Podajnik / uchwyt pasów Bezpieczeństwa PROTOTYP Ver 1.0

Moje boje, czyli poprawiamy fabrykę... - Gotowe Poradniki . Zanim zaczniesz nowy temat - PRZECZYTAJ TO

Moderatorzy: pluzz, alski

Awatar użytkownika
Avantgarde
Forumowicz
Posty: 114
Rejestracja: 2016-12-13, 00:28
Model: Po prostu Mustang ;)
Silnik: V6 4.0
Kolor: Mineral Grey

Podajnik / uchwyt pasów Bezpieczeństwa PROTOTYP Ver 1.0

Post autor: Avantgarde » 2017-01-13, 23:02

Witajcie, dzisiaj chciałbym się podzielić z Wami pomysłem na podajnik / uchwyt pasów bezpieczeństwa. Jest to narazie prototyp i mam nadzieje że zainspiruje tym innych forumowiczów do podobnych działań :hyhy: . Więc tak: Uchwyt zrobiłem z listwy progowej z marketu budowlanego. Koszt ok 10-15zł. Kolory przeróżne. Wystarczyło przewiercić otwory na bolce zagłówka, przyciąć i wygiąć odpowiednio. Koniec wygięcia owinięty został czarną taśmą parcianą ze śliskiego tekstylia. Nie jest to może idealne rozwiązanie ale na pewno po części się sprawdza. Modyfikacja ma charakter rozwojowy i prawdopodobnie ulegnie jeszcze zmianie. :cool:
* Pamiętaj że wszelkie modyfikację ingerujące w systemy bezpieczeństwa pojazdu robisz na własną odpowiedzialność. Nie próbuj robić niczego na sztukę. Mocuj pewnie i solidnie!
Załączniki
Seat Belt Guides B.jpg
Tutaj np. akcesoryjny produkowany seryjnie uchwyt pasa do MG
Seat Belt Guides B.jpg (85.31 KiB) Przejrzano 7000 razy
uchwyt 3.jpg
uchwyt 2.jpg
uchwyt 1.jpg
Ostatnio zmieniony 2017-01-14, 00:15 przez Avantgarde, łącznie zmieniany 3 razy.



Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1616
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: Podajnik / uchwyt pasów Bezpieczeństwa PROTOTYP Ver 1.0

Post autor: Rezor » 2017-01-13, 23:19

Robiłem podobny ale do mocowania monitora dla dzieciaków :P do pasów raczej sugerowałbym coś zaokrąglonego i ograniczyłbym ostre krawędzie. Kwestia nie tylko bezpieczeństwa ale i niepotrzebnego zużycia pasów.
https://lmr.com/item/LRS-61006B/99-04-M ... -Belt-Loop" onclick="window.open(this.href);return false;


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

Awatar użytkownika
empi1955
Forumowicz
Posty: 755
Rejestracja: 2013-02-19, 23:40
Model: GT 2006 ; 1978 KC
Silnik: V8 4.6
Kolor: Satin Silver ; Bright Red
Lokalizacja:: 3city

Re: Podajnik / uchwyt pasów Bezpieczeństwa PROTOTYP Ver 1.0

Post autor: empi1955 » 2017-01-13, 23:27

Rozumiem, że to prototyp więc nie będę oceniał wykonania i estetyki.
Osobiście jednak kiepsko bym się czuł jeżdząć z tego typu rozwiązaniem mając świadomość, że w przypadku "buuum..." mam za sobą na wysokości karku taką gilotynę.
Pozostanę więc w tym względzie przy rozwiązaniu projektantów Forda.


Jedyne moje:
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs

Awatar użytkownika
Avantgarde
Forumowicz
Posty: 114
Rejestracja: 2016-12-13, 00:28
Model: Po prostu Mustang ;)
Silnik: V6 4.0
Kolor: Mineral Grey

Re: Podajnik / uchwyt pasów Bezpieczeństwa PROTOTYP Ver 1.0

Post autor: Avantgarde » 2017-01-13, 23:39

Listwa jest dosyć elastyczna gdyż jest to cienkie aluminium. A jeśli chodzi o wygląd to niewiele jest to gorsze niż "oryginalne" robione masówki które można kupić w prawie każdym amerykańskim markecie.



Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1616
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: Podajnik / uchwyt pasów Bezpieczeństwa PROTOTYP Ver 1.0

Post autor: Rezor » 2017-01-13, 23:39

empi1955 pisze:mam za sobą na wysokości karku taką gilotynę.
W przypadku bum nie ma opcji żeby to zadziałało jak gilotyna. Bolce od zagłówka wchodzą w otwory, a jeśli w jakikolwiek podczas zderzenia miałoby to dotknać twojego karku to raczej na zasadzie haka przy zderzeniu bocznym :P Już widze jak napięty pas ładnie prowadzi aortę szyjną prosto na krawędź zabezpieczoną tylko izolacją :]


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

Awatar użytkownika
empi1955
Forumowicz
Posty: 755
Rejestracja: 2013-02-19, 23:40
Model: GT 2006 ; 1978 KC
Silnik: V8 4.6
Kolor: Satin Silver ; Bright Red
Lokalizacja:: 3city

Re: Podajnik / uchwyt pasów Bezpieczeństwa PROTOTYP Ver 1.0

Post autor: empi1955 » 2017-01-13, 23:44

Rezor pisze:
empi1955 pisze:mam za sobą na wysokości karku taką gilotynę.
W przypadku bum nie ma opcji żeby to zadziałało jak gilotyna. Bolce od zagłówka wchodzą w otwory, a jeśli w jakikolwiek podczas zderzenia miałoby to dotknać twojego karku to raczej na zasadzie haka przy zderzeniu bocznym :P Już widze jak napięty pas ładnie prowadzi aortę szyjną prosto na krawędź zabezpieczoną tylko izolacją :]
Rozumiem że Tobie robi różnicę w jaki sposób i jakie obrażenia odniesiesz :D


Jedyne moje:
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs

Awatar użytkownika
Avantgarde
Forumowicz
Posty: 114
Rejestracja: 2016-12-13, 00:28
Model: Po prostu Mustang ;)
Silnik: V6 4.0
Kolor: Mineral Grey

Re: Podajnik / uchwyt pasów Bezpieczeństwa PROTOTYP Ver 1.0

Post autor: Avantgarde » 2017-01-13, 23:49

Tam nie ma żadnej ostrej krawędzi. Izolacja nie jest na samym końcu ale dużo wcześniej jest dana. Jest to szeroki pasek tekstylny okręcony kilka razy. Połowa tej taśmy na zdjęciu to tylko 2 części sklejone ze sobą także do krawędzi listwy to jest ok 1,5 cm grubego materiału.



Awatar użytkownika
empi1955
Forumowicz
Posty: 755
Rejestracja: 2013-02-19, 23:40
Model: GT 2006 ; 1978 KC
Silnik: V8 4.6
Kolor: Satin Silver ; Bright Red
Lokalizacja:: 3city

Re: Podajnik / uchwyt pasów Bezpieczeństwa PROTOTYP Ver 1.0

Post autor: empi1955 » 2017-01-13, 23:49

Avantgarde pisze:Listwa jest dosyć elastyczna gdyż jest to cienkie aluminium.
Papierowa kartka z zeszytu jest również cienka i tak jak łatwo ją zgnieść tak też można się nią ostro pociąć.


Jedyne moje:
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs

Awatar użytkownika
Avantgarde
Forumowicz
Posty: 114
Rejestracja: 2016-12-13, 00:28
Model: Po prostu Mustang ;)
Silnik: V6 4.0
Kolor: Mineral Grey

Re: Podajnik / uchwyt pasów Bezpieczeństwa PROTOTYP Ver 1.0

Post autor: Avantgarde » 2017-01-14, 00:01

Kolega empi1955 zamiast ciągle hejtować może mógłby zauważyć że ktoś miał czas i chęci żeby coś takiego w ogóle spróbował zrobić. Post został zamieszczony po to aby wymienić się cennymi spostrzeżeniami bo ktoś albo ja to dopracuje i bedzie spełniało swoje zadanie jak należy. Uszanuj czyjś wysiłek.



