[S197] Wymiana fabrycznego radia SHAKER na systemowe z NAVI

Moje boje, czyli poprawiamy fabrykę... - Gotowe Poradniki . Zanim zaczniesz nowy temat - PRZECZYTAJ TO

Moderatorzy: pluzz, alski, pluzz, alski

Awatar użytkownika
LIZZARD
Forumowicz
Posty: 183
Rejestracja: 2008-09-09, 00:30
Model: DODGE MAGNUM
Kolor: Torch Red

[S197] Wymiana fabrycznego radia SHAKER na systemowe z NAVI

Post autor: LIZZARD » 2009-05-28, 14:27

Zanim przystąpimy do jakichkolwiek działań, musimy wyposażyć się w niezbędne cęści bez których wykonanie zadania będzie ciężkie lub niemożliwe, a samo radio może nie działać właściwie.

1. ADAPTERY DIN

Obrazek
http://www.ultramall.de/shop/artikel/Ra ... um2374.htm 18.99 EUR

2. OBUDOWA 2DIN

Obrazek
http://www.ultramall.de/shop/artikel/RA ... um2383.htm 26.50 EUR

3. PRZETWORNIK (regulator) NAPIĘCIA 5V; Typ: L78S05CV (oczywiście bez tych kabli, które potem.... :D )

Obrazek
http://www1.conrad.de/scripts/wgate/zco ... results=20 0.63 EUR

4. CHŁODNICZKA; TYP TO- 220, 13 K/W (niekoniecznie, ale dla pedantów konieczna :hyhy: )

Obrazek
http://www.reichelt.de/?;ACTION=3;LA=4; ... 927a821cbf 1.70 EUR

5. KABELEK ELASTYCZNY 0.75mm² około 1 metra
6. ZŁĄCZKI 3 (trzy) kompatybilne z przekrojem kabla

Obrazek można zastosować inne lub zlutować na stałe...

7. WTYCZKA ANTENOWA - dla komfortu pracy... niektóre modele stanga od rocznika 2007 mają nietypową i lepiej się zaopatrzyć w DIN'ową, gdyż nieumalowani :rotfl: będziemy musieli zapindalać do najbliższego sklepu...

Obrazek

8. Wiadro piwa i pęto kiełbasy
:rotfl:

Teraz w pełni przygotowani zabieramy sie do pracy.
UWAGA!
1. Wyjąć płyty CD z Shakera!!!
2. Domknąć boczne szyby, gdyż w przypadku niedomkniętych i odłączeniu akumulatora możemy narazić się na kłopotliwe programowanie komputera, który zapamięta położenie okien i po ponownym podłączeniu, opuszczoną szybę będzie traktował jak zamkniętą!!!
3. Odłączyć akumulator!!!

CZĘŚĆ PIERWSZA
Demontujemy konsolę.
Otwieramy podłokietnik i odkręcamy 2 śrubki od strony zawiasu; Dla wygody i ochrony swoich łokci :D można odkręcić również cały podłokietnik (4 śrubecki)

Obrazek

Wrzucamy bieg wsteczny i zaciągamy hamulec ręczny. Również dla wygody i aby mieć więcej miejsca, możemy zdemontować mieszek ozdobny lewarka...
Obrazek

Łapiemy koniec konsoli (od strony odkręconych 2 śrubek krzyżakowych i podnosząc lekko w górę jednocześnie ciągniemy w tył...aż do jej uwolnienia :hyhy:
Możemy się namęczyć metodami prób i błędów, a zwłaszcza z przednią częścią, ale warto :D
Obrazek
Mając już wypięty cały element, pociągamy go w tył kilka cm tak aby uzyskać trochę miejsca miedzy uniesioną konsolą a mostkiem do którego jest montowany, by włożyć lewą dłoń pod spód konsoli, którą to dłonią pchamy konsolę w stronę hamulca ręcznego uważając aby konsoli nie wyginać i jednocześnie prawą dłonią pchacio-ciągnąć i wykręcać :rotfl: w górę...
Kuźwa i po bólu :hyhy:

Teraz ściągamy osłony boczne konsoli:

