Zakup Mustanga 1967 - proszę o pomoc
Moderator: Moderatorzy
Zakup Mustanga 1967 - proszę o pomoc
Dzień dobry Wszystkim,
na wstępie się przywitam... jestem Tomek z Pruszkowa, mam 36lat.. tyle o mnie. ;]
Razem z żoną zdecydowaliśmy, że sprzedajemy naszą flotę zabawek i czas na poważne i dostojne auto. Naszym marzeniem było i jest posiadanie Mustanga z lat 1964-1968. Jako że póki co zbieram informacje o dostępnych modelach i odszyfrowuję co znaczą tajne oznaczenia 'code' (przy okazji gdyby ktoś miał link gdzie znajdę objaśnienia to bardzo proszę o udostępnienie), wiemy na tą chwilę tyle że na pewno chcielibyśmy auto z silnikiem V8. Typ nadwozia nie ma znaczenia. Nie mamy zbyt wielkich funduszy (30-40tyś.zł) co od razu zawęża poszukiwania do modelu do odrestaurowania.
Z czasem odbudowy nam się nie spieszy, ma to dostarczyć przyjemności (choć pewnie będą chwile złości). Mam też własny garaż, masę narzędzi (blacharskich również) więc odbudowa głównie we własnym zakresie co na pewno rzutować będzie na obniżenie kosztów do niezbędnych wydatków.
Prosiłbym Was o pomoc i rady czym się kierować przy wyborze i zakupie ? (tematy na forum czytam od tygodnia oraz inne materiały w internecie)
Na początku przeglądania ofert wpadło nam w oko to ogłoszenie: http://www.california-classic-cars.com/ ... 119&sold=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Cena dość atrakcyjna chyba... Odszyfrowałem też, że oryginalnie powinien tam być silnik R6 a jest V8?
Co znawcy sądzą o tym egzemplarzu? Warto pociągnąć temat czy sobie darować?
Przepraszam za masę pytań ale jako laik i żółtodziób nie chcę wdepnąć w kupę
Serdecznie pozdrawiam
Tomek
na wstępie się przywitam... jestem Tomek z Pruszkowa, mam 36lat.. tyle o mnie. ;]
Razem z żoną zdecydowaliśmy, że sprzedajemy naszą flotę zabawek i czas na poważne i dostojne auto. Naszym marzeniem było i jest posiadanie Mustanga z lat 1964-1968. Jako że póki co zbieram informacje o dostępnych modelach i odszyfrowuję co znaczą tajne oznaczenia 'code' (przy okazji gdyby ktoś miał link gdzie znajdę objaśnienia to bardzo proszę o udostępnienie), wiemy na tą chwilę tyle że na pewno chcielibyśmy auto z silnikiem V8. Typ nadwozia nie ma znaczenia. Nie mamy zbyt wielkich funduszy (30-40tyś.zł) co od razu zawęża poszukiwania do modelu do odrestaurowania.
Z czasem odbudowy nam się nie spieszy, ma to dostarczyć przyjemności (choć pewnie będą chwile złości). Mam też własny garaż, masę narzędzi (blacharskich również) więc odbudowa głównie we własnym zakresie co na pewno rzutować będzie na obniżenie kosztów do niezbędnych wydatków.
Prosiłbym Was o pomoc i rady czym się kierować przy wyborze i zakupie ? (tematy na forum czytam od tygodnia oraz inne materiały w internecie)
Na początku przeglądania ofert wpadło nam w oko to ogłoszenie: http://www.california-classic-cars.com/ ... 119&sold=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Cena dość atrakcyjna chyba... Odszyfrowałem też, że oryginalnie powinien tam być silnik R6 a jest V8?
Co znawcy sądzą o tym egzemplarzu? Warto pociągnąć temat czy sobie darować?
Przepraszam za masę pytań ale jako laik i żółtodziób nie chcę wdepnąć w kupę
Serdecznie pozdrawiam
Tomek
- anbr64
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 811
- Rejestracja: 2012-06-13, 20:40
- Model: convertible 68
- Silnik: inny V8
- Kolor: Tahoe Turquoise
- Lokalizacja:: Ząbki
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Re: Zakup Mustanga 1967 - proszę o pomoc
Czesc. Tu masz linka do dekodera http://www.vintage-mustang.com/topics/d ... ecode.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Straszny strucel z tego auta. Jak na kupejke w takim stanie I do tego nie oryginalna to odpuść. Wpadnij do Nadarzyna na nasze stoisko to pogadasz I coś zobaczysz.
viewforum.php?f=46" onclick="window.open(this.href);return false; to link do naszej klubowej galerii. Popatrz na historie odbudowy I bedziesz wiedział z czym walczysz.
