rozmiar seryjnej rolki kompresora w GT500

Informacje i porady specyficzne dla silników V8 od 2011r.

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

Awatar użytkownika
Koral
Forumowicz
Posty: 2280
Rejestracja: 2009-01-02, 23:49
Model: GT CS8 +500HP
Silnik: V8 4.6
Kontakt:

rozmiar seryjnej rolki kompresora w GT500

Post autor: Koral » 2010-01-12, 12:24

tak jak w temacie,jaki jest rozmiar seryjnej rolki kompresora w Gt500? rozmiar otworu na wieloklin(bo chyba taki jest) te zmnei interesuje,gdyz ciekawy jestem czy ta rolka pasowalaby do mojego kompresora od Saleena lub czy daloby sie ja tak przerobic zeby pasowala,przymierzam sie do zmiany rolki na mniejsza, stad to pytanie..

a drugie pytanie dotyczy paska, czy u Was tez juz sie troche wyciagnal? moj jest juz do wymiany,raz mi spadl,a ostatnio przeskoczyl o jeden rowek z rolki,wiec czas najwyzszy go wymienic,wiec pytanie- czy u nas mozna taki pas dorobic i gdzie to zrobic najlepiej ?


Koral tel.+48 792-33-55-65
http://www.facebook.com/US.AutoimportKS
Obrazek

Awatar użytkownika
witekz
Forumowicz
Posty: 273
Rejestracja: 2009-04-24, 14:21
Model: Mustang 98 Vortech
Silnik: V8 4.6
Kolor: Rio Red
Kontakt:

Post autor: witekz » 2010-01-12, 13:41

Po co to przerabiać? możesz kupić gotowe np tu
http://www.haneymotorsport.com/2005-200 ... pgrade.htm
czy tu :
http://www.blowbyracing.com/accessories4.html
Po wymianie kółka trzeba wystroić samochód chyba że ktoś sprzedaje takie zestawy z mailtunem.

Co do paska to kup w rockauto za 25 usd, jaką masz długość paska i jakie masz teraz kółko w sc ? 3.4 ?



Awatar użytkownika
stang232
Forumowicz
Posty: 2121
Rejestracja: 2008-12-12, 15:16
Model: stang'95
Silnik: V8 5.0
Kolor: czarny
Lokalizacja:: Bełchatów
Stajnia: Stajnia Łódzka

Post autor: stang232 » 2010-01-12, 13:42

koral pisze:a drugie pytanie dotyczy paska, czy u Was tez juz sie troche wyciagnal? moj jest juz do wymiany,raz mi spadl,a ostatnio przeskoczyl o jeden rowek z rolki,wiec czas najwyzszy go wymienic,wiec pytanie- czy u nas mozna taki pas dorobic i gdzie to zrobic najlepiej ?
Tu masz linka do tematu o pasku na allfordmustang, powinno trochę pomóc
http://allfordmustangs.com/forums/2005- ... ulley.html
rozmiar jest chyba 109 3/8" i 6 rowków, dla rolki 3.4
- jak podasz długość to ci dobiorą pasek może być minimalnie dłuższy


Obrazek

Awatar użytkownika
Koral
Forumowicz
Posty: 2280
Rejestracja: 2009-01-02, 23:49
Model: GT CS8 +500HP
Silnik: V8 4.6
Kontakt:

Post autor: Koral » 2010-01-12, 15:28

no ja wiem ze u saleena moge kupic i rolke i pas, czy np na breensped caly upgrade razem z programatorem,ale slyszalem ze polskei czy europejskie firmy produkujace pasy nie odbiegaja jakoscia od tych ze stanow,nie chce czekac kilka tyg bo pasa potrzebuje na juz,a skoro zamierzalem i tak zmienic rolke to pas teraz zamowie juz pod ta mneijsza,ale myslalem u nas, tak samo dostroic w krakowie czy wroclawiu,wiec placic za upgrade na stage3 albo stage4 http://www.brenspeed.com/saleenstage4upgrade.html 1500$+clo i transprt i czekanei mi sie nie widzi, dlatego pytam o wymiary rolki od gt500 i gdzie u nas najlepiej taki pas dorobic( w lodzkim) bo to ze w Polsce takei pasy robia to wiem, nawet u mnei w firmie jest taki dzial a 2km dalej "stomil"