Obrazek

Obrazek

CZĘŚĆ DRUGA
Demontujemy panel z elektroniką.
Zanim jednak przystąpimy do demontażu należy zdjąć pokrętła zaznaczone na foto (A i B). Pokrętła należy ustawić wg foto tzn w pozycjach wyłączonych.
Pokrętła są zablokowane, do zabezpieczeń dostajemy się wnękami od strony kierowcy i pasażera. Po odblokowaniu dopiero można je ściągnąć.
Obrazek

Odkręcamy 6 śrub, nasadowym sztorcem, mocujących panel centralny.
ObrazekObrazek

Teraz można zacząć, przy pomocy obu dłoni, ciągnąć :rotfl: ostrożnie osłonę do siebie i naciskając delikatnie ku dołowi, aby zeszła z górnego pozycyjnego zatrzasku.
Rozpiąć ostrożnie teraz górne wtyczki, które są też zablokowane...
Obrazek
Uwolniony w ten sposób panel wydobywamy :D z wnętrza pojazdu.

CZĘŚĆ TRZECIA
Demontujemy SHAKERA.
Luzujemy i odkręcamy śruby mocujące, zabezpieczając dziurę przy lewarku, co może nas uchronić przed przypadkowym wpadnięciem którejś z odkręcanych śrubek :hyhy:
Łapiemy za radio i go wyciągamy. Rozpinamy wszelkie wtyczki i kable.
ObrazekObrazek

I oczom ukazuje się upragniony widok :rotfl:
Obrazek
Zdemontowane elementy odkładamy w bezpieczne miejsce, aby w przypływie szału ich nie uszkodzić :rotfl:
Obrazek

CZĘŚĆ CZWARTA
Montujemy nasz nowy nabytek :hyhy:

A) przygotowania:
1. Do regulatora napięcia lutujemy 3 mniej więcej 20 cm długości kabelki, lutować długimi odizolowanymi końcówkami.
Patrząc od strony napisu na regulatorze:
lewy bolec wejście 12V,
środkowy bolec masa,
prawy bolec wyjście = 5 V.
2. Zamontować w chłodniczce, jeśli ją posiadamy.
3. Do zabudowywanego tutaj modelu radia należy przystosować Adapter 2DIN poprzez usunięcie tylnych zaczepów, tzn, odpiłowanie i wygładzenie miejsc po ich usunięciu.
Obrazek
4. Dalsza zmiana adaptera, polega na wycięciu dodatkowego półotworu na wylot wentylatora chłodzącego ten model radia (Kenwood DNX 5220BT All-in-One Navi).
Należy zwrócić uwagę czy w innych modelach również nie będzie trzeba takiego otworu wykonać!
ObrazekObrazekObrazek

UWAGA! Dostarczone śruby z radiem mogą być za małe do otworów w adapterze, należy to sprawdzić!!! i ewentualnie kupić nowe (M5) z dużymi podkładkami...

CDN...


Jedyny alkohol jaki obecnie mogę spożywać to Piña colada...

Awatar użytkownika
Little Pony
Forumowicz
Posty: 121
Rejestracja: 2008-10-30, 21:53
Model: yhm.... :)
Silnik: inny V6

Post autor: Little Pony » 2009-05-28, 16:02

Ja swoje kupione mam ciągle w pudełku. Robiłem przymiarki, sam robiłem uchwyty ;) Ale okazało się, że dwa okrągłe głośniki to basowe i wymagają osobnego wzmacniacza. Masz z tym jakieś doświadczenia?


Był ale się rozbił: Mustang GT 2005 Convertible, Dodge Charger R/T 2006

I'm gonna put on a iron shirt, and chase all muscle cars out of earth!

Awatar użytkownika
LIZZARD
Forumowicz
Posty: 183
Rejestracja: 2008-09-09, 00:30
Model: DODGE MAGNUM
Kolor: Torch Red

Post autor: LIZZARD » 2009-05-28, 16:55

Little Pony pisze:Ja swoje kupione mam ciągle w pudełku. Robiłem przymiarki, sam robiłem uchwyty ;) Ale okazało się, że dwa okrągłe głośniki to basowe i wymagają osobnego wzmacniacza. Masz z tym jakieś doświadczenia?
Osobnego wzmacniacza? Nic mi o tym nie wiadomo, istotną kwestią jest zakup tzw. Y-Cinch Adaptera jeśli ma się subwoofera z SHAKERA 1000 w bagażniku.


Jedyny alkohol jaki obecnie mogę spożywać to Piña colada...

