Zdjęcie blokady MyKey przy pomocy interfejsu OBD2
- ku8ar
- Posty: 6
- Rejestracja: 2019-09-17, 22:06
- Model: Convertible, 2015
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: race red
- Lokalizacja:: Mińsk Mazowiecki
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Zdjęcie blokady MyKey przy pomocy interfejsu OBD2
Witam,
Nie znalazłem podobnego tematu na forum. Mój Mustang (convertible, ruby red, 2015) przypłynął z USA z jednym kluczykiem, na którym była blokada MyKey.
Z tego co wyczytałem w internecie, to sugerowanym rozwiązaniem zdjęcia tej blokady było kupno nowego kluczyka i zaprogramowanie go w serwisie Forda.
Ale całe szczęście odnalazłem ten temat na forum Forscan:
https://forscan.org/forum/viewtopic.php ... 2&start=10
Wideo z solucją (EN):
Narzędzia:
Interfejs ELM327 OBD2, (najlepiej na bluetooth, by podłączyć go z androidem)
Aplikacja Fordsys Free
Instrukcja:
1. Instalujemy Fordsys w androidzie, wpinamy interfejs do auta i nawiązujemy z nim połączenie
2. Uruchamiamy aplikację Fordsys, naciskamy przycisk Bluetooth i znajdujemy OBD2
3. W tym momencie apka może nas poprosić o odpięcie i podpięcie ponownie interfejsu, robimy to
4. Gdy już mamy synchronizację apki z autem, to odpalamy mustanga i na uruchomionym silniku kolejno kilkamy: "PCM KOER"
5. W tym momencie powinien się pojawić ekran "KOER DTCs" (nic na nim nie ma ciekawego)
6. Teraz wychodzimy z auta razem z kluczykiem i oddalamy się na bezpieczną odległość (by kluczyk nie był wykrywalny)
7. Zostawiamy kluczyk wpiździec daleko i ponownie siadamy w samochodzie.
8. Klikamy raz na przycisk zapłonu, silnik powinien się wyłączyć a na ekranie pojawi się info że brakuje kluczyka
9. Odpalamy komputer pokładowy: "Ustawienia MyKey Resetuj OK"
10. Wracamy po zostawiony na werandzie kluczyk, odpalamy auto i puszczamy na pełny regulator Rammsteina.
Nie znalazłem podobnego tematu na forum. Mój Mustang (convertible, ruby red, 2015) przypłynął z USA z jednym kluczykiem, na którym była blokada MyKey.
Z tego co wyczytałem w internecie, to sugerowanym rozwiązaniem zdjęcia tej blokady było kupno nowego kluczyka i zaprogramowanie go w serwisie Forda.
Ale całe szczęście odnalazłem ten temat na forum Forscan:
https://forscan.org/forum/viewtopic.php ... 2&start=10
Wideo z solucją (EN):
Narzędzia:
Interfejs ELM327 OBD2, (najlepiej na bluetooth, by podłączyć go z androidem)
Aplikacja Fordsys Free
Instrukcja:
1. Instalujemy Fordsys w androidzie, wpinamy interfejs do auta i nawiązujemy z nim połączenie
2. Uruchamiamy aplikację Fordsys, naciskamy przycisk Bluetooth i znajdujemy OBD2
3. W tym momencie apka może nas poprosić o odpięcie i podpięcie ponownie interfejsu, robimy to
4. Gdy już mamy synchronizację apki z autem, to odpalamy mustanga i na uruchomionym silniku kolejno kilkamy: "PCM KOER"
5. W tym momencie powinien się pojawić ekran "KOER DTCs" (nic na nim nie ma ciekawego)
6. Teraz wychodzimy z auta razem z kluczykiem i oddalamy się na bezpieczną odległość (by kluczyk nie był wykrywalny)
7. Zostawiamy kluczyk wpiździec daleko i ponownie siadamy w samochodzie.
8. Klikamy raz na przycisk zapłonu, silnik powinien się wyłączyć a na ekranie pojawi się info że brakuje kluczyka
9. Odpalamy komputer pokładowy: "Ustawienia MyKey Resetuj OK"
10. Wracamy po zostawiony na werandzie kluczyk, odpalamy auto i puszczamy na pełny regulator Rammsteina.
Ostatnio zmieniony 2020-05-31, 11:02 przez ku8ar, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Forumowicz
- Posty: 103
- Rejestracja: 2017-08-04, 16:46
- Model: MUSTANG VI
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: Shadow Black
- Lokalizacja:: Sosnowiec
Re: Zdjęcie blokady MyKey przy pomocy interfejsu OBD2
Niesamowite! To działa!!!!!
