Elementy z karbonu cevlaru

O mustangu i o nas

Moderator: Hans

Awatar użytkownika
MAX
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2810
Rejestracja: 2009-10-15, 21:52
Model: Fastback GT V8 68
Silnik: V8 5.0
Kolor: Blue & Black
Lokalizacja:: Wieliczka
Stajnia: Stajnia Małopolska
Kontakt:

Elementy z karbonu cevlaru

Post autor: MAX » 2011-01-10, 00:06

Parę dni temu na prośbę AluStara odwiedziłem firmę http://www.Luxum.pl zajmującą się kompozytami syntetycznymi.
W miejscowości Czarnochowice 157 miesci się biuro jest to zaledwie 5min od mojego miejsca zamieszkania.
Rozmowa miała na celu uzyskanie informacji czy są w stanie i ile miałaby kosztować usługa wykonania panelu jaki występuje w s197.Poniżej fotka w karbonie lub z innym materiale imitującym włókna węglowe.
Wysłałem pytanie i czekam na odpowiedz ,myśle że kilka osób z klubu będzie chciało dokonać paru ulepszeń Qunia z pomocą tej firmy jeśli tak to służę pomocą.
Załączniki
panel.jpg
panel.jpg (8.81 KiB) Przejrzano 5010 razy


tel 504 266 504
As-PROFI
IMPORTUJEMY MARZENIA
Zrealizowane marzenia: IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII
IIIIIIIIIIIIIIIIIIIII IIII IIII
www.asprofi.pl
https://www.facebook.com/import.usa.max

Alexander25
Forumowicz
Posty: 1646
Rejestracja: 2008-11-10, 17:33
Model: 302HO 1994 rok
Silnik: V8 5.0
Kolor: sapphire blue
Lokalizacja:: Polska
Kontakt:

Post autor: Alexander25 » 2011-01-10, 00:14

nie carbon a wł. weglowe. Jest tez wl. szklane albo wl weglowe wzmacniane innym (zazwyczaj ulozenie pod katem 45stopni) aby zwiekszyc wytrzymalosc. Carbon kevlaru? to znaczy ze wl. weglowe z wl kevlarowym a co jest materialem osnowy:) Dobrze by napisac jakiego materialu ztwaja oraz jego parametry procesu wytwarzania by Ci sie maska z takiego materialu nie zaczela zapadac jak sie silnik rozgrzeje:) ja robilem z wl. szklanego maske i pomalowana jest pod kolor nadwozia:) maska kosztowala mnie 460zl a lakierowanie 300
Podrzuc prosze jak masz temp pracy tego materialu , parametry wytrzymalosciowe jak sie ma to do korozji tworzyw tzn czy to sie odbarwia czy roozlazi i ile czasu to trwa. Fajnie jest sobie zrobic auto ale czyms dobrym a nie czyms co sluz do zupelnie innych celow i Ci np na deszu zacznie sie rozlazic:)
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 2011-01-10, 00:30 przez Alexander25, łącznie zmieniany 1 raz.


302 HOooooo

Awatar użytkownika
adasko74
Forumowicz
Posty: 859
Rejestracja: 2009-10-28, 21:22
Model: GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: sonic blue

Post autor: adasko74 » 2011-01-10, 00:16

swietny pomysl..juz od dawna myslalem nad tym panelem..jestem ciekaw kosztow,moze jak kompleksowo zlozy sie zamowienie to dadza dobra cene?? ;) ...


najdrozsza to froma do elementow....ale nie uprzedzajmy faktow zobaczymy ile krzykna ;)



Awatar użytkownika
MAX
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2810
Rejestracja: 2009-10-15, 21:52
Model: Fastback GT V8 68
Silnik: V8 5.0
Kolor: Blue & Black
Lokalizacja:: Wieliczka
Stajnia: Stajnia Małopolska
Kontakt:

Post autor: MAX » 2011-01-10, 00:45

Gość mówił o 3 różnych materiałach Karbon cevlar i o laminatach o ile dobrze zrozumiałem fiber glass może imitować karbon , generalnie wszystko opiera się o koszty materiału i do jakich celów i gdzie będzie zastosowany dany element, akurat do panelu o którym pisałem moim skromnym zdaniem nie ma sensu stosowanie najdroższej opcji , walory estetyczne przeważają tu nad funkcją osłony mechanicznej do których materiał taki jak karbon został stworzony.
Nie wyprzedzam faktów poczekajmy na odpowiedz Firmy Luxum


tel 504 266 504
As-PROFI
IMPORTUJEMY MARZENIA
Zrealizowane marzenia: IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII
IIIIIIIIIIIIIIIIIIIII IIII IIII
www.asprofi.pl
https://www.facebook.com/import.usa.max

Alexander25
Forumowicz
Posty: 1646
Rejestracja: 2008-11-10, 17:33
Model: 302HO 1994 rok
Silnik: V8 5.0
Kolor: sapphire blue
Lokalizacja:: Polska
Kontakt:

Post autor: Alexander25 » 2011-01-10, 14:58

Niektore kompozyty rozlaza sie pod wplywem wody dlatego trzeba uwazac. Robilem badnia kompozytow to wiem troche na ten temat.


302 HOooooo

Awatar użytkownika
MAX
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2810
Rejestracja: 2009-10-15, 21:52
Model: Fastback GT V8 68
Silnik: V8 5.0
Kolor: Blue & Black
Lokalizacja:: Wieliczka
Stajnia: Stajnia Małopolska
Kontakt:

Post autor: MAX » 2011-01-10, 19:07

Mam odpowiedz z firmy luxum, tak jak wcześniej przypuszczałem koszty są spore.
Wycena dotyczy wykonania formy panelu i kolejno elementów z różnych materiałów dla porównania znalazłem na ebay używkę takiego zestawu łącznie z osłoną przedniego zderzaka z Karbonu a więc w najdroższej wersji przy czym należy tu nadmienić że gość nie wysyła poza stany i jest uszkodzonych kilka klipsów montażowych.
A więc licząc wykonanie przez firmę Luxum 2 form (prawa lewa) następnie 2 elementy z włókna węglowego robi się spora kwota 5 560,00 zł ,porównując to z zestawem ebey i zakładając że cena nie ulegnie zmianie to w kraju mamy 50% drożej.


Budowa form.
Z uwagi na wiele różnych, możliwych do użycia kompozytów w toku
produkcyjnym.
Od laminatu PS przez włókno węglowe ( fiber carbon , karbon ), włókno
aramidowe ( kevlar ) lub aramidowo-węglowe do diolenów i vectranu ,
trzeba zbudować solidną formę, która będzie mogła służyć do produkcji z
każdego kompozytu.

1.Konieczne jest zbudowanie 2 form ( prawa, lewa )
Po 1800 zł za 1 formę.

2. Za 1 element z laminatu poliestrowo-szklanego
cena 220zł

3. Za 1 element z laminatu PS, powlekany włóknem węglowym,
cena 540zł

4. Za 1 element z włókna węglowego
cena 980zł
Panel L P z ebay


tel 504 266 504
As-PROFI
IMPORTUJEMY MARZENIA
Zrealizowane marzenia: IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII
IIIIIIIIIIIIIIIIIIIII IIII IIII
www.asprofi.pl
https://www.facebook.com/import.usa.max

Awatar użytkownika
Dark Red
Forumowicz
Posty: 219
Rejestracja: 2008-07-31, 23:54
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: Dark Red

Post autor: Dark Red » 2011-01-10, 20:41

MAX pisze:Mam odpowiedz z firmy luxum, tak jak wcześniej przypuszczałem koszty są spore.
Wycena dotyczy wykonania formy panelu i kolejno elementów z różnych materiałów dla porównania znalazłem na ebay używkę takiego zestawu łącznie z osłoną przedniego zderzaka z Karbonu a więc w najdroższej wersji przy czym należy tu nadmienić że gość nie wysyła poza stany i jest uszkodzonych kilka klipsów montażowych.
A więc licząc wykonanie przez firmę Luxum 2 form (prawa lewa) następnie 2 elementy z włókna węglowego robi się spora kwota 5 560,00 zł ,porównując to z zestawem ebey i zakładając że cena nie ulegnie zmianie to w kraju mamy 50% drożej.


