Dbanie o auto, zwłaszcza czarne i czerwone

O mustangu i o nas

Moderatorzy: Hans, Hans

Awatar użytkownika
RAFAŁ (GROSZEK)
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2451
Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
Model: był SN95 jest GT2011
Silnik: V8 5.0
Kolor: SREBRNY

Post autor: RAFAŁ (GROSZEK) » 2009-05-24, 06:52

Dobrze że poruszyłem ten temat bo byłtak zardzewiały że nikt tu nie zaglądał, a tak parę fajnych żeczy się dowiedziałem.

tą nano wycieraczkę sobie zamówiłem bo te inne preparaty typu nano orlen lub schel są doniczego działają do pierwszego deszczu.A co do woskowania to pozostanę przy tradycyjnym nakładaniu ten ixe wax dobrze się nanosi i nie trzeba uwarzać czy po gumie czy po plastiku może zmienię na inne go canplana ale to jak mi się ten skonczy.A odnosnie nakładania tradycyjnego to zawsze zachowuje się bliski kontakt z konikiem można wyłapać ryski zarysowania itp..



Awatar użytkownika
RedHornet
Forumowicz
Posty: 448
Rejestracja: 2008-07-10, 23:15
Model: Mustang GT
Kolor: RedHornet

Post autor: RedHornet » 2009-05-24, 16:10

RAFAŁ pisze:Dobrze że poruszyłem ten temat bo byłtak zardzewiały że nikt tu nie zaglądał, a tak parę fajnych żeczy się dowiedziałem.

tą nano wycieraczkę sobie zamówiłem bo te inne preparaty typu nano orlen lub schel są doniczego działają do pierwszego deszczu.A co do woskowania to pozostanę przy tradycyjnym nakładaniu ten ixe wax dobrze się nanosi i nie trzeba uwarzać czy po gumie czy po plastiku może zmienię na inne go canplana ale to jak mi się ten skonczy.A odnosnie nakładania tradycyjnego to zawsze zachowuje się bliski kontakt z konikiem można wyłapać ryski zarysowania itp..
Jakbyś miał jakieś pytania wątpliwości odnośnie zastosowania tego preparatu do szyb to wal tu albo na PW.
Generalnie ważne jest dokładne nałożenie pre-tretmentu i potem jego spolerowanie Nakładanie trzeba robić małym kawałkiem załączonej szmatki cm po centymetrze. Potem miesza się kolejne dwa składniki i po pewnym czasie są gotowe do użycia jak wymieszasz całe będziesz miał 50ml gotowego produktu który po 24 godzinach traci swoje zalety a na przednią szybę zużyjesz 5 ml nakładając tak samo fragmentem załączonej szmatki - wcierasz mocno w szybę kawałkiem szmatki trzymając w trzech palcach (pisze tak żeby nie używać dużej szmaty trzeba małym kawałkiem żeby mieć dobry nacisk) jak jest nałożony to będzie charakterystyczny piskliwy dźwięk przy wcieraniu w szybę. Polecam strzykawką przygotować sobie odpowiednią ilość roztworu miesza się 1:1.

Po 20 minutach od nałożenia możesz już lać wodę na szybę. Dlatego jak robisz cały zabieg ważne jest aby nie padał deszcz.
Jak się zużyje załączona szmatka możesz użyć czystego twardego ręcznika papierowego - tylko białego - nie farbowanego.

Brzmi skomplikowanie ale w gruncie rzeczy nie jest takie trudne - całą przednią szybę robi się w jakieś 30minut.

Jakbyś zraz po nałożeniu zobaczył jakieś smugi to się nie przejmuj to jest nadmiar preparatu zmyje się jak przetrzesz wilgotną szmatką oczywiście po 20min on nałożenia.


