DRL - czy da się wyłączyć?

Informacje i porady specyficzne dla silników V6 od 2011r.

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

Awatar użytkownika
YoDa
Forumowicz
Posty: 964
Rejestracja: 2011-02-02, 10:43
Model: V6 3,7 2012
Silnik: V6 3.7
Kolor: Performance White
Kontakt:

Re: DRL - czy da się wyłączyć?

Post autor: YoDa » 2013-02-22, 12:40

caniggia pisze:normalnie to np w salonie forda powinni to umieć wyłączyć, a jak nie to:

http://img40.imageshack.us/img40/1171/drloff.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Sprawdzone , nie działa , tzn. wyłancza się tylko jedna prawa strona po odcięciu kabla DRL a po podłączeniu do drugiego kabla świeci się też tylko jedna lewa strona.... chyba się nie da tego wyłączyć całkiem...


Pozdrawiam
Yoda

Obrazek

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: DRL - czy da się wyłączyć?

Post autor: caniggia » 2013-02-22, 17:04

Na pewno się da.
Może normalnie fordowskim skanerem się da?
Wkrótce będę miał, to zobaczę czy jest taka opcja.



Awatar użytkownika
YoDa
Forumowicz
Posty: 964
Rejestracja: 2011-02-02, 10:43
Model: V6 3,7 2012
Silnik: V6 3.7
Kolor: Performance White
Kontakt:

Re: DRL - czy da się wyłączyć?

Post autor: YoDa » 2013-02-22, 19:15

Z tego co poszperalem i dowiedzialem na forach zagranicznych DRL jesli sie ma , nie jest programowalny , wymiana SJB tylko pomaga wedlug serwisow Forda. Z drugiej strony ciekaw jestem z jakiego modelu i rocznika dotyczy opis na zdjeciu ktore podales i jaki zamiar byl tej operacji , pamietasz moze skad brales? Jutro jeszcze pomierze napiecia innych kabli w Sjb , czy mozliwe ze rozdzielili lewa od prawej? Aha bo jak obcielem ten kabel DRL to i postojowki prawe zgasly .... Dziwne bo po wlaczeniu biegu tylko pojawilo sie tam 10.7 V a tak to przelacznikiem w kazdej pozycji nie bylo na nim napiecia.


Pozdrawiam
Yoda

Obrazek

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: DRL - czy da się wyłączyć?

Post autor: caniggia » 2013-02-23, 11:17

W instrukcji piszą, że ten parametr jest programowalny.
Ale jak jest problem aby to deaktywowac, ja zrobiłbym to tak:

Zamontować na wyjściu na światła przekaźnik domyślnie zamknięty, ew dwa, bo chyba tam z sjb jest wyjście osobne na każdą lampę, czyli światła zawsze będą wyłączone, wysterowac go z włącznika świateł, gdy jakąkolwiek pozycję na włączniku zapodamy, światła się włączą.
Jak pamiętam, to przełącznik steruje masą, więc druga strona cewki przekaźnika na stały plus po bezpieczniku.



Awatar użytkownika
YoDa
Forumowicz
Posty: 964
Rejestracja: 2011-02-02, 10:43
Model: V6 3,7 2012
Silnik: V6 3.7
Kolor: Performance White
Kontakt:

Re: DRL - czy da się wyłączyć?

Post autor: YoDa » 2013-02-23, 13:01

Pawełku ,
W instrukcjach jest mowa o autolamp jeśli posiada taką opcję i faktycznie tak jest coś tam jakiś czas można ustawić , co innego DRL....

Tu Masz na końcu pliku o DRL http://iihs.net/fsm/?dir=1017&viewfile=Exterior" onclick="window.open(this.href);return false; Lighting.pdf

Twój pomysł jest jak najbardziej OK tylko dla władz itp. jak rozdzielić w tym momencie postojówki? czy moduł do DRL wygaszający to zastąpi?


Pozdrawiam
Yoda

Obrazek

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: DRL - czy da się wyłączyć?

Post autor: caniggia » 2013-02-23, 13:25

to zerknij np tu:

http://iihs.net/fsm/?dir=1018&viewfile= ... DRL%29.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

"The SJB can be configured to turn the DRL on for this vehicle. Refer to Section 418-01 for additional information on this programmable parameter."

Popatrz na schemat, na 100% kable do świateł idą osobno z SJB do postojówek , więc już końcowe kable rozłączasz, skoro odłączysz światło od dziennych, to postojówki wydaje mi się powinny świecić. W tym przypadku który dałem z netu wcześniej, gość rozcinał chyba przed SJB, nie za, więc to powodowało zakłócenia w SJB.

Jak będe miał chwilę, to może Ci poszukam co tam trzeba poodcinać, ale jak coś tam się znasz, to znajdziesz bez problemu.



