Zimowanie

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, celibad, pluzz, Rezor, stang232, Przemek64

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
artu-41
Forumowicz
Posty: 190
Rejestracja: 2013-06-02, 16:02
Model: Mustang V6 manual
Silnik: V6 3.7
Kolor: szary
Lokalizacja:: Pisz
Stajnia: Stajnia Warmińsko-Mazurska

Zimowanie

Post autor: artu-41 » 2013-10-31, 15:26

Temat odgrzewany ale mam kilka pytań:
- będę się starał uruchamiać co dwa trzy tygodnie i się przejechać ale po suchym bo wiadomo sól i kwas robi swoje a rudy nie śpi - czy nie za rzadko?
- akumulator odpinać klemy, wyjmować do ciepłego, czy nie?
- mam blaszak czy to lepiej czy gorzej w porównaniu do murowanego ale nie ogrzewanego?
- co z wilgocią - może czymś go przykrywać?
- jakieś zabiegi konserwacyjne takie we własnym zakresie np hamulców bo wiadomo lubią się zapiekać?
Itp. itd. co radzicie bo szkoda by konik był zaniedbany przez zimę a wiadomo że nie jeżdżony przez zimę to bardziej się niszczy niż jak się nim jeździ na co dzień - dzięki z góry za porady.


“Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec”
(George Carlin)

Awatar użytkownika
mike83
Młodszy Forumowicz
Posty: 92
Rejestracja: 2013-09-17, 09:47
Model: 2008 GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: Vista blue / black mat

Re: Zimowanie

Post autor: mike83 » 2013-10-31, 16:02

Różne są szkoły zimowania samochodu . Z przepalaniem samochodu niema co przesadzać bo najtrudniejszą chwilą dla silnika jest rozruch ponieważ olej spłyną do miski więc przez chwilę jest narażony na większe tarcie . Więc jak stoi to niech stoi i czeka na cieplejszy dzień kiedy można sobie pojeździć . Jedynie kwestia akumulatora który cały czas pracuje nawet jak nie jest podpięty . Ja zimuje mój samochód w garażu podziemnym gdzie mam gniazdko elektryczne i tam podłączam prostownik procesorowy i on dba by akumulator był w najlepszej formie 24h na dobę . Jak nie masz w garażu prądu to weź go do ciepłego miejsca ale też czasem podłączaj pod prostownik procesorowy żeby ci się akumulator nie zasiarczył . Co jakiś czas warto przepchać samochód żeby opony się kwadratowe nie zrobiły . Ja nie przykrywam niczym żeby oddychał :) Tyle moich doświadczeń .



XerofaN
Forumowicz
Posty: 594
Rejestracja: 2011-06-16, 15:56
Model: Pony
Silnik: V6 4.0
Kolor: Tungsten Gray

Re: Zimowanie

Post autor: XerofaN » 2013-10-31, 22:11

najlepiej na kobylki wstawic jak alustar :) to sie opony nie zkwadratowieja ;)



Alexander25
Forumowicz
Posty: 1646
Rejestracja: 2008-11-10, 17:33
Model: 302HO 1994 rok
Silnik: V8 5.0
Kolor: sapphire blue
Lokalizacja:: Polska
Kontakt:

Re: Zimowanie

Post autor: Alexander25 » 2013-11-01, 22:41

Kobyłę z 1994-2004 powinno się przepalać 2 razy w tygodniu po ok 10min. W tym czasie powinno się trochę wyjechać z garażu na podjazd i wjechać do garażu(i tak kilka razy) aby opony się nie deformowały(opona mam pamięć kształtu może guma nie 100% ale zawsze to coś). Po dużych przestojach idą silniczki krokowe dlatego należy przepalać auto i raz w tygodniu nie wystarcza na dłuższą metę. W garażu pod auto radzę położyć folię wtedy mniej wilgoci ciągnie z dołu(niż z wylewki) a koszt takiej folii w sklepie z rzeczami do remontu to jakieś 20-30zł. Można też odłączać akumulator na czas postoju i lekko zostawić uchylone szyby oraz nie zaciągać ręcznego:) Podczas przepalania dobrze też włączyć klimatyzację aby sobie pochodziła. Trzymająć się tych zasad nie miałem problemu z żadnym mustangiem 4gen po zimowaniu.
Przed zimowaniem powinno usunąć się piach z rantów tylnych błotników i progów oraz z belki tylnej znajdującej się za zderzakiem oraz mocowania tylnego zderzaka:)


302 HOooooo

ODPOWIEDZ

Wróć do „22 instrukcje i poradniki”