET 13.250
19.09.09 Borsk ET 12.840 340KM
07.08.10 Dajtki ET 12.979 street
21.05.11 Czaplinek ET12.68 390KM
03.07.11 Dajtki ET 12,38 340+75KM
20.07.12 Wilcze laski ET 12.27
19.08.12 Ełk ET11.87 480KM @ 200km/h

Awatar użytkownika
smerf
Forumowicz
Posty: 482
Rejestracja: 2008-11-21, 22:08
Model: Ford Mustang GT/1995r/silnik 5.0L/automatic
Silnik: inny V8
Kolor: czerwony
Kontakt:

Post autor: smerf » 2010-01-10, 17:36

zgadzam się MICHALE z tobą w 100% jak rozbierać to rozbierać i robić na tip top i nie liczyć się z kosztami,albo nie ruszać i jeżdzić aż zacznie klekotać,ponieważ kompleksowy remont szlify i te rzeczy niettety kosztowna sprawa do tego remont zawieszenia jak nasz kolega planuje ,może maglownica jaki amortyzator jeszcze coś w dyfsze,itp itd kosztowna zabawa,więc jak kochasz to płać a potem płacz-hehehe pozdr.....


Galeria zdjęć http://www.fotosik.pl/slideshow.php?id= ... angkalinka" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
RAFAŁ (GROSZEK)
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2379
Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
Model: był SN95 jest GT2011
Silnik: V8 5.0
Kolor: SREBRNY

Post autor: RAFAŁ (GROSZEK) » 2010-01-10, 18:26

Sugerujecie że mam sprawdzić środek właśnie się nad tym zastanawiam tylko z kąd wezmę momenty dokręcania głowicy i czy nie wymienię na gorszą uszczelkę i momenty dokręcania śrub korbowodowych?



Awatar użytkownika
smerf
Forumowicz
Posty: 482
Rejestracja: 2008-11-21, 22:08
Model: Ford Mustang GT/1995r/silnik 5.0L/automatic
Silnik: inny V8
Kolor: czerwony
Kontakt:

Post autor: smerf » 2010-01-10, 18:58

RAFAŁ ile masz ogólnie przejechane kilometrów tym mustangiem? i co ci się dzieje ze skrzynią biegów ze chcesz ją poddać remontowi?jest aż tak żle?


Galeria zdjęć http://www.fotosik.pl/slideshow.php?id= ... angkalinka" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
michal@
Forumowicz
Posty: 251
Rejestracja: 2008-07-10, 22:13
Model: GNATSUM.NAMI
Silnik: V8 5.0
Kolor: czerwony(najszybszy kolor ;) )

Post autor: michal@ » 2010-01-10, 19:03

RAFAŁ pisze:Sugerujecie że mam sprawdzić środek właśnie się nad tym zastanawiam tylko z kąd wezmę momenty dokręcania głowicy i czy nie wymienię na gorszą uszczelkę i momenty dokręcania śrub korbowodowych?
wszystkie te dane bez zadnego problemu znajdziesz nawet na forum gdzies jest wklejone momenty dokrecania Srub
Uszczelka najlepiej taka; http://www.summitracing.com/parts/FPP-1011-1/

na forach polecają ją najbardziej ładują ją nawet pod sprężania w oklicach 12;1
sam kupowałem ją wiele razy i nigdy nie zawiodła


13.09 08 Borsk ET13.400 300KM
19.07 09 Borsk ET 13.250
19.09.09 Borsk ET 12.840 340KM
07.08.10 Dajtki ET 12.979 street
21.05.11 Czaplinek ET12.68 390KM
03.07.11 Dajtki ET 12,38 340+75KM
20.07.12 Wilcze laski ET 12.27
19.08.12 Ełk ET11.87 480KM @ 200km/h

Awatar użytkownika
RAFAŁ (GROSZEK)
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2379
Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
Model: był SN95 jest GT2011
Silnik: V8 5.0
Kolor: SREBRNY

Post autor: RAFAŁ (GROSZEK) » 2010-01-10, 21:42

mam pytanie jakie są stokowe wtryskiwacze założone i jakie najlepiej kupić ?

a drugie lancuch rozrządu podwójny czy pojedynczy ?



Awatar użytkownika
michal@
Forumowicz
Posty: 251
Rejestracja: 2008-07-10, 22:13
Model: GNATSUM.NAMI
Silnik: V8 5.0
Kolor: czerwony(najszybszy kolor ;) )

Post autor: michal@ » 2010-01-10, 21:55

RAFAŁ pisze:


mam pytanie jakie są stokowe wtryskiwacze założone i jakie najlepiej kupić ?

a drugie lancuch rozrządu podwójny czy pojedynczy ?
wtryski seryjne to 19lbs. wg. przeliczeń do 280KM dają radę,po podkręceniu regulatora z 3 na 3.5bar do max 320KM ale do tego trzeba regulator z możliwością zmiany ciśnienia.
Są też wtryski 24lbs(cobra).,30lbs,36lbs itd.
nowe wtryski to sporo $ używane odpuść bo jak poleżą za długo bez paliwka wysychają a wtedy tylko na śmietnik
ps. jak zdjęłeś wtryski z listwy na czas remontu to najlepiej zamknij je w jakimś sloiku jak kompocik tylko ich nie gotuj :D a najlepiej to nie ściągać ich z listwy

łańcuch koniecznie 2X


13.09 08 Borsk ET13.400 300KM
19.07 09 Borsk ET 13.250
19.09.09 Borsk ET 12.840 340KM
07.08.10 Dajtki ET 12.979 street
21.05.11 Czaplinek ET12.68 390KM
03.07.11 Dajtki ET 12,38 340+75KM
20.07.12 Wilcze laski ET 12.27
19.08.12 Ełk ET11.87 480KM @ 200km/h

Awatar użytkownika
RAFAŁ (GROSZEK)
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2379
Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
Model: był SN95 jest GT2011
Silnik: V8 5.0
Kolor: SREBRNY

Post autor: RAFAŁ (GROSZEK) » 2010-01-10, 22:33

wtrysków jeszcze nie rozbierałem ---- ale to dobra rada ---

chciałem założyć takie rozmiar większe np 20 lub 21 lbs żeby niebył łasy na paliwo regulator też planuję zmienić i pompe paliwa zmienić na 255

a co do łańcucha to dlaczego pojedyńczy jest droższy od podwójnego


z tego wszystkiego wychodzi że chciąłbym podrasować ale i nie ruszać :D




wcześniej ktoś zadał pytanie dlaczego skrzynia do remontu
po pierwsze przy takiej mocy ok 240 KM gumy powinien topić a nie zawsze przy starcie zerwię przyczepność

ma założony hak prawdopodobnie wcześniej ciągną przyczepę

ktośpróbował wcześniej coś robić przy skrzyni jest uszczelniana ( przez polskiego mechanika ) silikonem

i jak się jedzie tak ok 60-80 słychać takie wycie trybów

przy pierwszym ruszeniu i jeżdzie przez około 10 km zatrzymuję się a ona nie zbija biegów tylko potrafi nawet zgasić silnik a pózniej jest ok.



ODPOWIEDZ

Wróć do „22 instrukcje i poradniki”