Rozwiązany problem z ssaniem po wymianie kolektora '69 200ci

Moje boje, czyli poprawiamy fabrykę... - Gotowe Poradniki . Zanim zaczniesz nowy temat - PRZECZYTAJ TO

Moderatorzy: pluzz, alski, pluzz, alski

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
yoozeq
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1357
Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
Model: 68,69,69, ..?
Kolor: ładny
Kontakt:

Rozwiązany problem z ssaniem po wymianie kolektora '69 200ci

Post autor: yoozeq » 2013-01-03, 15:12

Jakiś czas temu wymieniłem oryginalny kolektor w moim 200 ci na taki:

Kod: Zaznacz cały

http://www.mustangsunlimited.com/itemdy00.asp?T1=BA55A+01
Oprócz tego, że wszystko ładnie pasowało to pojawił się problem z rozłączeniem ssania. W oryginalnym kolektorze wydechowym jest taka przelotka z filtrem od której została poprowadzona rurka do gaźnika i jego bimetalu - tu tego zabrakło. W związku z powyższym nie wyłączało mi się ssanie. Jakie były opcje rozwiązania:

1. kupić inny gaźnik np. z ssaniem ręcznym / elektrycznym - drogie !
2. modyfikować kolektor wstawiając podobną przelotkę - pojawiłoby się tłumienie spalin...
3. rzeźbić coś innego...

Wybrałem opcję 3 i tak:
1. na jednej z rur kolektora założyłem rurę o większej średnicy z zaślepionymi końcami. Stworzyło to jakby komorę powietrzną w której następuje ogrzanie.
2. od strony silnika wykonałem nacięcie tej komory i wstawiłem siatkę filtracyjną - to dla fizyki aby ciepło szło ku górze.
3. na górze komory wykonałem wylot do którego podłączyłem rurkę z gaźnika.

Rozwiązanie działa :super:

Co nie działało:
1. owijanie rurki miedzianej na rurze kolektora - chyba w chłodne dni miedź za szybko się wychładzała i ssanie było ciągle załączone,
2. zaślepienie powyższej rurki,
3. komora bez dopływu powietrza - brak chyba zjawiska przemieszczania się ogrzanego powietrza do gaźnika

Zdjęcia nie mam ale jak zrobię to dodam :)

Jakie są plusy wymiany kolektora i usunięcia problemu:
1. cieszę się pięknym dźwiękiem 3 x 3 brzmi to jak silnik V
2. instalacja wydechowa jest bardziej optymalna
3. 2 x wydech cherrybom robi swoje


pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69

Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: Rozwiązany problem z ssaniem po wymianie kolektora '69 2

Post autor: 6t07t » 2013-01-03, 15:15

Innym prostszym rozwiązaniem jest zestawik do konwersji na ręczne ssanie.


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

Awatar użytkownika
Piotrek86skc
Forumowicz
Posty: 1076
Rejestracja: 2010-05-22, 18:02
Model: coupe 1966
Silnik: V8 4.6
Kolor: signal flare red
Kontakt:

Re: Rozwiązany problem z ssaniem po wymianie kolektora '69 2

Post autor: Piotrek86skc » 2013-01-03, 16:28

Jak ostatnio pojechałem na miasto bez tłumika za to z uciętą rurą tuż za kolektorami( przypominam, że mam pojedyńczy wydech) to ludzie zatykali uszy i krzywo na mnie patrzyli;P

Fajne rozwiązanie. Muszę przyznać, że wpędzasz mnie w kompleksy bo ja w swoim v8 mam pojedyńczy wydech a ty w R6 masz podwójny. Dwie skrajności;P
Właśnie widzialem na fotkach, które wrzuciłeś w innym wątku, że masz podwójny i trochę mnie to dziwiło.
Nie mniej jednak bardzo sprytne rozwiązanie:D



Awatar użytkownika
yoozeq
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1357
Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
Model: 68,69,69, ..?
Kolor: ładny
Kontakt:

Re: Rozwiązany problem z ssaniem po wymianie kolektora '69 2

Post autor: yoozeq » 2013-01-03, 23:10

Nie omieszkam się pochwalić dźwiękiem skrajności tylko muszę faktycznie coś nakręcić. Najważniejsze, że ssanie działa w trybie auto, tak jak u mnie ;p


pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69

Awatar użytkownika
yoozeq
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1357
Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
Model: 68,69,69, ..?
Kolor: ładny
Kontakt:

Re: Rozwiązany problem z ssaniem po wymianie kolektora '69 2

Post autor: yoozeq » 2013-01-04, 11:57

Tutaj zdjęcie rozwiązania - jeszcze gorące :)
Obrazek

Oraz tak jak obiecałem próbka dźwięku choć wolałbym nagrywać w studiu muzycznym :rotfl:
http://www.facebook.com/photo.php?v=401 ... =2&theater


pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69

Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: Rozwiązany problem z ssaniem po wymianie kolektora '69 2

