kolektor ssący - carburetor like. Z czym to się je?

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz, Przemek64

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1612
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

kolektor ssący - carburetor like. Z czym to się je?

Post autor: Rezor » 2015-08-27, 14:53

Mimo, że nie skończyłem jeszcze remontu to jestem jedną nogą w fazie modyfikacji. Narazie faza planowania i liczenia kosztów, żeby potem rozłożyć to sobie w czasie ;)
Jako, że standardowy kolektor jest dość irytujący szczególnie ze względu na słaby dostęp do elementów z prawej strony zacząłem przeglądać summitracing pod kątem czegoś praktycznego i jednocześnie wydajnego. No i natknąłem się na kolektory "carburetor like" na wtryski. Zastanawiam się czego jeszcze bym potrzebował poza takim kolektorem. W sieci ciężko coś znaleźć i jedynie wiem, że standardowe wtryski będą pasować i taki edelbrock victor "powinien" umożliwić montaż kompresora bezpośrednio na silniku. Na chłopski rozum bez cowl hood się wtedy nie obejdzie :P Ale jak wygląda w tym przypadku montaż innych elementów: Przepustnicy, przepływomierza, filtra? Ma ktoś może jakieś informację co do wad lub zalet takiego rozwiązania? IMO napewno zaletą będzie więcej miejsca pod maską i lepsza ergonomia
Przykładowy:
http://www.summitracing.com/int/parts/e ... /make/ford" onclick="window.open(this.href);return false;


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1612
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: kolektor ssący - carburetor like. Z czym to się je?

Post autor: Rezor » 2015-08-29, 18:11

Jakoś się dogrzebałem do informacji na temat tych kolektorów. Chyba tylko posiadacze foxa je montują ewentualnie osoby tuningujące klasyki. Dla potomnych:
Działa niemal identycznie jak 2 częściowe zestawy ale jak to mówią diabeł tkwi w szczegółach :) Przeznaczone są do jazdy sportowej ze względu na efektywność w wyższych zakresach obrotowych. Podobno do 3k RPM silnik w ogóle nie ciągnie ale wyżej - bestia. Co do montażu: Fabryczne wtryski są ok chyba, że ktoś kupi chiński zamiennik. Tam podobno są cyrki ze spasowaniem nawet do głowic ale jak komuś się poszczęści to tanim kosztem ma dobry kolektor. Żeby podłączyć filtr, MAF i przepustnice trzeba dokupić kolanko (albo kompresor) można np puścić rurę przodem albo zrobić sobie efekciarską dziurę w masce i kupić owalny filtr. Co do kompresora: Można kupić standardowe zestawy z CJ czy AmericanMuscle i zamontować jak do normalnego dolotu albo kupić eaton m112 albo bardziej budżetowo m62. M112 ma tą przewagę, że ma długi wałek i spokojnie sięgnie tak, że można go puścić na pasku od osprzętu jednak wymaga trochę zabawy żeby zrobić odpowiedni adapter dolot-kompresor. M62 powinien pasować (powinien ale nie musi) bezpośrednio do kolektora ale wymaga zamontowania dłuższego wałka.
A i jeszcze jedna wada takiego rozwiązania: Te kolektory zostały stworzone z myślą o klasykach. 2 częściowe "standardowe" doloty zazwyczaj nie wymagają większego strojenia. Te w 99% wymagają.
Informacje są przeze mnie wyczytane i nie biorę odpowiedzialności jeśli któreś są błędne :P
Dla przykładu fox z takim dolotem:
Obrazek


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

ODPOWIEDZ

Wróć do „22 instrukcje i poradniki”