Jak ktoś nie chce wydawać kasiory na hamownię, polecam szczerze ten program:
http://www.bradbarnhill.com/projects/VirtualDyno/" onclick="window.open(this.href);return false;
Działa na zasadzie takiej, że trzeba zrobić loga z jazdy na 3 biegu od np 1000 rpm do odcinki z butem w podłodze, logować trzeba RPM, TPS i Time. Można np scanXL, sct i wiele innych. Najlepiej nie logować więcej parametrów, aby częstotliwość była jak największa.
Wynik dla takiej samej konfiguracji auta, z tym, że log zapisany miałem jeszcze gdy pow 6000 rpm miałem nie wystrojone, dlatego spada, ale przy 6k moc jest taka sama, moment taki sam.
W załączniu wynik w korekcji Dynojet, czyli to co widzicie w US w RWHP, jak widać jest taki sam jak Maha RWHP, znalazłem również przelicznik aby liczyć moc na silniku wg Maha czy drogowej, bo te pokazują podobnie, trzeba wstawić custom o wartości 1.385(dla manuala lub 1.45 dla automata) oraz ustawić temperatury po SAE, smoothing 2, wynik wyświetlony będzie jak w DIN z Maha czy drogowej. Przelicznik działa dla mojego samochodu, myślę, ze dla każdego będzie inny, gdyż program oryginalnie nie mierzy oporów, tylko czyste RWHP.
Przelicznik aby pokazało w RWHP wg macha - 1.16, wydaje mi się, że to podobne wyniki jak RWHP z US, a przynajmniej blisko.
Jak przelicznik na silnik jest w zasadzie ważny dla manuala, tak dla porównań z mocami z US RWHP wg dynojest jest bardzo trafne.
W przypadku manuala jest pomylone przełożenie dla 3 biegu, w moim ma być 1,32 a było wpisane 1.33, aby wyedytować te wartości,
trzeba skopiować plik samochodu XML
C:\Users\userneme\AppData\Roaming\Virtual Dyno\Cars\Ford\MustangMustang_GT_05-09.xml
do
C:\Users\username\AppData\Roaming\Virtual Dyno\Cars\Custom\Mustang\MustangMustang_GT_05-09.xml
i tam otworzyć go w notatniku i zmienić odpowiednie wartości.
Dodatkowo trzeba znać wagę, Mustang w 2 osoby po ok75-80kg na ćwiartce baku waży 1760kg, mozemy to wpisać w car weight i w occ 0, albo 1582 fabryczna waga+occ XXX.
Dodatkowo potrzeba jest znania wysokości opony, polecam zmierzyć na żywo, bo opona jest ugięta i w rzeczywistości jest mniejsza niż
z wymiarówki.
Dokładność jest niesamowita, od dzisiaj używam tego do strojenia, bo przynajmniej do tego nadaje się perfekt, czyli do pokazania różnicy, ciekaw jestem jakie będą różnice do mojej drogowej jak skończę adaptacje z motocyklowej.
Znacznie ułatwia sprawę w strojeniu bez męczenia auta, bez żmudnego analizowanie logów z pomiarów na drodze.
To do zabawy:)
oooo, takiego wam wstawię załączniki:( przekroczono maksymalną przestrzeń na dysku zajmowaną przez załączniki),
może moderator/administrator coś z tym zrobi?
tymczasowo wrzuciłem na swój:


