rzeczywiste spalanie

O mustangu i o nas

Moderatorzy: Hans, Hans

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: rzeczywiste spalanie

Post autor: caniggia » 2013-07-02, 18:52

Uniwersalny program Ci specjalnie nie pomoże póki nie będzie dostrojony pod Twoje auto, a aż tyle aby wróciło do fabrycznego spalania też to nie pomoże nawet dostrojony pod Twoje.



Awatar użytkownika
pavlito
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1328
Rejestracja: 2008-12-21, 03:34
Model: GT 05 premium manual
Silnik: V8 4.6
Kolor: Sonic Blue

Re: rzeczywiste spalanie

Post autor: pavlito » 2013-07-02, 22:00

caniggia pisze: A nowa v6 przy takim samym stylu jazdy jak gt poprzedni spala w zasadzie podobnie, właśnie taką jadę i mam 12 w trasie
Czyli chcesz powiedzieć, że 305 KM musi zjeść tyle samo obroku, niezależnie od siodła i uprzęży...
Parę osób zapewne będzie polemizowało z Twoim wynikiem. Pamiętam jak Koral miał coś koło 6,5 przy jeździe do 110, czy 120 km/h na trasie.



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: rzeczywiste spalanie

Post autor: caniggia » 2013-07-02, 22:55

Do 110 z większością w zabudowanym do 50 to tak, albo z góry.
W trasie do 110 z większością w okolicy 90 to 8 ltr.



Awatar użytkownika
Baron
Forumowicz
Posty: 237
Rejestracja: 2012-06-04, 20:11
Model: GT Ford Perfomance
Silnik: V8 5.0
Kolor: Race Red

Re: rzeczywiste spalanie

Post autor: Baron » 2013-07-03, 12:33

caniggia pisze:Do 110 z większością w zabudowanym do 50 to tak, albo z góry.
W trasie do 110 z większością w okolicy 90 to 8 ltr.

Z tym 8l się zgadza, swego czasu jak jechałem autostrada przez praktycznie cały odcinek 200km była okropna ulewa dlatego tak w tych granicach 110 km/h jechałem i spalił 9l/100km

A jeszcze wracając to ja myśle nad takim zestawem: http://www.americanmuscle.com/airaid-in ... -11v6.html" onclick="window.open(this.href);return false;
I Nie tyle zależy mi na zmniejszeniu spalania co na poprawieniu osiągów i zdjęciu kagańca ;)



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: rzeczywiste spalanie

Post autor: caniggia » 2013-07-03, 12:43

Napisz na pw to coś Ci doradzę.



Awatar użytkownika
Koral
Forumowicz
Posty: 2277
Rejestracja: 2009-01-02, 23:49
Model: GT CS8 +500HP
Silnik: V8 4.6
Kontakt:

Re: rzeczywiste spalanie

Post autor: Koral » 2013-07-03, 13:22

pavlito pisze:
caniggia pisze: A nowa v6 przy takim samym stylu jazdy jak gt poprzedni spala w zasadzie podobnie, właśnie taką jadę i mam 12 w trasie
Czyli chcesz powiedzieć, że 305 KM musi zjeść tyle samo obroku, niezależnie od siodła i uprzęży...
Parę osób zapewne będzie polemizowało z Twoim wynikiem. Pamiętam jak Koral miał coś koło 6,5 przy jeździe do 110, czy 120 km/h na trasie.
troche przesadziles, jechalem wtedy do Was gierkówka zwężkami i momentami schodzilo mi spalanie na 6l/100km ale koniec koncem pokazywalo 7l/100km, no ale srednia nei 110 ale ok 80km/h a moze i z 75km/h

nowe V6 pala mi przy jezdzie 80% miasto 12l/100km , camaro V6 manual 11,1 6,2V8 16,2 , camaro automat 12l/100km, mustang cabrio 2013 V6 13l/100km , V8 przy takiej samej jezdzie pali 4-6l/100km wiecej

tera zprzyszedl mi natomoast cabrio Premum 2013 z Miami i komputer o dziwo pokazuje 9l/100km , podejrzewam ze to srednie spalanie przy spokojnej jezdzie ,auto widac ze prawie wcale nie mialo zamykany dach a wlascicielem byl a na 90% kobieta , wiec moze spokojnie jezdzila ,wiadomoz e w USA sa ograniczenia ,a i korki tez..
srednei spalanei 9l to jzu naprawde bdb, mi srednie wychdozi 11-13 a w trasie 9