[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89

Alexander25
Forumowicz
Posty: 1647
Rejestracja: 2008-11-10, 17:33
Model: 302HO 1994 rok
Silnik: V8 5.0
Kolor: sapphire blue
Lokalizacja:: Polska
Kontakt:

Post autor: Alexander25 » 2009-05-24, 19:17

Ja nawoskowalem recznie 4 warstwami mustanga i efekt byl swietny Warto bylo poswiecic 2 godziny. Do tego plakiem wszystkie elementy z tworzywa i auto wyglada jak z fabryki:)



Awatar użytkownika
Stachu_xjr
Forumowicz
Posty: 1285
Rejestracja: 2009-04-10, 06:28
Model: GT 2016
Silnik: V8 5.0

Post autor: Stachu_xjr » 2009-05-24, 20:28

jak widze deske zrobiona Plakiem taką tłustom to mi sie Polonez caro przypomina :D



Awatar użytkownika
RAFAŁ (GROSZEK)
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2451
Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
Model: był SN95 jest GT2011
Silnik: V8 5.0
Kolor: SREBRNY

Post autor: RAFAŁ (GROSZEK) » 2009-05-24, 22:55

Nie używałem placka od x lat deskę mam wyłożoną skórą , a do skóry używam "BMW lotion do skóry" też kilka róznych sprawdzałem i ten najdłużej się utrzymuje i skóra jest cały czas miekka w dotyku.
w innym samochodzie który używam na codzien nie plackuje deski żadnym preparatem (nie lubię jak deska się świeci,czasami oślepia) tylko ją myję pianką wurth do czyszczenia wnętrz i tyle deska się nie świeci i jest czysta .



Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Post autor: AluStar » 2009-05-25, 20:12

ja uzywam
http://www.meguiars.pl/

sa naprawde dobre ? Znana firma .



Obrazek

[ Dodano: 2009-06-02, 14:27 ]
Dzis mialem przyjemnosc wyprobowac sciereczki z microfibry opisywane wczesniej
http://www.allegro.pl/ite...krowlokien.html
i powiem z czystym sumieniem - Meguiars jest lepszy o wiele - wygladaja ladnie ale jak wziolem ja w reke jest znacznie twardsza.
ale to nic - wywoskowałem auto i ściereczka poszła w ruch. Zbiera ladnie ale muszę używać wiekszej sily by wypolerowac auto - ( a nie chce rysowac )
Wziolem z http://www.meguiars.pl/ i to jest to latwo i delikatnei a blyszczalo sie pieknie .
Pisze bo opisywane produkty bardzo mnie zaciekawily wiec kupilem ( nie neguje ze sa zle , ale ten przynajmniej produkt gorszy o wiele - dla mnie od meguiars).

[ Dodano: 2009-06-02, 14:28 ]
Obrazek

[ Dodano: 2009-06-02, 14:35 ]
A ja uzywam tych :
1) Szampon: Gold Class Car Wash Shampoo & Conditioner http://www.meguiars.pl/shop/product_inf ... cts_id=259
Obrazek

2) Wosk : NXT Generation Tech Wax 2.0
http://www.meguiars.pl/shop/product_inf ... cts_id=274
Obrazek

3) Polerowanie: Supreme Shine Microfiber
Obrazek

4) do czarnych naszych zewnetrznych plastikow to:
Gold Class Trim Detailer
http://www.meguiars.pl/shop/product_inf ... cts_id=291
Obrazek

O reszcie nie bede pisal . Ale te sa najwazniejsze dla mnie



Awatar użytkownika
pluzz
Forumowicz
Posty: 451
Rejestracja: 2008-08-21, 15:44
Model: Coupe 289 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: bialy
Kontakt:

Post autor: pluzz » 2009-06-19, 12:39

To ja mam jeszcze pytanko jak uzywac tego CarPlan T-Cut Color Fast na dwukolorowym lakierze? Mam kupic bialy i niebieski i nakladac przy linijce??? Jaki negatywny efekt, moze miec bilay T-Cut na niebieskim pasie???