Budowa form.
Z uwagi na wiele różnych, możliwych do użycia kompozytów w toku
produkcyjnym.
Od laminatu PS przez włókno węglowe ( fiber carbon , karbon ), włókno
aramidowe ( kevlar ) lub aramidowo-węglowe do diolenów i vectranu ,
trzeba zbudować solidną formę, która będzie mogła służyć do produkcji z
każdego kompozytu.

1.Konieczne jest zbudowanie 2 form ( prawa, lewa )
Po 1800 zł za 1 formę.

2. Za 1 element z laminatu poliestrowo-szklanego
cena 220zł

3. Za 1 element z laminatu PS, powlekany włóknem węglowym,
cena 540zł

4. Za 1 element z włókna węglowego
cena 980zł
Panel L P z ebay

Drogie jest tylko wykonanie formy, nie wiem ile sztuk detali można zrobić przy użyciu takiej formy, zakładając że zamawiamy 10 szt detalu koszt formy spada do 180 pln/ detal + detal z formy

2. Za 1 element z laminatu poliestrowo-szklanego
cena 220zł +180zł = 400 zł

3. Za 1 element z laminatu PS, powlekany włóknem węglowym,
cena 540zł + 180zł = 720 zł

4. Za 1 element z włókna węglowego
cena 980zł + 180 zł = 1160 zł


1968 Coupe 6-cyl. / 2005 V8: Boost Brothers LT, FRPP Hot Rod cams & Intake, GT500 TB, H&R stabilizers, J&M LCA, Metco UCA, Spohn panhard bar, UPR CAI, line lock, Brembo 14" brakes, Seibon carbon hood, 18" shelby rims, 4.10 gears

Awatar użytkownika
MAX
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2810
Rejestracja: 2009-10-15, 21:52
Model: Fastback GT V8 68
Silnik: V8 5.0
Kolor: Blue & Black
Lokalizacja:: Wieliczka
Stajnia: Stajnia Małopolska
Kontakt:

Post autor: MAX » 2011-01-10, 23:16

Dark Red brawo zaczynasz myśleć :hyhy:
I tu może pomóc siła klubu.
Wysłałem dzisiaj jeszcze kilka szczegółowych pytań proszę o cierpliwość

Alexander25 pisze:Robilem badnia kompozytow to wiem troche na ten temat.
Podziel się swoją wiedzą i rozwiń temat :oczami: :padam:


tel 504 266 504
As-PROFI
IMPORTUJEMY MARZENIA
Zrealizowane marzenia: IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII
IIIIIIIIIIIIIIIIIIIII IIII IIII
www.asprofi.pl
https://www.facebook.com/import.usa.max

robraf
Młodszy Forumowicz
Posty: 76
Rejestracja: 2009-08-30, 21:08
Kontakt:

Post autor: robraf » 2011-01-10, 23:40

no carbon to potocznie sie mowi na wszelkiej masci laminaty z włókna węglowego
laminat szklany jest z włókna szklanego ( najczesciej stosowany w motoryzacji)

a np z kevlarową maską się jeszcze niespotkalem ;) jednak zółto czarna np maska nie wyglada chyba fajnie ;) co innego carbon'owa


w przyszłości: 4.0 v6 lub Gt 2005 Vista Blue
Pozdrawiam Robert

Awatar użytkownika
MAX
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2810
Rejestracja: 2009-10-15, 21:52
Model: Fastback GT V8 68
Silnik: V8 5.0
Kolor: Blue & Black
Lokalizacja:: Wieliczka
Stajnia: Stajnia Małopolska
Kontakt:

Post autor: MAX » 2011-01-13, 13:03

Mam kolejną odpowiedz
Muszę tu zaznaczyć że kontakt z F.Luxum jest bardzo szybki i profesjonalny.
Zadałem kilka konkretnych pytań na które dostałem bardzo szczegółowe odpowiedzi
kopię maila wklejam poniżej
Witam ponownie.
Odpowiadam na zadane pytania.
1. Teoretycznie można na formie, bez potrzeby jej regeneracji wykonać
10-12 produktów.
Precyzja i jakość naszych form narzędziowych pokazują w praktyce, że można
z jednej formy uzyskać nawet kilkaset rozformowań. Następnie formę należy
zregenerować . Przy stałej współpracy przyjmuje się, że koszt regeneracji
pokrywa wykonawca. Tak to jest przynajmniej praktykowane w naszej firmie.