Nie potrzeba 2 kluczyków! Wystarczy jeden i chyba byle jaki interfejs OBDII bezprzewodowy (ewentualnie z przełącznikiem protokołów HS MS lub automatyczny - ja miałem od brata jakiś niebieski chiński za 20zł z allegro i nie wiadomo, jak było w nim z tymi protokołami. Połączyło się! )
Moje auto to mustang 3.7 z 2017r (przedlift) importowany z USA z małym 3,5 calowym ekranem. Po aktualizacji SYNCA (nie pamiętam do jakiej wersji) Auto dodatkowo ma oprogramowanie w języku PL komunikaty na liczniku i na małym wyświetlaczu (wszystko) - to tak informacyjnie
Dodatkowo dodam, kilka podpunktów do wyżej opisanej instrukcji, bo już myślałem, że to jakiś fake i miałem sobie odpuścić!
1. Instalujemy Fordsys w androidzie, wpinamy interfejs do auta i nawiązujemy z nim połączenie
2. Uruchamiamy aplikację Fordsys, naciskamy przycisk Bluetooth i znajdujemy OBD2
3. W tym momencie apka może nas poprosić o odpięcie i podpięcie ponownie interfejsu, robimy to
4. Gdy już mamy synchronizację apki z autem, to odpalamy mustanga i na uruchomionym silniku kolejno kilkamy: "PCM KOER"
a) Po uruchomieniu "PCM KOER" obroty będą rosły i będą trzymały przez n/w czas w okolicach 2000-2500obr/min (tak więc nie przejmować się tym - mnie to troszkę zaniepokoiło).
b) łączenie w moim przypadku trwało chyba z 2-3 min! Wyglądało, to jak by się apka zawiesiła, ale tak nie jest! W tym czasie silnik pracował na podwyższonych obrotach,
5. W tym momencie powinien się pojawić ekran "KOER DTCs" (nic na nim nie ma ciekawego)
a) po pojawieniu "KOER DTCs" obroty spadną i silnik już normalnie pracuje!
6. Teraz wychodzimy z auta razem z kluczykiem i oddalamy się na bezpieczną odległość (by kluczyk nie był wykrywalny)
7. Zostawiamy kluczyk wpiździec daleko i ponownie siadamy w samochodzie.
8. Klikamy raz na przycisk zapłonu, silnik powinien się wyłączyć a na ekranie pojawi się info że brakuje kluczyka
a) do punktu 9 przechodzimy szybko i od razu po wyłączeniu zapłonu, póki jest komunikat, o możliwości odpalenia silnika i braku kluczyka! Potem już będzie tylko informacja, że brak kluczyła i nie będzie można już wejść do komputera pokładowego - Operację będzie trzeba od nowa powtórzyć
9. Odpalamy komputer pokładowy: "Ustawienia MyKey Resetuj OK"
10. Wracamy po zostawiony na werandzie kluczyk, odpalamy auto i puszczamy na pełny regulator Rammsteina.
Po całej operacji mamy zdjętą blokadę rodzicielską i widnieją w komputerze 2 klucze admina.
