1. ADAPTERY DIN

http://www.ultramall.de/shop/artikel/Ra ... um2374.htm 18.99 EUR
2. OBUDOWA 2DIN

http://www.ultramall.de/shop/artikel/RA ... um2383.htm 26.50 EUR
3. PRZETWORNIK (regulator) NAPIĘCIA 5V; Typ: L78S05CV (oczywiście bez tych kabli, które potem....


http://www1.conrad.de/scripts/wgate/zco ... results=20 0.63 EUR
4. CHŁODNICZKA; TYP TO- 220, 13 K/W (niekoniecznie, ale dla pedantów konieczna


http://www.reichelt.de/?;ACTION=3;LA=4; ... 927a821cbf 1.70 EUR
5. KABELEK ELASTYCZNY 0.75mm² około 1 metra
6. ZŁĄCZKI 3 (trzy) kompatybilne z przekrojem kabla

7. WTYCZKA ANTENOWA - dla komfortu pracy... niektóre modele stanga od rocznika 2007 mają nietypową i lepiej się zaopatrzyć w DIN'ową, gdyż nieumalowani


8. Wiadro piwa i pęto kiełbasy

Teraz w pełni przygotowani zabieramy sie do pracy.
UWAGA!
1. Wyjąć płyty CD z Shakera!!!
2. Domknąć boczne szyby, gdyż w przypadku niedomkniętych i odłączeniu akumulatora możemy narazić się na kłopotliwe programowanie komputera, który zapamięta położenie okien i po ponownym podłączeniu, opuszczoną szybę będzie traktował jak zamkniętą!!!
3. Odłączyć akumulator!!!
CZĘŚĆ PIERWSZA
Demontujemy konsolę.
Otwieramy podłokietnik i odkręcamy 2 śrubki od strony zawiasu; Dla wygody i ochrony swoich łokci


Wrzucamy bieg wsteczny i zaciągamy hamulec ręczny. Również dla wygody i aby mieć więcej miejsca, możemy zdemontować mieszek ozdobny lewarka...

Łapiemy koniec konsoli (od strony odkręconych 2 śrubek krzyżakowych i podnosząc lekko w górę jednocześnie ciągniemy w tył...aż do jej uwolnienia

Możemy się namęczyć metodami prób i błędów, a zwłaszcza z przednią częścią, ale warto


Mając już wypięty cały element, pociągamy go w tył kilka cm tak aby uzyskać trochę miejsca miedzy uniesioną konsolą a mostkiem do którego jest montowany, by włożyć lewą dłoń pod spód konsoli, którą to dłonią pchamy konsolę w stronę hamulca ręcznego uważając aby konsoli nie wyginać i jednocześnie prawą dłonią pchacio-ciągnąć i wykręcać

Kuźwa i po bólu

Teraz ściągamy osłony boczne konsoli:


CZĘŚĆ DRUGA
Demontujemy panel z elektroniką.
Zanim jednak przystąpimy do demontażu należy zdjąć pokrętła zaznaczone na foto (A i B). Pokrętła należy ustawić wg foto tzn w pozycjach wyłączonych.
Pokrętła są zablokowane, do zabezpieczeń dostajemy się wnękami od strony kierowcy i pasażera. Po odblokowaniu dopiero można je ściągnąć.

Odkręcamy 6 śrub, nasadowym sztorcem, mocujących panel centralny.


Teraz można zacząć, przy pomocy obu dłoni, ciągnąć

Rozpiąć ostrożnie teraz górne wtyczki, które są też zablokowane...

Uwolniony w ten sposób panel wydobywamy

CZĘŚĆ TRZECIA
Demontujemy SHAKERA.
Luzujemy i odkręcamy śruby mocujące, zabezpieczając dziurę przy lewarku, co może nas uchronić przed przypadkowym wpadnięciem którejś z odkręcanych śrubek

Łapiemy za radio i go wyciągamy. Rozpinamy wszelkie wtyczki i kable.


I oczom ukazuje się upragniony widok


Zdemontowane elementy odkładamy w bezpieczne miejsce, aby w przypływie szału ich nie uszkodzić


CZĘŚĆ CZWARTA
Montujemy nasz nowy nabytek

A) przygotowania:
1. Do regulatora napięcia lutujemy 3 mniej więcej 20 cm długości kabelki, lutować długimi odizolowanymi końcówkami.
Patrząc od strony napisu na regulatorze:
lewy bolec wejście 12V,
środkowy bolec masa,
prawy bolec wyjście = 5 V.
2. Zamontować w chłodniczce, jeśli ją posiadamy.
3. Do zabudowywanego tutaj modelu radia należy przystosować Adapter 2DIN poprzez usunięcie tylnych zaczepów, tzn, odpiłowanie i wygładzenie miejsc po ich usunięciu.

4. Dalsza zmiana adaptera, polega na wycięciu dodatkowego półotworu na wylot wentylatora chłodzącego ten model radia (Kenwood DNX 5220BT All-in-One Navi).
Należy zwrócić uwagę czy w innych modelach również nie będzie trzeba takiego otworu wykonać!



UWAGA! Dostarczone śruby z radiem mogą być za małe do otworów w adapterze, należy to sprawdzić!!! i ewentualnie kupić nowe (M5) z dużymi podkładkami...
CDN...