Sorki ale sie nie znam a chce wypucowac "Lyssie" jak psu...... :wstyd:


Tomasz
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
pavlito
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1328
Rejestracja: 2008-12-21, 03:34
Model: GT 05 premium manual
Silnik: V8 4.6
Kolor: Sonic Blue

Post autor: pavlito » 2009-06-21, 03:11

No, trochę strach mieszać kolory, bo jednak ma działanie ścierne. Prawdę mówiąc mam wrażenie, że T-Cut potrafi trochę zmatowić lakier jednocześnie wyrównując rysy. Potem to już trzeba solidnie woskować. Ja używając granatowy na ciemno niebieskim aucie zauważyłem jaśniejszą mgiełkę, którą przykrył dopiero wosk. Pewnie biały będzie miał w składzie biały pigment i efekt może być silniejszy.

Chyba, że się mylę, a ta mgiełka to starty lakier, który trzeba czymś "wypłukać" z mikroszczelin.

Niezależnie, Auto Finish, o którym pisał RedHornet połączony z elektryczną polerką faktycznie daje rewelacyjny efekt:
http://img35.imageshack.us/img35/5361/dsc2314mb.jpg



Awatar użytkownika
pluzz
Forumowicz
Posty: 451
Rejestracja: 2008-08-21, 15:44
Model: Coupe 289 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: bialy
Kontakt:

Post autor: pluzz » 2009-07-02, 00:24

Okej! Kolejne glupie pytanie:

Jak juz auto wymylem, wytarlem, przelecialem T-Cutem i powoskowalem to jak sie potem o auto dba? Normalnie myc jak kazde inne czy sa jakies indianskie sposoby??? :wstyd:


Tomasz
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
RedHornet
Forumowicz
Posty: 448
Rejestracja: 2008-07-10, 23:15
Model: Mustang GT
Kolor: RedHornet

Post autor: RedHornet » 2009-07-02, 08:00

pluzz pisze:Okej! Kolejne glupie pytanie:

Jak juz auto wymylem, wytarlem, przelecialem T-Cutem i powoskowalem to jak sie potem o auto dba? Normalnie myc jak kazde inne czy sa jakies indianskie sposoby??? :wstyd:
Zależy jak użytkujesz auto. Jak jeździsz w deszczu to tworzy się na lakierze 'film' z brudu drogowego - wtedy gąbka i szampon z woskiem musi iść w ruch. Jeżeli auto nie było chlapane deszczem to wystarczy go umyć myjką ciśnieniową bez gąbki.
Oczywiście rozgniecione owady warto by nasączyć preparatem je usuwającym przed myjką wtedy ładnie wszystko zchodzi.
Szampon z woskiem to nie woskowanie - celem jest uzyskanie połysku i uzupełnienie nieco startej podczas mycia warstwy wosku - ona się usuwa przy każdym myciu.

Dlatego też ja po każdym myciu dodatkowo nakładam jeszcze wosk bezdotykowy Demon Shine. I mam spokój i piękny błyszczący lakier na cały rok.

W twoim wypadku wiec zalecam szampon z woskiem + po myciu Demon Shine.

Odnośnie T-Cut Color Fasta. Tak produkt jest ścierny bo jest regeneratorem lakieru - mechanicznym ale bardzo delikatnym dlatego usuwa drobne włosowate ryski tzw Swirl Marks. Produkt zawiera drobne talki które polerują lakier i jest to bezpieczne nie ze jak przy polerujemy w jednym miejscu minute to będzie goła blacha - to nie papier ścierny. Efekt zależy od sposobu aplikacji - polerowanie ręczne czy mechaniczne - przy polerce mechanicznej uzyskuje się praktycznie 'lustro na lakierze' - pisze praktycznie bo nie ma na świecie produktu, który potrafi w sposób trwały zrobić IDEALNE lustro - to jest mit. Lustro morze zrobić dobry lakiernik nakładając porządnie lakier w taki sposób ze nie trzeba go już potem polerować (poprawiać) mechanicznie.
Pigmenty zawarte w produkcie maja za zadanie wydobyć głębie koloru i nie kolorują lakieru w sposób trwały. Prosty test użycie czerwonego t-cut'a na białym lakierze da delikatny odcień różowości - ten odcień na czerwonym lakierze wzmacnia właśnie głębie koloru. Przy rożnych kolorach lakieru pojawia się jakiś problem ale dramatu nie ma pamiętajmy ze praktycznie wszystkie tradycyjne woski mają po wyschnięciu białą konsystencję - ich podstawowym mankamentem jest wnikanie w odpryski i dlatego jak lakier jest zniszczony np. czarny po polerce może być w białe cętki - dlatego na ciemnych lakierach warto użyć pasty koloryzującej.

