Most ze szperą w V6 '07 ??? - Dyfer, Dyferencjał

O mustangu i o nas

Moderatorzy: Hans, Hans

Awatar użytkownika
frog
Młodszy Forumowicz
Posty: 17
Rejestracja: 2009-10-07, 15:06
Model: 2007
Silnik: V6 3.8
Kolor: Silver
Kontakt:

Most ze szperą w V6 '07 ??? - Dyfer, Dyferencjał

Post autor: frog » 2009-10-11, 09:53

Jak wiadomo 4.0 V6 pozbawiony jest jakiejkolwiek blokady dyfru i najczęściej ślizga się prawe koło... Potrzebne mi to przede wszystkim do latania bokami (driftu)

Macie jakieś doświadczenie w przeróbkach? Nie chcę zaspawać mostu, żeby się dało normalnie jeździć... Potrzebna mi jakaś 15-30% szperka.

- można kupić jakiś tuningowy most?
- może w GT jest szpera i da się ją przeszczepić?
- ???

Panowie, jak najlepiej poradzić sobie z tematem?
z góry dziękuję za pomoc.


... im szybciej jadę Tym widzę wyraźniej!

kaes
Forumowicz
Posty: 814
Rejestracja: 2008-11-05, 13:13
Model: 2007
Silnik: V6 4.0
Kolor: czarny, chwilowo bez pasów
Kontakt:

Post autor: kaes » 2009-10-11, 10:38

szpery nie są takie drogie strasznie
http://www.americanmuscle.com/ford-28spline-75-lsd.html
http://www.americanmuscle.com/ford-31spline-88-lsd.html
http://www.americanmuscle.com/ford-31sp ... ndisc.html

Przy okazji (zaoszczędzisz na robociznie bo to grzebanie w tym samym miejscu) warto pomyśleć o:
http://www.americanmuscle.com/05-07-mustang-gears.html


CS6 Progress bar
[||||||||||||||||||--------------------------------] 36%

Obrazek

kuczko
Forumowicz
Posty: 129
Rejestracja: 2008-10-08, 15:13
Model: V6 2005
Silnik: V6 4.0
Kolor: Srebrny
Kontakt:

Post autor: kuczko » 2009-10-12, 11:06

Mirek (MIRMAL) wstawiał do swojego V6 szperę, zapytaj go ;)



Awatar użytkownika
Darenty
Forumowicz
Posty: 488
Rejestracja: 2008-12-16, 16:02
Model: S197 GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: Satin Silver Metallic
Lokalizacja:: Przemyśl

Post autor: Darenty » 2009-10-13, 14:03

Filozofi wielkiej w zasadzie nie ma.. :)
Załóżmy, że chcesz LSD takie jak w wersjach GT.. Kupujesz nowy mechanizm różnicowy z owym pożądanym uslizgiem :)
np. ten http://www.americanmuscle.com/ford-31sp ... ndisc.html
Do tego potrzebujesz nowych półosi (V6 mają wielokiln na 21 rówków), posiadających 31 rówków na wieloklinie :)
np. takie http://www.steeda.com/products/superior ... e_kits.php
W tym przykładowym zestawie półosi masz już nowe symeringi i łożyska więc niemusisz ich kupować - gdybyś nie miał - kupił inne półosie i niebyło ich w komplecie warto dokupić np. na RockAuto i wymienić :)
Będziesz potrzebował nowego, konkretnego oleju do juz przerobionego dyfra, żeby go niezarżnać ;) Polecam Royal Purple MaxGear 75W-140 (zawiera modyfikator GL-5 chroniący i wymagany dla tej szpery :) ) - trzeba Ci go 2 litry :)
Umm.. no jak masz wersje V6 z ABS'em to jeszcze tylko z starych półosi ściagasz "na gorąco" pierścienie ABS i przekładasz na nowe lub kupujesz nowe pierścienie i zakładasz na nowe półosie (zakładamy też na gorąco :) )
No i masz gotowe LSD - wyjeżdżasz na drogę , TCF OFF i lecisz :)
No i pewnie w krótkim czasie okaże się, że sprzęgło Ci się rozleciało bo V6 ma je słabsze niż GT :P - więc wymianka na jakieś zdecydowanie mocniejsze od stock'owego zalecane - no ale to już w praktyce zobaczysz bo nie wiem jak bardzo chcesz dawać po garach :hyhy:


You can never have too much power, just not enough traction.

