[mgrajek] 65 Fastback Vintage Burgundy

Nasze Auta / Our Rides

Moderatorzy: Hans, Pavulon_

Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: 65 Fastback Vintage Burgundy

Post autor: 6t07t » 2016-07-27, 09:13

Potwierdzam, że przy tych felgach Magnum500 i oponach 225/60-15 nie ma problemu z obcieraniem o błotnik.
Tu decydujące jest właśnie odsadzenie felgi.
Ja mam felgi 6" ale z backspace 2,75" i opony 225/60-15 już z przodu przy skręcie obcierały. Wymiana opon na 215/60-15 załatwiła sprawę.

Jeszcze dekielków ładnych do tych felg ci brakuje ;)


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

Awatar użytkownika
emgie
Forumowicz
Posty: 392
Rejestracja: 2012-02-14, 12:41
Model: 1966 Fastback
Silnik: inny V8
Kolor: biały, niebieskie pasy
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Kontakt:

Re: 65 Fastback Vintage Burgundy

Post autor: emgie » 2016-07-29, 10:48

super!
Dzięki za info - oby tylko dotarły całe :)


Michał
http://senomustangu.pl

komin
Forumowicz
Posty: 198
Rejestracja: 2015-07-26, 21:54
Model: convertible
Kolor: wiśnia

Re: 65 Fastback Vintage Burgundy

Post autor: komin » 2016-08-04, 21:37

taki ładny że na tapete poszedł :ok:


Lakiernia proszkowa, regeneracja felg 507304269- Świętokrzyskie

Awatar użytkownika
mgrajek
Młodszy Forumowicz
Posty: 32
Rejestracja: 2016-04-11, 22:15
Model: 65 Fastback
Silnik: inny V8
Kolor: Vintage Burgundy

Re: 65 Fastback Vintage Burgundy

Post autor: mgrajek » 2016-08-21, 22:47

Pomierzyłem kompresję na zimnym silniku. To jest wyjściowo c-code 289 wyprodukowany w 1964 (nominalna 9.3)
4- 9.0 9.0 - 8
3- 9.0 8.2 - 7
2- 9.9 8.2 - 6
1- 9.7 9.5 - 5

Jakieś komentarze? :) Zakładam że kompresja w ciągu życia i zużycia mniej lub bardziej spada, więc ktoś go zrobił na a coda chyba lata temu. Dolot mam 2v na holleyu 2300. Nie bierze oleju i po rozgrzaniu kręci się jak wściekły. Mam nadzieję że uda się coś z tego silnika wykrzesać po rozebraniu. Najchętniej wzorem kolegi emgie przebudować na k code, dołożyć dolot/wydech i przekroczyć magiczne 300hp.



Awatar użytkownika
ERTE
Forumowicz
Posty: 426
Rejestracja: 2012-04-01, 12:36
Model: Coupe 289 66
Silnik: V8 4.6
Kolor: podkład:)

Re: 65 Fastback Vintage Burgundy

Post autor: ERTE » 2016-08-21, 23:54

Pomierzyłeś ciśnienie kompresji a nie stopien sprężania
dwa różne pojęcia
niezależnie jaki masz silnik (a,k; c; d code)ciśnienie w cylindrach powinno wynosić między 130-170psi w przeliczeniu na bary to w przybliżeniu 9-11
więc w zasadze z wyjątkiem 6 i 7 cylindra pozostałe trzymaja kompresje

a stopien sprężania możesz obliczyć jedynie jeśli wiesz jakie masz głowice (pojemność komory spalania) i czy miały szlif, wiedząc czy był robiony szlif cylindrów (w sensie nadwymiar), czy masz ori blok czy też podwyższony z lat >74, czy są ori tłoki a może odpreżające lub dopreżające, odległość tłoka do pow. bloku oraz czy był wykonany szlif powierzchni płaskiej bloku czyli tej gdzie przychodzi uszczelka pod głowice (chyba nazywają to decking), i grubość UPG :)

tutaj jest kalkulator do obliczania CR
http://www.gtsparkplugs.com/CompRatioCalc.html" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
mgrajek
Młodszy Forumowicz
Posty: 32
Rejestracja: 2016-04-11, 22:15
Model: 65 Fastback
Silnik: inny V8
Kolor: Vintage Burgundy

Re: 65 Fastback Vintage Burgundy

Post autor: mgrajek » 2017-01-22, 23:42

Obrazek
Obrazek

Skompletowałem cały majdan do silnika i będzie składany. Ponieważ podjąłem decyzje o pozostawieniu oryginalnych głowic, które są najwęższym gardłem systemu, żeby dociągnąć je do reszty komponentów wykonałem "home porting", efekt końcowy jest całkiem niezły.
Silnik ma overbore 0.030, 0.010 na wale, tłoki Keith Black Hypereutectic coated, flat top. Śruby ARP do korb i głowic, nowe zawory w standardowym rozmiarze, cały nowy rozrząd ze spręzynami na XE256H, magnum roller rockers, weiand stelath, holley 4160 vacuum sec. skrzynia też jest odbudowana od zera. Wydech flowmastera 2.5 na tłumikach 40 series delta flow (nie super). Te głowice mają komory spalania 54.5 ccm, ponieważ i blok i głowice są splanowane, spodziewam sie statycznej kompesji koło 10 (to będzie jakieś 8.2 dynamicznej ERTE :) No i mam nadzieje że to w ogóle się bedzie dało złożyć do kupy bez żadnych fuckupów. Obróbka tych głowic zajeła mi 2 pełne wieczory ale różnica wizualna jest ogromna, nie mam jak tego zmierzyć poza okiem. Wszystko w każdym razie wg najlepszych tuningowych przepisów zza oceanu. Aaaa i borgesona nowego kupiłem.



