5.0 gen 2 (s550) do S197 ?

Informacje i porady specyficzne dla silników V8 od 2011r.

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, celibad, pluzz, stang232

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Michał P.
Forumowicz
Posty: 1634
Rejestracja: 2017-06-07, 11:18
Model: Mustang V GT/CS
Silnik: V8 5.0
Kolor: Czerwony
Lokalizacja:: Zabrze
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

5.0 gen 2 (s550) do S197 ?

Post autor: Michał P. » 2021-06-14, 08:51

Witam wszystkich, czy do s197 5.0 można zamiennie montować 5.0 coyota gen 2 z S550 (2015-2017) ? Z tego co wyczytałem na forach w USA to jest wymagana wymiana sterownika i jest ciut inna wiązka ze względu na różnice pomiędzy gen 1 a gen 2.

Macie jakieś info na ten temat ?

Nie ukrywam, że miałaby to być operacja przejścia z 3.7 na 5.0 gdzie silników s550 jest dużo więcej dostępnych no i też są młodsze, także i tak czy siak kupowałbym cały osprzęt, sterowanie i wiązkę.


Mustang 3.7l - 2012 Black Beauty 2017 - 2021
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -

Awatar użytkownika
Torsen
Forumowicz
Posty: 338
Rejestracja: 2018-04-02, 22:10
Model: GT
Silnik: V8 5.0
Lokalizacja:: ...

Re: 5.0 gen 2 (s550) do S197 ?

Post autor: Torsen » 2021-06-16, 13:57

Przejście z S197 5.0 na 5.0 gen II to jednak co innego niż przejście z 3.7 na 5.0. Tutaj nie ma znaczenia co potrzebujesz żeby odpalić gen II gdzie wcześniej było 5.0 gen I i tak, tutaj wiązka będzie potrzebna. Mając 3.7 kup silnik z całą wiązką i kompem a jak nie to można to odpalić na jakimś control packu, tak jakbyś robił swap do czegokolwiek starszego. Ford Performance ma takie control packi, PBH też. A w ogóle opłaca Ci się taka operacja? Ile to wyjdzie, 15, 20k?



Awatar użytkownika
Michał P.
Forumowicz
Posty: 1634
Rejestracja: 2017-06-07, 11:18
Model: Mustang V GT/CS
Silnik: V8 5.0
Kolor: Czerwony
Lokalizacja:: Zabrze
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: 5.0 gen 2 (s550) do S197 ?

Post autor: Michał P. » 2021-06-16, 14:23

Tak też myślałem i wyczytałem tu i tam.

Opłaca to dziwne zagadnienie, bo GT w manualu jest na sprzedaż jak na lekarstwo, ceny około 80-85k . Mojego wystawiłem za 75k ale myślę, że to nierealna kwota za to auto (musiałbym trafić rzeczywiście na osobę, która czai o co chodzi, bo tak to większość woli jako taki stan, grunt żeby był konik z przodu do 40k...) . Sprzedając mojego za te 55k-60k muszę dołożyć 20-25k do V8 . Robiąc swap wydaje 20k i z V6 wraca mi z 3-5k (alu wał, doloty, wydechy, przepustnice etc) i zatrzymuje wszystkie mody które już mam zawieszenia plus mam auto, które wiem jakie jest.


Mustang 3.7l - 2012 Black Beauty 2017 - 2021
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -

Awatar użytkownika
Torsen
Forumowicz
Posty: 338
Rejestracja: 2018-04-02, 22:10
Model: GT
Silnik: V8 5.0
Lokalizacja:: ...

Re: 5.0 gen 2 (s550) do S197 ?

Post autor: Torsen » 2021-06-18, 19:20

Aż tyle za GT? 11-12 też? Może lepiej samemu sprowadzić. Opcjonalnie można jeszcze przywrócić V6 to stocka i sprzedać w cenie rynkowej, części niekompatybilne z 5.0 sprzedać, resztę zostawić. Jeśli auto nie będzie miało dożywocia u Ciebie (a z tym różnie z czasem) to weź pod uwagę, że potencjalni kupujący mogą nie być chętni na poswapowe auto.



Awatar użytkownika
Michał P.
Forumowicz
Posty: 1634
Rejestracja: 2017-06-07, 11:18
Model: Mustang V GT/CS
Silnik: V8 5.0
Kolor: Czerwony
Lokalizacja:: Zabrze
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: 5.0 gen 2 (s550) do S197 ?

