Klamka nie wraca [S197]

Moje boje, czyli poprawiamy fabrykę... - Gotowe Poradniki . Zanim zaczniesz nowy temat - PRZECZYTAJ TO

Moderatorzy: pluzz, alski

Awatar użytkownika
YoDa
Forumowicz
Posty: 964
Rejestracja: 2011-02-02, 10:43
Model: V6 3,7 2012
Silnik: V6 3.7
Kolor: Performance White
Kontakt:

Klamka nie wraca [S197]

Post autor: YoDa » 2011-03-26, 19:40

Nie wracająca klamka to chyba w Stangach częsty przypadek , aż tak częsty że na kilku forach znalazłem opis jak pozbyć się wiszącej klamki..
I mnie niestety to się przytrafiło , ale jest to do zrobienia w bardzo łatwy sposób bez kupowania nowej klamki !
Do naprawy klamki będziemy potrzebować jedynie małej podkładki około 8x5x0,5 a cała operacja trwa około 1,5h
Nie robiłem fotek całej operacji ponieważ byłem sam i nie wygodnie by było trzymać śrubokręt i aparat foto więc wstawię znalezione fotki na forach Francuskich i Amerykańskich.
Objaw podobny jak foto poniżej

Obrazek

Pierwsza rzecz to zdjąć panel dzwi , bez względu czy to lewa czy prawa strona zasady i ilość śrubek ta sama
Według rysunku i zdjęć odkręcamy kluczem nasadowym 7 i Torx 30

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Jedyna kosta do odpięcia jest ta od sterowania szyb

Obrazek





Następnie zdejmujemy folię tylko częśćiowo , bez obaw przykleja się sama z powrotem.

Obrazek

No i teraz będzie troche gimnastyki

Zdejmujemy popychacz między klamką a zamkiem podważając go od tyłu , jeśli się nam nie uda ,trudno da radę i bez zdejmowania ale będzie trudniej.



Następnie przy szybie zamkniętej ( do góry na maxa) kluczem nasadowym 10 odkręcamy dwie śruby klamki , operacja jest na tyle nie wygodna że częśćiowo szyba zasłania nam do tego bezpośredni dostęp, także uwaga bez gwałtownych ruchów kluczem przy szybie , naprawiamy klamkę a nie rozbijamy szyby hehe.

Obrazek


Odkręconą klamkę wypychamy na zewnątrz pod kątem , nie idzie łatwo wiec delikatnie i powoli by się reszta trzymającej klamki nie rozpadła się po drodze.
Obrazek
Obrazek



Jak już mamy wszystko ładnie na widoku widzimy że z miękich i wygiętych już uchwytów bolec wypadł z dziurki , cała operacja polega tym żeby włożyć ten bolec z powrotem a po przeciwnej stronie nałożyć podkładkę dystansową między bolcem a dziurką , to z powoduje zniwelowanie luzu który powoduje że bolec wypada i klamka nie wraca.

Obrazek

Podkładkę wsunąć tam gdzie fioletowa strzałka

Obrazek



I to wszystko , po tym już gotowe i działa jak nowa !! :D
Można składać z powrotem bebechy w takiej samej kolejności jak robieraliśmy.

Pozdrawiam
YoDa
Ostatnio zmieniony 2011-12-29, 10:27 przez YoDa, łącznie zmieniany 1 raz.


Pozdrawiam
Yoda

Obrazek

Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2316
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Re: Klamka nie wraca [S197]

Post autor: AluStar » 2011-03-26, 20:20

O super ze takie cos napisales - oby nam sie takie cos nie przytrafilo ..