Cierpliwości
Pozdrawiam Andi
Straszny strucel z tego auta. Jak na kupejke w takim stanie I do tego nie oryginalna to odpuść. Wpadnij do Nadarzyna na nasze stoisko to pogadasz I coś zobaczysz.
viewforum.php?f=46" onclick="window.open(this.href);return false; to link do naszej klubowej galerii. Popatrz na historie odbudowy I bedziesz wiedział z czym walczysz.
Cierpliwości
Pozdrawiam Andi
68 Convertible 289 V8
71 MACH1 351C 4V
71 MACH1 351C 4V
- Pavulon_
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 2168
- Rejestracja: 2008-08-17, 22:22
- Model: 1965 Convertible
- Silnik: inny V8
- Kolor: Prairie Bronze
- Lokalizacja:: Poznań
- Stajnia: Stajnia Wielkopolska
Re: Zakup Mustanga 1967 - proszę o pomoc
Czołem Tomek, witamy na forum MKP
Przeczytaj ten wątek: viewtopic.php?f=27&t=309
Jest z przed paru lat i trzeba go uzupełnić ale na początek daje sporo informacji. Andi dobrze pisze - wpadnij na targi do Nadarzyna, będzie kilka aut i full luda do pogadania. Dowiesz się masę rzeczy.
Dobrze odszyfrowałeś że auto z ogłoszenia to oryginalnie silnik R6, takie auta na starcie odpuść, no chyba że będą w dużo lepszym stanie a konwersja na V8 poprawnie przeprowadzona. Chociaż raczej napewno jest to czynnik który później obniża wartość auta.
W Twoim budżecie startowym (bo zakładam że nie jest docelowy) spokojnie kupisz Coupe z roczników 65-68 i jeszcze zdążysz się nacieszyć zanim zaczniesz renowację. W USA jest największy wybór ale czasem można upolować w Polsce czy Europie egzemplarz który akurat ktoś chce sprzedać a włożył w niego sporo pracy i kasy. Takie rozwiązanie ma tą zaletę że nie dochodzą koszty transportu, opłat, pośrednictwa w załatwieniu formalności itp. Oczywiście coś za coś. Pytanie czy masz na tyle sprecyzowane oczekiwania co do auta że musisz szukać za oceanem.
Z pierwszego posta wnioskuję że podchodzisz chłodno do tematu, pytasz a to najważniejsze. Nie wchodzisz na forum z problemem po zakupie tylko przed. To zaleta. Wykorzystaj to. Pytaj, oglądaj, czytaj, wpadnij na targi, warto.
Powodzenia!
Przeczytaj ten wątek: viewtopic.php?f=27&t=309
Jest z przed paru lat i trzeba go uzupełnić ale na początek daje sporo informacji. Andi dobrze pisze - wpadnij na targi do Nadarzyna, będzie kilka aut i full luda do pogadania. Dowiesz się masę rzeczy.
Dobrze odszyfrowałeś że auto z ogłoszenia to oryginalnie silnik R6, takie auta na starcie odpuść, no chyba że będą w dużo lepszym stanie a konwersja na V8 poprawnie przeprowadzona. Chociaż raczej napewno jest to czynnik który później obniża wartość auta.
W Twoim budżecie startowym (bo zakładam że nie jest docelowy) spokojnie kupisz Coupe z roczników 65-68 i jeszcze zdążysz się nacieszyć zanim zaczniesz renowację. W USA jest największy wybór ale czasem można upolować w Polsce czy Europie egzemplarz który akurat ktoś chce sprzedać a włożył w niego sporo pracy i kasy. Takie rozwiązanie ma tą zaletę że nie dochodzą koszty transportu, opłat, pośrednictwa w załatwieniu formalności itp. Oczywiście coś za coś. Pytanie czy masz na tyle sprecyzowane oczekiwania co do auta że musisz szukać za oceanem.
