Gwarancja a Spalone Sprzęgło przebieg 3000km Mustang GT 2017

O mustangu i o nas

Moderator: Hans

Awatar użytkownika
stang232
Forumowicz
Posty: 2122
Rejestracja: 2008-12-12, 15:16
Model: stang'95
Silnik: V8 5.0
Kolor: czarny
Lokalizacja:: Bełchatów
Stajnia: Stajnia Łódzka

Re: Gwarancja a Spalone Sprzęgło przebieg 3000km Mustang GT

Post autor: stang232 » 2017-08-25, 06:44

Radziu pisze:A siłownik to czemu do wymiany?
Bo się go wymienia standardowo ze sprzęgłem (jest w nim łożysko, zostawisz to np. zacznie szumieć i za chwilę będziesz znów wyciągał skrzynie).
Większość zestawów sprzęgła zawiera:
- tarcza i docisk
- łożysko prowadzące
- siłownik sprzęgła


Obrazek

Awatar użytkownika
R&K
Młodszy Forumowicz
Posty: 19
Rejestracja: 2017-07-07, 10:32
Model: Ford Mustang GT 2017
Silnik: V8 5.0
Kolor: Lightning Blue

Re: Gwarancja a Spalone Sprzęgło przebieg 3000km Mustang GT

Post autor: R&K » 2017-08-25, 15:09

Powiedzieli że siłownik do wymiany bo nagrzał się od sprzęgła i się poluzowal i dlatego wymiana na nowy, pierwszego dnia mówili po rozebraniu że tylko sprzęgło, a jak zacząłem walczyć o gwarancję to dorzucili mi siłownik



Awatar użytkownika
Stangdaro
Stowarzyszenie MKP
Posty: 492
Rejestracja: 2010-04-28, 13:13
Model: GT '15
Silnik: V8 5.0
Kolor: Race Red

Re: Gwarancja a Spalone Sprzęgło przebieg 3000km Mustang GT

Post autor: Stangdaro » 2017-08-26, 22:15

Na temat tej rękojmi to mi się już czytać nie chce... może niedługo na spaloną żarówkę zaczniecie rękojmią straszyć... życzę Wam wszystkim takich klientów którzy ze wszystkim będą lecieć do Was strasząc rękojmią...



Awatar użytkownika
Stangdaro
Stowarzyszenie MKP
Posty: 492
Rejestracja: 2010-04-28, 13:13
Model: GT '15
Silnik: V8 5.0
Kolor: Race Red

Re: Gwarancja a Spalone Sprzęgło przebieg 3000km Mustang GT

Post autor: Stangdaro » 2017-08-26, 22:16

Poza tym używając Line locka też można sprzęgło spalić i to szybciej niż Wam się wydaje...



Awatar użytkownika
Stangdaro
Stowarzyszenie MKP
Posty: 492
Rejestracja: 2010-04-28, 13:13
Model: GT '15
Silnik: V8 5.0
Kolor: Race Red

Re: Gwarancja a Spalone Sprzęgło przebieg 3000km Mustang GT

Post autor: Stangdaro » 2017-08-26, 22:20

Jak pierwszy raz go używałem też przypaliłem
Poza tym jak tarcza spalona to żaden dealer Ci nie wymieni na gwarancji i to nie ważne czy to ford, vw, toyota itd



Awatar użytkownika
deeboy
Forumowicz
Posty: 411
Rejestracja: 2015-05-12, 19:07
Model: GT S550 MT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Race Red

Re: Gwarancja a Spalone Sprzęgło przebieg 3000km Mustang GT

Post autor: deeboy » 2017-08-26, 23:35

Za mniejsze pieniądze zakupiłem srzęgło McLeod dla mocy 800hp wraz z tym wysprzęglikiem. Nie odpuść im, powinno być na gwarancji



andrzej_stg
Młodszy Forumowicz
Posty: 41
Rejestracja: 2014-06-02, 02:55
Model: 2016
Silnik: V8 5.0
Kolor: ruby red
Lokalizacja:: Stg
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Gwarancja a Spalone Sprzęgło przebieg 3000km Mustang GT

Post autor: andrzej_stg » 2017-08-27, 11:29

___
Ostatnio zmieniony 2017-08-28, 10:57 przez andrzej_stg, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
R&K
Młodszy Forumowicz
Posty: 19
Rejestracja: 2017-07-07, 10:32
Model: Ford Mustang GT 2017
Silnik: V8 5.0
Kolor: Lightning Blue

Re: Gwarancja a Spalone Sprzęgło przebieg 3000km Mustang GT

Post autor: R&K » 2017-08-27, 13:49

Leasingu na działalność



Matt84
Forumowicz
Posty: 680
Rejestracja: 2016-03-20, 15:11
Model: 2013
Silnik: V6 3.7

