2014 v6 gluche tluczenie ze strony silnika

Informacje i porady specyficzne dla silników V6 od 2011r.

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

ODPOWIEDZ
Alexx_St
Posty: 1
Rejestracja: 2020-02-12, 20:13
Model: 2014 v6
Silnik: V6 3.7
Kolor: zielony
Lokalizacja:: Warszawa/Ryga
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

2014 v6 gluche tluczenie ze strony silnika

Post autor: Alexx_St » 2020-02-12, 20:34

Witam wszystkich!:)
Od soboty jestem szczesliwym posiadaczem zielonego konika 3.7 v6 2014. Bardzo mozliwe, ze auto jest znane ze wtorkowych mustangow na Narodowym:)
Samochod ma instalacje LPG od Stag.
Kupujac auto, swiecil sie "check engine" ale sprzedajacy powiedzial, ze to jest przez problem z LPG i trzeba po prostu zrobic serwis.
Nastepnego dnia po zakupie wyjechalem autem do Rygi (750km), poniewaz obecnie tu pracuje i bede uzywac na codzien.
Warto zwrocic uwage, ze zauwazylem pewne "tluczenia" w silniku stojac w drive na hamulcu - dosc gluche takie tluczenia brzmiace "razem" z silnikiem.
Po serwisie LPG dostalem kilka bledow z kompa - Fuel level sensor A circuit error oraz Bank #2 Air/Fuel Ratio Imbalance.
Zadzwonilem do mechanika z Mirmal ktory kojarzy ten samochod i on powiedzial mi ze prawdopodobnie to kwestia zaworow silnika ktore trzeba wyregulowac, poniewaz to jest problem danego modelu i niby w moim aucie to tak jest akurat.
Skoro jestem w Rydze, pojechalem dzis w ASO gdzie dosc ogarniety mechanik zrobil diagnostyke silnika - sprawdzili te cylindry ktore dawaly ten blad z "Bank #2" - powiedzial ze kompresja jest ok i ze wszystko w porzadku, bledy dawal pewnie LPG, i zebym na razie jezdzil na benzynie tylko a tak wszystko jest w porzadku i nie ma co sie martwic - silnik jest zdrowy.
Po tej wizycie ja sie uspokoilem, aczkolwiek jednak ucho mi slyszy te ciche tluczenie jak siedze w aucie. Przy ruszaniu to troche slychac tez.
Skoro sie nie znam dobrze na mechanice, chcialbym zapytac czy diagnostyka pod kompem oraz kompresji cylindrow co zostala zrobiona w ASO moglaby zidentyfikowac potencjalny problem zaworow? Sporo przeczytalem, ze to jest bolaczka danego silnika, dlatego sie martwie troche.
Dodam, ze auto ma przebieg 125tys km, 50tys z instalacja gazowa.
Bardzo bym nie chcial oddawac teraz spora kwote na regulacje zaworow, bo na prawde nie wiem czy jest ona potrzebna w ogole. I jakie sa ryzyko skoro juz teoretycznie slysze jakies tluczenia? chociaz nie wiem - mozliwie to jest normalna kultura pracy tego silnika i ja mam paranoje:D silnik dziala bardzo rowno, obroty nie faluja.

Przepraszam za tak dlugi tekst, bo szczerze juz sporo w glowie przezylem martwiac sie o auto.
Bardzo dziekuje wszystkim za porady i komentarze:)

Pozdrawiam,
Alex



arekskwarek
Posty: 2
Rejestracja: 2021-06-10, 16:11
Model: VI 3.7 V6
Silnik: V6 3.7
Kolor: czarny
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: 2014 v6 gluche tluczenie ze strony silnika

Post autor: arekskwarek » 2021-07-07, 14:33

Mam podobny problem, lecz nie mam LPG. Czy udało Ci się dowiedzieć co tak tłucze?
Ja mam przypuszczenia że u mnie to szklanka na popychaczu, bo słyszę to w okolicy prawego słupka cylindrów, ale nie potrafie na 100% zlokalizować czy to z głowicy czy z dołu :kwasny:



ODPOWIEDZ

Wróć do „3.7 V6 2011 -”