Koral tel.+48 792-33-55-65
http://www.facebook.com/US.AutoimportKS
Obrazek

Awatar użytkownika
pavlito
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1328
Rejestracja: 2008-12-21, 03:34
Model: GT 05 premium manual
Silnik: V8 4.6
Kolor: Sonic Blue

Re: rzeczywiste spalanie

Post autor: pavlito » 2013-07-04, 23:26

koral pisze: troche przesadziles, jechalem wtedy do Was gierkówka zwężkami i momentami schodzilo mi spalanie na 6l/100km ale koniec koncem pokazywalo 7l/100km, no ale srednia nei 110 ale ok 80km/h a moze i z 75km/h
A, tak to mi na autostradzie na 30 km zwężce przy 80-90 km/h spalił 6,8 l/100 km i to GT 4,6, więc silnik starej generacji. Tylko ile tak można jechać? :]



Awatar użytkownika
Koral
Forumowicz
Posty: 2277
Rejestracja: 2009-01-02, 23:49
Model: GT CS8 +500HP
Silnik: V8 4.6
Kontakt:

Re: rzeczywiste spalanie

Post autor: Koral » 2013-07-05, 07:21

pavlito pisze:
koral pisze: troche przesadziles, jechalem wtedy do Was gierkówka zwężkami i momentami schodzilo mi spalanie na 6l/100km ale koniec koncem pokazywalo 7l/100km, no ale srednia nei 110 ale ok 80km/h a moze i z 75km/h
A, tak to mi na autostradzie na 30 km zwężce przy 80-90 km/h spalił 6,8 l/100 km i to GT 4,6, więc silnik starej generacji. Tylko ile tak można jechać? :]
no tyle ile sa zwezki i tiry sie przed Toba ciagna , ja tak wtedy mialem szybciej sie nie dalo i wynik do warszawy 7l/100km ;) GT najmneij mi spalil w trasie 8,9l/100km ale bez utrudnien w postaci zwezek czy tirow ;)


Koral tel.+48 792-33-55-65
http://www.facebook.com/US.AutoimportKS
Obrazek

Awatar użytkownika
Climber
Młodszy Forumowicz
Posty: 11
Rejestracja: 2016-07-31, 19:20
Silnik: V8 5.0
Kolor: Czarny

Re: rzeczywiste spalanie

Post autor: Climber » 2016-11-28, 23:10

Witaj!
Jestem nowym użytkownikiem Mustanga i obserwuje wypowiedzi na forum. Znalazłem ten temat bo też mnie interesuje. Mój Konik 3.7 V6 z 2011 pali przy spokojnej jeździe ok 16 litrów. Nie wiem czy to norma? wczytałem się w wypowiedźi i wspominacie coś o wgraniu softu Superchipsa i że spalanie spada. Przepraszam jeżeli moje pytanie wydaje Ci się głupie, ale napiszcie coś więcej. Gdzie można takie rzeczy montować (najlepiej południe Polski) jakie są koszty i czy to naprawdę poprawia wynik. Nie polemizuje nad taniością bo liczyłem się ze "smokiem" ale jak da się coś zrobić to chętnie. Dzięki za odpowiedź
Robert



Awatar użytkownika
pavlito
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1328
Rejestracja: 2008-12-21, 03:34
Model: GT 05 premium manual
Silnik: V8 4.6
Kolor: Sonic Blue

Re: rzeczywiste spalanie

Post autor: pavlito » 2016-11-29, 00:32

Na południu Polski w Opolu masz najlepszego tunera Mustangów Pawła vel Caniggia, czyli HD Customs.