Awatar użytkownika
Little Pony
Forumowicz
Posty: 121
Rejestracja: 2008-10-30, 21:53
Model: yhm.... :)
Silnik: inny V6

Post autor: Little Pony » 2009-05-28, 18:35

To może ta moja przejściówka jakaś nieteges. Robiłem to świeżo po odebraniu Mustanga i nie w głowie mi było jakieś tam audio :) Ale trzeba wrócić do tematu.


Był ale się rozbił: Mustang GT 2005 Convertible, Dodge Charger R/T 2006

I'm gonna put on a iron shirt, and chase all muscle cars out of earth!

kuczko
Forumowicz
Posty: 129
Rejestracja: 2008-10-08, 15:13
Model: V6 2005
Silnik: V6 4.0
Kolor: Srebrny
Kontakt:

Re: [S197] Wymiana fabrycznego radia SHAKER na systemowe z N

Post autor: kuczko » 2009-05-28, 18:40

LIZZARD pisze: 2. Domknąć boczne szyby, gdyż w przypadku niedomkniętych i odłączeniu akumulatora możemy narazić się na kłopotliwe programowanie komputera, który zapamięta położenie okien i po ponownym podłączeniu, opuszczoną szybę będzie traktował jak zamkniętą!!!
To mi się akurat przytrafiło, ale łatwo to naprawić. Wystarczy zamkąć szybę i przy zamkniętej przytrzymać nadal zamykanie przez kilka sekund. Wtedy ta pozycja zapamiętuje się jako "zamknięte" i gra.



Awatar użytkownika
LIZZARD
Forumowicz
Posty: 183
Rejestracja: 2008-09-09, 00:30
Model: DODGE MAGNUM
Kolor: Torch Red

Re: [S197] Wymiana fabrycznego radia SHAKER na systemowe z N

Post autor: LIZZARD » 2009-05-28, 21:54

kuczko pisze:
LIZZARD pisze: 2. Domknąć boczne szyby, gdyż w przypadku niedomkniętych i odłączeniu akumulatora możemy narazić się na kłopotliwe programowanie komputera, który zapamięta położenie okien i po ponownym podłączeniu, opuszczoną szybę będzie traktował jak zamkniętą!!!
To mi się akurat przytrafiło, ale łatwo to naprawić. Wystarczy zamkąć szybę i przy zamkniętej przytrzymać nadal zamykanie przez kilka sekund. Wtedy ta pozycja zapamiętuje się jako "zamknięte" i gra.
Zatem bardzo cenna wskazówka dla roztargnionych :rotfl: .
Dzięki za wpis.


Jedyny alkohol jaki obecnie mogę spożywać to Piña colada...

Awatar użytkownika
pavlito
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1328
Rejestracja: 2008-12-21, 03:34
Model: GT 05 premium manual
Silnik: V8 4.6
Kolor: Sonic Blue

Post autor: pavlito » 2009-05-29, 00:13

instrukcja super :ok:
ale mnie dobiłeś :( mój shaker nie lubi niektórych płyt kopiowanych i przeskakuje kolejne utwory. podejrzewam ufajdane wnętrze, ale taka rozbieranka dla samego czyszczenia "z ciekawości" trochę mnie zniechęciła :(
co innego, jakby zmieniać na navi - inna motywacja



alfatech
Forumowicz
Posty: 341
Rejestracja: 2008-07-08, 14:17
Model: 2005 DżiTi
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czrny XTRMNTR
Lokalizacja:: Koło
Kontakt:

Post autor: alfatech » 2009-05-29, 08:18

LIZZARD, fajna instrukcja - fakt ........... przerażająco skomplikowne to wszystko :przestraszony:
pavlito pisze: mój shaker nie lubi niektórych płyt kopiowanych i przeskakuje kolejne utwory. podejrzewam ufajdane wnętrze, ale taka rozbieranka dla samego czyszczenia "z ciekawości" trochę mnie zniechęciła
nie koniecznie musi być zafajadany ,mój czasami nie czyta oryginałów ale tylko wybranych :rotfl:
Spróbój z MP3 - powinło pomóc :)


Pozdrawiam
Tomek http://www.alfa-tech.com.pl/kontakt/

Awatar użytkownika
Hans
Forumowicz
Posty: 1028
Rejestracja: 2008-12-30, 11:18
Model: 500
Kolor: Black
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Post autor: Hans » 2009-05-29, 09:44

pavlito pisze:instrukcja super :ok:
ale mnie dobiłeś :( mój shaker nie lubi niektórych płyt kopiowanych i przeskakuje kolejne utwory. podejrzewam ufajdane wnętrze, ale taka rozbieranka dla samego czyszczenia "z ciekawości" trochę mnie zniechęciła :(
co innego, jakby zmieniać na navi - inna motywacja
ja tak nie mam. mój shaker łyka wszystko, a co za tym idzie, Twój też nie powinien mieć z tym problemów. mp3 to mp3, chyba że masz na myśli płyty audio. :)


.:: :evil: my other ride is your mom :evil: ::.

Awatar użytkownika
LIZZARD
Forumowicz
Posty: 183
Rejestracja: 2008-09-09, 00:30
Model: DODGE MAGNUM
Kolor: Torch Red

Post autor: LIZZARD » 2009-06-08, 22:00

alfatech pisze: przerażająco skomplikowne to wszystko :przestraszony:
I w związku z powyższym:
Nadejszła wiekopomna chwiła i...Ciąg Dalszy Nastąpił:

Zanim przystąpimy do następnej czynności, KONIECZNIE PRZED jej wykonaniem należy sprawdzić (każdy indywidualnie ze swoim modelem sprzętu) czy rżnięcie będzie niezbędne!!! :rotfl: :rotfl: :rotfl:
W opisywanym przypadku radio zbyt wystawało i trzeba było odpiłować po jednym z z każdej strony adaptera 2DIN, uchwycie montażowym. Każdy uchwyt składa się z 2 skrzydełek, odpiłowujemy, patrząc od frontu, te od wewnętrznej strony.
UWAGA!!! Czynność wykonujemy delikatnie i z należytą starannością w taki sposób, aby przypadkiem nie odpiłować całego podwójnego uchwytu!!!

ObrazekObrazek

B)
Przystępujemy do wkładania :D . Oba kable z wiązki adaptacyjnej podłączamy do oryginalnych pasujących ;-) wtyczek Mustanga. UWAGA! Jedna Mustangowa wtyczka pozostanie bezużyteczną i w związku z tym odkładamy ją w tył (możemy sobie ją zaizolować) i niech se spoczywa w spokoju, na foto oznaczona nr 3.
Wtyki czynne to 1 i 2.


Obrazek

C)

Obrazek

Trzy kable przymocowane do regulatora napięcia 5V (patrz pkt. 3 wyposażenia) przykręcamy do kostki tak jak w opisywanym wyżej przykładzie) zwracając uwagę na właściwy ich układ. Następnie dwa(2) niebiesko-białe przewody jednej z wtyczek adaptera kablowego (w zestawie kabli adaptujących są 2 kompleciki, tutaj mowa o zestawiku, przy którym wiszą chinche dwa), przykręcić (podłączyć, przylutować) do kabelka napięciowego (5V) z regulatora –prawy bolec.

Masę regulatora napięciowego (kabelek ze środkowego bolca) łączymy z czarnym kablem (masa) z drugiego dużego adaptera kablowego.

Kabelek wyprowadzony z lewego bolca (12V) reg. napięcia łączymy z kablem RADIA, kabel ten powinien być oznaczony niebieską plakietką ANT.CON lub P.CON tak jak na foto. W innych radiach może występować bez dodatkowego oznakowania i w takim przypadku należy posłużyć się instrukcją takiego radia i znaleźć kabel opisany jako „napięcie sterujące-zasilanie”. Najczęściej występuje w kolorze niebiesko-białym.

Reasumując wg foto:
1= DIN Adapter 1 (mały z chichami)
2= Regulator napięcia
3= Kabel niebiesko-biały z Adaptera 1 (napięcie sterujące 5V)
4= Przewód sterujący z radia (wejście 12V)
5= Masa regulatora napięcia
6= Podłączenie masy kablowego Adaptera DIN z zaciskiem
7= DIN Adapter 2 (duży)
8= Wiązka kabli z radia

Obrazek

D)
Teraz możemy przystąpić do podłączania wiązki nowego radia z różnymi pojedynczymi kabelkami, czyli jak to jest być pająkiem…

Zaczynamy od kabla oświetlenia tzw. Iluminacji deski rozdzielczej. Iluminacja ta, polega na tym, ze w chwili włączenia świateł głównych oświetlenie deski rozdzielczej przygasa (ciemnieje). Na foto widzimy kabel radia w pomarańczowym kolorku z oznaczeniem ILLUMI (nr 2 na foto), do podłączenia którego, należało wykonać przedłużenie, ponieważ był stanowczo za krótki.