Awatar użytkownika
ERTE
Forumowicz
Posty: 426
Rejestracja: 2012-04-01, 12:36
Model: Coupe 289 66
Silnik: V8 4.6
Kolor: podkład:)

Re: 65 Fastback Vintage Burgundy

Post autor: ERTE » 2017-01-23, 17:19

:super:
jedynie te dźwigienki do mnie nie przemawiąją, dałbym ameliniowe tego typu:
Obrazek



Awatar użytkownika
Gobo
Forumowicz
Posty: 182
Rejestracja: 2014-02-04, 15:06
Model: 67fast68Conv69Mach1
Silnik: inny V8
Kolor: granat, złoty, niebieski
Lokalizacja:: Wawa

Re: 65 Fastback Vintage Burgundy

Post autor: Gobo » 2017-01-23, 18:34

mgrajek pisze: Aaaa i borgesona nowego kupiłem.
Przekładnie nową kopiłeś ?
Szkoda z się nie zgadaliśmy bo mam nową... w CJ dali mi do 65/66 zamiast do 67/68.
Gdyby ktoś potrzebował to chętnie odsprzedam po złotówkowych kosztach zakupu, nie licząc transportu.



Awatar użytkownika
mgrajek
Młodszy Forumowicz
Posty: 32
Rejestracja: 2016-04-11, 22:15
Model: 65 Fastback
Silnik: inny V8
Kolor: Vintage Burgundy

Re: 65 Fastback Vintage Burgundy

Post autor: mgrajek » 2017-02-18, 17:21

Przymiarki wizualne robionego silnika i na deser obrotomierz chyba w moim wieku, ale za to wygląda nie nie używany.
Obrazek
Obrazek



Awatar użytkownika
mgrajek
Młodszy Forumowicz
Posty: 32
Rejestracja: 2016-04-11, 22:15
Model: 65 Fastback
Silnik: inny V8
Kolor: Vintage Burgundy

Re: [mgrajek] 65 Fastback Vintage Burgundy

Post autor: mgrajek » 2018-10-20, 22:36

Obrazek

I've been through a fuckin' lot.... Chcesz uniknąć kłopotów? Unikaj usług forumowicza Radek66 z Kęt woj, Śląskie.
Fastback gromi Gliwice od kilku dni. Działa, jeździ, huczy flowmasterami 40 deltaflow. Cały czas mam od przechodniów thumbs up. I obrotomierz działa :)



Griszaa
Forumowicz
Posty: 224
Rejestracja: 2018-06-17, 11:37
Model: Mustang
Silnik: V6 3.7
Kolor: Kona Blue
Lokalizacja:: Ślask
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: [mgrajek] 65 Fastback Vintage Burgundy

Post autor: Griszaa » 2018-10-21, 10:06

O cie franek ... ale maszyna ... caaaaaacuszkoooooo .... jak cie zobacze na drodze masz odemnie thumbs up ... ;)



Awatar użytkownika
Michał P.
Forumowicz
Posty: 1654
Rejestracja: 2017-06-07, 11:18
Model: Mustang V GT/CS
Silnik: V8 5.0
Kolor: Czerwony
Lokalizacja:: Zabrze
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: [mgrajek] 65 Fastback Vintage Burgundy

Post autor: Michał P. » 2018-10-22, 11:09

Mam nadzieję go spotkać w Gliwicach :D jak będziesz jechał w okolicach ul/ pszczynskiej to zarycz :D Piękne działo, gratuluje.


Mustang 3.7l - 2012 Black Beauty 2017 - 2021
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -

Awatar użytkownika
stang232
Forumowicz
Posty: 2122
Rejestracja: 2008-12-12, 15:16
Model: stang'95
Silnik: V8 5.0
Kolor: czarny
Lokalizacja:: Bełchatów
Stajnia: Stajnia Łódzka

Re: [mgrajek] 65 Fastback Vintage Burgundy

Post autor: stang232 » 2018-10-25, 14:13

Ładnie ten Burgundy się prezentuje. Tylko czemu na grillu koń biegnie w złą stronę?


Obrazek

Awatar użytkownika
mgrajek
Młodszy Forumowicz
Posty: 32
Rejestracja: 2016-04-11, 22:15
Model: 65 Fastback
Silnik: inny V8
Kolor: Vintage Burgundy

Re: [mgrajek] 65 Fastback Vintage Burgundy

Post autor: mgrajek » 2018-10-25, 18:10

Rany... rzeczywiście. Nie zauważyłem tego. Może to dlatego że to tani koń z aliexpressu. Albo ten koń po prostu nie boi się biec w swoją stronę... :ok:



ODPOWIEDZ

Wróć do „I Generacja (1964 1/2 - 1973)”