Koral tel.+48 792-33-55-65
http://www.facebook.com/US.AutoimportKS
Obrazek

Awatar użytkownika
Koral
Forumowicz
Posty: 2280
Rejestracja: 2009-01-02, 23:49
Model: GT CS8 +500HP
Silnik: V8 4.6
Kontakt:

Post autor: Koral » 2010-01-12, 15:45

stang232 pisze: rozmiar jest chyba 109 3/8" i 6 rowków, dla rolki 3.4
dzieki:) a jaki przy rolce 3,2"? teoretycznei liczac ze pas opiera sie na polowie obwodu rolki to pas powinien byc krotszy o jakies 0,3" czyli 0,75cm wzgledem tego co podales


Koral tel.+48 792-33-55-65
http://www.facebook.com/US.AutoimportKS
Obrazek

Awatar użytkownika
Koral
Forumowicz
Posty: 2280
Rejestracja: 2009-01-02, 23:49
Model: GT CS8 +500HP
Silnik: V8 4.6
Kontakt:

Post autor: Koral » 2010-01-12, 15:53

a ile by mi taka przesylka z rockauto szla,bo boje sie ze czekalbym kilka tyg,a ja juz teraz nie chce ryzykowac jazdy mustangiem i tego zemi ten pas spadnie czy strzeli w trasie.. teraz jezdze a4 ale mam ja na sprzedaz wiec w kazdej chwili moze sie okazac ze musze gdzies GT jechac,dlatego pas u nas zamowie raczej..


Koral tel.+48 792-33-55-65
http://www.facebook.com/US.AutoimportKS
Obrazek

kaes
Forumowicz
Posty: 815
Rejestracja: 2008-11-05, 13:13
Model: 2007
Silnik: V6 4.0
Kolor: czarny, chwilowo bez pasów
Kontakt:

Post autor: kaes » 2010-01-12, 16:13

z rockauto przychodzi szybciej niż z polski czasem. pare dni i masz w domu


CS6 Progress bar
[||||||||||||||||||--------------------------------] 36%

Obrazek

Awatar użytkownika
Koral
Forumowicz
Posty: 2280
Rejestracja: 2009-01-02, 23:49
Model: GT CS8 +500HP
Silnik: V8 4.6
Kontakt:

Post autor: Koral » 2010-01-12, 17:00

kaes pisze:z rockauto przychodzi szybciej niż z polski czasem. pare dni i masz w domu
byloby super :) a to lotnicza przesylka? celnicy jej nie przetrzymuja? no i jakie koszty transportu, bo koszt pasa i rolki to gora 160$ wiec nie tak wiele


Koral tel.+48 792-33-55-65
http://www.facebook.com/US.AutoimportKS
Obrazek

Awatar użytkownika
witekz
Forumowicz
Posty: 273
Rejestracja: 2009-04-24, 14:21
Model: Mustang 98 Vortech
Silnik: V8 4.6
Kolor: Rio Red
Kontakt:

Post autor: witekz » 2010-01-12, 19:42

A tak w zasadzie to po co zmieniasz rolkę na mniejszą? Znasz moc swojego silnika? Standardowy silnik wg Kenne Bella wytrzyma 525 HP, czyli wg Saleena to rolka 3,4 i doladowanie 9.5 PSI. Skoro masz w granicach 10 PSI to nie lepiej najpierw sprawdzić na hamowni ile ma koni ? A w ogole przy zmianie na Stage 3 musisz kupić przynajmniej Kenne Bell Boost-A-Pump albo mocniejszą pompę paliwa a nie tylko rolkę.Przy Stage 4 zalecają wymianę tłoków itd. na kute.