Tym przedłużonym kablem z jednej strony podłączamy się do żółto-białego kabla zakończonego czarno-czerwoną kostką z BC (BC=bord komputer) tworząc solidny mostek!!!

Nastepnie na drugi koniec przedłużki zakładamy IDEALNIE pasujący zacisk (nr 3 na foto)do wyjścia ILLUMI z radia (nr 2 na foto). Złe dopasowanie np. zbyt luźne jest częstym powodem i źródłem błędów BC.
Łączymy teraz ILLUMI (nr 2) z przedłużką (nr 3) i możemy się cieszyć, gdyż impuls z BC jest zespolony z nowym radiem.

ObrazekObrazekObrazek

1= Wiązka kablowa z BC-kabel w kolorze żółto-białym
2= Kabel ILLUMI z radia
3= Kabel mostkowy do żółto-białego kabla z wiązki BC

CZĘŚĆ PIĄTA

Podłączenie główne radia.
Należy zgodnie z instrukcją podłączyć wtyki radia do wtyków Adapterów kablowych.
Wetknąć końcówkę anteny.
Białą wtyczkę chinch podłączyć do odpowiedniego wyjścia na subwoofer (w tym przypadku było to REAR/SW). W SHAKER500 czerwony chinch nie ma zastosowania.
Jeśli mamy SHAKER1000 mając tylko jednego wolnego chincha na SW (czerwony), musimy zastosować tzw. Y-chinch celem rozdziału sygnału.

Podłączenie mikrofonu.

Obrazek

W tym celu należy kierownicę ustawić w maksymalnie dolnym położeniu, a wtyk mikrofonu przeciągnąć przez powstałą w ten sposób szczelinę wraz z kablem. Należy się położyć na podłodze i od spodu-tyłu umieścić we wnęce konsoli.

Obrazek
Przymocować (nakleić) antenę GPS na podszybiu, a kabelek antenowy poprowadzić wzdłuż szczeliny dashboardu (wystarczająco dużo miejsca) kierując go w lewą stronę (drzwi kierowcy), otworzyć boczny panel deski rozdzielczej (przy drzwiach) i przeprowadzając kabel po podłodze pod kierownicą, dostajemy się do konsoli i wnęki na radio, podłączamy do radia.
Obrazek

Doprowadzamy teraz kabel USB, najlepiej długi (2.5m) (brak foto) np. do schowka na rękawiczki, jest tam po lewej stronie szczelina. Potem można sobie przeciągnąć kabelek gdzie się chce.

FINAŁ

Pozostałe zbyteczne kable powiązać i przytroczyć do tylnej ściany radia. Radio, ostrożnie, dopasować do otworów montażowych i przykręcić śrubami.
Podłączyć wtyki z dolną pokrywą konsoli pokładowej, zamontować pokrętła ogrzewania, zawiesić całość i przykręcić. UWAGA!!! Nie zapomnieć o podłączeniu dolnych wtyków do pokręteł (od tyłu).
Nasunąć boczne osłony.
Konsolę środkową założyć i połączyć na clip do ramy. Podłokietnik skręcić, założyć, jeśli zdjęty panel z mieszkiem lewarka zm. biegów.
Krótko pisząc, montujemy w odwrotnej kolejności do demontażu.

ObrazekObrazek

UWAGA!!! Podłączyć klemy akumulatora i koniecznie odczekać 3 do 5 minut zanim uruchomimy zapłon!!! Czekamy na Initial TEST (Re-inicjacja).

Teraz dopiero wykonujemy magiczny ruch kluczykiem i….zachwycamy się pięknymi instrukcjami obsługi zamontowanego radia…. :rotfl:

Obrazek

KONIEC. :hurra: :hurra: :hurra:


Jedyny alkohol jaki obecnie mogę spożywać to Piña colada...