Re: Gwarancja a Spalone Sprzęgło przebieg 3000km Mustang GT

Post autor: Matt84 » 2017-08-27, 13:58

andrzej_stg pisze: Mam nadzieję że choć trochę pomogłem :) powodzenia i informuj jak sprawa się toczy ;)
andrzej_stg: NIe chcę tu robić forum prawniczego, ale podajesz autorowi wątku albo to, co zostało już napisane (nabycie jako konsument czy nie) albo stare, zdezaktualizowne informacje wprowadzające w błąd...
andrzej_stg pisze: Podstawa prawna: Zgodnie z art. 8 ust. 1 ustawy z dnia 27 lipca 2002r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej, oraz o zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r. (Dz.U. Nr 141, poz. 1176)
Ta ustawa została uchylona w dniu 25 grudnia 2014 roku. Właściwie wszystko co piszesz, oparte jest na tej ustawie.
andrzej_stg pisze: WAŻNE! Jest kwestią istotną, czy dana sprzedaż ma charakter sprzedaży konsumenckiej (o tym nie napisałeś, czy kupowałeś na siebie czy firmę??), gdyż w przeciwnym przypadku zastosowanie będą miały przepisy o rękojmi za wady z Kodeksu Cywilnego (art. 556 - 581).
Nie. W obu przypadkach stosujemy rękojmię i Kodeks cywilny, bo reforma z 25 grudnia 2014 ujednoliciła przepisy i teraz oba modele (konsumencki i nie) masz, na nieco innych zasadach, właśnie w Kodeksie. W obu przypadkach mamy więc rękojmię, a to, czy mamy sprzedaż konsumencką czy nie, rzutuje tylko na pewne jej mechanizmy (np. to, na kim ciąży udowodnienie wady, o czym pisałem wcześniej).

Najlepiej niech R&K uda się do porządnego prawnika i walczy o swoje, jest o co. Nawet jak będzie trzeba udowodnić wadę, moim zdaniem warto walczyć.



Awatar użytkownika
Piasek
Młodszy Forumowicz
Posty: 27
Rejestracja: 2014-09-19, 16:35
Model: V8

Re: Gwarancja a Spalone Sprzęgło przebieg 3000km Mustang GT

Post autor: Piasek » 2017-08-27, 22:35

Autor postu pisał, że jeździł samochodem 1,5 miesiąca i zrobił 3000 km i nie było żadnych problemów ze sprzęgłem. Po próbie zabawy z line lockiem i paleniem gumy od razu uszkodziło się sprzęgło. Na jakie wady towaru, rękojmi czy towaru niezgodnego z umową doradzacie mu się powołać? Pojazd był ok a po nieumiejętnym paleniu gumy jest sprzęgło spalone. Niestety nauka kosztuje. W takich przypadkach albo się doszkala i próbuje w przyszłości dalej takich zabaw, albo się odpuszcza temat i jeździ bez popisówek. Ale później niema co wywalać żalów na forum, że uszkodziłem samochód i nie chcą mi na gwarancji zrobić... No zmiłujcie się, albo się jest dorosłym i odpowiada za swoje czyny, albo następnym razem nie nie bierzcie tacie samochodu z garażu i nie próbujcie się popisywać.
Akurat do palenia gumy i używania fabrycznego line locka najlepszy jest automat, bo on przy takiej zabawie czuwa za użytkownika.



Awatar użytkownika
Arek.O
Forumowicz
Posty: 276
Rejestracja: 2014-10-01, 19:03
Model: 2010 GT
Silnik: V8 4.6

Re: Gwarancja a Spalone Sprzęgło przebieg 3000km Mustang GT

Post autor: Arek.O » 2017-08-27, 22:50

Ja nie widzę, żeby R&K "wywalał żale". Ma jakieś wątpliwości więc pisze i dopytuje, nie widzę w tym nic złego.

Za to jeśli Ty czujesz się tak bardzo dorosły to z takim tekstem:
Piasek pisze: ...albo się jest dorosłym i odpowiada za swoje czyny, albo następnym razem nie nie bierzcie tacie samochodu z garażu i nie próbujcie się popisywać....
to Ty raczej powinieneś odbyć ponowny staż w piaskownicy, by wydorośleć. Jak dorosły człowiek (domnieniam, że Nim jesteś) może oceniać sytuację w taki sposób.... Bosz...
Ostatnio zmieniony 2017-08-27, 23:02 przez Arek.O, łącznie zmieniany 2 razy.



Matt84
Forumowicz
Posty: 680
Rejestracja: 2016-03-20, 15:11
Model: 2013
Silnik: V6 3.7

Re: Gwarancja a Spalone Sprzęgło przebieg 3000km Mustang GT

Post autor: Matt84 » 2017-08-27, 22:55

Zbyt szybko osądzacie, Piasek, Stangdaro i inni. Oczywiście może być tak jak piszecie (wina kierowcy) ale może być inaczej. Line lock po coś jest, producent przewidział taką funkcję, używa jej w reklamach etc. więc po coś ona jest i można jej używać. Oczywiście naraża to na większe obciążenie układ przeniesienia napędu, ale skoro w instrukcji nie ma ograniczeń w jakich warunkach, ile razy i jak długo można tej opcji używać (albo są, ale były przestrzegane) to R&K to robił i miał prawo. Mogło coś strzelić bo faktycznie była wada (może masowo ujawni się niebawem u innych?). Tylko fachowy rzut oka na tarzcze sprzęgła i logi komputera pozwolą ocenić, czy było za długo przypalane, czy nie. Sam R&K też pewnie wie, co ma na sumieniu a co nie.