Awatar użytkownika
Koral
Forumowicz
Posty: 2280
Rejestracja: 2009-01-02, 23:49
Model: GT CS8 +500HP
Silnik: V8 4.6
Kontakt:

Post autor: Koral » 2010-01-12, 23:13

witekz pisze:Standardowy silnik wg Kenne Bella wytrzyma 525 HP.
zgadza sie i taka moc powinna dac teoretycznie rolka 3,2",ale tylko teoretycznie,ja mysle ze da góra 500HP czyli pozostanie mi zapasu na 25HP,stage3 przy rolce 3,4" jest na 500HP,stage4 przy rolce 3,0" jest na 540HP,ja chce to wysrodkowac ;) dolotu nie zmienie,ale o pompie ,swiecach HT0 i innych rzeczach pomyslalem,takze sie nie boj :P ;)
witekz pisze: wg Saleena to rolka 3,4 i doladowanie 9.5 PSI.
rolka 3,4 daje teoretyczne +500HP http://www.brenspeed.com/saleenstage3upgrade.html moze rzeczywiscie zakladaja nawet 525HP ale te ich teoretyczne HP nigdy sie nie sprawdzaja, alustar ma zestaw na 650HP a realnie ma 570KM czyli 80KM mniej niz ten jego zestaw zaklada-PMN ma juz te 660KM ale ma jeszcze wiekszy boost bo ma lzejsze ale o wiekszej srednicy kolo pasowe a to tak jakby zalozyl rolke np 2,5" a alustar ma chyba 2,8"
witekz pisze:Skoro masz w granicach 10 PSI to nie lepiej najpierw sprawdzić na hamowni ile ma koni ? .
ja mam ten upgrade http://speedlab.saleen.com/store_conten ... ct_id=6982 na 475HP przy rolce 3,87" i ok 6psi doladowania-co prawda przy mac obrotach zegar pokazujacy doladowanie pokazuje mi wiecej niz 6psi (8-9)ale zakladam ze troche przeklamuje..
masz racje z ta hamownia, przed zmiana rolki mialem pojechac do wroclawia i zmierzyc moc,mimo ze w automatach nie jest to takie proste, no ale ze stalo sie jak sie stalo i pasek klinowy moze mi w kazdej chwili strzelic to niestety nie pojade a jak mam juz teraz zamawiac pas to pod mniejsza rolke-planowalem ten upgrade zrobic na wiosne,no ale musze to przyspieszyc-oczywiscie po zmianach pojade na strojenie ktore odbywa sie wlasnie na hamowni :)
witekz pisze:A w ogole przy zmianie na Stage 3 musisz kupić przynajmniej Kenne Bell Boost-A-Pump albo mocniejszą pompę paliwa a nie tylko rolkę.Przy Stage 4 zalecają wymianę tłoków itd. na kute.
stage4 ma rolke 3.0" a ja mysle o 3,2" lub 3,4 ;) rzeczywiscie brenspeed zaleca wzmocnienie bloku silnika, tak samo Saleen przy upgradzie na +550HP i rolce 2,8" http://www.saleen.com ;) jutro poszukam tego upgradu z ta rolka 2,8" bo widze ze sie troszke zmienila strona saleena i stare linki nie dzialaja..
ja jednak nie zakladam rolki 2,8" tylko mysle o rolce 3,2 lub 3,4", ale biore pod uwage wzmocneinie bloku silnika i powoli przegladam oferty z kutymi tlokami i korbowodami, tylko ze moim zamierzeniem jest uzyskanie ok 500HP i mysle ze ten silnik to wytrzyma. a jak nie to kute tloki i 900HP w zasiegu :) zastanawialem sie czy nie zamowic stage3 za 1200$ + clo i transport ale ja mam zestaw na 475HP wiec wydawanie tyle kasy za +25HP nie widzi mi sie, dlatego pomyslalem o rolce 3,2". O BAP nie musisz mi przypominac, szukam tez pompy od GT500, Piro podobno taka ma, on tez moglby mi to wszystko zestroic, a jesli chodzi o BAP to podwyzsza on tylko napiecie z 12V na 17 tak zeby pompa podawala wiecej paliwa-pracuje z elektronikami i kazdy mi mowi ze takie cosik potrafi zrobic,no ale zlecilem to juz kumplowi z serwisu audi, mam do niego pelne zaufanie :) myslalem tez o zastosowaniu dławika na przewod powrotu paliwa, podwyzszylby tez cisnienie ale mysle ze ten BAP wystarczy,skoro wstanach nei stosuja takich dlawikow to po co stosowac takie polskie rozwiazania ;) wg wykresow przy ok 3tys.obr cisneinei paliwa zaczyna spadac wiec powiem mu zeby tak ustawil zeby ten BAP zaczal dzialac przy ok 2700obr
takze bede mial wszystko co ma stage3 oprocz dolotu ,albo pompe od GT500 albo podniesione napiecie na obecnej pompie, swiece HT0, mniejsza rolke 3,4 lub 3,2", krotszy pas, zestroje to wszystko na hamowni we wroclawiu lub w krakowie u Piro,a przelozenia skrzyni ustwie swoim programatorem SCT. dolotu nie zmienie gdyz obecny filtr sportowy jest wg mnie bdb, mysle ze stozek tylko spowodowalby wiekszy halas w aucie a tego nie chce-oczywiscie mysel tez o zalozeniu poteznego intercoolera,podobnego jak Leszek zalozyl do swojego firebirda(oddzielny post)-teraz mam tylko chlodzenie kompresora specjalnym plynem, a ten intercooler schlodzilby tez powietrze ktore dociera do niego,co jest wazne zwlaszcza latem


