Modyfikacja fabrycznego wydechu V gen V6 3.7l

Moje boje, czyli poprawiamy fabrykę... - Gotowe Poradniki . Zanim zaczniesz nowy temat - PRZECZYTAJ TO

Moderatorzy: pluzz, alski

Stanisław 72
Posty: 1
Rejestracja: 2020-08-31, 16:37
Model: 3,7 V6 2014 rok
Silnik: V6 3.7
Kolor: Czarny
Lokalizacja:: Katowice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: Modyfikacja fabrycznego wydechu V gen V6 3.7l

Post autor: Stanisław 72 » 2020-08-31, 16:57

Michał P. pisze:
2020-03-10, 09:40
Nie jest to mistrzostwo spawania ale dostęp też nie jest prosty. Działa 100%, zrobione w weekend i wczoraj założone w 2014 r. V6. Właściciel zadowolony, V6 dostał charakter :)


Jakby ktoś ze Śląska był zainteresowany taką modyfikacją to mogę ją wykonać za opłatą.
Witam jestem zainteresowany jestem z Katowic jaki koszt przeróbki czy można nr telefonu dziękuję i pozdrawiam



Awatar użytkownika
Michał P.
Forumowicz
Posty: 1634
Rejestracja: 2017-06-07, 11:18
Model: Mustang V GT/CS
Silnik: V8 5.0
Kolor: Czerwony
Lokalizacja:: Zabrze
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: Modyfikacja fabrycznego wydechu V gen V6 3.7l

Post autor: Michał P. » 2020-08-31, 18:48

Cześć wysłałem do Ciebie wiadomość aby tu nie wrzucać numer telefonu.


Mustang 3.7l - 2012 Black Beauty 2017 - 2021
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -

Speedarek
Posty: 4
Rejestracja: 2020-09-14, 13:39
Model: 2013 3.7 Premium
Silnik: V6 3.7
Kolor: Niebieski
Lokalizacja:: Zamość

Re: Modyfikacja fabrycznego wydechu V gen V6 3.7l

Post autor: Speedarek » 2020-09-30, 20:56

Również dołanczam się do pytania cena i dźwięk jaki jest i czy można dostać foto jak po przeróbce wygląda w środku? Pozdrawiam



Speedarek
Posty: 4
Rejestracja: 2020-09-14, 13:39
Model: 2013 3.7 Premium
Silnik: V6 3.7
Kolor: Niebieski
Lokalizacja:: Zamość

Re: Modyfikacja fabrycznego wydechu V gen V6 3.7l

Post autor: Speedarek » 2020-09-30, 20:58

Proszę info na emaila speedarekxr4i@op.pl



Awatar użytkownika
Michał P.
Forumowicz
Posty: 1634
Rejestracja: 2017-06-07, 11:18
Model: Mustang V GT/CS
Silnik: V8 5.0
Kolor: Czerwony
Lokalizacja:: Zabrze
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: Modyfikacja fabrycznego wydechu V gen V6 3.7l

Post autor: Michał P. » 2020-10-01, 12:35

Napisałem do Ciebie


Mustang 3.7l - 2012 Black Beauty 2017 - 2021
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -

Chudy74
Posty: 4
Rejestracja: 2021-05-01, 09:03
Model: V gen. V6
Silnik: V6 3.7
Kolor: biały
Lokalizacja:: Katowice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: Modyfikacja fabrycznego wydechu V gen V6 3.7l

Post autor: Chudy74 » 2021-07-16, 15:46

Witam. Kupiłem Mustanga 3,7 2013r , ładnie porbiony, wydech Roush, tuner Bama, piękne brzmienie. Nie podobał mi się tylko licznik. Po wymianie na premium auto straciło ten za...sty dźwięk i chyba trochę mocy... aku był kilka godzin odłączony. Co sìę mogło stać?



Awatar użytkownika
Michał P.
Forumowicz
Posty: 1634
Rejestracja: 2017-06-07, 11:18
Model: Mustang V GT/CS
Silnik: V8 5.0
Kolor: Czerwony
Lokalizacja:: Zabrze
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: Modyfikacja fabrycznego wydechu V gen V6 3.7l

Post autor: Michał P. » 2021-07-17, 23:33

Masz ten tuner bama i mapy do niego ? Kto zmieniał licznik ?


