Czy to ma sens? (oryginalna baza + nowe podzespoly)

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, pluzz, Przemek64, 6t07t, Piotrek86skc

ODPOWIEDZ
laik
Posty: 8
Rejestracja: 2017-03-23, 15:20
Model: żaden
Kolor: czarny

Czy to ma sens? (oryginalna baza + nowe podzespoly)

Post autor: laik » 2017-03-23, 15:36

Witam,

Od kilku dobrych lat noszę się z zamiarem kupienia starego mustanga i jego renowacji we własnym zakresie (w przeciągu kilku lat). Moje fundusze na dzień dzisiejszy to 150tys zł. Póki co jestem w tym temacie laikiem, po prostu chciałbym przy okazji się czegoś nauczyć o autach, ich naprawie i tyle. Tak jak już wspomniałem to jest raczej mój długoterminowy plan. W związku z tym mam kilka pytań (mam nadzieję, że mnie nie ukrzyżujecie).

1) czy ma to sens i czy jest możliwe, aby zamienić kilka elementów w starym aucie na nowe? Nie zrozumcie mnie źle nie chcę w 100% oryginalnego mustanga, chciałbym go zmodyfikować tak, aby nadawał się do codziennej jazdy. Miałem tutaj na myśli wymienienie takich rzeczy jak hamulce, dodanie wspomagania kierownicy itp. itd. czy ma to w ogóle sens?

2) czy 150 tys. zł na fastbacka '66 to wystarczające fundusze?

3) dla ludzi bardziej obeznanych czy takie remonty da się zrobić w zwykłym garażu z kanałem? (pomijam blacharkę itp. itd. bo to planowałem komuś zlecić)

4) Czy są dostępne jakieś poradniki / książki w tym zakresie? Ewentualnie ktoś jest z 3miasta i udziela korepetycji w tym zakresie? :D

Dzięki i pozdrawiam



Awatar użytkownika
deeboy
Forumowicz
Posty: 411
Rejestracja: 2015-05-12, 19:07
Model: GT S550 MT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Race Red

Re: Czy to ma sens? (oryginalna baza + nowe podzespoly)

Post autor: deeboy » 2017-03-23, 16:25

Zrób tak :)





laik
Posty: 8
Rejestracja: 2017-03-23, 15:20
Model: żaden
Kolor: czarny

Re: Czy to ma sens? (oryginalna baza + nowe podzespoly)

Post autor: laik » 2017-03-23, 16:50

obawiam się, że nei do końca o to mi chodziło :) poza tym w ten sposób raczej nie nauczyłbym się dużo na temat mechaniki :)



Awatar użytkownika
deeboy
Forumowicz
Posty: 411
Rejestracja: 2015-05-12, 19:07
Model: GT S550 MT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Race Red

Re: Czy to ma sens? (oryginalna baza + nowe podzespoly)

Post autor: deeboy » 2017-03-23, 17:25

ale fakt, że projekt z filmu genialny, wygląd klasyka a prowadzenie i funkcjonalnośc nowego. Osobiście chciałbym takiego.



Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1617
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: Czy to ma sens? (oryginalna baza + nowe podzespoly)

Post autor: Rezor » 2017-03-23, 17:58

1) Pewnie, że ma. Nawet jakbyś odpowiednio ogarnął temat to może się okazać, że ewentualne koszty eksploatacji nie odbiegają od typowego drogowego wozidła. Jeśli zamierzasz budować samochód od początku to możliwości masz nieograniczone.

2) Przy Twoich planach możesz nawet kupić samą skorupę http://www.dynacornclassicbodies.com/ford_models2.html" onclick="window.open(this.href);return false; i budować samochód od podstaw.

3) Da się nawet na placu pod blokiem. Kwestia determinacji :wstyd: Jak masz kanał to wygrałeś życie :hyhy: Ponadto w trójmieście jest warsztat samoobsługowy.

4) W internetach znajdziesz głównie gotowce retrofit tj. gotowe zestawy, które pasują do danego modelu P&P. Najlepiej rozejrzeć się po forach gdzie ludzie robią repliki i kit-cary. Kwestia samozaparcia, czytania ze zrozumieniem i planowania odpowiednich rzeczy. Dobrze jest też mieć dobrego tokarza i spawacza którzy ogarną potrzebne rzeczy.


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

Awatar użytkownika
simontlc
Forumowicz
Posty: 1078
Rejestracja: 2011-08-02, 23:16
Model: 289 coupe 1965
Kolor: mechaniczna pomarańcza (Poppy Red )
Lokalizacja:: TL.
Kontakt:

Re: Czy to ma sens? (oryginalna baza + nowe podzespoly)

Post autor: simontlc » 2017-03-24, 11:20

Maku z forum ma do sprzedania fastbacka chyba nawet w tym przedziale cenowym, i całkiem fajnie wygląda


ObrazekObrazek
"NO IT'S NOT JUST A SIX, IT'S A PART OF THE LEGACY OF THE MUSTANG"

Awatar użytkownika
MAKU
Stowarzyszenie MKP
Posty: 380
Rejestracja: 2015-06-10, 10:54
Model: GT500KR
Silnik: inny V8
Kolor: Black
Lokalizacja:: Końskie
Stajnia: Stajnia Świętokrzyska
Kontakt:

Re: Czy to ma sens? (oryginalna baza + nowe podzespoly)

Post autor: MAKU » 2017-03-24, 11:38

Witam ,
Mam teraz do sprzedania Fastback 66 klimatyzacja wspomaganie kierownicy, Pony Interior .
Jak chcesz to dzwon to mogę też coś doradzić .

513935650


1967 S-Code, 1967 K-Code
1968 GT500KR, GT350 PAXTON, GT350
1969 GT500 , GT350 Hertz, R-Code

Awatar użytkownika
MAKU
Stowarzyszenie MKP
Posty: 380
Rejestracja: 2015-06-10, 10:54
Model: GT500KR
Silnik: inny V8
Kolor: Black
Lokalizacja:: Końskie
Stajnia: Stajnia Świętokrzyska
Kontakt:

Re: Czy to ma sens? (oryginalna baza + nowe podzespoly)

Post autor: MAKU » 2017-03-24, 11:41

Tu masz link

viewtopic.php?f=34&t=12832" onclick="window.open(this.href);return false;


1967 S-Code, 1967 K-Code
1968 GT500KR, GT350 PAXTON, GT350
1969 GT500 , GT350 Hertz, R-Code

ODPOWIEDZ

Wróć do „I Generacja (1964 1/2 - 1973)”