Koral tel.+48 792-33-55-65
http://www.facebook.com/US.AutoimportKS
Obrazek

Awatar użytkownika
witekz
Forumowicz
Posty: 273
Rejestracja: 2009-04-24, 14:21
Model: Mustang 98 Vortech
Silnik: V8 4.6
Kolor: Rio Red
Kontakt:

Post autor: witekz » 2010-01-13, 01:08

koral pisze:ale biore pod uwage wzmocneinie bloku silnika i powoli przegladam oferty z kutymi....
Blok silnika zostaw w spokoju, wytrzymuje 800-900 koni :)

koral pisze:pracuje z elektronikami i kazdy mi mowi ze takie cosik potrafi zrobic,no ale zlecilem to juz kumplowi z serwisu audi, mam do niego pelne zaufanie :)
po co takie zabawy? przecież BAP kosztuje 200 usd.
koral pisze:myslalem tez o zastosowaniu dławika na przewod powrotu paliwa
w GT 2005- jest montowany system bezpowrotny
koral pisze:pasek klinowy moze mi w kazdej chwili strzelic to niestety nie pojade
jak znasz długość to na pewno kupisz gates'a czy contitecha w Polsce za około 100 zl (ja bez problemu kupiłem)

koral pisze:teraz mam tylko chlodzenie kompresora specjalnym plynem, a ten intercooler schlodzilby tez powietrze ktore dociera do niego,co jest wazne zwlaszcza latem
ten system Air to Water, który masz w tym Saleenie schładza już powietrze, które dostaje się do silnika, dodawanie intercoolera na pewno zmniejszy PSI.



Awatar użytkownika
Koral
Forumowicz
Posty: 2280
Rejestracja: 2009-01-02, 23:49
Model: GT CS8 +500HP
Silnik: V8 4.6
Kontakt:

Post autor: Koral » 2010-01-13, 10:25

witekz pisze:
koral pisze:ale biore pod uwage wzmocneinie bloku silnika i powoli przegladam oferty z kutymi tlokami i korbowodami
Blok silnika zostaw w spokoju, wytrzymuje 800-900 koni :)
chodzilo mi o wzmocnienie silnika czyli zestaw z kutymi tlokami i korbowodami :) zle mnei zrouzumielaes;)
ale dzieki za porady :) nie wiedzialem ze w GT jest montowany system bezpowrotny, wyjasnisz mi dokladniej jak on dziala? a co do cen to rzeczywiscie w stanach nie sa one drogie, ale skoro tam BAP kosztuje 200$ to na gotowo w Polsce wyjdzie ponad 1000zl, ostatnio liczylem jakas rzecz za 140$ i wychodzila u nas ok 900zl, takze nie jest tak rożowo a skoro mam kolege ktory mi to zrobi za przyslowiowe "piwo" to ja wole sie z nim napic i miec te 1200zl w kieszeni-a nawet jesli bym nie patrzyl na koszty to tez nei jest tak różowo z przesylka-podobno celnicy potrafia kilka tyg potrafia js trxymac :/