Delfinnn
Forumowicz
Posty: 161
Rejestracja: 2009-08-11, 15:50
Model: BYŁ Mustang 01'
Silnik: V6 3.8
Kolor: Czarny

Post autor: Delfinnn » 2010-04-16, 09:59

Że tak odświeżę i spytam. W 2001 V6 są ośki 28 i dyfer 7.5" tak? Chce kupić zwykłą szperę do V6 np. taką http://www.americanmuscle.com/ford-28spline-75-lsd.html Osiek nie trzeba wymieniać prawda? A jak z przełożeniami, wymagane jest 3.73 i wyżej?

A teraz drugi aspekt. Czy żeby założyć szperę od V8 czyli 8.8" to wystarczy zmienić na ośki 31 8.8", założyć szperę 8.8" i wszystko git. Żadnych dodatkowych modyfikacji?

Pozdrawiam



Delfinnn
Forumowicz
Posty: 161
Rejestracja: 2009-08-11, 15:50
Model: BYŁ Mustang 01'
Silnik: V6 3.8
Kolor: Czarny

Post autor: Delfinnn » 2010-04-21, 15:12

Nikt nic nie wie?



Awatar użytkownika
RAFAŁ (GROSZEK)
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2451
Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
Model: był SN95 jest GT2011
Silnik: V8 5.0
Kolor: SREBRNY

Post autor: RAFAŁ (GROSZEK) » 2010-04-21, 22:55

Delfinnn pisze:Że tak odświeżę i spytam. W 2001 V6 są ośki 28 i dyfer 7.5" tak? Chce kupić zwykłą szperę do V6 np. taką http://www.americanmuscle...ine-75-lsd.html Osiek nie trzeba wymieniać prawda? A jak z przełożeniami, wymagane jest 3.73 i wyżej?
kupujesz szperę i wymieniasz przełożenie zostaje ze starego czyli przekładasz zębatki
chyba że chcesz sobie zmienić przełożenie to kupujesz dodatkowo inne

Delfinnn pisze:A teraz drugi aspekt. Czy żeby założyć szperę od V8 czyli 8.8" to wystarczy zmienić na ośki 31 8.8", założyć szperę 8.8" i wszystko git. Żadnych dodatkowych modyfikacji?
chyba inne łożyska są a reszta zosataje



Awatar użytkownika
pudel
Forumowicz
Posty: 1406
Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
Model: 2002 V6,2007 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: Szary metalik & Torch red
Kontakt:

Post autor: pudel » 2010-04-21, 23:05

Przeczytaj ten temat to taka alternatywa...

http://www.miracerros.com/mustang/axle.htm


GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....

Delfinnn
Forumowicz
Posty: 161
Rejestracja: 2009-08-11, 15:50
Model: BYŁ Mustang 01'
Silnik: V6 3.8
Kolor: Czarny

Post autor: Delfinnn » 2010-04-22, 00:43

Ok wielkie dzięki ;) Jednak zostanę chyba przy seryjnym moście i dołożę, tylko T-LOKa.



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2010-07-29, 22:53

ja właśnie zamówiłem t-lok do v6 na 7.5 most, v6 ma 28 zebow oski, nie trzeba zmieniac, do tego przelozenie 3.73 i mini kit instalacyjny ktory zawiera nowe uszczelki, nakretki, podkladki do ustawiania,
nie zawiera łożysk, ale tych nie będę zmieniał, bo dopiero 40kkm.

t-lok 169$, gears 3.73 149$, mini installaiton kit 19$.

to tego za jednym razem jeszcze shifter inny, bo oryg mnie do pasji doprowadza... 150$

teraz tylko czekac...



