[S197] Przycisk otwierania bagażnika

Moje boje, czyli poprawiamy fabrykę... - Gotowe Poradniki . Zanim zaczniesz nowy temat - PRZECZYTAJ TO

Moderatorzy: pluzz, alski

ODPOWIEDZ
andronik
Członek Honorowy MKP
Posty: 399
Rejestracja: 2008-07-08, 10:29
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: Black Metal
Kontakt:

[S197] Przycisk otwierania bagażnika

Post autor: andronik » 2009-03-16, 14:33

Potrzebne elementy:
- przycisk bagażnika
- przewody:
* 2 szt. ok. 4m różnokolorowe (najlepiej różne od czarnego i czerwonego, jakieś jaskrawe)
* 1 szt. ok 0,5m - pod przewód masy,więc najlpiej czarny.
- konektory (szybkozłączki) żeńskie - kilka sztuk - w zależności od wariantu + jeden kontektor oczkowy 10mm
- rurki izolacyjne - termokurczliwe
- lutownica
- multimetr

Poza tym standardowe narzędzia garażowe i elementarna wiedza jak się posługiwać lutownicą żeby czegoś nie pojarać lub przypalić :P

Przycisk bagażnika może być pratycznike dowolny, może być to też jakikolwiek przycik chwilowy (reset).
Ja wybrałem przycisk od Fiesty, ze względu na to, że posiada wbudowane podświetlenie, identyczne jakie jest w Mustangu.

UWAGA! Instrukcja instalacji przycisku bagażnika wymaga ingerencji w połączenie z tzw. SJB - uszkodzenie tego modułu może wymagać jego wymiane na nowy bezpośrednio u Forda w USA. Nie ma możliwości jego dopasowania od innego Mustanga, ponieważ każdy SJB jest konfigurowany pod konkretny model.

Przed rozpoczęciem prac należy odłączyć klemę masy od akumulatora.

Najpierw dobieramy się do SJB - jest on w miejscu na nogi pasażera po prawej stronie.
Jest tam mała klapka, ale służy to tylko do wymiany bezpieczników. Aby się dostać do wtyczek pod spodem, należy zdemontować cały element osłaniający to ustrojstwo. Nie ma tam żadnych śrubek, wystarczy wyciągnąć próg do góry a plastikowy element wyciągnąć do przodu.

Na wierzchniej stronie SJB są dwie wtyczki, jednak one nas nie interesują. Wykręcamy nakrętke na dole SJB i delikatnie, żeby nie pozrywać przewodów, wyciągamy puszke.

Obrazek

W złączu C2280c interesuje nas przewód biało/fioletowy (pin 13).

Jeżeli instalujesz przycisk bez podświetlenia, to możesz opuścić tą część.
W złączu C2280e interesuje nas przewód żółto/jasno niebieski (pin 25).
UWAGA! W tym złączu jest jeszcze przewód żółto/jasno zielony - ja nie umiałem odróźnić który kolor jest który.
Jedyna różnica to jeden z nich jest trochę grubszy. Musiałem dojść metodą prób i błędów - przeciąłem jeden przewód, podpiełem kleme akumulatora (-), włożyłem kluczyk do stacyjki i przekręciłem na pozycję I. Jeżeli przecieliśmy prawidłowy przewód,
to nie powinno się palić podświetlenie przycisków opuszczania szyb i blokowania drzwi w drzwiach pasażera.
Dodakowo przed przekręceniem kluczyka, na przewodzie powinno być 0V, po przekręceniu kluczyka około +12V.

Obrazek

Numer z otwieraniem bagażnika polega na chwilowym zwarciu pinu 13/C2280c do masy. Dorabiamy więc do biało/fioletowego nasz przewód, drugi koniec lutujemy do jednej z nóżek zakupionego przycisku. Odpowiednią drugą nóżkę, łączymy z masą. Skąd wziąć masę - o tym dalej.

Obrazek

W przycisku od fiesty jest 7 pinów
1 2 3 4
5 6 7

Obrazek

2 z 7 jest połączone przy wciśniętym przycisku.
3 z 7 jest połączone przy nie wciśniętym przycisku.
5 i 4 to odpowiednio + i - diody podświetlającej przycisk.
1 i 6 sa bez wyprowadzen

Jeżeli chcemy też oświetlenie przycisku to tniemy żółto/jasno niebieski kabelek z kostki C2280e. To będzie (+) do naszego elementu podświetlającego przycisk. Jest zabezpieczony bezpiecznikiem, więc nie ma strachu.

Obrazek

Ja przeciągnałem przewody pod wykładziną, w nogi kierowcy, w pobliże uchwytu otwierającego maskę.

Teraz trzeba by było gdzieś ten przycisk zainstalować. Trzeba pamiętać, że przycik będzie działał zawsze, więc trzeba go umieścić tak, żeby przypadkowo go nie uruchomić, np. w trakcie sprintu spod świateł :P

Wybrałem miejsce tuż pod uchwytem otwieraniem maski. Na zdjęciu miejsce pod przycisk, z zaznaczoną linią do której dochodzą drzwi. Mojego przycisku nie można było jednak dosunąć blisko tej linij, gdyż pod spodem jest wygieta blacha i mocno ogranicza ona głębokość na jaką możemy tam coś zainstalować.