[ Dodano: 2009-07-02, 08:15 ]
Meguiar's to świetne produkty bez dwóch zdań. Pięknie podane w fantastycznych opakowaniach. Ja osobiście natomiast nie uważam, że CarPlan produktowo-jakościowo wypada tu gorzej- nie ma tak zbajerowanych opakowań pozłacanych etykiet ale są to bardzo dobre produkty. Za cenę jednego produktu Meguiar można kupić zestaw kilku produktów Carplana, które pozwolą kompleksowo utrzymać auto w idealnym stanie.

Odnośnie szmatki z Microfibry - Alustar porównaj ceny. Nie mówię że jakościowo szmatka jest identyczna tylko za cenę szmatki Mequiar mam 5 szmatek CarPlana a przy polerce ważne żeby całego auta nie robić jedną szmatką. Mikrofibra CarPlana nie ma możliwości porysowania lakieru - chyba że wcześniej spadnie w piach.


[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89

Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Post autor: AluStar » 2009-07-02, 17:09

Nie zgodze sie Mequlars jest bardzo drogi !!



Alexander25
Forumowicz
Posty: 1647
Rejestracja: 2008-11-10, 17:33
Model: 302HO 1994 rok
Silnik: V8 5.0
Kolor: sapphire blue
Lokalizacja:: Polska
Kontakt:

Post autor: Alexander25 » 2010-08-09, 13:28

Ja tam uzywam placka do tapicerki jak tapicerka jest czarna tylko bez przsady i zeby nie bylo sladow:) jakbym mial skorzana tapicerke to tylko mleczko do skory jakim czysci sie skorzane fotele kierownice i dach mozna nim zabezpieczac tez kurtki skorzane:) .


302 HOooooo

Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Post autor: AluStar » 2010-10-17, 11:13

Wlasnei ogladam program o myciu auta.
Do testow naszykowali 3 nowe auta po 2 krotnym polerowaniu ( nowe samochody ) i daniu podkladu pod wos + WOSK ( wosk najdrozszy na swiecie 1200 Funtow za puszke )

1) myjka Reczna
2) Myjka Automatyczna
3) Myjka Bezdotykowa

Wyniki

1) myjka Reczna - najgorsza o dziwo - Po zbadaniu wszystko by bylo ok gdyby
nie taka sciagaczka zelowa ktora gleboko trze i rysyje lakier - zrobila najwieksze uszkodzenia i wzery.
2) myjka Beztotykowa - Najwieksze uszkodzenia czyni szczota ktora czesto sie myje felgi z piach u i lakier - 2 miejsce
3) myjnia automatyczna - wbrew pozorom zostawila najmniejsze uszkodzenai , ale zostawila nie wysuszone pozostalosci po krtoplach. Ale najmniej uszkodzila lakier.
1 Miejsce

Wiadomo ze jest to bardzo niemiarodajny test.. ale ciekawy ..



Bolek
Forumowicz
Posty: 771
Rejestracja: 2009-07-07, 22:46
Silnik: V6 3.7
Kolor: Silver
Kontakt:

Post autor: Bolek » 2010-10-17, 11:39

Czasy się zmieniają są myjnie auto co nie rysują powłok lakierniczych. http://www.anwa.eu/read/myjnia/ Ja na tej myjni myje auta od dwóch lat i lakier wygląda na wszystkich autach jak nowy. Najgorsze są pseduoręczne myjnie gdzie stosuje się najtańsze środki a suszy się ściągaczkami.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Garaż”