Tuning 2.3 EFi

Moderatorzy: Rezor, stang232, celibad

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
sim
Stowarzyszenie MKP
Posty: 219
Rejestracja: 2009-11-13, 03:44
Model: '87 GT Convertible
Silnik: V8 5.0
Kolor: Szary

Tuning 2.3 EFi

Post autor: sim » 2013-06-10, 17:20

Kiedyś chodziło mi po głowie, by kupić 2.3 w hatchbacku do jazdy na codzień, tym bardziej, ze zostanie mi trochę elementów z GT jak np. mocniejsze ciutkę hamulce (miałem namierzony dobry, sprawdzony, zadbany i w pełni bezwypadkowy egzemplarz z 1990 r.). Niestety 2.3 ma całe 88 KM, co w połączeniu z automatem sprawia, iż nie mamy co mierzyć się nawet z Polonezem spod świateł, spalanie zbliżone jest do 5.0, a prędkość na autostradzie naprawdę trzeba się postarać by przekroczyć.

Można to zmienić poprzez rozmaite swapy, w tym popularnego 2.9 EFI V6 24V ze Scorpio:

Obrazek

Natrafiłem jednak wtedy na ciekawą sprawę. Otóż 4 cylindrowy 2.3 EFI o mocy niespełna 90 KM bardzo chętnie przyjmuje głowice 16V z Volvo z silnika o oznaczeniu B234F, legitymującego się mocą 153 KM. Cały silnik drogi nie jest (500-600 zł), choć nie tak łatwy do znalezienia. Dodatkowo warto tutaj powiedzieć, że występowały też wersję turbo silnika 2.3 Volvo, a Amerykanie chętnie budują w oparciu o elementy z nich naprawdę mocne repliki SVO (podobno nawet dochodzą do 1000 KM). Oto feralny silnik:

Obrazek

Zastanawia mnie czy trudna byłaby konwersja 2.3 Forda na 16V i jakiego zysku można by się spodziewać ;)

http://www.cardomain.com/ride/3060904/1 ... d-mustang/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.merkurtech.com/merkurtech/te ... tem045.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Zapomniałem dodać. Podobno wspomniana głowica Volvo to wytwór inżynierów Porsche :D



rick
Członek Honorowy MKP
Posty: 1206
Rejestracja: 2011-02-23, 05:09
Model: 67 fastback
Silnik: V8 4.6
Kolor: primer,czarny,bialy

Re: Tuning 2.3 EFi

Post autor: rick » 2013-06-11, 21:05

http://www.powerblocktv.com/episodes/HP ... ack-engine" onclick="window.open(this.href);return false;

" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
sim
Stowarzyszenie MKP
Posty: 219
Rejestracja: 2009-11-13, 03:44
Model: '87 GT Convertible
Silnik: V8 5.0
Kolor: Szary

Re: Tuning 2.3 EFi

Post autor: sim » 2013-06-12, 14:33

Nieźle :D

Tutaj linki do modyfikacji głowicy która trzeba wykonać:

http://starcityracing.com/Forums/showthread.php?t=36426" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.reocities.com/_nitro_/volvos ... oswap.html" onclick="window.open(this.href);return false;



rick
Członek Honorowy MKP
Posty: 1206
Rejestracja: 2011-02-23, 05:09
Model: 67 fastback
Silnik: V8 4.6
Kolor: primer,czarny,bialy

Re: Tuning 2.3 EFi

Post autor: rick » 2013-06-13, 02:35

http://www.merkurtech.com/merkurtech/te ... tem045.php" onclick="window.open(this.href);return false;

" onclick="window.open(this.href);return false;



muniekwawa
Posty: 1
Rejestracja: 2015-09-27, 20:16
Model: lx hatch

Re: Tuning 2.3 EFi

Post autor: muniekwawa » 2015-10-02, 23:38

Witam,posiadam foxa 2.3efi,auto stalo 12 lat w szopie i silnik wymaga pracy.Tak sie zastanawiam czy warto go ratowac czy lepiej wsadzic mu 2.9 ze scorpio.Czy ktos ma jakies doswiadczenie w temcie?Czy oprocz silnika,skrzyni,wiazki itd musze wymieniac jakies czesci zawieszenia?W niektorych postach czytalem,ze trzeba wymienic tez przekladnie kierownicza?dzieki za wszelkie info.



ODPOWIEDZ

Wróć do „III Generacja (1979-1993)”