Post autor: Michał P. » 2021-06-18, 23:06

Torsen biorę wszystkie opcję pod uwagę, aktualnie ceny na coparcie są dość wysokie w mojej opinii, niemało uszkodzone idę w okolicach 7000-8000 $ co daje na miejscu 55-60 tyś zł a gdzie myślę, że naprawa to jakieś 10-15 tyś zł czyli wychodzi nam auto około 75 tyś zł całkiem nieźle, sprzedaje mojego za 55-60 tyś zł i dokładam te 15-20k zł i mam "nowe" auto, w kolorze jaki mi się wymarzy.
Jeżeli chodzi o kupno "nowego" to chciałbym aby był w kolorze innym niż teraz :D i tak patrząc w PL na 2011-14 to jest takich (manual premium, coupe) 3 na otomoto.
Co do przywracania i przekładki części V6->V8 to wychodzi to mniej więcej tak, że mój mooże w stocku byłby warty jakieś 45-50 tyś z uwagi na przebieg, z części wydostałbym z 3-5k czyli do Stanga za 85k brakuje mi 20k i kupuje auto, które dalej może wymagać wkładu.
Według mnie z finansowego i "sercowego" punktu widzenia to swap jest najbliższy (jeżeli się nie uda sprzedać mojego w dobrej cenie) choć nie wykluczam że zostane przy V6 i spróbuje go dopieścić jeszcze bardziej a jest wiele miejsc do prac nad nim :D

Dostałem wczoraj propozycje zamiany na 2011 Dodge Challenger 5,7l V8 manual :D i już mi głowa dymi ale chyba pass, bo:
1. moc 380 koni a cięższe auto,
2. środek to jak z karecy wyciągnięty, dramat,
3. musiałbym znowu włożyć z 20k aby tym się dało jeździć :D z przodu 2 tłoczek, z tyłu jedno tłoczek, buja się to jak łajba na wodzie ehh te amerykany :D


Mustang 3.7l - 2012 Black Beauty 2017 - 2021
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -

samakra
Forumowicz
Posty: 238
Rejestracja: 2015-03-20, 00:06
Model: Mustang GT 2008
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czarny
Lokalizacja:: Śląsk
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: 5.0 gen 2 (s550) do S197 ?

Post autor: samakra » 2021-06-19, 12:59

Priorytetem jest liczba cylindrów, pojemności czy mocy? Moc można uzyskać na doładowaniu i będzie lepiej się zbierać niż 5.0. kity z kompresorem wychodzą 20kzł za nówkę.



Awatar użytkownika
Torsen
Forumowicz
Posty: 338
Rejestracja: 2018-04-02, 22:10
Model: GT
Silnik: V8 5.0
Lokalizacja:: ...

Re: 5.0 gen 2 (s550) do S197 ?

Post autor: Torsen » 2021-06-19, 17:01

Michał, ja w 5.7 i to z 2011 bym nie szedł, polifty dopiero są lepsze, mają lepsze wnętrze. 5.7 na Challengera to mało, no i w zależności od roczników problematyczne. To może rzeczywiście lepiej doładować V6. Koło 18k w PL w Vperformance zestaw turbo.



Awatar użytkownika
Michał P.
Forumowicz
Posty: 1634
Rejestracja: 2017-06-07, 11:18
Model: Mustang V GT/CS
Silnik: V8 5.0
Kolor: Czerwony
Lokalizacja:: Zabrze
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: 5.0 gen 2 (s550) do S197 ?

Post autor: Michał P. » 2021-06-19, 18:44

Przespałem się, zrobiłem excela z kosztami codziennymi i modami i 5.7 2011 odapda :) z uwagi na wnętrze i fakt, żeby challenger ten jeździł i hamował tak jakbym chciał to musiałbym włożyć spooory worek kasy :D

Co do uturbienia / ukompresowienia też brałem to pod uwagę :D
plusy:
1. moc,
2. brzmienie psssss albo łiiiiii (zależnie która opcja :D )
3. cenowo turbo podobnie jak swap, kompresor to już ciut większe pieniądze jeżeli chodzi o gotowe kity np procharger
4. zostaje przy moim motorze i jak coś kleknie to wkładam kolejny 3.7 i dorzucam turbo/kompresor z poprzedniego,
5. bardzo mało tego w PL.
minusy:
1. będzie dalej V6 (choroba braku 2 cylindrów),
2. trochę się obawiam, że jako auto na codzień mogę zacząć odmawiać przed wyjściem do pracy zdrowaśkę za pomyślny start i dojechanie do pracy, jest to skomplikowanie układu i mocne nadwyrężenie
3. moc jest ciut większa niż fabryczne 5.0 z podstawowymi tzw bolt on'ami, który będzie dużo bardziej niezawodny niż 3.7 turbo

Co do pytania liczba cylindrów / pojemność / moc to chyba połączenie ilości cylindrów (z uwagi na brzmienie) i/lub V6 turbo (brzmienie bardziej euro/JDM) oraz moc dlatego moim idealnym celem jest 5.0 w S197 lub V6 turbo. Z tych dwóch finansowo idzie to w kolejności od najtańszych:
1. swap,
2. turbo
3. nowe auto :D
4. kompresor (nowy oczywiście), szukam od 6 miesięcy używanego kitu i jak na lekarstwo.