Z pierwszego posta wnioskuję że podchodzisz chłodno do tematu, pytasz a to najważniejsze. Nie wchodzisz na forum z problemem po zakupie tylko przed. To zaleta. Wykorzystaj to. Pytaj, oglądaj, czytaj, wpadnij na targi, warto.
Powodzenia!
- MAX
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 2810
- Rejestracja: 2009-10-15, 21:52
- Model: Fastback GT V8 68
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Blue & Black
- Lokalizacja:: Wieliczka
- Stajnia: Stajnia Małopolska
- Kontakt:
Re: Zakup Mustanga 1967 - proszę o pomoc
Wklejam tak na szybko
tel 504 266 504
As-PROFI
IMPORTUJEMY MARZENIA
Zrealizowane marzenia: IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII IIII IIII
www.asprofi.pl
https://www.facebook.com/import.usa.max
As-PROFI
IMPORTUJEMY MARZENIA
Zrealizowane marzenia: IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII IIII IIII
www.asprofi.pl
https://www.facebook.com/import.usa.max
- MAX
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 2810
- Rejestracja: 2009-10-15, 21:52
- Model: Fastback GT V8 68
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Blue & Black
- Lokalizacja:: Wieliczka
- Stajnia: Stajnia Małopolska
- Kontakt:
Re: Zakup Mustanga 1967 - proszę o pomoc
Kod odnosi się do piątego znaku VIN w samochodzie, i oznacza rodzaj ( typ) silnika pojazdu jaki został wyposażony w momencie opuszczenia fabryki.
Najbardziej powszechne są C i A, z których oba odnoszą się do 289 cu z 4,7-litrowym silnikiem V8 z dwu- lub cztero gardzielowy gaźnikiem .
Może ta tabela będzie bardziej przejrzysta
Najbardziej powszechne są C i A, z których oba odnoszą się do 289 cu z 4,7-litrowym silnikiem V8 z dwu- lub cztero gardzielowy gaźnikiem .
Może ta tabela będzie bardziej przejrzysta
tel 504 266 504
As-PROFI
IMPORTUJEMY MARZENIA
Zrealizowane marzenia: IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII IIII IIII
www.asprofi.pl
https://www.facebook.com/import.usa.max
As-PROFI
IMPORTUJEMY MARZENIA
Zrealizowane marzenia: IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII IIII IIII
www.asprofi.pl
https://www.facebook.com/import.usa.max
Re: Zakup Mustanga 1967 - proszę o pomoc
Cześć,
bardzo dziękuje za miłe przyjęcie.
W Nadarzynie byliśmy w tamtym roku. W tym też postaramy się być. Co do ogłoszenia to sobie daruję.
Tak jak pisałem: tematy czytam, pierwszym krokiem było właśnie przeczytanie dwukrotne tematu o zakupach ;]
Galerię również przeglądam w miarę możliwości.
Niestety nie wyświetlają mi się załączniki i nie widzę tabel załączonych przez MAXa.
Czy ja dobrze rozumiem, że osobne 'code' oznacza typ nadwozia a osobne typ silnika (w sensie literki: C, A, T, K...)? -udało mi się rozszyfrować link z dekoderem więc tego pytania nie powinno być ;]
Bardzo podoba nam się nadwozie typu fastback ale to chyba poza zasięgiem finansowym, więc z C też będzie wielka radość.
To prawa do zakupu podchodzę zupełnie na chłodno i nie muszę mieć auta już czy za miesiąc, jak będzie trzeba to poczekamy i do przyszłego roku czy nawet dłużej.
bardzo dziękuje za miłe przyjęcie.
W Nadarzynie byliśmy w tamtym roku. W tym też postaramy się być. Co do ogłoszenia to sobie daruję.
Tak jak pisałem: tematy czytam, pierwszym krokiem było właśnie przeczytanie dwukrotne tematu o zakupach ;]
Galerię również przeglądam w miarę możliwości.
Niestety nie wyświetlają mi się załączniki i nie widzę tabel załączonych przez MAXa.
Czy ja dobrze rozumiem, że osobne 'code' oznacza typ nadwozia a osobne typ silnika (w sensie literki: C, A, T, K...)? -udało mi się rozszyfrować link z dekoderem więc tego pytania nie powinno być ;]
Bardzo podoba nam się nadwozie typu fastback ale to chyba poza zasięgiem finansowym, więc z C też będzie wielka radość.
