Po zimie wywaliło mi takie dwa błędy, ktoś pomoże o co chodzi i gdzie szukać problemu?
P0455 - evaporative emission system leak detected (large leak).
P0446 - evaporative emission system vent control ciricuit.
Błędy OBDII P0455 i P0446 czyli EVAP
Moderatorzy: stang232, celibad
Błędy OBDII P0455 i P0446 czyli EVAP
Ostatnio zmieniony 2016-06-03, 07:39 przez roush, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Błędy OBDII P0455 i P0446
Dotarłem do opisu błędów i tak:
http://www.obd-codes.com/p0455" onclick="window.open(this.href);return false; - jeżeli dobrze zrozumiałem, to nawet przez korek zamykający wlew paliwa może być problem? Akurat taki posiadam od niedawna
http://www.obd-codes.com/p0446" onclick="window.open(this.href);return false; - tutaj zaś niby dotyczy samego EVAP, jakiś czas temu robiona była konserwacja podwozia, czyżby "specjalista" gdzieś psiknął na jakiś zawór odpowietrzający...?
http://www.obd-codes.com/p0455" onclick="window.open(this.href);return false; - jeżeli dobrze zrozumiałem, to nawet przez korek zamykający wlew paliwa może być problem? Akurat taki posiadam od niedawna
http://www.obd-codes.com/p0446" onclick="window.open(this.href);return false; - tutaj zaś niby dotyczy samego EVAP, jakiś czas temu robiona była konserwacja podwozia, czyżby "specjalista" gdzieś psiknął na jakiś zawór odpowietrzający...?
- kaskader bart
- Forumowicz
- Posty: 510
- Rejestracja: 2009-10-30, 23:35
- Model: GT '08 roush
- Silnik: V8 4.6
Re: Błędy OBDII P0455 i P0446
Błędy EVAP to samo zło. Ja sam walczę z nimi od ponad roku. W zasadzie można tak jeździć. Ja mam teraz P0453 ( pressure sensor high input )
U ciebie prawdopodobnie coś jest z odpowietrzeniem układu. Szukaj w okolicy tego czegoś pod podłoga koła zapasowego. Takie czarne zamontowane pod tyłem samochodu. Tam jest pochłaniacz par paliwa i vent tube ( odpowietrzenie ) .Tam jest taki zawór który odpowiada za odpowietrzenie zbiornika. Jest przez 99% czasu otwarty chyba że komputer robi EVAP test. A robi test co pareset kilometrów. Wtedy zamyka ten zawór i zawór przy silniku i czyta pressure sensor czy schodzi ciśnienie z układu. Jak tak wywala kody Jeżeli któryś z zaworów nie działa jak trzeba to jest "leak". W twoim przypadku obstawiam ze ten z tyłu sie nie zamyka w trakcie testu. To by tłumaczyło "Large leak". Jak by był "smal leak " to jest to prawdopodobnie mała nieszczelność gdzies na przewodach. Szukaj : Przetartych przewodów elektrycznych i sprawdz działanie tego zaworu z tyłu.
Pozdr
U ciebie prawdopodobnie coś jest z odpowietrzeniem układu. Szukaj w okolicy tego czegoś pod podłoga koła zapasowego. Takie czarne zamontowane pod tyłem samochodu. Tam jest pochłaniacz par paliwa i vent tube ( odpowietrzenie ) .Tam jest taki zawór który odpowiada za odpowietrzenie zbiornika. Jest przez 99% czasu otwarty chyba że komputer robi EVAP test. A robi test co pareset kilometrów. Wtedy zamyka ten zawór i zawór przy silniku i czyta pressure sensor czy schodzi ciśnienie z układu. Jak tak wywala kody Jeżeli któryś z zaworów nie działa jak trzeba to jest "leak". W twoim przypadku obstawiam ze ten z tyłu sie nie zamyka w trakcie testu. To by tłumaczyło "Large leak". Jak by był "smal leak " to jest to prawdopodobnie mała nieszczelność gdzies na przewodach. Szukaj : Przetartych przewodów elektrycznych i sprawdz działanie tego zaworu z tyłu.
Pozdr