Most ze szperą w V6 '07 ??? - Dyfer, Dyferencjał

O mustangu i o nas

Moderatorzy: Hans, Hans

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2010-08-23, 21:23

to nie wytrzymalem i otwarlem dyfer. luz sie zwiekszyl do 0,4 (backlash), ale zęby wypracowują się jak oryginal:) dokręciłem poniona kluczem ktory pożyczyłem do 12nm na 1,7nm (tyle wyszło dla używanych łożysk), luz zmniejszył sie do ok 0,32. w trasę, i już prawie nic nie słychać. przy wymianie oleju jak nie przestanie być go słuchać całkiem, to mniejszę luz na 0,25-0,30.

grzeje się już coraz mniej, teraz po 40km można go już dotknąć, wcześniej nie dało rady.

i jeszcze taka mała ciekawostka, po 280km zaczął menda wyć w ciasnych zakrętach jak jest zimny, a to okazało się ta sprężyna która jeździ bezpośrednio po zębach (FORD TAKI PATENT WYMYŚLIŁ????). pojechałem więc na parking pojeździć 8-ki ciasno, bez obciążenia tak z 25-20min, narazie ustało - zobacze rano.

Trochę popadało więc pozwoliłem sobie na trochę, poślizg teraz to poezja, wiem gdzie wyląduje:) a i ruszanie z mokrego bez TCS całkiem inne - zbiera się a nie stoi w miejscu.



Awatar użytkownika
Ronin
Forumowicz
Posty: 261
Rejestracja: 2009-04-04, 00:25
Model: s 197
Silnik: V6 4.0
Kolor: black

Post autor: Ronin » 2010-08-24, 14:13

Jakaś fotorelacja ? ;) Opis na zasadzie zrób to sam to nie przejdzie , ale zawsze to parę informacji więcej :D

Gratulacje roboty i ciekawe jaka jest różnica na żywo w jeżdzie :)


mustang... just a dream ...

Soilworker
Młodszy Forumowicz
Posty: 65
Rejestracja: 2010-02-12, 17:33
Model: Fiesta Mustang Kit
Silnik: V6 4.0
Kolor: tomaho mówi, że nie jest szary metalik:-)
Kontakt:

Post autor: Soilworker » 2010-08-24, 14:32

caniggia,

ajakie sa koszty takiej imprezy?

Szpera kusi... tylko nie wiem czy kmnie stać na taką zabawę:-(


http://www.rustnroll.com/

www.myspace.com/disquietmetal

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2010-08-24, 15:28

pisałem kilka postów wcześniej:

t-lok 169$, gears 3.73 149$, mini installaiton kit 19$.

tylko ten mini installation kit trzeba zamienić na master z łożyskami czyli ok 80$, co
daje razem ok 1200 zl+wysyłki ok 80$+ewentualne cło... (kurna nawet nie wiedzialem ze tyle wyszlo...)

nie robiłem fotorelacji, bo dobrze fotorelacja jest tu:

http://www.americanmuscle.com/different ... stall.html

tu jest dobrze jak ustawia się pinion (1,7nm dla uzywek, 3nm dla nowych lozysk):




Soilworker
Młodszy Forumowicz
Posty: 65
Rejestracja: 2010-02-12, 17:33
Model: Fiesta Mustang Kit
Silnik: V6 4.0
Kolor: tomaho mówi, że nie jest szary metalik:-)
Kontakt:

Post autor: Soilworker » 2010-08-25, 16:40

dzięki nie wpadłem na to by poszperać:-) w temacie


http://www.rustnroll.com/

www.myspace.com/disquietmetal

Awatar użytkownika
Magic
Forumowicz
Posty: 863
Rejestracja: 2008-07-20, 20:17
Model: RTR 2012
Silnik: V6 3.7
Kolor: BLACK
Lokalizacja:: Oleśnica
Stajnia: Stajnia Dolny Śląsk
Kontakt:

Post autor: Magic » 2010-08-25, 21:13

a gdzie załatwiłeś szperę za 169 bo w większości jest ok 200

ja już się nie mogę doczekać i mam nadzieję że przed zimą załatwię bo będzie się działo...


Obrazek

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2010-08-25, 21:48

hej, napisze pozniej jak wroce od kogo kupile, ale bylo z ebaya, gk..costam sie nazywal sprzedawca.



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2010-08-26, 08:22

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... OTORS:1123

ale widze ze aktuanie gosc nic nie sprzedaje.


aktualnie jest jeden za 185:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Ford-Rac ... ccessories



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2010-08-27, 21:03

dzisiaj zmieniłem oleum, bo juz ok 500km (mialo byc 500 mil).

przy okazji musialem zdystansowac dyfer znow, bo sie wszystko ulozylo i backlash zrobil sie 0,4mm. olej zmienilem z 75w140 (lightweight shockproof) na redline 75w90, który już ma dodatek friction modifier. jak narazie z zimnego startu juz nic nie skrzypi w moście,
zobacze rano po nocy, a szpera spina nadal tak samo. widocznie do poprzedniego oleju trzeba wiecej dodatku bylo dac.

a teraz kuzwa trzeba brac sie za zawieszenie... bo kola skaczą jak się bokiem jedzie :rotfl:

już ktoś gdzieś tu ten temat przerabiał...