Obrazek

Po zdjęciu listwy widać też przykręcony do blachy przewód masy. Odkręcamy śrubę i dokładamy nasz konektor oczkowy z dorobionym przewodem. Przewód z drugiej strony powinien być zakończony dwiema szybkozłączkami - jedna masa do otwierania bagażnika, druga do podświetlenia.

Obrazek

Na wyciagnietej listwie zaznaczamy obrys przycisku, żeby mniej więcej wiedzieć jaką dziurę wyciąć.

Obrazek

Plastik jest troche twardy, ale nożyk do tapet daje radę.

Tutaj otwór jeszcze przed wygładzeniem krawędzi.

Obrazek

Listwa z włożonym już przyciskiem.

Obrazek

Teraz już tylko pozostaje poskładanie wszystkiego do kupy. Nakleiłem też na kable etykiety, żeby później nie dochodzić, który przewód jest od czego.

Obrazek

Finalny efekt:

Obrazek

Powodzenia!


Pozdrawiam,
Tomek

[color=red][size=150]Piszesz głupoty lub posty nic nie wnoszące do tematu ? ........... proszę ustaw czas ich wygaśnięcia[/size][/color]

Awatar użytkownika
Radek
Młodszy Forumowicz
Posty: 36
Rejestracja: 2008-08-22, 19:27
Model: Brak
Silnik: inny V8
Kontakt:

Post autor: Radek » 2009-03-16, 18:26

Świetnie opisane!

W SN95 guzik bagażnika jest schowany jest w schowku :) Czy to znaczy że w S197 można otworzyć kufer tylko z pilota lub kluczykiem?

Ja myślałem o microswitchu obok guzików podświetlenia tablicy rejestracyjnej.


Był Mustang... czy będzie znowu? Kto wie... Ja, nie...

andronik
Członek Honorowy MKP
Posty: 399
Rejestracja: 2008-07-08, 10:29
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: Black Metal
Kontakt:

Post autor: andronik » 2009-03-16, 19:09

Radek pisze:Czy to znaczy że w S197 można otworzyć kufer tylko z pilota lub kluczykiem?
Tak, oryginalnie bagażnik można otworzyć tylko z pilota - jest to szczególnie denerwujące gdy samochód jest na chodzie, a my stojąc przed nim chcemy otworzyć bagażnik ... :kwasny:


Pozdrawiam,
Tomek

[color=red][size=150]Piszesz głupoty lub posty nic nie wnoszące do tematu ? ........... proszę ustaw czas ich wygaśnięcia[/size][/color]

Awatar użytkownika
Darenty
Forumowicz
Posty: 488
Rejestracja: 2008-12-16, 16:02
Model: S197 GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: Satin Silver Metallic
Lokalizacja:: Przemyśl

Post autor: Darenty » 2009-03-20, 14:00

Ja tam na otwieranie z pilota nienarzekam.. czy kluczyki w stacyjce czy nie - klik - i bagażnik otwarty :P
No ale jak kto lubi - instrukcja wykonania bardzo dobra :ok:


You can never have too much power, just not enough traction.

Awatar użytkownika
frog
Młodszy Forumowicz
Posty: 17
Rejestracja: 2009-10-07, 15:06
Model: 2007
Silnik: V6 3.8
Kolor: Silver
Kontakt:

Post autor: frog » 2010-03-02, 21:11

A co zrobić jeśli ja nawet z pilota nie mam funkcji otwierania bagażnika!? TRAGEDIA


... im szybciej jadę Tym widzę wyraźniej!

kaes
Forumowicz
Posty: 815
Rejestracja: 2008-11-05, 13:13
Model: 2007
Silnik: V6 4.0
Kolor: czarny, chwilowo bez pasów
Kontakt:

Post autor: kaes » 2010-03-03, 14:01

kup pilota.


CS6 Progress bar
[||||||||||||||||||--------------------------------] 36%

Obrazek

Awatar użytkownika
frog
Młodszy Forumowicz
Posty: 17
Rejestracja: 2009-10-07, 15:06
Model: 2007
Silnik: V6 3.8
Kolor: Silver
Kontakt:

Post autor: frog » 2010-03-04, 04:50

Działa! Wielkie dzięki. Dla mnie to ogromne ułatwienie szczególnie, że nawet w pilocie nie miałem funkcji otwierania bagażnika.


... im szybciej jadę Tym widzę wyraźniej!

Awatar użytkownika
misiekwaw
Stowarzyszenie MKP
Posty: 167
Rejestracja: 2009-08-10, 15:25
Model: 2015 R/T + 2013 V6
Silnik: inny V8
Kolor: Ivory White + Grabber Blue
Lokalizacja:: Zadupiodwory
Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Kontakt:

Re: [S197] Przycisk otwierania bagażnika

Post autor: misiekwaw » 2018-12-04, 13:44

Czy są jakieś szanse na przywrócenie w instrukcji zdjęć?


Challenger R/T :DD
Tuned by DISI-tune :DD

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jak to zrobić - Gotowe poradniki”