Mustang 3.7l - 2012 Black Beauty 2017 - 2021
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -

Chudy74
Posty: 4
Rejestracja: 2021-05-01, 09:03
Model: V gen. V6
Silnik: V6 3.7
Kolor: biały
Lokalizacja:: Katowice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: Modyfikacja fabrycznego wydechu V gen V6 3.7l

Post autor: Chudy74 » 2021-07-18, 13:02

Mam. Licznik wymieniał znajomy zakład elektro. Wszyscy w koło piszą, że licznik nie może mieć na to wpływu, bo jest tylko do odczytu. Wczoraj pierwszy raz od wymiany auto chodziło jak wcześniej, przez pierwsze 20 min. Potem znów to samo. Tak myślę czy to nie zapchany katalizator. . I faktycznie nie ma to związku z wymianą licznika...
Z tym że to się dzieje od czasu wymiany..



samakra
Forumowicz
Posty: 238
Rejestracja: 2015-03-20, 00:06
Model: Mustang GT 2008
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czarny
Lokalizacja:: Śląsk
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: Modyfikacja fabrycznego wydechu V gen V6 3.7l

Post autor: samakra » 2021-07-19, 15:04

Nie wiem na ile to prawdą ale może to będzie jakiś trop. Ktoś kiedyś tutaj napisał że w komputerze jest kilka rodzajów pamięci i ich reset zależy od czasu jak długo jest odłączony akumulator. Np zegarek resetuje się w chwili odłączenia, a inne rzeczy dopiero po 5min. Moze po dniu bez zasilania ma się ustawienia jak z fabryki.



Matias1990
Młodszy Forumowicz
Posty: 39
Rejestracja: 2021-10-25, 19:48
Model: Club Of America 2013
Silnik: V6 3.7
Kolor: Deep impact blue
Lokalizacja:: Bieszczady
Stajnia: Stajnia Podkarpacka

Re: Modyfikacja fabrycznego wydechu V gen V6 3.7l

Post autor: Matias1990 » 2021-10-26, 07:58

Michał P. pisze:
2019-08-08, 10:31
Dzień dobry, poniżej krótki opis moich 2 modyfikacji wydechu fabrycznego w moim Mustang 2012 V6.

Samochód na filmie jest wyposażony w elementy, które również mają wpływ na brzmienie:
1. Dolot powietrza K&N,
2. Kolektory krótkie MAC,
3. Program Bama 91 Race.

Modyfikacja nr. 1
Polega na wycięciu w tłumiku dwóch otworów oraz dospawania kolanka 2.5 cala zmieniając w ten sposób przepływ spalin w tłumiku jak na poniższym obrazku. Pierwszy otwór wycinamy (polecam otwornice do metalu) z tyłu tłumika (strona w kierunku silnika). Drugi otwór wycinamy w rurze dochodzącej do tłumika (polecam otwornice do metalu). Przycinamy kolanko 90 stopni tak aby spasować się z wyciętymi wcześniej otworami. Rysunek typowo paint cad :D także proszę o wyrozumiałość, grunt to pokazanie o co mi chodziło.

Obrazek
Zdjęcie u góry przed , zdjęcie i dołu po.



Modyfikacja nr. 2
Polega na wycięciu otworu (polecam otwornicę) z przodu tłumika (od strony dufyzora) oraz montażu dodatkowej końcówki tłumika. Końcówka została zamontowana na przygotowanej rurze 2.5 cala przyspawanej do flanszy. W miejscu otworu wykonałem 3 otworki pod nitonakrętki aby móc dodatkową końcówkę tlumika przykręcić i mieć możliwość regulacji góra/dół oraz lewo/prawo.

Obrazek
Zdjęcie u góry po 1. modyfikacji, zdjęcie u dołu po 2 modyfikacji.



Obrazek

Mam nadzieję, że wyraziłem się w miarę jasno i klarownie :D Za proste rysunki przepraszam ale chyba przekazały treść, o którą mi chodziło.
Całość modyfikacji jeżeli chodzi o koszta to około 100 zł za rurki nierdzewne, 400 zł za 4x końcówki , plus coś dla spawacza. Myślę, że jest to mała cena za znaczną poprawę brzmienia V6.
Witam niedawno kupilem pierwszego mustanga. Poprzedni wlasciciel "wydlubal" koncowy wydech i jest troche za glosno. Dostalem w gratisie 2 seryjne tlumiki do zalozenia jak by mi nie pasowala jego przerobka.
Przegladnelem Twoja modyfikacje nr 1 i chcialbym to zrobic u siebie.
Mam pytanie bo nie wiem czy dobrze zrozumialem, montujac kolanko w nowa dziure w tlumiku zaslepiasz stara i nie otwierasz tlumika by zaslepic te przegrody wewnatrz? Czy to kolanko jest jako dodatkowy przeplyw spalin a reszta zostaje po staremu?



Awatar użytkownika
Michał P.
Forumowicz
Posty: 1634
Rejestracja: 2017-06-07, 11:18
Model: Mustang V GT/CS
Silnik: V8 5.0
Kolor: Czerwony
Lokalizacja:: Zabrze
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: Modyfikacja fabrycznego wydechu V gen V6 3.7l

Post autor: Michał P. » 2021-10-26, 08:57

Jako dodatkowe, w praktyce robisz 2 otwory, 1 w tylnej ściance tłumika, a drugi w rurze, która idzie do tylnej ścianki tłumika, Te otwory łączysz kolankiem, w ten sposób zmieniasz przepływ, na taki (według mojej teorii), że część spalin idzie po staremu, a część idzie tak jakby przelotem.


Mustang 3.7l - 2012 Black Beauty 2017 - 2021
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -

Matias1990
Młodszy Forumowicz
Posty: 39
Rejestracja: 2021-10-25, 19:48
Model: Club Of America 2013
Silnik: V6 3.7
Kolor: Deep impact blue
Lokalizacja:: Bieszczady
Stajnia: Stajnia Podkarpacka

Re: Modyfikacja fabrycznego wydechu V gen V6 3.7l

Post autor: Matias1990 » 2021-10-26, 09:15

Michał P. pisze:
2021-10-26, 08:57
Jako dodatkowe, w praktyce robisz 2 otwory, 1 w tylnej ściance tłumika, a drugi w rurze, która idzie do tylnej ścianki tłumika, Te otwory łączysz kolankiem, w ten sposób zmieniasz przepływ, na taki (według mojej teorii), że część spalin idzie po staremu, a część idzie tak jakby przelotem.
Dzieki Panie za szybka odpowiedz. Super czyli nie ma filozofi tlumika rozbierac nie trzeba wiec mysle ze jakikolwiek zwykly tlumikarz to ogarnie. Szkoda ze mam daleko do Ciebie bo bym napewno skorzystal z uslugi. Pzrdr



Matias1990
Młodszy Forumowicz
Posty: 39
Rejestracja: 2021-10-25, 19:48
Model: Club Of America 2013
Silnik: V6 3.7
Kolor: Deep impact blue
Lokalizacja:: Bieszczady
Stajnia: Stajnia Podkarpacka

Re: Modyfikacja fabrycznego wydechu V gen V6 3.7l

Post autor: Matias1990 » 2021-10-26, 10:00

Jeszcze jedno glupie pytanie... Czy szukac spawacza ktory spawa nierdzewka czy wystarczy zwykly spaw?
Nie znam sie na tym wybacz
😃



Awatar użytkownika
Michał P.
Forumowicz
Posty: 1634
Rejestracja: 2017-06-07, 11:18
Model: Mustang V GT/CS
Silnik: V8 5.0
Kolor: Czerwony
Lokalizacja:: Zabrze
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: Modyfikacja fabrycznego wydechu V gen V6 3.7l

Post autor: Michał P. » 2021-10-26, 12:12

Zwystarczy normalny, migomat, na końcu psiknąć jakimś czarnym sprayem żeby zabezpieczyć ciut przed rdzewieniem.


Mustang 3.7l - 2012 Black Beauty 2017 - 2021
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -

Matias1990
Młodszy Forumowicz
Posty: 39
Rejestracja: 2021-10-25, 19:48
Model: Club Of America 2013
Silnik: V6 3.7
Kolor: Deep impact blue
Lokalizacja:: Bieszczady
Stajnia: Stajnia Podkarpacka

Re: Modyfikacja fabrycznego wydechu V gen V6 3.7l

Post autor: Matias1990 » 2021-11-27, 19:23

Zrobiona modyfikacja nr1. Poprzednio miałem puste puchy... Tak przywyklem przez ostatni miesiąc do darcia ryja ze teraz mam wrazenie ze nic tego auta nie słychać 😁

https://youtube.com/shorts/kkUuqCytUec

Niżej krótkie wideo z pustymi puszkami




ODPOWIEDZ

Wróć do „Jak to zrobić - Gotowe poradniki”