Akumulator

O mustangu i o nas

Moderatorzy: Hans, Hans

ODPOWIEDZ
cyba
Posty: 3
Rejestracja: 2009-05-14, 17:54
Kontakt:

Post autor: cyba » 2009-05-14, 18:34

No pięęękny - wydaje mi się, że jeszcze ładniej prezentowałby się z Optimą 50Ah 815A ;-).


Obrazek

Przy okazji - odporny na wysokie temperatury, znosi dobrze głębokie rozładowanie no i potężny prąd rozruchu z małej - zalecanej przez producenta pojemności (50Ah 815A).



Awatar użytkownika
RedHornet
Forumowicz
Posty: 448
Rejestracja: 2008-07-10, 23:15
Model: Mustang GT
Kolor: RedHornet

Post autor: RedHornet » 2009-05-15, 07:12

cyba pisze:No pięęękny - wydaje mi się, że jeszcze ładniej prezentowałby się z Optimą 50Ah 815A ;-).


Obrazek

Przy okazji - odporny na wysokie temperatury, znosi dobrze głębokie rozładowanie no i potężny prąd rozruchu z małej - zalecanej przez producenta pojemności (50Ah 815A).
Tez tak myślę i planuje taki jak obecny się zajedzie - na razie centra daje radę drugi sezon ;)


[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89

cyba
Posty: 3
Rejestracja: 2009-05-14, 17:54
Kontakt:

Post autor: cyba » 2009-05-15, 07:23

Odpukuję w niemalowane - niech Ci centra służy jak najdłużej a jak już padnie to zapraszam po Optimę. Z tych akumulatorów klienci są niezadowoleni tylko raz - płacąc za nie ;).



robson
Młodszy Forumowicz
Posty: 10
Rejestracja: 2009-02-18, 20:19
Model: v6 2006
Silnik: V6 3.8
Kolor: Szalony czarny

Post autor: robson » 2009-05-16, 15:09

optima jest przereklamowana i nadaje sie do d..... tak jak dzisiejsze mercedesy płacisz za nie słono a warte tyle samo co optima.



egonw3
Forumowicz
Posty: 131
Rejestracja: 2008-07-19, 12:54
Model: Mustang GT Bullitt '08
Silnik: V6 4.0
Kolor: highland green

Post autor: egonw3 » 2009-05-16, 22:35

Zaletą optimy jest dobry prąd rozruchowy z niewielkiej pojemności. Gdybyście budowali samochód do wyścigów/rajdów i zależałoby Wam na zmniejszeniu masy, wchodzenie w takie rozwiązania ma sens. Ale skoro znacznie mniejszy prąd wystarcza do odpalenia silnika, czy skorzystasz z tych 800A? Wątpię... A co do odporności na głębokie rozładowanie - to nadal jest akumulator ołowiowy, tylko płaskie cele zastąpiono cylindrycznymi....



Awatar użytkownika
Mały1973
Forumowicz
Posty: 688
Rejestracja: 2009-02-23, 12:32
Model: Mustang Mach I 1971
Silnik: inny V8
Kolor: Medium Blue Metallic
Kontakt:

Post autor: Mały1973 » 2009-05-16, 23:31

I tutaj kolego "egon" zupełnie się mylisz bo budujać samochód do wyścigów faktycznie zależy Ci na masie auta i optima zupełnie nie pasuje do tej teorii ponieważ pomimo swoich niewielkich rozmiarów charakteryzuje się duża masą ! Miałem taką optimę w swoim mustangu tylko że 1050 i w porównaniu ze zwykłym aku o tych samych wymiarach to żelowa optima była dużo cięższa.
Może i płaskie cele zastąpiono cylindrycznymi z tym, że w nich jest żel...


- Ford Mustang Mach I 429
- Chevy Camaro Z/28 LS1
- Chrysler Voyager III CRD
- Pontiac Trans Am GTA
- Buick Electra 1971 455
- Pontiac Grand Prix Seventh Generation

cyba
Posty: 3
Rejestracja: 2009-05-14, 17:54
Kontakt:

Post autor: cyba » 2009-05-17, 07:47

robson pisze:optima jest przereklamowana i nadaje sie do d..... tak jak dzisiejsze mercedesy płacisz za nie słono a warte tyle samo co optima.
Robson przesadziłeś trochę z tym pesymizmem. Owszem, w dzisiejszych czasach jakość wszystkiego uległa degradacji ale bądź realistą - znajdź inny, na prawdę dobry akumulator.

Optima faktycznie do najlżejszych nie należy ale weźcie pod uwagę jej cechy:

1. Przez to, że jest w stanie dać duży prąd rozruchowy z małej pojemności, można zastosować jeszcze mniejszy gabarytowo akumulator a co za tym idzie - lżejszy i mniejszy.

2. Dalej ciągnąc budowę pod wyścigi/rajdy itp - ten akumulator jest odporny na wstrząsy oraz wyższą temperaturę i tutaj wygrywa z tradycyjnymi.

3. Pewnie, że można zastosować zwykły "kwas" 600A (większy nie zmieści się bądź będzie niedoładowany). Tylko... jak macie 4 litry pod maską albo i więcej, to powiecie potem po kupnie Boscha/Varty/Centry "g...ne te akumulatory są, wystarczają tylko na 2 lata". Oczywiście, że na dwa albo i krócej gdyż są nadmiernie eksploatowane. Cały pic polega na tym, by akumulator z głową dobrać do danego pojazdu oraz w warunków, w jakich będzie eksploatowany.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Garaż”