Jeśli ktoś ma inny interfejs na kablu, to przypominam, ze można spróbować połączyć się z nim przez telefon (Fordsys Free jest apką pod androida) za pomocą KABLA OTG! (tutaj wiele osób będzie miało zapewne VIAKENa)
Nie potrzeba 2 kluczyków! Wystarczy jeden i chyba byle jaki interfejs OBDII bezprzewodowy (ewentualnie z przełącznikiem protokołów HS MS lub automatyczny - ja miałem od brata jakiś niebieski chiński za 20zł z allegro i nie wiadomo, jak było w nim z tymi protokołami. Połączyło się! )
Moje auto to mustang 3.7 z 2017r (przedlift) importowany z USA z małym 3,5 calowym ekranem. Po aktualizacji SYNCA (nie pamiętam do jakiej wersji) Auto dodatkowo ma oprogramowanie w języku PL komunikaty na liczniku i na małym wyświetlaczu (wszystko) - to tak informacyjnie
Dodatkowo dodam, kilka podpunktów do wyżej opisanej instrukcji, bo już myślałem, że to jakiś fake i miałem sobie odpuścić!
1. Instalujemy Fordsys w androidzie, wpinamy interfejs do auta i nawiązujemy z nim połączenie
2. Uruchamiamy aplikację Fordsys, naciskamy przycisk Bluetooth i znajdujemy OBD2
3. W tym momencie apka może nas poprosić o odpięcie i podpięcie ponownie interfejsu, robimy to
4. Gdy już mamy synchronizację apki z autem, to odpalamy mustanga i na uruchomionym silniku kolejno kilkamy: "PCM KOER"
a) Po uruchomieniu "PCM KOER" obroty będą rosły i będą trzymały przez n/w czas w okolicach 2000-2500obr/min (tak więc nie przejmować się tym - mnie to troszkę zaniepokoiło).
b) łączenie w moim przypadku trwało chyba z 2-3 min! Wyglądało, to jak by się apka zawiesiła, ale tak nie jest! W tym czasie silnik pracował na podwyższonych obrotach,
5. W tym momencie powinien się pojawić ekran "KOER DTCs" (nic na nim nie ma ciekawego)
a) po pojawieniu "KOER DTCs" obroty spadną i silnik już normalnie pracuje!
6. Teraz wychodzimy z auta razem z kluczykiem i oddalamy się na bezpieczną odległość (by kluczyk nie był wykrywalny)
7. Zostawiamy kluczyk wpiździec daleko i ponownie siadamy w samochodzie.
8. Klikamy raz na przycisk zapłonu, silnik powinien się wyłączyć a na ekranie pojawi się info że brakuje kluczyka
a) do punktu 9 przechodzimy szybko i od razu po wyłączeniu zapłonu, póki jest komunikat, o możliwości odpalenia silnika i braku kluczyka! Potem już będzie tylko informacja, że brak kluczyła i nie będzie można już wejść do komputera pokładowego - Operację będzie trzeba od nowa powtórzyć
9. Odpalamy komputer pokładowy: "Ustawienia MyKey Resetuj OK"
10. Wracamy po zostawiony na werandzie kluczyk, odpalamy auto i puszczamy na pełny regulator Rammsteina.
Po całej operacji mamy zdjętą blokadę rodzicielską i widnieją w komputerze 2 klucze admina.
Jeśli ktoś ma inny interfejs na kablu, to przypominam, ze można spróbować połączyć się z nim przez telefon (Fordsys Free jest apką pod androida) za pomocą KABLA OTG! (tutaj wiele osób będzie miało zapewne VIAKENa)
Ford Mustang 3,7 V6 - 2017r
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 2020-02-19, 16:37
- Model: s550
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: Ruby Red
- Lokalizacja:: Warszawa
Re: Zdjęcie blokady MyKey przy pomocy interfejsu OBD2
Polecam, u mnie również działa. Dodam jedynie od siebie:
8.
b) Odpalamy ponownie samochód (brak możliwości przejścia do menu z włączonym zapłonem)
8.
b) Odpalamy ponownie samochód (brak możliwości przejścia do menu z włączonym zapłonem)
- ku8ar
- Posty: 6
- Rejestracja: 2019-09-17, 22:06
- Model: Convertible, 2015
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: race red
- Lokalizacja:: Mińsk Mazowiecki
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Re: Zdjęcie blokady MyKey przy pomocy interfejsu OBD2
Dzięki reactor za uzupełnienie wiedzy. I przepraszam, że nie odpisałem w prywatnej wiadomości. Nie logowałem się przez dłuższy czas na forum.