najprosciej byloby zamowic ale ja neistety nigdy nic nie zamawialem i jakos nei mam ochoty probowac jak to jest wydzwaniac na celny czy juz moga mi laskawie wyslac-ogolnie celny czy skarbowy to najwieksi zlodzieje w Polsce, gnebia ludzi jak moga i narzucaja czasami takie podatki(haracze) ze glowa peka-znam przypadki ludzi ktorzy dzieki nim skonczyli na dworcu centralnym w warszawie,zreszta sami sie tym chwala, ze mimo tego nie umarzaja im nawet odsetek(taka argumentacje mi podala jedna pani z celnego,gdy pytalem czy jest jakas szansa na umorzenie odsetek:"panei, my to nawet facetowi ktory skonczyl na dworcu centralnym nie umorzylismy" :kwasny: zlodzieje do potegi :kwasny:
a jak spytalem jaka moze byc przeslanka do ich umorzenia odpowiedziala"zgon" :kwasny: A wszystko tylko dlatego ze wczesniej odmowilem dania lapówki jednemu celnikowi i zrobil wszystko zeby decyzja celna byla koszmarnie niekorzystna dla mnie.. szkoda gadac-teraz juz wiesz czemu mam awersje do celnego :]

takze jesli Ty masz inne doswiadczenia i jestes w stanie mi to zamowic tak zeby przyszlo w 2tyg to bylbym wdzieczny, jesli nie to pasek rzeczywiscie bez problemu u nas sie dostanie ,a rolke mi dorobia u mnie w firmie
witekz pisze: ten system Air to Water, który masz w tym Saleenie schładza już powietrze, które dostaje się do silnika, dodawanie intercoolera na pewno zmniejszy PSI.
no schladza ale powietrze w kompresorze jak sie daje szybko sie nagrzewa, moze intercooler zmniejszy PSI ale wlasnei to ma nadrobic rolka 3,2"(chociaz teraz to juz chyba zmienie najpierw na 3,4" a potem sie pomysli) no a wazniejsze wg mnie od cisnienia jest to zeby powietrze bylo jak najbardziej schlodzone co latem czasmai bywa ciezkie..
no ale dajesz mi do myslenia, fajnei ze wlaczyles sie do dyskusji :) tylko teraz rzeczywiscie sie zastanawiam czy to dobry pomysl z tym intercoolerem,myslalem ze przy mniejszej rolce boost bedzie i tak wystarczajacy a powietrze bedzie docieralo zawsze schlodzone.. dzieki za podpowiedzi


Koral tel.+48 792-33-55-65
http://www.facebook.com/US.AutoimportKS
Obrazek

Awatar użytkownika
Koral
Forumowicz
Posty: 2280
Rejestracja: 2009-01-02, 23:49
Model: GT CS8 +500HP
Silnik: V8 4.6
Kontakt:

Post autor: Koral » 2010-01-13, 12:39

paytoplay pisze:
koral pisze:a jak spytalem jaka moze byc przeslanka do ich umorzenia odpowiedziala"zgon"
babka albo ma specyficzne poczucie humoru albo jest głupia jak but :)
to nie zart tylko prawda :( wg ich przepisow przeslanki umozliwiajace umozenie odsetek to zgon lub trwale kalectwo;/ a wyobraz sobvie ze od merca z 85r 300E ktorego psrzedali na przetargu za 4200zl wyliczyli mi 40tys.zl cel +odsetki drugie tyle,c o wraz z kosztem auta bo przeciez auto zakupilem z austri wychodzi ok 100tys.zl :( i jak nie pisac ze zlodzieje ? :( pol im juz zalacilem,zostalo drugie pol,inaczej komornik by wszystko robil zebym tez skonczyl na dworcu centralnym ;/;/ mialem o tym nie pisac na forum ale celny i skarbowy to zlodzieje gorsi niz meksykanska mafia ;/;/