Awatar użytkownika
empi1955
Forumowicz
Posty: 755
Rejestracja: 2013-02-19, 23:40
Model: GT 2006 ; 1978 KC
Silnik: V8 4.6
Kolor: Satin Silver ; Bright Red
Lokalizacja:: 3city

Re: Podajnik / uchwyt pasów Bezpieczeństwa PROTOTYP Ver 1.0

Post autor: empi1955 » 2017-01-14, 00:19

Avantgarde pisze: * Pamiętaj że wszelkie modyfikację ingerujące w systemy bezpieczeństwa pojazdu robisz na własną odpowiedzialność. Nie próbuj robić niczego na sztukę....
Bez komentarza ...


Jedyne moje:
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs

Awatar użytkownika
Avantgarde
Forumowicz
Posty: 114
Rejestracja: 2016-12-13, 00:28
Model: Po prostu Mustang ;)
Silnik: V6 4.0
Kolor: Mineral Grey

Re: Podajnik / uchwyt pasów Bezpieczeństwa PROTOTYP Ver 1.0

Post autor: Avantgarde » 2017-01-14, 00:43

Tutaj akcesoryjny uchwyt do Mustanga V gen który był inspiracją.
Załączniki
DSCF0807.jpg



SBK00pl
Forumowicz
Posty: 399
Rejestracja: 2016-07-26, 09:08
Model: 4,6 GT 2007
Silnik: V8 4.6
Kolor: Black
Lokalizacja:: Mińsk Mazowiecki

Re: Podajnik / uchwyt pasów Bezpieczeństwa PROTOTYP Ver 1.0

Post autor: SBK00pl » 2017-01-14, 09:47

To V generacja nie miała seryjnie podajnika takiego wysuwanego, który można sobie ustawić? Musieli aż produkować akcesoryjne dodatkowe podajniki? :szok: Czy po prostu od pewnego rocznika dopiero wprowadzili?


Ex Clk430 V8 USA Amg pack
Ex Clk500 V8 USA Amg pack
Ex E500 V8 E63 pack
Ex 2012 Mustang 3,7 Premium Pony
Ex 2013 Mustang GT
Ex 2014 Mustang V6

2010 Camaro SS 6,2 Sinister Aero MBRP Performance
2015 Dodge Challenger SXT Plus

Awatar użytkownika
Avantgarde
Forumowicz
Posty: 114
Rejestracja: 2016-12-13, 00:28
Model: Po prostu Mustang ;)
Silnik: V6 4.0
Kolor: Mineral Grey

Re: Podajnik / uchwyt pasów Bezpieczeństwa PROTOTYP Ver 1.0

Post autor: Avantgarde » 2017-01-14, 09:57

Właśnie problem w tym że oprócz takiego małego paska przy siedzisku który minimalnie podtrzymywał pas nic więcej nie było. Czytałem na forum USA mustanga że pasuje uchwyt od challengera właśnie pod zagłówki ale też nie idzie tego nigdzie zamówić, nawet na ebay-u. Te pasy są naprawdę dokuczliwe gdyż trzeba ciągle wyciągać do tylu rękę.



shaq8
Młodszy Forumowicz
Posty: 43
Rejestracja: 2016-10-14, 22:17
Model: 2014 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: red race

Re: Podajnik / uchwyt pasów Bezpieczeństwa PROTOTYP Ver 1.0

Post autor: shaq8 » 2017-01-14, 11:23

Hej, moge cos takiego dla Was zrobić;-)identyczne jak na zdjęciu tylko kwestia co zastosowac jako przelotki prętów, żeby nie pukalo.



Awatar użytkownika
Avantgarde
Forumowicz
Posty: 114
Rejestracja: 2016-12-13, 00:28
Model: Po prostu Mustang ;)
Silnik: V6 4.0
Kolor: Mineral Grey

Re: Podajnik / uchwyt pasów Bezpieczeństwa PROTOTYP Ver 1.0

Post autor: Avantgarde » 2017-01-14, 11:48

Można zrobić na styk czyli żeby nie było luzów na bolcach. Jesli bedzie z aluminium to raczej nie bedzie pukać, tym bardziej że jest jeszcze usztywnione opuszczonym zagłówkiem.
Załączniki
RI1-405.jpg
Tutaj np. do fiata 124 nie ma żadnych tulejek.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Jak to zrobić - Gotowe poradniki”