GT 5.0 215KM 1994 r SN95 - ostry walek

Moderatorzy: celibad, Rezor, stang232, Przemek64

ODPOWIEDZ
danek
Forumowicz
Posty: 348
Rejestracja: 2016-04-06, 21:49
Model: SN95 GT 1994r :)
Silnik: V8 5.0
Kolor: Żółty

GT 5.0 215KM 1994 r SN95 - ostry walek

Post autor: danek » 2017-12-01, 00:03

hej panowie i panie :)

przymierzam się do zakupienia ostrzejszego walka.
silnik obecnie stoi i czeka na chwilke czasu abym się nim zaciekawił :) więc mam czas aby zebrac graty.
silnik jest bez zadnych wcześniejszych ulepszeń, typowa fabryczna jednostka.
Proszę o porady jaki wałek kupić i co jeszcze do niego żeby to miało jaki kolwiek sens, głowice zostaną (przynajmniej narazie) oryginalne żeliwne

dawajcie pomysły :)



Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1612
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: GT 5.0 215KM 1994 r SN95 - ostry walek

Post autor: Rezor » 2017-12-01, 01:21

Quarterhorse'a i głowice alu. Albo chociaż gt40. Do tego popychacze "roller". W sumie to zamiast wałka mógłbyś kupić popychacze z ratio 1:7 i też dały by radę
EDIT: Jak fabryka to dolot (cały razem z kolektorem ssącym, przepustnicą etc.) i wydech.
PS. Powyżej 270HP wtryski nie wyrobią. Mają 19lbs i zaczną lać, a co za tym idzie dziury w tłoku gwarantowane. Do tego do większych wtrysków trzeba albo wystroić kompa albo dać odpowiednią przepływkę.


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

Awatar użytkownika
speedster
Forumowicz
Posty: 509
Rejestracja: 2011-12-05, 23:38
Model: 93' Mustang LX 5.0
Silnik: V8 5.0
Kolor: Titanium Frost

Re: GT 5.0 215KM 1994 r SN95 - ostry walek

Post autor: speedster » 2017-12-01, 01:32

Reasumując. Dolot jest gówniany, głowice też, kolektory wydechowe tez wypadałoby wymienić,do tego wtryski i przepływka. Pół silnika do wymiany, no chyba że...
" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1612
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: GT 5.0 215KM 1994 r SN95 - ostry walek

Post autor: Rezor » 2017-12-01, 01:41

Zestaw na gaźniku czyli: Kupić turbo, przerobić wiązkę, aparat zapłonowy z HAL, Gaźnik blow-thru, dolot, pompa paliwa i zbiornik do przeróbki na gaźnik :D. Tanim kosztem uzyskasz jakieś 20~30KM poprawiając dolot: większa przepustnica, porting dolotu i zakładając lepszy wydech. Wszystko powyżej to budowanie silnika od 0.
No chyba, że wydasz kasę na wałek i zawsze będzie jakieś wąskie gardło ograniczało moc


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

Awatar użytkownika
speedster
Forumowicz
Posty: 509
Rejestracja: 2011-12-05, 23:38
Model: 93' Mustang LX 5.0
Silnik: V8 5.0
Kolor: Titanium Frost

Re: GT 5.0 215KM 1994 r SN95 - ostry walek

Post autor: speedster » 2017-12-01, 11:13

Oni składają to na gaźniku żeby mieć mniej roboty ze strojeniem i podłączaniem tego wszystkiego, żaden problem przecież zostawić wtrysk, a zobacz jaki przyrost mocy i momentu, praktycznie drugie tyle. Chociaż jak wiadomo taka moc na fabrycznym bloku to nie za dobry pomysł.
550 koni wydmuchane bez żadnej ingerencji w silnik i to na jednostce z dużym przebiegiem. Dla mnie bomba chociaż dla bezpieczeństwa ograniczyłbym sie do 450 max żeby nie oglądać przełamanego na pół słupka xD
Jeśli nie turbo to raczej bym się skłanial ku jakiemuś vortecowi którego zawsze można zdjąć i sprzedać albo przełożyć, niż ku dłubaniu w tym silniku, ale to moje zdanie.Tym bardziej ze są samosmarowne i tak jak przy kompresorze nie trzeba się bawić z doprowadzaniem oleju.



danek
Forumowicz
Posty: 348
Rejestracja: 2016-04-06, 21:49
Model: SN95 GT 1994r :)
Silnik: V8 5.0
Kolor: Żółty

Re: GT 5.0 215KM 1994 r SN95 - ostry walek

Post autor: danek » 2017-12-01, 11:36

no
panowie poszło grubo :)
podpowiadacie różne rozwiązania w kosztach po około 3000-4000 dolców :)
na razie mam około 1000 dolców (no może parę setek więcej), z przeznaczeniem na sam silnik.
więc może podpowiedzi w tych przedziałach cenowych :)

Na razie mam tylko kpl uszczelek do silnika i nic więcej nie kupuję aby ułożyć jakiś dobry pomysł na to wszystko.
Dlatego podpowiadajcie dalej w tym przedziale cenowym na który mnie obecnie stać :)



Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1612
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: GT 5.0 215KM 1994 r SN95 - ostry walek

Post autor: Rezor » 2017-12-01, 11:49

Jak masz tyle to zrób wydech, poszukaj używanego lepszego dolotu od trickflow albo edelbrock. Do tego dźwigienki z ratio 1.7 i większa przepustnica. Jak uda Ci się oszczędzić trochę więcej to możesz poszukać przepływomierza pod wtryski 24lb i kupić wtryski. Na allegro możesz poszukać. Muszą być z wtyczką ev1 i ok 250cc.
Chyba @stang232 ma większe wtryski u siebie.
speedster pisze:Oni składają to na gaźniku żeby mieć mniej roboty ze strojeniem i podłączaniem tego wszystkiego, żaden problem przecież zostawić wtrysk, a zobacz jaki przyrost mocy i momentu, praktycznie drugie tyle.
Fabryczne wtryski mają 19lbs i tutaj jest problem. Przy 80% duty cycle wystarczy na 270km. Powyżej istnieje duże ryzyko lania wtrysków.