2. Ceny są netto.

3. Z włókna węglowego, z jednej formy uzyskuje się średnio 1 wyrób dziennie.
Z laminatu PS nawet dwie sztuki dziennie z jednej formy.
Jednak wszystko jest zależne od temperatury, wilgotności i technologii.
Doświadczenie uczy, że sztuczne wymuszanie schnięcia przyspieszaczami,
obniża jakość produktu.

4. Od tych cen możemy udzielić rabatów, nawet do wysokości podatku VAT i
większych. ( z wyjątkiem form ). Zależy to oczywiście od ilości zamówień,
popartych umową o stałej dostawie określonej ilości sztuk. TKW (
Techniczny Koszt Wytworzenia ) kilku lub kilkunastu sztuk miesięcznie jest
znacznie wyższy niż kilkuset, nie wspominając o tysiącach sztuk.

Odpowiedź na pytania z zakresu technologii.

1. Laminat PS na żelkocie bezbarwnym do lakierowania.
Użycie żelkotu barwionego daje możliwość uzyskania kolorów z wysokim
połyskiem, lub metalikiem według RAL lub IGP .

2. Na laminat PS z żelkotem, nakładaneajest warstwa włókna węglowego w
odpowiedniej gramaturze, przesączana żywicą winyloestrwą . Produkt jest
polerowany i w razie potrzeby dodatkowo lakierowany lakierem bezbarwnym,
akrylowym i polerowany.

3. Laminat węglowo-winyloestrowy lub węglowo-epoksydowy.
Produkty na odpowiednim, bezbarwnym żelkocie. W razie potrzeby lakierowane
lakierem bezbarwnym epoksydowym lub akrylowym.

Odpowiedzi dot parametrów

1. Temperatury
Laminaty ( uśrednione ) winny wytrzymać bez odczuwalnej w znaczący sposób
zmiany właściwości temperatury w zakresie od - 25 do 140 st.C.
W rzeczywistości wytrzymują więcej.

2. Parametry wytrzymałościowe:
Laminaty bada się na ściskanie i rozciąganie.
Najpopularniejszą metodą badania wytrzymałości laminatów jest metoda Shore'a.
Przyjmuje się, że laminat PS, jest słabszy od stali w tej samej wadze o 40%.
Laminat z włókna węglowego winien być w takim przypadku nie mniej jak 4,5
krotnie mocniejszy od stali.

3. Laminaty nieuszkodzone, wytworzone z zachowaniem reżimu
technologicznego nie powinny ulegać korozji.
Zdarza się, że po wielu latach laminat PS, który jest nieprawidłowo
wykończony lub popękany i narażony na działanie wody i agresywnych środków
może korodować i rozpadać się.
Laminaty węglowe, w zasadzie są trwałe.

4. W zależności od rodzajów uszlachetnień i jakości komponentów, laminaty
są absolutnie odporne na działanie wody i agresywnych chemikaliów.

5. Do laminatów mających ekspozycję na słońce używa się materiałów UV
odpornych ( żelkoty, np MAXGUARD)

W zależności od wielkości produkcji i konieczności osiągnięć parametrów
wytrzymałościowych stosuje się metodę RTM ( produkcja tylko wielkoseryjna
), metodę laminowania z pompą próżniową ( produkcja średnioseryjna )i
metodę laminowania ręcznego ( niskoseryjna produkcja lub pojedyncze
sztuki).
Metoda RTM i Vaccum w dużej mierze likwidują możliwości wad produktów,
poprzez nierównomierne przesycenie i pozostawienie pęcherzyków powietrza,
które osłabia produkt, może być przyczyną rozwarstwiania i zaburzeń
estetyki produktu.