Bolek
Forumowicz
Posty: 771
Rejestracja: 2009-07-07, 22:46
Silnik: V6 3.7
Kolor: Silver
Kontakt:

Re: Klamka nie wraca [S197]

Post autor: Bolek » 2011-03-26, 20:22

Ja tak mam już odkąd kupiłem Mustanga,już się przyzwyczaiłem żeby ja odepchnąć jak zamykam drzwi :)
Tutorial zrobiłeś kosmiczny,napewno skorzystam.Dziękuje :D



Awatar użytkownika
tomaho
Forumowicz
Posty: 256
Rejestracja: 2009-07-06, 20:54
Model: Mustang S197 [RIP]
Silnik: V6 4.0
Kolor: Mineral Gray with Black Stripes [soon]
Kontakt:

Re: Klamka nie wraca [S197]

Post autor: tomaho » 2011-03-27, 18:23

YoDa,

very fenk You za ten tutorial :)
wlasnie mialem sie zabrac za naprawe tej usterki...pojawila sie u mnie jakis miesiac temu.
Podjade do znajomego i warsztacie zapewne skorzystamy z Twojego poradnika!!

pozdrawiam!!


w życiu jak w pozycji od tyłu...najważniejsze jest abyś był własnie z tyłu...

Awatar użytkownika
adaslaw
Forumowicz
Posty: 598
Rejestracja: 2009-09-30, 15:06
Model: Mustang conv. 2006
Silnik: V6 4.0
Kolor: skromny czarny

Re: Klamka nie wraca [S197]

Post autor: adaslaw » 2011-03-27, 19:29

YoDa - świetny post :)
YoDa, jako, że mieszkamy blisko siebie, a Ty masz wprawę w rozkręcaniu drzwi do S197, to ja zapraszam Ciebie (i szanowną małżonkę) na browara do mojego nowego domku z kawałkiem trawy ;]
Może byśmy rozkręcili i moje drzwi, bo znowuż ja cierpię na to co opisałem w tym poście:
Rezonowanie/trzeszczenie elementów kabiny przy głośnej muzie
http://mustangklub.pl/viewtopic.php?f=22&t=2926" onclick="window.open(this.href);return false;

W sumie - może zamiast browara, to jakąś nocną imprezę Mustangową moglibyśmy skroić ;] Będę miał na tyle miejsca, że ludzie będą się mogli normalnie kimnąć.

btw:
U mnie klamka jedna też nie dochodzi, ale mnie to jeszcze nie wnerwia za bardzo ;] Mam pilniejsze sprawy ;]

Pozdro!
Adam



Awatar użytkownika
YoDa
Forumowicz
Posty: 964
Rejestracja: 2011-02-02, 10:43
Model: V6 3,7 2012
Silnik: V6 3.7
Kolor: Performance White
Kontakt:

Re: Klamka nie wraca [S197]

Post autor: YoDa » 2011-03-27, 22:45

OOO proszę , już tyle osób z takimi ustarkami :zdziwko:

Ciesze się jeśłi to Wam pomoże ;)

Adasław , bardzo chętnie Ci pomogę :) może w weekend następny się stykniemy? Ale jak Masz tylko trawkę to ja mam garaż hehe jak by deszcz padał czy coś :D

Tymczasem napisałem co zrobić z wygłuszaniem w Twoim temacie
http://mustangklub.pl/forum/viewtopic.p ... 699#p61699" onclick="window.open(this.href);return false;


Pozdrawiam
Yoda

Obrazek

Awatar użytkownika
pudel
Forumowicz
Posty: 1406
Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
Model: 2002 V6,2007 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: Szary metalik & Torch red
Kontakt:

Re: Klamka nie wraca [S197]

Post autor: pudel » 2011-03-27, 22:51

On ma trawkę znaczy Marihuane...


GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....