Skorym do wydawania szybkich wyroków przypominam sprawę Nissana GTR i jego trybu launch control, który rozwalał skrzynię. Dopiero po serii awarii u ludzi Nissan wprowadził ograniczenia co do używania lauch control, bo przeniesienie napędu nie dawało rady. Druga głośna sprawa to Subaru i jego pierwszy w historii diesel spięty ze sprzęgłem wziętym z benzyny. Efekt - masowo padające już po 25 tys. sprzęgła bo "użytkownicy nie potrafią jeździć". A to Subaru nie przewidziało, że większy moment diesla i duże opory 4x4 będą szybko wykańczać sprzęgła. Geniusze.



Awatar użytkownika
Piasek
Młodszy Forumowicz
Posty: 27
Rejestracja: 2014-09-19, 16:35
Model: V8

Re: Gwarancja a Spalone Sprzęgło przebieg 3000km Mustang GT

Post autor: Piasek » 2017-08-28, 07:18

Matt84 może coś w tym być, tylko weź pod uwagę, że line lock był montowany poza fabryką już długo długo wcześniej przez samych użytkowników pojazdów. Bodajże z HURSTa kosztuje coś niecałe 200 USD, więc zasada działania sprawdzona na wszelkie strony. Tutaj jeszcze można by się pokusić o sprawdzenie czy przypadkiem nie było sytuacji, że został line lock włączony a nie zostały wyłączone systemy ASR, ASP itp. Tyle, że w nowym modelu przy włączaniu w komputerze line lock powinny same się od razu deaktywować? Musiałby potwierdzić ktoś, kto jeździ nowym manualem.



andrzej_stg
Młodszy Forumowicz
Posty: 41
Rejestracja: 2014-06-02, 02:55
Model: 2016
Silnik: V8 5.0
Kolor: ruby red
Lokalizacja:: Stg
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Gwarancja a Spalone Sprzęgło przebieg 3000km Mustang GT

Post autor: andrzej_stg » 2017-08-28, 10:55

Matt84 miałeś rację, faktycznie przepisy się zmieniły i teraz jest jak napisałeś (długo tego nie weryfikowałem), zatem usunąłem poprzedni post by nie wprowadzać forumowiczów w błąd :)



Awatar użytkownika
Stangdaro
Stowarzyszenie MKP
Posty: 492
Rejestracja: 2010-04-28, 13:13
Model: GT '15
Silnik: V8 5.0
Kolor: Race Red

Re: Gwarancja a Spalone Sprzęgło przebieg 3000km Mustang GT

Post autor: Stangdaro » 2017-08-28, 22:37

Matt84 pisze:Zbyt szybko osądzacie, Piasek, Stangdaro i inni. Oczywiście może być tak jak piszecie (wina kierowcy) ale może być inaczej. Line lock po coś jest, producent przewidział taką funkcję, używa jej w reklamach etc. więc po coś ona jest i można jej używać. Oczywiście naraża to na większe obciążenie układ przeniesienia napędu, ale skoro w instrukcji nie ma ograniczeń w jakich warunkach, ile razy i jak długo można tej opcji używać (albo są, ale były przestrzegane) to R&K to robił i miał prawo. Mogło coś strzelić bo faktycznie była wada (może masowo ujawni się niebawem u innych?). Tylko fachowy rzut oka na tarzcze sprzęgła i logi komputera pozwolą ocenić, czy było za długo przypalane, czy nie. Sam R&K też pewnie wie, co ma na sumieniu a co nie.

Skorym do wydawania szybkich wyroków przypominam sprawę Nissana GTR i jego trybu launch control, który rozwalał skrzynię. Dopiero po serii awarii u ludzi Nissan wprowadził ograniczenia co do używania lauch control, bo przeniesienie napędu nie dawało rady. Druga głośna sprawa to Subaru i jego pierwszy w historii diesel spięty ze sprzęgłem wziętym z benzyny. Efekt - masowo padające już po 25 tys. sprzęgła bo "użytkownicy nie potrafią jeździć". A to Subaru nie przewidziało, że większy moment diesla i duże opory 4x4 będą szybko wykańczać sprzęgła. Geniusze.
Ja piszę tak jak jest... sprzęgło się nie zmieniło jest takie same jak było w 5.0 od 2011 roku i nigdy z nim problemów nie było jak ktoś nadmiernie nie upalał...
poza tym chyba nie używałeś line locka z manualem... mam i wiem jak łatwo jest przypalić sprzęgło nawet niechcący i nie świadomie
zresztą może ja się nie znam jak to jest z gwarancjami bo w końcu naprawiam samochody na gwarancji dopiero tylko 19 lat ;)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Garaż”