Post autor: 6t07t » 2013-01-04, 15:23

A czemu silnik na czerwono pomalowany ??? :zdegustowany:


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

Awatar użytkownika
yoozeq
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1357
Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
Model: 68,69,69, ..?
Kolor: ładny
Kontakt:

Re: Rozwiązany problem z ssaniem po wymianie kolektora '69 2

Post autor: yoozeq » 2013-01-04, 16:40

Bo mi się tak podoba :] Ostatecznie to mój samochód.


pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69

Awatar użytkownika
Piotrek86skc
Forumowicz
Posty: 1076
Rejestracja: 2010-05-22, 18:02
Model: coupe 1966
Silnik: V8 4.6
Kolor: signal flare red
Kontakt:

Re: Rozwiązany problem z ssaniem po wymianie kolektora '69 2

Post autor: Piotrek86skc » 2013-01-04, 17:33

Gdybyś ustawił telefon trochę bliżej..., ale muszę przyznać, że brzmi nieźle jak na I6. Faktycznie stereo;D Lepiej niż mój;/ Zawsze jak widziałem I6 z podwójnym wydechem to myślałem, że po prostu jest zastosowany jakiś trójnik a tu proszę bardzo fajne rozwiązanie;D Zapisuj się na zlot w kwietniu!!!;D



Awatar użytkownika
Dezo
Forumowicz
Posty: 1616
Rejestracja: 2009-03-10, 14:14
Model: BULLITT
Silnik: V8 4.6
Kolor: HG
Kontakt:

Re: Rozwiązany problem z ssaniem po wymianie kolektora '69 2

Post autor: Dezo » 2013-01-04, 17:55

yoozeq pisze:Bo mi się tak podoba :] Ostatecznie to mój samochód.
Nie cwaniakuj bo dostaniesz bana od Komisji Puryzmu :D .
Komisja Twoją odpowiedź przyjmuje i podchodzi ze zrozumieniem, choć musisz być przygotowany na częste powtarzanie pytania - "dlaczego silnik czerwony"... ;)
Autko ładne, brzmi ciekawie. Ale... dlaczego silnik czerwony...? :rotfl:
Pozdrawiam


Samotny Wilk

Awatar użytkownika
Piotrek86skc
Forumowicz
Posty: 1076
Rejestracja: 2010-05-22, 18:02
Model: coupe 1966
Silnik: V8 4.6
Kolor: signal flare red
Kontakt:

Re: Rozwiązany problem z ssaniem po wymianie kolektora '69 2

Post autor: Piotrek86skc » 2013-01-04, 18:23

yoozeq pisze:Bo mi się tak podoba :] Ostatecznie to mój samochód.
kozak :D

A ja uważam, że wszystkie powinny być niebieskie włącznie z pokrywami zaworów i filtrem powietrza jak mój;P
http://www.capri.pl/image/car/5158/166008" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
yoozeq
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1357
Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
Model: 68,69,69, ..?
Kolor: ładny
Kontakt:

Re: Rozwiązany problem z ssaniem po wymianie kolektora '69 2

Post autor: yoozeq » 2013-01-04, 20:55

A to witam szacowną Komisję i dziękuję za zrozumienie :D

Zazwyczaj spotykam się z pytaniem ludzi - przechodni "jaka to pojemność panie.... ile to jedzie ...." więc dla odmiany pytanie o kolor silnika może być :rotfl: W sumie ciekawy temat na post : "Top pytań przechodnia"

No i nie chce cwaniakować ani kozaczyć :oczami:

Zlot fajna sprawa, już rozmawiam z żoną... bo niestety mamy małe dzieci i wymaga to zaangażowania babci itd...


pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69

Awatar użytkownika
stang67
Forumowicz
Posty: 1460
Rejestracja: 2009-07-31, 18:22
Model: 1967 Mustang A-code
Silnik: inny V8
Kolor: Candy Apple Red
Kontakt:

Re: Rozwiązany problem z ssaniem po wymianie kolektora '69 2

Post autor: stang67 » 2013-01-04, 21:01

yoozeq pisze: W sumie ciekawy temat na post : "Top pytań przechodnia"
:super:
Statystycznie najwięcej chyba o pojemność :D Zdarza się że o prędkość max.
Raz jak jechałem na wesele i zatrzymałem się gdzieś na wiosce zapytać o drogę, podleciała podrajcowana babcia (grubo po 70-tce) i pyta "co to za cudo proszę pana" :rotfl:


_______F___U___C___K_________T___H___E_________F___U___E___L_________E___C___O___N___O___M___Y_______
Obrazek
1.1967 Mustang 289-4v V8
2.
1997 BMW e36 318ti ///M
3.1998 BMW e36 320i convertible ///M

Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: Rozwiązany problem z ssaniem po wymianie kolektora '69 2

Post autor: 6t07t » 2013-01-04, 21:48

Spoko, komisja czuwa ;)
Gdybyś chciał poprawić, naprawić niedociągnięcia komisja pomoże i doradzi.
:ok:


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jak to zrobić - Gotowe poradniki”