Awatar użytkownika
YoDa
Forumowicz
Posty: 964
Rejestracja: 2011-02-02, 10:43
Model: V6 3,7 2012
Silnik: V6 3.7
Kolor: Performance White
Kontakt:

Re: DRL - czy da się wyłączyć?

Post autor: YoDa » 2013-02-23, 16:47

Czyli SJB szaleje bo kabel który gościu obcina to pochodzi z dzwigni zmiany biegów z tego co po kolorach wywnioskowałem . Jeśli dobrze rozumiem to mozna odciąć jedynie za SJB to znaczy światła mijania i zrobić instalacje z przekażnikami ? no to skomplikowana sprawa......


Pozdrawiam
Yoda

Obrazek

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: DRL - czy da się wyłączyć?

Post autor: caniggia » 2013-02-23, 19:16

YoDa pisze:Czyli SJB szaleje bo kabel który gościu obcina to pochodzi z dzwigni zmiany biegów z tego co po kolorach wywnioskowałem . Jeśli dobrze rozumiem to mozna odciąć jedynie za SJB to znaczy światła mijania i zrobić instalacje z przekażnikami ? no to skomplikowana sprawa......
Raczej tylko odcinanie przekaźnikiem.
Bardzo łatwa sprawa.

Ale daj mi kilka dni to popatrzę w schematy, bo może coś inaczej się da.



Awatar użytkownika
Medi & Rafczo
Młodszy Forumowicz
Posty: 24
Rejestracja: 2012-04-04, 11:04
Model: 2011 Convertible
Silnik: V6 3.7
Kolor: BLACK

Re: DRL - czy da się wyłączyć?

Post autor: Medi & Rafczo » 2013-05-18, 10:15

A ja zadam pytanie odwrotne!!!!! Jak wlaczyc DRL, by zapalaly sie same po wrzuceniu biegu, u mnie ta funkcja nie dziala! :(



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: DRL - czy da się wyłączyć?

Post autor: caniggia » 2013-05-18, 10:44

Wydaje mi się, że widziałem to w programowaniu fordowskim ids, następnym razem jak będzie u mnie taki, to sprawdzę.



Awatar użytkownika
Medi & Rafczo
Młodszy Forumowicz
Posty: 24
Rejestracja: 2012-04-04, 11:04
Model: 2011 Convertible
Silnik: V6 3.7
Kolor: BLACK

Re: DRL - czy da się wyłączyć?

Post autor: Medi & Rafczo » 2013-05-18, 11:49

Tzn, ze bez sprzetu nie da rady?!
:(



Awatar użytkownika
YoDa
Forumowicz
Posty: 964
Rejestracja: 2011-02-02, 10:43
Model: V6 3,7 2012
Silnik: V6 3.7
Kolor: Performance White
Kontakt:

Re: DRL - czy da się wyłączyć?

Post autor: YoDa » 2013-05-18, 12:30

Z tego co zdążyłem się zorietować to ta funkcja musi być w SJB już z fabryki wychodzić , tak jak na Canadę gdzie tam jest obowiązkowe. Zdarzało się też często że mieszkańcy blisko granicy wyjeżdzający do Canady przy zamówieniu samochodu brali to jako opcje i jest to dodatkowo przez Ford liczone więc to nie jest tylko na zasadzie włącz/wyłącz tylko w moim przypadku i Twoim raczej wymiena SJB.
Zamieniamy się? :D :D :D ;) :ok: :piwo: :piwo: :piwo:


Pozdrawiam
Yoda

Obrazek

Awatar użytkownika
Medi & Rafczo
Młodszy Forumowicz
Posty: 24
Rejestracja: 2012-04-04, 11:04
Model: 2011 Convertible
Silnik: V6 3.7
Kolor: BLACK

Re: DRL - czy da się wyłączyć?

Post autor: Medi & Rafczo » 2013-05-18, 18:37

...na samochody czy na moduly SJB? :)



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: DRL - czy da się wyłączyć?

Post autor: caniggia » 2013-06-12, 01:30

Coś tam już zbadałem.
Da się to zaprogramować komputerem, ale trzeba mieć np VIN auta który miał taką opcję fabrycznie włączoną lub wyłączoną, zależy co potrzebujemy.



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: DRL - czy da się wyłączyć?

Post autor: caniggia » 2014-05-24, 11:50

Dzisiaj przetestowałem to na 2007 roczniku w wersji na Kanadę. Nie jest tak łatwo jak myślałem, normalnie nie ma takiej opcji w programie serwisowym, nie jest też łatwo wprowadzić konfigurację z innego nr vin, ale finalnie udało mi się to:)



ODPOWIEDZ

Wróć do „3.7 V6 2011 -”