Awatar użytkownika
pavlito
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1305
Rejestracja: 2008-12-21, 03:34
Model: GT 05 premium manual
Silnik: V8 4.6
Kolor: Sonic Blue

Re: Klamka nie wraca [S197]

Post autor: pavlito » 2011-09-25, 15:07

Temat klamki można rozwiązać jeszcze w jeden prosty sposób. Nie trzeba jej nawet demontować:

http://mustangcollective.com/cpg/albums ... -16-07.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Mianowicie, wystarczy wyregulować cięgno pomiędzy zewnętrzną klamką i zamkiem w drzwiach.
Po zdjęciu panelu bocznego drzwi, gdy szyba jest podniesiona jest dobry dostęp do żółtego zatrzasku na tym cięgnie (pionowy drut o średnicy ok 3mm). Cięgno jest na końcu nagwintowane i zatrzask blokuje się na tym gwincie. Po otwarciu zatrzasku cięgno można wyjąć (lekki opór) i wcisnąć wyżej tak, aby klamka nie miała luzu. Potem zamknąć zatrzask. Czas sprawnej pracy ok. 30-40 min. (głównie ściąganie panelu drzwi).

Luz na klamce wynika ze zbytniego naciągnięcia mechanizmu klamki. Jak się "wydłuży" cięgno, to klamka nie jest tak napięta w kierunku otwierania i wraca na swoje prawidłowe położenie.

U mnie zadziałało, mam nadzieję, że problem u innych ma takie samo podłoże.



Talent
Forumowicz
Posty: 269
Rejestracja: 2011-05-11, 22:57
Model: GT Convertible
Silnik: V8 4.6
Kolor: Torch Red
Kontakt:

Re: Klamka nie wraca [S197]

Post autor: Talent » 2011-10-05, 00:36

Kurcze.. i mi się do przytrafiło. Może WD40 starczy? ;)



Awatar użytkownika
YoDa
Forumowicz
Posty: 964
Rejestracja: 2011-02-02, 10:43
Model: V6 3,7 2012
Silnik: V6 3.7
Kolor: Performance White
Kontakt:

Re: Klamka nie wraca [S197]

Post autor: YoDa » 2011-10-05, 06:27

pavlito pisze:Temat klamki można rozwiązać jeszcze w jeden prosty sposób. Nie trzeba jej nawet demontować:

http://mustangcollective.com/cpg/albums ... -16-07.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Mianowicie, wystarczy wyregulować cięgno pomiędzy zewnętrzną klamką i zamkiem w drzwiach.
Po zdjęciu panelu bocznego drzwi, gdy szyba jest podniesiona jest dobry dostęp do żółtego zatrzasku na tym cięgnie (pionowy drut o średnicy ok 3mm). Cięgno jest na końcu nagwintowane i zatrzask blokuje się na tym gwincie. Po otwarciu zatrzasku cięgno można wyjąć (lekki opór) i wcisnąć wyżej tak, aby klamka nie miała luzu. Potem zamknąć zatrzask. Czas sprawnej pracy ok. 30-40 min. (głównie ściąganie panelu drzwi).

Luz na klamce wynika ze zbytniego naciągnięcia mechanizmu klamki. Jak się "wydłuży" cięgno, to klamka nie jest tak napięta w kierunku otwierania i wraca na swoje prawidłowe położenie.

U mnie zadziałało, mam nadzieję, że problem u innych ma takie samo podłoże.

Zgadza się, dobrze jest skrócić o 1-2cm ruch tej dzwigni przy wyskoczonej klamce , ale to wszystko zależy jak wyrobiony jest otwór gdzie bolec klamki u góry się trzyma ,widocznie u Ciebie jeszcze nie było tak odgięte. i wskoczył z powrotem.


