Wymiana rozrządu

Informacje i porady specyficzne dla silników V6 od 2011r.

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

Nix2
Forumowicz
Posty: 358
Rejestracja: 2018-05-26, 12:38
Model: MY 2016
Silnik: V6 3.7
Kolor: Deep Impact Blue
Lokalizacja:: lubuskie

Re: Wymiana rozrządu

Post autor: Nix2 » 2018-10-21, 14:10

Matt84 pisze:
2018-10-21, 12:27
No i robi tyle mocy co 4.6,
I jeszcze do tego zużywa prawie 2 razy mniej :D



Awatar użytkownika
Bogumil1992
Młodszy Forumowicz
Posty: 22
Rejestracja: 2018-08-12, 22:17
Model: 2008 GT manual
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czerwony
Lokalizacja:: Stargard
Kontakt:

Re: Wymiana rozrządu

Post autor: Bogumil1992 » 2018-10-21, 14:22

@Matt84
Pierwotnie chciałem kupić V6 bo były tańsze a nie mam takiego podejścia, że mustang musi mieć V8 bo to mustang i koniec. Jeżeli coś ma wystarczającą moc i nie psuje się co chwile to mi odpowiada i akceptowałbym V6. Chociaż jeżeli chodzi o moc to ważniejsze jest na jak szerokim zakresie obrotów jest ona duża anie wartość mocy maksymalnej. Ale pewnie w 3.7 V6 z mocą, tragedii niema. Na amerykańskich forach natrafiłem na informacje o tym, że łańcuchy w 3.7 V6 się wyciągają i są problemy z pompami wody. Ale nie wykluczone, że się pomyliłem i analizowałem inny bliźniaczy silnik 3.7 V6 od forda, możliwe że to jakiś niedopracowany protoplasta silnika z mustanga był ;)
Chyba prześwietliłem ten silnik: a jak widać jest to straszne badziewie.
Ale nawet jeżeli w mustangu jest taki silnik: to jego konstrukcja i tak mi się średnio podoba, ze względu na bardzo długi łańcuch który obciążony jest dwiema głowicami. Wywalili pompę wody z pierwotnego miejsca i wstawili tam jakiś wał z zębatką. Nie wiem czy coś napędza czy tylko służy to do prawidłowego napięcia łańcucha na górnych kołach. Ale mimo wszystko jest długi łańcuch i przenosi obciążenie z 4 wałków.
Jeżeli chodzi o ułożyskowanie wału korbowego to nie przejmował bym się zbytnio tym czy jest to 6 łożysk bo hydrostatyczne łożyska ślizgowe maja ogromną nośność. Oprócz ilości łożysk liczy się również ich powierzchnia i to czy wał korbowy ma gładzie korbowodów na krzyż czy na płasko. Jak ma na krzyż tak jak w normalnym V8 i V6 to są one na tyle dobrze wyważone że obciążenie na łożyskach jest bardzo małe. A jak jest to płaski wał jak w GT500 to łożyska mają co robić. Oczywiście konstruktorzy sobie mogą to skompensować ciśnieniem oleju i powierzchnią łożysk. I nie martwiłbym się o ułożyskowanie wału korbowego bo jest to najmniej awaryjny obszar silnika.
Wygląda na to, że w mustangach V6 jest poprawiony silnik a w miejsce pompy wody wstawili jakiś wałek z solidnym ułożyskowaniem. A problemy z luźnym łańcuchem w pierwotnym 3.7 mogły wynikać z tego że łożyska pompy wody łapały luzy ze względu na zbyt duże obciążenie. I może łańcuchy w mustangach 3.7 V6 trochę wytrzymają tak jak wytrzymuje w nissanie 350z który ma podobnie :)
Ale konstrukcja 4.6 V8 nie jest wcale taka tania i prosta. Zamiast zrobić 4 tanie wałki i tanie szklanki zrobili dwa drogie wałki i dźwigienki zaworowe z rolkami. Jest to droższe ale działa znacznie lepiej i nie pogarsza się kultura pracy przy dużych przebiegach. V8 ma dwa super krótkie łańcuchy zębate które są znacznie droższe w produkcji a każdy łańcuch napędza tylko jeden wałek i nic więcej. Prędzej się wytrą prowadnice napinaczy niż taki łańcuch się "wyciągnie". Ten silnik V8 przypomina mi niezniszczalny silnik od kombajna czy innego traktora dlatego go kupiłem. :hurra:
Mam nadzieje że 3.7 V6 nie będzie wam sprawiać problemów i możliwe że ten w mustangach nie jest zły. Jak się systematycznie będzie zmieniać olej to na 100% pojeździ dużo więcej niż nowe silniki mercedesa i wieśwagena czy innego audi :D
@Nix2
Bardziej martwiłbym się o samą pompę wody, bo siła biegnąca wzdłuż łańcucha generuje duży moment gnący na wale pompy. A dodatkowo łańcuch musi być dłuższy, a im dłuższy łańcuch tym więcej ogniw. Że to układ szeregowy to luz na każdym ogniwie się sumuje.
4.6 V8 na fabrycznym dolocie jest bardzo ekonomiczny i pali mi niewiele więcej niż cougar 2.5 V6 i mondeo 2.0. Gdy jeżdżę do pracy ekspresówką 150km/h przez miasto 119.5km/h żeby prawka nie zabrali i pod pracą około 60km/h to jestem w stanie czasem zejść poniżej 10L/100km. Jak trafie korek to jakieś 12-13 L/100km. Może jest to zasługa tego że trasę i sekwencję świateł mam ogarniętą i staram się jeździć w godzinach kiedy niema korków. Ale ze spalaniem tragedii niema :)
Po za tym wielkość silnika odkrywa największą różnicę podczas stania w korku. Jak już jedziesz to większe znacznie ma masa auta i ciśnienie w oponach.