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

danek
Forumowicz
Posty: 348
Rejestracja: 2016-04-06, 21:49
Model: SN95 GT 1994r :)
Silnik: V8 5.0
Kolor: Żółty

Re: GT 5.0 215KM 1994 r SN95 - ostry walek

Post autor: danek » 2017-12-02, 20:43

dobra to zaczynamy.
https://www.cjponyparts.com/comp-cams-r ... /RP145016/" onclick="window.open(this.href);return false;

to z linku wystarczy ?
co jeżeli jak ściągnę głowicę i okaże się że trzeba zrobić planowanie głowicy ??
zawory nie oprą się na tłokach??

Czy może inna propozycja ?



Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1612
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: GT 5.0 215KM 1994 r SN95 - ostry walek

Post autor: Rezor » 2017-12-02, 23:32

Do tego nie trzeba ściągać głowicy. Jedynie potrzebujesz specjalnej laski do zmierzenia odstępu między głowicą a otwartymi zaworami. Ale przy stockowych wałkach i bez zmiany dołu powinno być ok

https://lmr.com/item/SVE-PTVTOOL/sve-mu ... tool-85-95" onclick="window.open(this.href);return false;

Najpierw ustawiasz to na długość popychacza, mierzysz odstęp suwmiarką, potem testujesz na ile maxymalnie możesz odciągnąć zawór żeby dotknął tłoka i mierzysz suwmiarką różnice w długości


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1612
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: GT 5.0 215KM 1994 r SN95 - ostry walek

Post autor: Rezor » 2017-12-18, 17:13

Zestaw jest na tzw stud mount. Potrzeba by dokupić jeszcze taki zestaw:
https://lmr.com/item/CRN-3665516/Crane- ... Conversion" onclick="window.open(this.href);return false;
Ewentualnie możesz kupić takie dźwigienki:
https://lmr.com/item/PFM-66878/1-7-Rati ... Block-Ford" onclick="window.open(this.href);return false;

PS. niektóre dźwigienki wymagają podbicia oryginalnej pokrywy zaworów


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

danek
Forumowicz
Posty: 348
Rejestracja: 2016-04-06, 21:49
Model: SN95 GT 1994r :)
Silnik: V8 5.0
Kolor: Żółty

Re: GT 5.0 215KM 1994 r SN95 - ostry walek

Post autor: danek » 2018-04-11, 15:02

dobra mam na razie przepustnice 75mm czy przepływomierz trzeba by zmienić czy wystarczy tylko szersze przewody dolotowe razem z filtrem ??



Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1612
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: GT 5.0 215KM 1994 r SN95 - ostry walek

Post autor: Rezor » 2018-04-11, 16:07

Nie, jak wymieniasz przepływomierz to razem z wtryskami. Nie pamiętam jaki jest przekrój oryginalnego


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

Awatar użytkownika
stang232
Forumowicz
Posty: 2119
Rejestracja: 2008-12-12, 15:16
Model: stang'95
Silnik: V8 5.0
Kolor: czarny
Lokalizacja:: Bełchatów
Stajnia: Stajnia Łódzka

Re: GT 5.0 215KM 1994 r SN95 - ostry walek

Post autor: stang232 » 2018-04-11, 16:15

Po montażu nowej przepustnicy musisz wyregulować TPS
http://www.muscularmustangs.com/tps.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Jesli nie wymienisz obudowy przepływomierza na większą to fabryczny będzie działał prawidłowo.
Jak wymienisz to musisz założyć przepływomierz wyregulowany do odpowiedniej średnicy obudowy i wtrysków.


Obrazek

Awatar użytkownika
stang232
Forumowicz
Posty: 2119
Rejestracja: 2008-12-12, 15:16
Model: stang'95
Silnik: V8 5.0
Kolor: czarny
Lokalizacja:: Bełchatów
Stajnia: Stajnia Łódzka

Re: GT 5.0 215KM 1994 r SN95 - ostry walek

Post autor: stang232 » 2018-04-11, 16:17

Rezor pisze:Nie, jak wymieniasz przepustnice to razem z wtryskami. Nie pamiętam jaki jest przekrój oryginalnej
Większe wtryski nie są konieczne do wymiany przy tak niewielkiej modyfikacji jak dołożenie samej przepustnicy.'Ja mam standardowe i wszytko pracuje OK (przepustnica 70mm)


Obrazek

Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1612
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: GT 5.0 215KM 1994 r SN95 - ostry walek

Post autor: Rezor » 2018-04-11, 16:58

Przepływomierz miało być :)


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

ODPOWIEDZ

Wróć do „IV Generacja (1994-2004)”