Pozdrawiam
Yoda

Obrazek

Awatar użytkownika
YoDa
Forumowicz
Posty: 964
Rejestracja: 2011-02-02, 10:43
Model: V6 3,7 2012
Silnik: V6 3.7
Kolor: Performance White
Kontakt:

Re: Klamka nie wraca [S197]

Post autor: YoDa » 2011-10-05, 06:31

Talent pisze:Kurcze.. i mi się do przytrafiło. Może WD40 starczy? ;)
Ja zanim pierwszy raz rozebrałem dzwi pół butli wypsikałem i błąd , od WD 40 jeśli wskoczy to tylko pomoże żeby wyskoczyło :D niestety czeka Cie rozbieranie dzwi a jeśli już psikałeś to odtłuszczenie tego miejsca bo bolec z łatwościa będzie wyskakiwał :/


Pozdrawiam
Yoda

Obrazek

Talent
Forumowicz
Posty: 269
Rejestracja: 2011-05-11, 22:57
Model: GT Convertible
Silnik: V8 4.6
Kolor: Torch Red
Kontakt:

Re: Klamka nie wraca [S197]

Post autor: Talent » 2011-10-05, 11:59

Miałem dzisiaj psikać.. Fajnie, że mnie uprzedziłeś.. Cholera.. nie chce mi się rozbierać tych drzwi ;)



Awatar użytkownika
Ronin
Forumowicz
Posty: 261
Rejestracja: 2009-04-04, 00:25
Model: s 197
Silnik: V6 4.0
Kolor: black

Re: Klamka nie wraca [S197]

Post autor: Ronin » 2011-10-05, 18:50

Ja ostatnio przerabiałem ten temat i niestety bez zadowalających rezultatów :kwasny: Robiłem wszystko wg opisu jaki wstawił Yoda ale poległem na rozłączeniu tego cholernego cięgła :mad: Nie mogłem tego odłączyć a przez to nie przeszedłem do dalszych kroków :zdegustowany: i klamka nadal nie wraca na miejsce :rozpacz: Nie udało mi się jej wyjąć i naprawić tej sprężyny :mad: Co do czasu operacji to rozebranie drzwi to jakieś 15 min. Najwięcej zajmuje odklejenie tej folii pod spodem tak aby jej nie porwać.


mustang... just a dream ...

Awatar użytkownika
horse
Forumowicz
Posty: 636
Rejestracja: 2009-02-09, 22:43
Model: Mustang Convertible
Silnik: V6 4.0
Kolor: Torch Red
Kontakt:

Re: Klamka nie wraca [S197]

Post autor: horse » 2011-10-05, 20:20

Ronin my z Alustarem tez walczylismy z tymi klamkami w moim aucie. Nie powiem zeszlo jakies 3-4 h niestety dostep jest kiepawy zeby potem te wszystkie ciegna i inne gowienka ze soba polaczyc , ale na szczesscie u mnie pomoglo i narazie jak do tej pory jest dobrze a wszystko dzieki Alustarowi :)


Jam jest Wujek Staszek Mistrz Ciętej Riposty!!! :D

Awatar użytkownika
pavlito
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1305
Rejestracja: 2008-12-21, 03:34
Model: GT 05 premium manual
Silnik: V8 4.6
Kolor: Sonic Blue

Re: Klamka nie wraca [S197]

Post autor: pavlito » 2011-10-08, 02:49

Ronin pisze:Ja ostatnio przerabiałem ten temat i niestety bez zadowalających rezultatów :kwasny: Robiłem wszystko wg opisu jaki wstawił Yoda ale poległem na rozłączeniu tego cholernego cięgła :mad: Nie mogłem tego odłączyć a przez to nie przeszedłem do dalszych kroków :zdegustowany: i klamka nadal nie wraca na miejsce :rozpacz: Nie udało mi się jej wyjąć i naprawić tej sprężyny :mad: Co do czasu operacji to rozebranie drzwi to jakieś 15 min. Najwięcej zajmuje odklejenie tej folii pod spodem tak aby jej nie porwać.
Weź latarkę i lusterko. Postaraj się ocenić, czy ten bolec, o którym pisze Yoda wyskakuje z mocowania, czy nie. Może będziesz miał szczęście jak ja i okaże się, że przy klamce wszystko się jakoś trzyma, a wtedy wystarczy regulacja cięgna. Z tym jest znacznie mniej roboty.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Jak to zrobić - Gotowe poradniki”