Awatar użytkownika
Magic
Forumowicz
Posty: 863
Rejestracja: 2008-07-20, 20:17
Model: RTR 2012
Silnik: V6 3.7
Kolor: BLACK
Lokalizacja:: Oleśnica
Stajnia: Stajnia Dolny Śląsk
Kontakt:

Post autor: Magic » 2010-08-27, 22:18

te nie kumam po co zmieniasz tak szybko olej ?? i to na 75w90 jak niby lepszy jest 75w140


Obrazek

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2010-08-27, 23:07

a niby dlaczego 140 jest lepszy? Wszystko zalezy do czego. Ja uzywalem lightweigh shockproof, ktory jest mega, a kosztuje ok 70 al/ltr i wymaga 2 butelek (tak mi wyszlo) friction modifiera, wychodzi duzo drozej niz 75w90 z dodatkiem w srodku. Motive gears wlasnie rekomendune 85w90 do swoich zebow i to byla glowna przyczyna. A zmienilem wczesniej, bo za 1000-1500km zmienie sobie znowu. A tez zdecydowaniw naa dotarciu polecaja clopaki 75w90.



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2010-08-28, 22:12

to juz dotarty, traske 200km zrobilem. Od samego poczatku bez obciazenia wydawalo mi sie ze slyszalem jakie lekkie wycie, dzisiaj zaraz jak ruszylismy, corka do mnie - tato, co tak wyje z tylu?

To juz sie lekko przestraszylem... Ale jak czytalem wczesniej po pelnym dotarciu powoli ustaje.
Jak dojechalem do krakowa mowi mi ze juz nie slychac, znaczy slychac jak kiedys, czyli sie dotarlo, choc po takiej trasce ok 110 na tempomacie zeby jeszcze nie meczyc, dojechalem ze srednim zuzyciem 8.5, czyli a trasie spalanie nie wzroslo.

Na a jak dotarte, to krakow bokiem przeszedl:) cora tylko - jeszcze - jeszcze:)

Na redline 75w90 (nie NS), rano bez zadnych odlglosow z mostu, spina bardziej plynnie, kola juz nie skacza jak wczesniej.

Teraz znowu musze sie za wal albo cos tam wziasc, bo przy 190 chce mi bude rozerwac, wczesniej tak mialem przy prawie 230. wal sie kreci zdecydowanie szybciej. Wibracje sa tez przy puszczeniu gazu ponad 170, ale nieznaczne, wczesniej bylo przy ok 200.
W tygodniu podjade do wywazenia walu, a jak nie to kupie aluminiowy.

A przelozenia 3.73 sa poprostu perfekcyjne, ciag jest jak nigdy. Na 2 biegu wczewsniej robilem 100km/h przy ok 5500rpm, teraz przy 6200, na trojce konczylem wczesniej przy 180, teraz ok 150, ale ciag za to jest mega...
W automacie to pomyslalbym o przelozeniach 4.xx, bo ma OD (w us tak zakladaja).



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2010-09-02, 22:06

mały update, jutro przeróbka UCA aby nie było wheelhop i ustawienie pinonangle, bo to raczej odpowiedzalne za drgania (chyba ze wał sam w sobie...)



Awatar użytkownika
Magic
Forumowicz
Posty: 863
Rejestracja: 2008-07-20, 20:17
Model: RTR 2012
Silnik: V6 3.7
Kolor: BLACK
Lokalizacja:: Oleśnica
Stajnia: Stajnia Dolny Śląsk
Kontakt:

Post autor: Magic » 2010-09-03, 08:35

a ja dalej pociągnę temat olei bo na americanmuscle.com jest tak notka o oleju do 7,5''

Technical Note: The 7.5" rear gears required for this Limited Slip Differential are not included. For normal driving conditions we recommend you use 75W 90 rear gear oil. This will give you the same oil weight as factory. For colder temps or race use try 75w 140.

mój angielski łapie co dziesiąte słowo ale zrozumiałem że do spokojnej jazdy zalecany 75W 90 a do ostrej 75W 140 wiec spokojnie mogę wlać od początku Royal Purple Max Gear 75w140 i spać spokojnie, bo jakoś nie chce wymieniać co parę kilometrów i testować co będzie dobre.


Obrazek

andronik
Członek Honorowy MKP
Posty: 398
Rejestracja: 2008-07-08, 10:29
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: Black Metal
Kontakt:

Post autor: andronik » 2010-09-03, 08:50

Dobrze zrozumiałeś :) Dokładnie jest napisane, że dla niższych temeratur (dyfra) i przy ściganiu się można spróbować 75w140.


Pozdrawiam,
Tomek

[color=red][size=150]Piszesz głupoty lub posty nic nie wnoszące do tematu ? ........... proszę ustaw czas ich wygaśnięcia[/size][/color]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Garaż”