Ze swojej strony dodam jeszcze, że znalazłem zajebisty interfejs na bluetooth, który o wiele lepiej współpracuje z samochodem, niż ten chiński szmelc z oryginalnego posta.
Vgate iCar Pro Bluetooth 4. Polecam.
Ze swojej strony dodam jeszcze, że znalazłem zajebisty interfejs na bluetooth, który o wiele lepiej współpracuje z samochodem, niż ten chiński szmelc z oryginalnego posta.
Vgate iCar Pro Bluetooth 4. Polecam.
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 2020-04-16, 00:36
- Model: S550
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: Red
- Lokalizacja:: Lelis
Re: Zdjęcie blokady MyKey przy pomocy interfejsu OBD2
Panowie robię wszystko jak na waszych instrukcjach, a nie wyświetla mi się możliwość resetu MyKey. Macie może jakiś pomysł dlaczego tak się dzieje?
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 2020-08-23, 15:40
- Model: Mustang VI
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: Niebieski
- Lokalizacja:: Łaskarzew
Re: Zdjęcie blokady MyKey przy pomocy interfejsu OBD2
Witam u mnie również nie działa wszystko robię zgodnie z instrukcja tylko ja mam 2 klucze pod mykey oraz 1 admin który pewnie został w USA. Jak coś to moge nagrać filmik może ktoś pomoże i wychaczy bodajrze mój błąd który robię.
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 2019-12-23, 21:22
- Model: VI 2015
- Kolor: czarny
- Lokalizacja:: łódzkie
- Stajnia: Stajnia Łódzka
- Kontakt:
Re: Zdjęcie blokady MyKey przy pomocy interfejsu OBD2
Mistrzowie,
jak to robicie? U mnie po wyłączeniu zapłonu i ponownym włączeniu od razu wyskakuje komunikat, że Mykey aktywny i nie ma w menu opcji do jego skasowania...
jak to robicie? U mnie po wyłączeniu zapłonu i ponownym włączeniu od razu wyskakuje komunikat, że Mykey aktywny i nie ma w menu opcji do jego skasowania...
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 2020-10-15, 14:48
- Model: Mustang 2016 3.7
- Lokalizacja:: Świętokrzyskie
- Stajnia: Stajnia Świętokrzyska
Re: Zdjęcie blokady MyKey przy pomocy interfejsu OBD2
Podpinam się pod pytanie.
Robię dokładnie te same kroki co wyżej, lecz po włączeniu zapłonu (pomimo nie wykrycia kluczyka) i tak pojawiają się komunikaty o aktywnym MyKey i nie mam możliwości wyczyszczenia
Robię dokładnie te same kroki co wyżej, lecz po włączeniu zapłonu (pomimo nie wykrycia kluczyka) i tak pojawiają się komunikaty o aktywnym MyKey i nie mam możliwości wyczyszczenia
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 2020-02-05, 21:22
- Model: Mustang
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: Czerwony
- Lokalizacja:: Poznań
Re: Zdjęcie blokady MyKey przy pomocy interfejsu OBD2
Ktoś się orientuje czy powyższa procedura działa w V generacji, dokładnie rocznik 2013?
- Arek0402
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 30
- Rejestracja: 2020-07-15, 08:28
- Model: Coupe
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: Race Red
- Lokalizacja:: Łódź
Re: Zdjęcie blokady MyKey przy pomocy interfejsu OBD2
Teoretycznie nie bo 2013r nie ma bezkluczykowego systemu. Ale mam pewien pomysł który na dniach wypróbuję i dam znać czy działa.
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 2021-04-13, 12:40
- Model: Mustang V
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: Czarny
- Lokalizacja:: Grudziądz
Re: Zdjęcie blokady MyKey przy pomocy interfejsu OBD2
Witam. Mam problem w mustangu 2013 z ogranicznikiem prędkości po odłączeniu akumulatora i podłączeniu pojawiła sie blokada do 80 mil.
Jest jakaś opcja żeby to wyłączyć ?
Jest jakaś opcja żeby to wyłączyć ?