Cykanie zaworów na zimnym

Informacje i porady specyficzne dla silników V6 od 2011r.

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

ODPOWIEDZ
Chopper
Młodszy Forumowicz
Posty: 20
Rejestracja: 2018-04-05, 16:55
Model: GT

Cykanie zaworów na zimnym

Post autor: Chopper » 2018-05-18, 20:37

Witam panowie nie dawno zakupiłem mustanga 3.7 2011r zabrałem nie dawno się za przegląd i okazało się ze świece filtry itp były w opłakanym stanie dostał wszystko nowe orgi.i pomyślałem o oleju bo niby był zmieniany ale patrząc na filtr powietrza i świece zacząłem w to wontpić.spuściłem olej dałem nowy filtr oleju i wziąłem z półki olej shell 5w30 bo akurat miałem na półce 2 bańki wszystko było cacy aż do drugiego dnia rano odpalam a tu typowe cykanie luzów zaworowych po chwili (20s) cichnie i tu pytanie czy miedzy 5w20 a 5w30 jest taka różnica żeby olej dłużej docierał do pompek luzów zaworowych?wymienić na 5w20 czy po prostu ten typ tak ma chodź przed wynianą tego nie było



Awatar użytkownika
Bogumil1992
Młodszy Forumowicz
Posty: 22
Rejestracja: 2018-08-12, 22:17
Model: 2008 GT manual
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czerwony
Lokalizacja:: Stargard
Kontakt:

Re: Cykanie zaworów na zimnym

Post autor: Bogumil1992 » 2018-10-20, 12:12

Nie pamiętam czy jest to silnika na szklankach czy na dźwigienkach z rolkami. Ale jak to silnik na szklankach to chyba musi trochę cykać. Po za tym większość silników cyka przez pierwszą minutę pracy zanim olej nie skasuje luzów. Dlatego najlepiej nie ruszać z kopyta zaraz po odpaleniu silnika. Ale może tak być, że w zimniejszym klimacie 5w30 rano na zimnym ma nieco większą lepkość i wolniej dociera w odpowiednie miejsca. A może też być tak że silnik pracował na jakimś mazucie i był tak zawalony szlamem że nie spływało to przez noc na dół i rano tłumiło hałasy.



ODPOWIEDZ

Wróć do „3.7 V6 2011 -”