Zdefiniuj jednak spokojną jazdę. Miasto? Korki? Mi przy spokojnej jeździe w godzinach szczytu bierze 18. Przy sztywnych łóżkach korkach bywa 24, ale to już rzadkość. Dynamiczna jazda po mieście poza godzinami szczytu to też 17-18, więc wiesz, spokojna jazda to nie wszystko.



Matt84
Forumowicz
Posty: 680
Rejestracja: 2016-03-20, 15:11
Model: 2013
Silnik: V6 3.7

Re: rzeczywiste spalanie

Post autor: Matt84 » 2016-11-29, 13:38

Cześś Climber, witamy na forum.

16 litrów to zdecydowanie za dużo, tyle to mam w mieście gdy jeżdżę dynamicznie, ten sam silnik. Teraz zimą na spokojnie: Trasa 8 (jak się zdarzy, to jest święto) do 11, Miasto 13. Średnio z 11-12. Pamiętajmy, że komputer nie pokazuje po przecinku, więc 11 to może być raczej 11,9 i tak dalej ;)



Mam konia od roku i mi wychodzi, że na spalanie największy wpływ mają koła.
W zeszłym roku przy pierwszym śniegu jadąc spokojnie miałem spalanie 7-8, nie mogłem uwierzyć i uwieczniłem to fotografią :) Teraz podobnie przy pierwszym ataku zimy, na tej samej trasie mam 9-10. Tylko wtedy miałem fabryczne koła 17, szerokość 215 i opony Energy Saver. Teraz 19, szerokość 245. W międzyczasie zrobiłem modyfikacje, które miały niby obniżać spalanie (AIRAID, program pod Pb98 u Pawła) ale nic z tego, spalanie mam ciągle o litr, dwa większe niż przed rokiem. Jedyne logiczne wyjaśnienie to koła...



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: rzeczywiste spalanie

Post autor: caniggia » 2016-11-29, 13:43

Mieszany cykl spokojnej jazdy to zdecydowanie za dużo. Ale tuning nie naprawi auta, coś musi być zepsute. Tuning obniży średnią o ok 1ltr na 98 oktanów, ale to i tak za dużo jak na v6, tyle pali moje Shelby.
A koła to oczywiście mają bardzo duże znaczenie, tak samo jak i opony. V6 nie jest królem momentu i każde obciążenie powoduje, że trzeba go więcej deptać niż np v8, gdzie tam koła specjalnego znaczenia nie mają.



Matt84
Forumowicz
Posty: 680
Rejestracja: 2016-03-20, 15:11
Model: 2013
Silnik: V6 3.7

Re: rzeczywiste spalanie

Post autor: Matt84 » 2016-11-29, 13:47

Paweł,

rozumiem, że mówisz o wynikach Climbera?

Moje są gorsze niż przed rokiem, ale ciągle normalne moim zdaniem...



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: rzeczywiste spalanie

Post autor: caniggia » 2016-11-29, 14:27

Matt84 pisze:Paweł,

rozumiem, że mówisz o wynikach Climbera?

Moje są gorsze niż przed rokiem, ale ciągle normalne moim zdaniem...
Tak, o jego mówię. Ale co mnie zastanawia innego, zauważam, że one z czasem więcej palą i co gorsza, mają mniejszą moc. Mierzyłem kilka dni temu po roku jednego, jak rok temu miał 340 koni, to teraz pokazało 310. Na tą chwilę przychodzi mi na myśl tylko jedno, rozrząd bez hydroregulatorów.



Matt84
Forumowicz
Posty: 680
Rejestracja: 2016-03-20, 15:11
Model: 2013
Silnik: V6 3.7

Re: rzeczywiste spalanie

Post autor: Matt84 » 2016-11-29, 15:15

A jak jest program na 98 i ktoś wlewa 95 albo słabej jakości 98 przez jakiś czas, to po wlaniu dobrej 98 program wróci do początkowych wartości? Nie jest tak, że komputer w końcu na stałe zmieni ustawienia na bezpieczniejsze/fabryczne i program pójdzie w las?

Jeszcze świece mi przychodzą do głowy.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Garaż”