Awatar użytkownika
pudel
Forumowicz
Posty: 1406
Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
Model: 2002 V6,2007 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: Szary metalik & Torch red
Kontakt:

Post autor: pudel » 2010-07-30, 10:00

caniggia, ja tez planuje zmiane przelozenia tylko ze wszyscy mowia ze skomplikowane i odradzaja ;/


GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....

Awatar użytkownika
mrjackson
Forumowicz
Posty: 322
Rejestracja: 2010-03-26, 17:42
Model: GT 05 +Kompressor
Silnik: V8 4.6
Kolor: Tungsten grey + Carbon
Kontakt:

Post autor: mrjackson » 2010-07-30, 10:31

pudel pisze:caniggia, ja tez planuje zmiane przelozenia tylko ze wszyscy mowia ze skomplikowane i odradzaja ;/
ee ja znam kolegę (Horse też niedawno go poznał), który wsadził szpere 30% do v6 2005 + , niestety kolegi Marcina nie ma na forum, ale jak będę na cargo to zapytam go o szczegóły..
Natomiast z tego co pamiętam, to mówił, że sam sobie to wsadził i nie było z tym większych problemów...



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2010-07-30, 12:11

pudel pisze:caniggia, ja tez planuje zmiane przelozenia tylko ze wszyscy mowia ze skomplikowane i odradzaja ;/
w u nas nie ma specalistow ktorzy to potrafia zrobic. temat sie rozbija o ustawienie luzu poprzecznego pomiedzi pinion a ring gear, to akurat latwa sprawa, trudniejsza jest ustawienie wzdluzne pinon gear tak aby zeby braly w konkretnym miejscu.

dlatego przy demontazu oryginalu, trzeba nasmarowac kolorowa pasta ring gear, i zrobic odcisk, zrobic fotke, potem nowy ustawic w tym samym miejscu.

trzeba miec troche narzedzi, pod domem na parkingu tego sie nie zrobi.

a odnosnie procentó, wie ktos ile t-lok fordowski ma? o ile to siw wogole jakos w tego typu szperze podaje. wyczytalem ze im wiecej gazu tym mocniej sie zakleszcza, bez obciazenia moze dzialac nawet jak open diff, zobaczy sie w praktyce...



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2010-08-14, 10:07

znalazłem t-kol na bias od 1,6-do 2:1, czyli od 25 do 40% około.

graty już są, teraz mentalne przygotowanie i trzeba cały wolny dzień znaleść...



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2010-08-22, 10:09

zamontowane. montaz zajal 1,5dnia, roboty bardzo duzo, trzeba kupic master installation kit z łożyskami, bo może się zdarzyć że któregoś łożyska nie będzie się dało zdjąć, jak u mnie. wkładanie/wyjmowanie chyba z 15-20 razy aż uzyskałem odpowiedni luz, zawsze najpierw ustawiać odpowiedni backlash zanim bedzie się sprawadzać jak wygląda pattern.
Cyrk jest z dokręceniem na końcu nakrętki od wałka atakującego (pinion), bo trzeba mieć klucz dynamometryczny który ma na skali 2-3NM (2NM dla używanych łożysk - 3NM dla nowych), którego to nie miałem i zrobiłem na czuja.

aktualnie auto bardziej stabilnie trzyma się drogi w koleinach (ciekawa sprawa), możliwości nowych przełożeń jeszczcze nie sprawadzałem, bo docierać trzeba ok 500 mil.

jest jakieś minimalne szumienie (wycie, czy jęczenie) powyżej 60kmh, mało słyszalne w momencie gdy się minimalnie doda gazu, albo lekko hamuje silnikiem, im szybciej się jedzie, tym zmienia się częstotliwość, po 80km coraz mniej słychać.

Powody z jakich to może się dziać

1. źle dobrana podkładka na wale atakującym (raczej nie - gdyby tak, to zawsze w jednym przedziale się to dzieje)
2. źle dociągnięta nakrętka na pinion, tzw preload (mozliwe)
3. ring, pinion z Motive - (całkiem możliwe - dużo ludzi pisze że motive są głośniejsze).

zobaczę po 500 milach jak będę zmieniał olej co się będzie działo i jaki pattern wyszedł i backlash.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Garaż”