Koral tel.+48 792-33-55-65
http://www.facebook.com/US.AutoimportKS
Obrazek

Awatar użytkownika
Koral
Forumowicz
Posty: 2280
Rejestracja: 2009-01-02, 23:49
Model: GT CS8 +500HP
Silnik: V8 4.6
Kontakt:

Post autor: Koral » 2010-01-13, 22:38

ciekawe jak doszlo do uszkodzenia.. a to rolka od gt500 ma 10 rowkow? no moja ma 6wiec na pewno nie pasuje;) bylem w najdroszym zakladzie w Belchatowie i powiedzieli mi za dorobienie 180zł(bo aluminiowa) wiec nie ma tragedi, pasek dobralem w pierwszym motoryzacyjnym za 90zł :)
takze to juz mam z głowy, pozostal temat BAPa, swiece HT0 i program pod to wszystko-jest kilka firm oprocz brenspeed ktore sie tym zajmuja- w oddzielnym poscie wystawie moje programatory, jak sie sprzedadza to zamowie nowy sct x3 z gotowym programem,a jak nie to sam program pod ktorys z moich programatorow..

i tak teraz sie jeszcze zaczalem zastanawiac ,ze skoro u nas tak tanio dorabiaja rolki czy koła z duraluminium(u mnei w firmie mialbym za darmo ale klopot z materialem) to pomyslalem ze zamiast mniejszej rolki moglbym zamowic wieksze ale lzejsze bo z aluminium kolo pasowe,wieksza srednica dałaby wiekszy boost a mniejszy ciezar odciazylby troche silnik-no chyba ze juz mam aluminiowe bo tego nie sprawdzilem,jutro to zrobie..PMN ma lzejsze koło pasowe o wiekszej srednicy co przy podobnym zestawie jak ma Alustar dalo mu 90kucy wiecej.. mi co prawda bardziej zalezy na odciazeniu silnika,zeby mial lzej niz na przyroscie dzieki temu mocy,ale jedno mnei zastanawia: wieksze kolo pasowe to szybsze obroty alternatora, pompy wody ,klimy i co za tym idzie szybsze wg mnie zuzycie-dlatego mysle ze mniejsza rolka wystarczy,a kolo pasowe jesli nie mam aluminiowego zamowie ale o tych samych rozmiarach tylko lżejsze..

No i nastepna mysl:zdjecie rolki dzisiaj zajelo nie wiecej niz 2minuty,wiec stwierdzilem ze moge to robic nawet w warunkach polowych i bede zakladal mniejsza rolke na zloty itp a na codzien uzywal wiekszej rolki,zeby nie meczyc tak silnika :)załadowanie programu tez nie zajmuje dlugo wiec wszystko bede mogl zrobic chocby na samym zlocie lub w momencie gdy bede wiedzial ze za chwile bedzie mi potrzebna wieksza moc ;) zestaw kluczy i tak woze w bagazniku ;)
jesli to zła mysl napiszcie, ale Mirmal chyba robil podobnie,dlatego jego KR na bemowie szedl na rowno z innymi GT a we wrzesniu Olaf podobno go zrobil bez problemu,no ale robi tez inne GT wiec sie nie dziwie..


Koral tel.+48 792-33-55-65
http://www.facebook.com/US.AutoimportKS
Obrazek

Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2316
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Post autor: AluStar » 2010-01-14, 10:43

Swiece moze kupic tu :
http://www.expert.auto.pl/.

Pytasz jak mozna bylo taka rolkek uszkodzić - widać ze gosc nieumiejętnie ja ściągał z kompresora ( mlotkiem chyba :D ) Moze bez sciągacza.



ODPOWIEDZ

Wróć do „5.0 V8 2011 -”