Hamownia 2 - Virtual Dyno

O mustangu i o nas

Moderatorzy: Hans, Hans

ODPOWIEDZ
caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Hamownia 2 - Virtual Dyno

Post autor: caniggia » 2012-06-24, 15:41

Zakładam nowy, bo oryginalny zamknięty, a ten będzie traktował o czymś trochę innym.

Jak ktoś nie chce wydawać kasiory na hamownię, polecam szczerze ten program:

http://www.bradbarnhill.com/projects/VirtualDyno/" onclick="window.open(this.href);return false;

Działa na zasadzie takiej, że trzeba zrobić loga z jazdy na 3 biegu od np 1000 rpm do odcinki z butem w podłodze, logować trzeba RPM, TPS i Time. Można np scanXL, sct i wiele innych. Najlepiej nie logować więcej parametrów, aby częstotliwość była jak największa.

Wynik dla takiej samej konfiguracji auta, z tym, że log zapisany miałem jeszcze gdy pow 6000 rpm miałem nie wystrojone, dlatego spada, ale przy 6k moc jest taka sama, moment taki sam.

W załączniu wynik w korekcji Dynojet, czyli to co widzicie w US w RWHP, jak widać jest taki sam jak Maha RWHP, znalazłem również przelicznik aby liczyć moc na silniku wg Maha czy drogowej, bo te pokazują podobnie, trzeba wstawić custom o wartości 1.385(dla manuala lub 1.45 dla automata) oraz ustawić temperatury po SAE, smoothing 2, wynik wyświetlony będzie jak w DIN z Maha czy drogowej. Przelicznik działa dla mojego samochodu, myślę, ze dla każdego będzie inny, gdyż program oryginalnie nie mierzy oporów, tylko czyste RWHP.

Przelicznik aby pokazało w RWHP wg macha - 1.16, wydaje mi się, że to podobne wyniki jak RWHP z US, a przynajmniej blisko.

Jak przelicznik na silnik jest w zasadzie ważny dla manuala, tak dla porównań z mocami z US RWHP wg dynojest jest bardzo trafne.

W przypadku manuala jest pomylone przełożenie dla 3 biegu, w moim ma być 1,32 a było wpisane 1.33, aby wyedytować te wartości,
trzeba skopiować plik samochodu XML
C:\Users\userneme\AppData\Roaming\Virtual Dyno\Cars\Ford\MustangMustang_GT_05-09.xml
do
C:\Users\username\AppData\Roaming\Virtual Dyno\Cars\Custom\Mustang\MustangMustang_GT_05-09.xml
i tam otworzyć go w notatniku i zmienić odpowiednie wartości.

Dodatkowo trzeba znać wagę, Mustang w 2 osoby po ok75-80kg na ćwiartce baku waży 1760kg, mozemy to wpisać w car weight i w occ 0, albo 1582 fabryczna waga+occ XXX.

Dodatkowo potrzeba jest znania wysokości opony, polecam zmierzyć na żywo, bo opona jest ugięta i w rzeczywistości jest mniejsza niż
z wymiarówki.

Dokładność jest niesamowita, od dzisiaj używam tego do strojenia, bo przynajmniej do tego nadaje się perfekt, czyli do pokazania różnicy, ciekaw jestem jakie będą różnice do mojej drogowej jak skończę adaptacje z motocyklowej.
Znacznie ułatwia sprawę w strojeniu bez męczenia auta, bez żmudnego analizowanie logów z pomiarów na drodze.


To do zabawy:)


oooo, takiego wam wstawię załączniki:( przekroczono maksymalną przestrzeń na dysku zajmowaną przez załączniki),
może moderator/administrator coś z tym zrobi?

tymczasowo wrzuciłem na swój:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony 2013-03-22, 13:48 przez caniggia, łącznie zmieniany 14 razy.



Awatar użytkownika
Kamil
Forumowicz
Posty: 228
Rejestracja: 2010-05-22, 16:45
Model: 3.0d

Re: Hamownia 2 - Virtual Dyno

Post autor: Kamil » 2012-06-24, 16:16

Na XP i chyba Vista trzeba troszkę w inne foldery wejść ;), tak więc jakby ktoś szukał i nie mógł znaleźć niech od razu wyszuka folder chociażby Virtual Dyno :).

Załącznik wrzuć na serwer typu sendspace czy coś takiego :).


Obrazek
dubi dubi duba, dubi dubi duba... agent Pe!

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Hamownia 2 - Virtual Dyno

Post autor: caniggia » 2012-06-24, 20:16

Wrzuciłem tymczasowo na swój serwer.



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Hamownia 2 - Virtual Dyno

Post autor: caniggia » 2012-07-01, 19:25

Trochę zabawy i testów tego programiku w moim temacie, wynika, że jest bardzo dokładny gdy skalibrujemy go przynajmniej jednym pomiarem na hamowni aby mieć przelicznik na moc na silniku.

viewtopic.php?f=85&t=3615&start=141" onclick="window.open(this.href);return false;



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Hamownia 2 - Virtual Dyno

Post autor: caniggia » 2013-04-17, 10:10

Jak zrobić pomiar z SCT:

Potrzebny jest program

http://sctflash.com/LiveLink.php" onclick="window.open(this.href);return false;

1. Nacisnąć przycisk Comm, tam check communication, jak się połączy, to dalej.
2. Zakładka Vehicle, tam use detected conf... i na dole jak pierwszy raz się łączymy validate all pid in list, jak drugi, może być use previous...
3. Zakładka list, tu musimy znaleść pidy RPM oraz throttle angle actual, throttle position absolute
4. Nacisnąć przycisk w prawym dolnym rogu Configure Datalog
5. Jesteśmy na zakładce View, jadąc na 3 biegu ok 1000 rpm wciskamy przycisk po lewej Start Data logging i jak wykresy zaczną pracować, pedał w podłogę i tak do odcinki, albo ciut przed nią ściągamy nogę z gazu, jak zwolni aby było bezpiecznie wciskamy Stop data logging.
6. w czasie przed walnięciem w dechę i po do zapisania logu oprócz samego pomiaru nie naciskamy gazu do dechy.
7. Przycisk save all zapisuje log.

Podobnie można robić w Predatorze, ScanXL (tania podłączówka do tego jest jak ktoś nie ma programatora) itp.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Garaż”