Nix2
Forumowicz
Posty: 358
Rejestracja: 2018-05-26, 12:38
Model: MY 2016
Silnik: V6 3.7
Kolor: Deep Impact Blue
Lokalizacja:: lubuskie

Re: Wymiana rozrządu

Post autor: Nix2 » 2018-10-21, 18:45

...bo siła biegnąca wzdłuż łańcucha generuje duży moment gnący na wale pompy.
IMO, to przy łańcuchu ta siła nie jest duża, IMO byłaby większa dla paska właśnie, bo pasek pracuje w większym
naciągu niż łańcuch.
Ale tu "dużo" to jest pojęcie względne...

A przy okazji : jaka jest skala modyfikacji silnika 3,7L w generacji VI ? Z informacji medialnych wynika, że "silnik został zmodyfikowany" czy też "zmodernizowany"
ale konkretnie co zmieniono ?



Matt84
Forumowicz
Posty: 680
Rejestracja: 2016-03-20, 15:11
Model: 2013
Silnik: V6 3.7

Re: Wymiana rozrządu

Post autor: Matt84 » 2018-10-21, 20:35

@Bogumil1992
Strasznie filozofujesz i przez to błądzisz... Kolejny źle sprawdzony fakt: GT500 nie nie ma płaskiego wału. Jedyny płaski wał jest w GT350 i odwrotnie niż piszesz on właśnie daje lepsze wyważenie, dlatego 5.2 może się kręcić w okolice 8000 obrotów. Dalej już nie chce mi się drążyć tematu.



Awatar użytkownika
Bogumil1992
Młodszy Forumowicz
Posty: 22
Rejestracja: 2018-08-12, 22:17
Model: 2008 GT manual
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czerwony
Lokalizacja:: Stargard
Kontakt:

Re: Wymiana rozrządu

Post autor: Bogumil1992 » 2018-10-22, 05:38

@Matt84
Nie lubię się po prostu okłamywać i wmawiać sobie że coś jest niezawodne bo mam taki silnik i koniec. Przed kupnem auta natrafiłem na kilka tematów, że ford ogłosił akcje naprawczą 3.7 ale to chyba jednak protoplasta silnika z mustanga był. Sam jestem ciekaw jak wygląda sprawa żywotności V6 bo pierwotnie chciałem takiego kupić. Młodsze auto z podobną mocą, za tą samą cenę wiec jest to całkiem ciekawa opcja. I po to się rozmawia żeby się czegoś dowiedzieć. Jeżeli chodzi o silniki płaskie to nie uczę się na pamięć w którym dokładnie modelu jest jaki silnik. Chodzi mi o to, że płaski wał korbowy jest wyważony bardzo dobrze ale problem jest taki że V8 strzela pod kątem raz z jednej raz z drugiej. I do takiego charakteru pracy takie wyważenie nie pasuje. Przez to silnik nie pracuje tak gładko a łożyska są mocniej obciążone. A mimo to i tak dają radę bo z reguły, łożyska nie są newralgicznym elementem silnika. Dlatego nie sadzę aby w 4.6 V8 był problem bo ma tylko tyle łożysk co V6.
@Nix2
Siła na łańcuchu pochodzi od wszystkich wałków. Nie mam danych ile dokładnie wynosi ale pochodzi od sił tarcia wszystkich ślizgów oraz szklanek, które cały czas trą o wałki a dodatkowo się obracają i poruszają góra, dół. Pasek pompy można napiąć jedna ręką, bez wysiłku, przy użyciu niewielkiego klucza i sądzę że siła pochodząca z oporów alternatora, sprężarki klimy i pompy wody jest mniejsza niż z rozrządu. I myślę, że to mogła być przyczyna luzu na łańcuchu i akcji naprawczych w poprzedniej generacji silnika. No ale wygląda na to, że ten 3.7 z mustanga ma chyba jednak łańcuch zębaty i solidnie ułożyskowany wałek w miejscu gdzie pierwotnie była pompa wiec może nie będzie tak źle.