Ogólnie wątek trochę typowy "wypłakanie się posiadacza V6" :D ale trudno. Dla mnie sporym plus swapa (tak wiem jestem dziwny) , że sporo pracy przy samym swapie i znowu trochę droga od początku jeżeli chodzi o modyfikacje jeżeli chodzi o 5.0 (silnik, napęd, wydech).

Żeby nie zanudzać wątku i chyba powoli przechodzić do wyłonienia drogi jaką pójdę to plan (póki co ) mam taki:
1. zostawić auto na aukcji jeszcze z tydzień może dwa, jak się sprzeda to super, dokładam trochę i kupuje kolejne S197 5.0,
2. obserwuje aukcje coparta i jeżeli coś ciekawego (wymarzony kolor, manual, może wersja track pack) wyjdzie to zakup, przypłynięcie, przekładka paru gratów do V8, V6 do stock ile się da i sprzedaż po niskiej cenie,
3. na za rok, na 30 urodzinki swap na 5.0 jeżeli opcja 1 i 2 nie wypali do tego czasu :D

Co sądzicie ? Każde zdanie sugestie mile przeczytam bo chyba to nie jest łatwy temat, osobiście mam jakiegoś tam węża w kieszeni plus nie mam tyle pieniędzy ani chęci aby sprzedać mojego za 40k wyłożyć drugie tyle i po prostu kupić V8. Także proszę o wyrozumiałość w tej mojej plątaninie myśli :)


Mustang 3.7l - 2012 Black Beauty 2017 - 2021
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -

samakra
Forumowicz
Posty: 238
Rejestracja: 2015-03-20, 00:06
Model: Mustang GT 2008
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czarny
Lokalizacja:: Śląsk
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: 5.0 gen 2 (s550) do S197 ?

Post autor: samakra » 2021-06-20, 00:16

Rok temu biłem się z myślami, czy starsze V8, czy nowsze V6 bo jednak budżet jest ograniczony. Wybrałem pierwsze wydanie s197 w V8. Baza w miarę tania, dokładając ok 15kzl można dojść do ok 450KM. Wybierając starszy model zawsze zostaje większy worek cebuluonów na mody. Dla mnie argumentami za V8 to dźwięk, brak limitu prędkości, szpera, ilość sekund do setki.



Awatar użytkownika
Michał P.
Forumowicz
Posty: 1634
Rejestracja: 2017-06-07, 11:18
Model: Mustang V GT/CS
Silnik: V8 5.0
Kolor: Czerwony
Lokalizacja:: Zabrze
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: 5.0 gen 2 (s550) do S197 ?

Post autor: Michał P. » 2021-06-20, 16:47

Cofać się (rocznikowo) na pewno nie będę z uwagi na wygodę i jednak lepsze wnętrze, auto robi dziennie do pracy i z powrotem więc wszystkie udogodnienia typu bluetooth tempomat się przydają i też wizualnie najbardziej mi siedzi 2011-2012 rok :D


Mustang 3.7l - 2012 Black Beauty 2017 - 2021
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -

Awatar użytkownika
Torsen
Forumowicz
Posty: 338
Rejestracja: 2018-04-02, 22:10
Model: GT
Silnik: V8 5.0
Lokalizacja:: ...

Re: 5.0 gen 2 (s550) do S197 ?

Post autor: Torsen » 2021-06-21, 14:32

Turbo z montażem i strojeniem poniżej 20k, robisz 2 mapy, jakiś sofcik do latania do pracy i w razie potrzeby przełączanie na większy boost. No ale to musisz sam obrać kierunek. V6 nawet jakby było grubo zrobione, zakute, etc. to nie ma tego co ma V8 - dźwięk. Ja bym wybierał między turbieniem a kupnem 5.0. Swap raczej nie no i musiałby być z auta, gdzie można to odpalić i pomierzyć kompresje, posłuchać, etc. Zrobić swap, żeby zaraz robić kapitalkę to już strzał w kolano.



Awatar użytkownika
Michał P.
Forumowicz
Posty: 1634
Rejestracja: 2017-06-07, 11:18
Model: Mustang V GT/CS
Silnik: V8 5.0
Kolor: Czerwony
Lokalizacja:: Zabrze
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: 5.0 gen 2 (s550) do S197 ?

Post autor: Michał P. » 2021-06-21, 15:11

Zdaje sobie z tego sprawę dlatego szukam i dzwonię. Paleciaka nie chciałbym kupić, tym przejściem mi się nie śpieszy bo mam czym jeździć i co robić przy aucie więc będę starał się zrobić to możliwie jak najbezpieczniej jeżeli zdecyduję się na swap.


Mustang 3.7l - 2012 Black Beauty 2017 - 2021
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -

ODPOWIEDZ

Wróć do „5.0 V8 2011 -”