Awatar użytkownika
zaborjr
Forumowicz
Posty: 169
Rejestracja: 2009-07-09, 08:25
Model: 2014
Silnik: V6 3.7
Kolor: RubyRed

Post autor: zaborjr » 2010-03-15, 21:28

Witam S.P. Lizzard'a
Jako, że jestem przed montażem nowego nabytku czyli Navi w Koniku, chciałbym się doradzić osoby, która miała do czynienia z montażem takiego radyjka... Mianowicie zakupiłem radyjko Pioneer AVIC-f700BT tylko z tego wzgledu, ze jest to jakaś tam marka i chodzi pod Win'syfem, czyli bez problemu wrzucę sobie Automape. Jestem pod wrażeniem instrukcji jaką tu zobaczyłem, za co serdecznie dziękuje :)
Chciałbym się doradzić jaką wybrać ramkę maskująca 2DIN, aby oszczędzić sobie kłopotów z montażem... w grę wchodzą dwie (tyle mi sie udało znaleźć):
I ta z instrukcji http://www.ultramall.de/shop/artikel/2383.htm
II znalazłem u nas w sklepie internetowym http://www.bartex-caraudio.com.pl/produ ... ts_id=5258
ceny są zbliżone...
Podstawową różnica tych ramek to to, że I jest multifunkcyjna (1 i 2DIN), II natomiast tylko 2DIN. Ale w moim przypadku to nie gra roli...
Załączniki
II.jpg
I.JPG



Awatar użytkownika
LIZZARD
Forumowicz
Posty: 183
Rejestracja: 2008-09-09, 00:30
Model: DODGE MAGNUM
Kolor: Torch Red

Re: [S197] Wymiana fabrycznego radia SHAKER na systemowe z N

Post autor: LIZZARD » 2010-07-28, 21:43

koral pisze:
LIZZARD pisze: 1. ADAPTERY DIN


2. OBUDOWA 2DIN
a sa takie ramki 2din aluminiowe? pod moje wnetrze ?
Napisz do nich czy podejdzie http://www.mechatroniks.com/wrx/ordering.html

Obrazek

Dedykowana pod 7" LCD


Jedyny alkohol jaki obecnie mogę spożywać to Piña colada...

Awatar użytkownika
zaborjr
Forumowicz
Posty: 169
Rejestracja: 2009-07-09, 08:25
Model: 2014
Silnik: V6 3.7
Kolor: RubyRed

Post autor: zaborjr » 2010-11-16, 02:42

paytoplay pisze:zaborjr, jak zamontujesz to podrzuciłbyś fotki jak to wygląda w mustangu?
Ja się też nad takim Pioneerem zastanawiam i chętnie bym zobaczył jak to wygląda w praktyce :)

Pozdr!
Przepraszam, że tak późno, ale lepiej późno niż wcale ;) do tego w drzwiach grają ze wzmaka 2x150Vat RMS JBLe limitowanej edycji.
Załączniki
20101115219.JPG



Awatar użytkownika
adaslaw
Forumowicz
Posty: 598
Rejestracja: 2009-09-30, 15:06
Model: Mustang conv. 2006
Silnik: V6 4.0
Kolor: skromny czarny

Post autor: adaslaw » 2010-11-22, 19:00

LIZZARD, szacunek za zdolności! :)
No i dziękuję za precyzyjny opis, jak wyglądał Twój montaż. Ciekawa lektura :)

LIZZARD, czy słyszałeś o jakiejś firmie / magiku, najlepiej w rejonie Warszawy, który tak nietrywialne zmiany shakera na 2 dinowe radio potrafi wykonać?

Pokój!
Adaslaw

PS.
O trochę podobne rzeczy pytam się w innym wątku:
viewtopic.php?p=53033



Awatar użytkownika
Koral
Forumowicz
Posty: 2277
Rejestracja: 2009-01-02, 23:49
Model: GT CS8 +500HP
Silnik: V8 4.6
Kontakt:

Post autor: Koral » 2010-11-23, 11:35

potwierdzam,to bardzo proste,bez instrukcji zajelo mi to kilka minut sciaga sie panel przedni(bodajze 2srubki w schowku),wyciaga shakera i zaklada dvd ;) tylko musialem przejsciowke iso kupic ktora mam gdzies do tej pory, bo GT sprzedalem z shakerem a dvd poszlodo v6;)


Koral tel.+48 792-33-55-65
http://www.facebook.com/US.AutoimportKS
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jak to zrobić - Gotowe poradniki”