Yel0n
Młodszy Forumowicz
Posty: 14
Rejestracja: 2019-07-15, 16:26
Model: Mustang 2015
Silnik: V8 5.0
Kolor: Czerwony
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: Wymiana rozrządu

Post autor: Yel0n » 2020-10-31, 11:36

Czy ktoś z Was wymieniał już rozrząd w 3.7 v6 i ma konkretną wiedzę jaki zestaw i gdzie kupić?



Ar_ek
Młodszy Forumowicz
Posty: 13
Rejestracja: 2021-02-23, 19:51
Model: GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: silver
Lokalizacja:: Bydgoszcz
Stajnia: Stajnia Bydgoszcz

Re: Wymiana rozrządu

Post autor: Ar_ek » 2021-03-01, 12:04

Czyli w 4.6 V8 przy jakim przebiegu wymieniać? Chyba, że nie wymieniać....



samakra
Forumowicz
Posty: 238
Rejestracja: 2015-03-20, 00:06
Model: Mustang GT 2008
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czarny
Lokalizacja:: Śląsk
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: Wymiana rozrządu

Post autor: samakra » 2021-03-01, 14:06

Jak brzmi kończący się rozrząd?



Nix2
Forumowicz
Posty: 358
Rejestracja: 2018-05-26, 12:38
Model: MY 2016
Silnik: V6 3.7
Kolor: Deep Impact Blue
Lokalizacja:: lubuskie

Re: Wymiana rozrządu

Post autor: Nix2 » 2021-09-08, 13:48

To odświeżę troszkę...

Ktoś wymieniał rozrząd w 3,7L ? Jeśli tak to przy jakim przebiegu, jakie koszta itp ?

Mam nalatane 135.000km, ale nic niepokojącego nie słychać...

pzdr Nix



krosster
Forumowicz
Posty: 871
Rejestracja: 2014-12-01, 22:15
Model: BULLITT 2008
Silnik: V8 4.6
Kolor: highland green
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk
Kontakt:

Re: Wymiana rozrządu

Post autor: krosster » 2021-09-08, 14:00

nawet przy 300k km nie trzeba śmiało jeździć



DEMO.CAR tapicer sam
Posty: 3
Rejestracja: 2022-02-09, 19:11
Model: Mustang
Silnik: V6 3.7
Kolor: Szary
Lokalizacja:: Jaworzno

Re: Wymiana rozrządu

Post autor: DEMO.CAR tapicer sam » 2022-02-09, 19:38

Witam,
ja będę wymieniał rozrząd w moim 187000km najechane ale już przy 180000 hałasował
koszt 3500,- (same częsci)



Awatar użytkownika
Michał P.
Forumowicz
Posty: 1642
Rejestracja: 2017-06-07, 11:18
Model: Mustang V GT/CS
Silnik: V8 5.0
Kolor: Czerwony
Lokalizacja:: Zabrze
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: Wymiana rozrządu

Post autor: Michał P. » 2022-02-09, 23:16

W moim poprzednim który miał 260 tyś km rozrząd był ok, brak hałasu zużycia.


Mustang 3.7l - 2012 Black Beauty 2017 - 2021
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -

DEMO.CAR tapicer sam
Posty: 3
Rejestracja: 2022-02-09, 19:11
Model: Mustang
Silnik: V6 3.7
Kolor: Szary
Lokalizacja:: Jaworzno

Re: Wymiana rozrządu

Post autor: DEMO.CAR tapicer sam » 2022-02-09, 23:26

no ja mu trochę dawałem popalić (silnikowi:) czasem 40 min 250km na godz. A4 A1 🤫 (nie wiem czy ma na to wpływ, mechanikiem nie jestem) wiadomo każdy zachowuje się inaczej (silnik) "też mam zmianę mapy "hd custom"Opole,polecam niby 30hp więcej ale jest odczuwalne,rozrząd sprowadzamy z USA bo te za 1500,- na All... to podobno Chiny i kolega potwierdza że 15tys. wytrzymują



Awatar użytkownika
Michał P.
Forumowicz
Posty: 1642
Rejestracja: 2017-06-07, 11:18
Model: Mustang V GT/CS
Silnik: V8 5.0
Kolor: Czerwony
Lokalizacja:: Zabrze
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: Wymiana rozrządu

Post autor: Michał P. » 2022-02-10, 12:20

Mój miał różnie, bo zdrowe jazdy do pracy 50km w jedną stronę więc zdrowo ale też bywał na torze w walce o każdą sekundę :D ale do tego wymiana oleju co 9-10 tyś km.


Mustang 3.7l - 2012 Black Beauty 2017 - 2021
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -

ODPOWIEDZ

Wróć do „3.7 V6 2011 -”