To prawa do zakupu podchodzę zupełnie na chłodno i nie muszę mieć auta już czy za miesiąc, jak będzie trzeba to poczekamy i do przyszłego roku czy nawet dłużej.
- Pavulon_
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 2168
- Rejestracja: 2008-08-17, 22:22
- Model: 1965 Convertible
- Silnik: inny V8
- Kolor: Prairie Bronze
- Lokalizacja:: Poznań
- Stajnia: Stajnia Wielkopolska
Re: Zakup Mustanga 1967 - proszę o pomoc
czołem,
tu masz wytłumaczenie jak czytać tabliczkę oraz VIN:
zatem za rodzaj nadwozia odpowiada 65A w powyższym przykładzie. Litery T, C, A, K itp. to rodzaj silnika. Dekoder masz w poście drugim od anbr64
tu masz wytłumaczenie jak czytać tabliczkę oraz VIN:
zatem za rodzaj nadwozia odpowiada 65A w powyższym przykładzie. Litery T, C, A, K itp. to rodzaj silnika. Dekoder masz w poście drugim od anbr64
- anbr64
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 811
- Rejestracja: 2012-06-13, 20:40
- Model: convertible 68
- Silnik: inny V8
- Kolor: Tahoe Turquoise
- Lokalizacja:: Ząbki
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Re: Zakup Mustanga 1967 - proszę o pomoc
Widzę, że chyba nie bardzo wiesz co z czego można wyczytać. Podstawowe informacje daje ci nr VIN który normalnie podaje każdy sprzedający. Znajduje się przewaznie na burcie komory silnika oraz na podszybiu z lewej strony.
Moj np jest taki
8T03C183419 co oznacza
8 - 1968
T - Built at Metuchen
03 - Mustang Convertible
C - 289-2V Engine
183419 - nr kolejny produkcji
Drugą wskazówką jest DOOR DATA PLATE czyli dane znajdujące się na tabliczce znamionowej umieszczonej na drzwiach kierowcy. Niestety, rzadko zdaża się oryginalna. Często jest malowana razem z karoserią lub po prostu wyrzucana np. przy wymianie drzwi. Jezeli się nie myle, to do rocznika 66 nie były rejestrowane I są nie do odtworzenia. A szkoda bo z niej jesteś w stanie odczytać o wiele więcej informacji na temat koloru nadwozia I tapicerki, dokładnej daty produkcji, wyposażenia, skrzyni biegów, przełozenia mostu I wyposażenia specjalnego. Jednym słowem-w jakim stanie auto opusciło fabrykę.
Pozdrawiam Andi
Moj np jest taki
8T03C183419 co oznacza
8 - 1968
T - Built at Metuchen
03 - Mustang Convertible
C - 289-2V Engine
183419 - nr kolejny produkcji
Drugą wskazówką jest DOOR DATA PLATE czyli dane znajdujące się na tabliczce znamionowej umieszczonej na drzwiach kierowcy. Niestety, rzadko zdaża się oryginalna. Często jest malowana razem z karoserią lub po prostu wyrzucana np. przy wymianie drzwi. Jezeli się nie myle, to do rocznika 66 nie były rejestrowane I są nie do odtworzenia. A szkoda bo z niej jesteś w stanie odczytać o wiele więcej informacji na temat koloru nadwozia I tapicerki, dokładnej daty produkcji, wyposażenia, skrzyni biegów, przełozenia mostu I wyposażenia specjalnego. Jednym słowem-w jakim stanie auto opusciło fabrykę.
Pozdrawiam Andi
68 Convertible 289 V8
71 MACH1 351C 4V
71 MACH1 351C 4V
Re: Zakup Mustanga 1967 - proszę o pomoc
A co Państwo myślicie o tym egzemplarzu: http://otomoto.pl/oferta/ford-mustang-2 ... yqVrL.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Całkiem całkiem trzyma się kupy?
Całkiem całkiem trzyma się kupy?
- Samuraj7
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 71
- Rejestracja: 2015-12-19, 20:06
- Model: Convertible 1967
- Silnik: inny V8
- Kolor: Sauterne Gold
Re: Zakup Mustanga 1967 - proszę o pomoc
Jeśli Jesteś dalej zainteresowany to podaj kontakt do siebie na prv.
Pozdrawiam
Samuraj7
660 904 122
Samuraj7
660 904 122