Wytrzymałość determinuje także proces wygrzewania elementów.


tel 504 266 504
As-PROFI
IMPORTUJEMY MARZENIA
Zrealizowane marzenia: IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII
IIIIIIIIIIIIIIIIIIIII IIII IIII
www.asprofi.pl
https://www.facebook.com/import.usa.max

Alexander25
Forumowicz
Posty: 1646
Rejestracja: 2008-11-10, 17:33
Model: 302HO 1994 rok
Silnik: V8 5.0
Kolor: sapphire blue
Lokalizacja:: Polska
Kontakt:

Post autor: Alexander25 » 2011-01-16, 15:27

Siedziałem w lab.i sam bawiłem się w tworzenie kompozytów. Zajmowałem się różnymi badaniami:)
Z tego co gość tu pisze to może być ok. Zanim coś zamawać będziecie zapytać się radzę o substancje na które te substancje są czułe. Niektóre kompozyty mogą ulegać niszczeniu na skutek działania soli wody promieni UV dlatego też należy uważać. Zapytać się należy o gwarancję na materiał tzn ile czasu trzyma parametry. To tyle z mojej strony:)
Musze przyznać ze w tym moim zielonym V6 maska jest z wł szklanego pokryta normalnie lakierem i się trzyma. Trzeba pamiętać tylko żeby nie trzaskać maską i nie opierać się na niej zbyt mocno:)


302 HOooooo

Awatar użytkownika
Adam_Ch
Forumowicz
Posty: 530
Rejestracja: 2010-05-10, 16:22
Kontakt:

Post autor: Adam_Ch » 2011-01-16, 15:58

Jest trochę tańsza alternatywa mianowicie połączenie kevlar'u i carbon'u włókna są przemieszane i nachylone pod kątem 90 stopni..... kevlar(jest najdroższy) te połączenie jest wg mnie najbardziej efektowne i bardzo wytrzymałe :)

http://www.the-arc-angels.co.uk/viewpic.asp?ImageID=183


Carbon Fiber
http://passwordjdm.com/images/Products/1899L.jpg

Carbon Kevlar
http://passwordjdm.com/images/Products/1910L.jpg


Pozdrawiam,
Adam

Obrazek

Alexander25
Forumowicz
Posty: 1646
Rejestracja: 2008-11-10, 17:33
Model: 302HO 1994 rok
Silnik: V8 5.0
Kolor: sapphire blue
Lokalizacja:: Polska
Kontakt:

Post autor: Alexander25 » 2011-01-16, 17:31

Trzeba bylo sobie kupic mustanga 4gen prawie wszystkie ktore spotkalem mialy el. z wl. szklanego na karoserii:D


302 HOooooo

Awatar użytkownika
michal@
Forumowicz
Posty: 251
Rejestracja: 2008-07-10, 22:13
Model: GNATSUM.NAMI
Silnik: V8 5.0
Kolor: czerwony(najszybszy kolor ;) )

Post autor: michal@ » 2011-01-16, 21:22

fakt,że w IV gen. mustangu jest przednia maska z żywicy,ale jej waga to 16kg.
odchudzona przednia maska seryjna mocowana na zapinki ma 8kg. :]
odpowiednik jej z carbonu ma 7-9kg.


13.09 08 Borsk ET13.400 300KM
19.07 09 Borsk ET 13.250
19.09.09 Borsk ET 12.840 340KM
07.08.10 Dajtki ET 12.979 street
21.05.11 Czaplinek ET12.68 390KM
03.07.11 Dajtki ET 12,38 340+75KM
20.07.12 Wilcze laski ET 12.27
19.08.12 Ełk ET11.87 480KM @ 200km/h

Awatar użytkownika
MAX
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2810
Rejestracja: 2009-10-15, 21:52
Model: Fastback GT V8 68
Silnik: V8 5.0
Kolor: Blue & Black
Lokalizacja:: Wieliczka
Stajnia: Stajnia Małopolska
Kontakt:

Post autor: MAX » 2011-01-16, 21:43

Mam odpowiedz co do ceny naszego panelu o którym pisałem.
Koszt wykonania (obłożenia obklejenia naszych paneli) to 470 zł za sztukę
Oczywiście z materiałów imitujących Kevlar.


tel 504 266 504
As-PROFI
IMPORTUJEMY MARZENIA
Zrealizowane marzenia: IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII
IIIIIIIIIIIIIIIIIIIII IIII IIII
www.asprofi.pl
https://www.facebook.com/import.usa.max

ODPOWIEDZ

Wróć do „Garaż”